MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 14 of 14
  1. #1
    Join Date
    May 2010
    Location
    Full Mount
    Posts
    89
    vCash
    126000

    Default sport voor jongen van 8

    Even een vraagje,

    mijn neefje is 8 en heeft weinig zelfvertrouwen, daardoor wordt hij ook wel eens gepest op school.
    Nu willen zijn ouders hem op een vechtsport zetten.
    De keuze is tussen Muay Thai, Karate en Judo. (vanwege de bereikbaarheid)

    Wat is naar jullie inzicht het beste voor hem?
    Neig zelf het meeste naar Judo, omdat ik denk dat hij het misschien eng vindt om een stoot of trap te krijgen..

    Hoor graag van jullie ervaringen!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

  3. #3
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    volgens mij is het allamaal wel goed, wat wil ie zelf graag doen? dat is ook niet onbelangrijk lijkt me

  4. #4
    Join Date
    May 2010
    Location
    Full Mount
    Posts
    89
    vCash
    126000

    Default

    Zal de facebookpagina eens op mijn gemak bekijken, maar is dit niet meer voor (brede)scholen?

    Wat ie zelf wil is natuurlijk belangrijk zoniet het belangrijkste, hij gaat binnenkort overal even kijken/meedoen.. maar wil zijn ouders ook een goed onderbouwd advies geven waarom het 1 beter zou moeten zijn als het ander.. als dat al mogelijk is..

  5. #5
    Join Date
    Apr 2012
    Posts
    22
    vCash
    126000

    Default

    Karate is egt super je leert niet alleen vechten/verdedigen maar je leert ook jezelf kennen
    en het geeft je een zelfvetrouwens boost heb het van me 9 tot 14 gedaan en was een heerlijke tijd.
    Ik vind kickboksen tja op je 9 ga je daar niet egt wat leren en karate is toch wat serieuser op die leeftijd.

    Kickboks raad ik aan serieus te doen vanaf je 14 ofzo en als jij als bassis karate heb en op je 14 gaat kickboksen heb jij een groote voorsprong op de meeste gasten daar.


    Succes en laat eventjes weten wat het geworden is

  6. #6
    Join Date
    Apr 2012
    Posts
    22
    vCash
    126000

    Default

    Judo is ook leuk alleen de werptechnieken etc gaan snel vervelen vind ik persoonlijk...

    En welke regio woon je kan mischien wel wat lessen voor je regelen>?

  7. #7
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Quote Originally Posted by Roque View Post
    Zal de facebookpagina eens op mijn gemak bekijken, maar is dit niet meer voor (brede)scholen?

    Wat ie zelf wil is natuurlijk belangrijk zoniet het belangrijkste, hij gaat binnenkort overal even kijken/meedoen.. maar wil zijn ouders ook een goed onderbouwd advies geven waarom het 1 beter zou moeten zijn als het ander.. als dat al mogelijk is..
    zo is het gewoon overal een proeflesje laten meepakken, dan kan ie zelf zien/oordelen wat ie leuk vind en wat hem ligt

  8. #8
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    39
    vCash
    126000

    Default

    In mijn belevenis (met proefles in muay thai, kkkarate en vroeger judo gedaan en ik ken mensen die kkkarate en judo doen/deden);

    Karate is meer disciplinair, om wat voor reden geven deze trainingen meer mee in het dagelijks leven qua structuur, discipline en doen. Het is technisch, gestructureerd en gecontroleerd.

    Muay Thai vond ik iets minder structuur hebben, het is ook simpelweg iets lomper, of meer bruut. Voor het zelfvertrouwen is dat ook prima, maar het draagt toch wat meer straat-mentaliteit met zich mee. Iemand van de straat zal sneller aan muay thai doen dan aan karate of judo, om maar even een visueel beeld te scheppen.

    Judo is heel technisch, maar ik vond dit qua zelfvertrouwen niet echt denderend. Het is dan wel zelfverdediging, maar persoonlijk voel ik me niet altijd veilig als ik 1 iemand op de grond werp, ook omdat in een practische situatie 1 tegen 1 zelden voorkomt. 3 tegen 1 of 4 tegen 4 is meer waarschijnlijk, en als het om pesten gaat is 4 tegen 1 ook niet echt onwaarschijnlijk. Judo geeft wat minder vertrouwen in deze situaties lijkt mij. Bij mijn buurmeisje merk ik ook weinig van haar judo, die relied bij het uitgaan toch liever op de defence van jongens als ze ruzie heeft met een ander meisje.

    Juist dat hij een trap kan krijgen bij karate en muay thai is wellicht goed voor hem. Ben er geen fan van om hem de eerste les volledig in elkaar laten te trappen, maar het is een training, en het zijn kinderen, maar gewoon de omgang en de gewenning er aan nemen denk ik juist zijn angst af, en dat is juist het zelfvertrouwen. Maar ik ken hem niet zo goed natuurlijk, kinderen van 8 hebben nog niet echt.. tja.. inner bloodlust dus zou judo beter aansluiten op zijn leeftijdsmentaliteit.

    Ben niet echt ervaren in vechtsporten, en ik ben heel erg van het hokjes denken dus alles is wat aangedikt, overdreven, zwart wit en in een notedop, maar dat helpt wel bij een beeld geven. Iig een beeld dat ik er van heb. Zijn vast mensen hier die wat aanpassingen kunnen geven mbt tot hun beeld, of wat aanvulling geven op dat wat ik niet getypt heb ^^.
    Last edited by Bast; 20-04-2012 at 18:56.

  9. #9
    Join Date
    Apr 2012
    Posts
    22
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bast View Post
    In mijn belevenis (met proefles in muay thai, kkkarate en vroeger judo gedaan en ik ken mensen die kkkarate en judo doen/deden);

    Karate is meer disciplinair, om wat voor reden geven deze trainingen meer mee in het dagelijks leven qua structuur, discipline en doen. Het is technisch, gestructureerd en gecontroleerd.

    Mooi geschreven....

  10. #10
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Roque View Post
    Zal de facebookpagina eens op mijn gemak bekijken, maar is dit niet meer voor (brede)scholen?

    Wat ie zelf wil is natuurlijk belangrijk zoniet het belangrijkste, hij gaat binnenkort overal even kijken/meedoen.. maar wil zijn ouders ook een goed onderbouwd advies geven waarom het 1 beter zou moeten zijn als het ander.. als dat al mogelijk is..
    Klopt, ik weet niet of je in de buurt van Rotterdam woont maar anders hoeft dat geen probleem te zijn

  11. #11
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    115
    vCash
    126000

    Default

    Ik weet nie waar je vandaan komt, maar misschien is dit wat voor hem?
    Mijn zoontje van 9 volgt deze training ook en het heeft echt effect!
    Deze training wordt gegeven op de sportschool van Fred Royers en Krista Fleming in Arnhem.

    http://www.kfaction.nl/

  12. #12
    Join Date
    May 2010
    Location
    Full Mount
    Posts
    89
    vCash
    126000

    Default

    Nou jongens, het is Judo geworden.
    Hij heeft met alles een proefles gedaan en was eigenlijk meteen enthousiast voor Judo.

    Bedankt voor al jullie reacties.

  13. #13

    Default

    Quote Originally Posted by Roque View Post
    Nou jongens, het is Judo geworden.
    Hij heeft met alles een proefles gedaan en was eigenlijk meteen enthousiast voor Judo.

    Bedankt voor al jullie reacties.
    goede keuze imo!
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  14. #14
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    Ja idd Judo is de beste keuze. We hebben het over een jongen van 8. Jongens stoeien nou eenmaal graag, als een jongen van 8 daar geintimideerd door raakt kan het zo zijn datie gepest word. Judo is naast een contact sport, opvoedkundig ook erg sterk. Beste georganiseerd in Nederland van alle vechtsporten. Een judoleraar heeft een diploma waar niet alleen technische vaardigheden bij horen, maar ook opvoedkundige. Daarnaast leert die jongen van 8 leuke mensen kennen die respect voor elkaar tonen, wat mij niet verkeerd lijkt.

    Mochtie op latere leeftijd voor een andere vechtsport kiezen, heeftie met judo in ieder geval een goede basis wat betreft balans en andere zaken.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •