MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 9 of 9
  1. #1
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    31
    vCash
    126000

    Default Conditietraining- Hartslag

    Hallo,

    Ik ben de laatste tijd veel bezig met dingen opzoeken ivm conditietraining .

    Ik zou conditie willen trainen zonder spiermassa te verliezen.

    Op Dutchbb vond ik stickies over conditie en cardio enz.. en daar stond dat om je conditie te trainen je hartslag boven 80% van je maximale hartslag moet zijn en voor cardio daar onder.

    Ook las ik dat je proteineshakes 1,5u voor je training moest nemen om geen spiermassa te verliezen.

    Ik wou dus een hartslagmeterharloge kopen van polar om dan mijn hartslag in het oog te houden enz..

    Maar nu vroeg ik me af of het goed is om muay thai te combineren met eventueel cardio?

    En ofdat die proteineshakes en hartslagmeter allemaal nodig is ofda het allemaal wat overdreven is?


    Alvast bedankt voor je antwoord.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    het heeft vooral te maken met je calorie iname en de verhouding tussen eiwit, koolhydraten en vetten waarmee je die calorieen binnenkrijgt. Veelal wordt aangeraden om je calorieiname gewoon naar je behoefte te houden (heb je er 2500 nodig, dan neem je die) alleen ga je hoger in je percentage eiwitten en vetten (onverzadigd) en lager in je koolhydraten. De exacte verhoudingen moet je even opzoeken.

    Daarnaast heeft Body en Fitshop Muscle Protect, zou ik even naar kijken

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.974
    vCash
    126000

    Default

    Niks mis om conditie training te doen samen met thaiboksen. Je zult toch echt serieus veel moeten lopen om spiermassa te moeten verliezen. Daarbij zou je ook slecht moeten eten. Verbranding van eiwit uit spieren is pas nadat je lichaam geen koolhydraten en vetten meer heeft voor verbranding. Je herkent dat door de geur van ammoniak. Simpel op te lossen door koolhydraat rijke drank te nuttigen tijdens je inspanning. Bv. water met druivensuiker.

  4. #4
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    31
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Octavius View Post
    Niks mis om conditie training te doen samen met thaiboksen. Je zult toch echt serieus veel moeten lopen om spiermassa te moeten verliezen. Daarbij zou je ook slecht moeten eten. Verbranding van eiwit uit spieren is pas nadat je lichaam geen koolhydraten en vetten meer heeft voor verbranding. Je herkent dat door de geur van ammoniak. Simpel op te lossen door koolhydraat rijke drank te nuttigen tijdens je inspanning. Bv. water met druivensuiker.
    Ok, thanx voor je antwoord, maar is het de moeite om eventueel zo'n horloge-hrtslagmeter van polar aan te schaffen om mijn hartslag in het oog te houden of hij goed zit om conditie te trainen?

  5. #5
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by muaythaik1 View Post
    Ok, thanx voor je antwoord, maar is het de moeite om eventueel zo'n horloge-hrtslagmeter van polar aan te schaffen om mijn hartslag in het oog te houden of hij goed zit om conditie te trainen?
    Ik denk dat het niet nodig is.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Zo'n ding is altijd leuk om te hebben. Zeker als je lekker in de buitenlucht wilt rennen.
    Ik word gek op zo'n loopband. Jij bent nl de motor en niet de band. Je wilt sprinten, springen, etc...
    Zorg dat je even een paar goeie runners haalt.

    Ik ga sowieso niet voor die 30 a 40 min naar de sportschool om te rennen.

  7. #7
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Zo'n ding is altijd leuk om te hebben. Zeker als je lekker in de buitenlucht wilt rennen.
    Ik word gek op zo'n loopband. Jij bent nl de motor en niet de band. Je wilt sprinten, springen, etc...
    Zorg dat je even een paar goeie runners haalt.

    Ik ga sowieso niet voor die 30 a 40 min naar de sportschool om te rennen.
    Inderdaad goede schoenen is erg belangrijk. Ik raad je aan van het merk asics en dan degene die afgeprijst zijn. Maakt toch geen ruk uit hoe ze eruit zien.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  8. #8
    Join Date
    Apr 2012
    Location
    Roosendaal
    Posts
    2.286
    vCash
    124850

    Default

    Laat je eventueel adviseren over je schoenen, ze kunnen kijken hoe jij loopt en dan kunnen ze daar passende schoenen bij zoeken... Bezuinig iig niet op je schoenen want das de basis...

    En wat mij betreft: ga lekker buiten lopen in het bos ofzo, dan heb je tenminste het gevoel van vrijheid...
    Ik neem voor alles de tijd, maar ik heb geen affiniteit met een gast die m'n fallus en ballen berijdt, das een calamiteit! (Sticky Steez)

  9. #9
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    31
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Zo'n ding is altijd leuk om te hebben. Zeker als je lekker in de buitenlucht wilt rennen.
    Ik word gek op zo'n loopband. Jij bent nl de motor en niet de band. Je wilt sprinten, springen, etc...
    Zorg dat je even een paar goeie runners haalt.

    Ik ga sowieso niet voor die 30 a 40 min naar de sportschool om te rennen.
    Ok, maar wat voor een hartslagmeter is goed? En hoe weet je dan juist hoe hoog je hartslag moet zijn om op een goede intensiteit te trainen?

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •