Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 42

Thread: Wietpas

Default Wietpas

Het is zover vanaf vandaag kun je in Brabant en Limburg alleen nog maar in een coffeshop komen als je daar lid bent. Je moet daarvoor een Nederlands paspoort hebben en ingeschreven staan in een nederlandse gemeente. Dus buitenlanders Nederlanders die in het buitenland wonen en Nederlanders die geen lid zijn mogen niet meer in een coffeshop komen.
    De nederlandse regering wil hier de drugsoverlast mee verminderen en denkt ook de hennepteelt hier mee aan te pakken.

Ik vind dit echt te gek voor woorden maar het is zover. Op 01 jan is de rest van nederland aan de beurt. Kun je de Bulldog in Amsterdam voorstellen zonder toeristen?
    Ik denk dat het een averechts effect heeft en dat straathandel en thuisdealers die toekomst zijn.
    Advertentie door Mixfight.nl

Ik ken iig erg veel mensen die hier erg blij mee zijn... Die gaan heul veul extra centjes verdienen door dit...

Maar de tijd van lekker op je gemakkie op zondag in de shop hangen is wel voorbij...
    Ach ja... er zijn wel grotere problemen toch?
    Ik neem voor alles de tijd, maar ik heb geen affiniteit met een gast die m'n fallus en ballen berijdt, das een calamiteit! (Sticky Steez)

Zal zwaar worden, hier in de shops komen voornamelijk duitse jongeren. Maar mogen ze alleen niet kopen OF helemaal niet binnen komen?

Heb de straathandel hier in Roosendaal enorm zien toenemen nadat bij ons een paar jaar geleden de shops gesloten werden, dat zal nu alleen nog maar een groter probleem worden...
    De overheid denkt op deze manier de overlast in te perken, maar maakt het alleen maar erger...
    Met de coffeeshops was er in ieder geval nog toezicht op een deel van de handel... nu gaan ze het overzicht helemaal kwijtraken...

Bovendien is het natuurlijk ook pure broodroof ten opzichte van de uitbaters van deze gelegenheden...
    Ik neem voor alles de tijd, maar ik heb geen affiniteit met een gast die m'n fallus en ballen berijdt, das een calamiteit! (Sticky Steez)

Quote Originally Posted by Diz View Post
    Ik ken iig erg veel mensen die hier erg blij mee zijn... Die gaan heul veul extra centjes verdienen door dit...
    yup, ze dwingen toeristen om iets anders te regelen

ik snap deze zet niet helemaal, net op het nieuws gezien dat het best wel eens lastig is (wettelijk gezien) om de shops te dwingen alleen klanten met zo'n pas te helpen.

toeristen voelen zich bovendien gediscrimineerd

als ze in Den Haag denken dat iedereen hier komt voor klompen,kaas en de wallen hebben ze het goed mis....ik denk dat het best wel onderschat wordt hoeveel mensen naar bijv. A'dam komen om een dikke fakkel op te steken. In Nederland kan dat...bovendien is de kwaliteit hoog

ik zag laatst een docu...best aardig om te zien:

weed wars

Worden er zo niet Nederlandse loopjongens gebruikt om als nog de wiet voor hun te gaan halen..?

Of kun en mag je maar een bepaald aantal per x iets halen..?

Normaal gezien is de regel 5gr per klant per dag... Denk dat de shops zelf ook wel toe gaan zien dat dit niet in hun buurt gebeurt, een sluiting wil niemand riskeren...

Denk vooral in Amsterdam gaan de hotels en horeca de klappen voelen. De toeristen zullen dan waarschijnlijk minder snel komen naar Amsterdam door de wietpas.

Heb de straathandel hier in Roosendaal enorm zien toenemen nadat bij ons een paar jaar geleden de shops gesloten werden, dat zal nu alleen nog maar een groter probleem worden...
    De overheid denkt op deze manier de overlast in te perken, maar maakt het alleen maar erger...
    Met de coffeeshops was er in ieder geval nog toezicht op een deel van de handel... nu gaan ze het overzicht helemaal kwijtraken...

Bovendien is het natuurlijk ook pure broodroof ten opzichte van de uitbaters van deze gelegenheden...

dit dus

Normaal gezien is de regel 5gr per klant per dag... Denk dat de shops zelf ook wel toe gaan zien dat dit niet in hun buurt gebeurt, een sluiting wil niemand riskeren...
    ik denk dat de growers daar nu allemaal een stijve hebben
    ze krijgen de klanten gewoon kado!

een beetje slimme toerist gaat nu gewoon naar de randstad..die pas is echt onzin, 100% bulshit
    als dit straks ook in A'dam wordt ingevoerd, 'dwingen' ze toeristen om het op een andere manier te verkrijgen
    bovendien is het slecht voor de horeca etc.

ze slaan de plank echt volledig mis dan...en wie the fuck wilt zichzelf nou registreren als gebruiker?

Quote Originally Posted by Illest View Post
    ik denk dat de growers daar nu allemaal een stijve hebben
    ze krijgen de klanten gewoon kado!

een beetje slimme toerist gaat nu gewoon naar de randstad..die pas is echt onzin, 100% bulshit
    als dit straks ook in A'dam wordt ingevoerd, 'dwingen' ze toeristen om het op een andere manier te verkrijgen
    bovendien is het slecht voor de horeca etc.

ze slaan de plank echt volledig mis dan...en wie the fuck wilt zichzelf nou registreren als gebruiker?

ja ongelovelijk
    Volgens de overheid zijn deze coffeshophouders een soort criminelen en moet je daar een copy van je paspoort en je sofi nummer aan afgeven....... Deze coffeshophouders zeggen :"die gegevens zijn veilig die liggen in een kaartenbak en daar doen ze niks mee".
    Ik geloof niet dat zulke gegevens niet worden gebruikt. Straks wordt wilders premier en speelt hij die gegevens door aan de USA en dan krijg je nooit geen visum meer. Zulke scenario's zijn echt niet ondenkbaar.

Ik ben persoonlijk uberhaupt geen fan van de huidige wetgeving en op termijn zullen ze een keer kleur moeten bekennen. Wel legaliseren of toch maar weer afschaffen, dit is een beetje kansloos.

Ik denk overigens dat hierachter ook Europese druk zit. Elk softdrugs beleid van onze buurlanden is gedoemd tot falen als ze het hier legaal kunnen ophalen. Er zijn immers geen grenscontroles. Ik denk persoonlijk dat dat de echte reden is voor deze regelgeving, niet zozeer de overlast die wordt veroorzaakt.

Quote Originally Posted by Anderson View Post
    Denk vooral in Amsterdam gaan de hotels en horeca de klappen voelen. De toeristen zullen dan waarschijnlijk minder snel komen naar Amsterdam door de wietpas.
    Los van het feit dat er een verwaarloosbaar gedeelte van de toeristen naar bv Amsterdam komt, puur om te blowen, is dit een stomme wet en duw je de handel weer naar de straat. Meer troep verkocht, meer berovingen van klanten en de illegaliteit verdiend weer meer geld dat voor andere criminele activiteiten kan worden ingezet.

en als gewone nederlander kun je niet meer over straat zonder dat je elke 3 minuten word aangesproken of je drugs wilt kopen. pfff.
    Wat een handige jongens zijn politici toch.

Wietpas is toch alleen bedoelt voor grens gemeenten?
    In amsterdam zie ik dit niet ingevoerd worden.
    Er licht trouwens al een klacht bij de europesche commissie van een italiaanse wethouder.
    Deze geeft aan dat dit in strijd is met europese regels en een vorm van rasisme
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

straathandel en thuisdealers die toekomst zijn.

sluit ik me helemaal bij aan, bovendien denk ik helemaal niet dat het hierbij blijft maar dat dit gwoon landelijk ingevoerd zal worden.
    Waar komt de behoefte om Wiet te verbieden eigenlijk vandaan?
    Ik heb nog nooit gezien dat mensen er lastig of baldadig van worden oid.
    Wel fijn dat je zometeen voor j wiet gewoon bij de heroine daler tercht kan, die kent gelukkig ook geen open en sluit tijden n zal altijd voor je klaarstaan, ook kwaliteits controls zijn bij hem/haar in deskundige handen!
    “The tyranny of a prince in an oligarchy is not so dangerous to the public welfare as the apathy of a citizen in a democracy”
    -Charles de Montesquieu

Quote Originally Posted by Marchant View Post
    Wietpas is toch alleen bedoelt voor grens gemeenten?
    In amsterdam zie ik dit niet ingevoerd worden.
    Er licht trouwens al een klacht bij de europesche commissie van een italiaanse wethouder.
    Deze geeft aan dat dit in strijd is met europese regels en een vorm van rasisme
    Per 01 jan 2013 is heel nederland aan de beurt. De eerste rechtszaak over discriminatie is al verloren.

AASTRICHT - Burgemeester Onno Hoes van Maastricht wil coffeeshop Easy Going voor een maand sluiten.

Foto: NU.nl/Dolf Conraads
    Bij een controle door de gemeente bleek de coffeeshop net als dinsdag in overtreding, maakte de gemeente Maastricht woensdag bekend.
    Bij een controle dinsdag kreeg de coffeeshop al een laatste waarschuwing. Eigenaar Marc Josemans weigerde mee te werken omdat hij naar eigen zeggen de controlerende ambtenaren niet erkende als gezaghebbend toezichthouder, staat in een verklaring van de gemeente.

Josemans mag nog zijn zienswijze indienen tegen de sluiting en zal dat ook doen, maar Hoes liet dinsdag al doorschemeren dat dit weinig kans maakt. Naar verwachting gaat de zaak donderdag of vrijdag dicht.
    Josemans heeft aangekondigd dat hij naar de bestuursrechter stapt voor een kort geding tegen de gemeente. In afwachting van het kort geding blijven alle coffeeshops in Maastricht gesloten.
    Roermond

Coffeeshop SkunkRoermond heeft woensdag een waarschuwing gegekregen van burgemeester Henk van Beers. Volgens de gemeente heeft Skunk wiet verkocht aan iemand die niet in Nederland woont.
    Bij een volgende overtreding kan de coffeeshop 3 maanden gesloten worden, liet de gemeente weten.
    Wietpas

Door de invoering van de wietpas mogen coffeeshops alleen nog aan leden verkopen. Gebruikers kunnen alleen lid worden van een coffeeshop in hun eigen gemeente. De overheid wil zo overlastgevend drugstoerisme tegengaan.
    De wietpas geldt per 1 mei in Limburg, Brabant en Zeeland, maar is vanaf 2013 in heel Nederland vereist.
    Drugstoeristen

De politie in Limburg houdt op verschillende plekken verkeerscontroles waarbij vooral buitenlanders flyers over het nieuwe drugsbeleid meekrijgen. Op verschillende plaatsen doet ze dat samen met de Duitse politie, maakten woordvoerders van de twee Limburgse politiekorpsen woensdag bekend.
    Controles zijn er vooral op toegangswegen naar onder meer Venlo en Maastricht. Aan de controles doet ook de spoorwegpolitie mee, net als ambtenaren van de gemeenten en de marechaussee. Volgens de politie reageert het publiek overwegend positief op de controles. De politie heeft de indruk dat de meeste van de 23 Zuid-Limburgse coffeeshops zich aan de nieuwe regels houden.
    Huisdealers

In Maastricht houdt de politie ook de zogenoemde ''uitwaaiereffecten'' naar de buitenwijken in de gaten. Daar zitten veel illegale huisdealers. De politie controleert of buitenlanders daar drugs proberen te kopen.
    In Kerkrade pakten agenten een medewerker van een coffeeshop op met 17 zakjes wiet. De man vreest voor zijn baan en probeerde zelf een handeltje op te zetten in de buurt van het stadion van Roda JC, maakte de politie bekend.

OM vervolgt 'discriminerende' coffeeshops niet

Laatste update: 2 mei 2012 14:38info

AMSTERDAM - Justitie gaat niets doen met klachten van bezoekers die vanwege hun nationaliteit worden geweigerd bij coffeeshops.

Foto: ANP
    Volgens het Openbaar Ministerie is geen sprake van strafbare discriminatie.
    "Wij hebben de politie gevraagd geen aangiften in deze kwestie op te nemen, maar de klacht vast te leggen in een melding", zegt een woordvoerder.

Easy Going in Maastricht weigerde dinsdag een tiental bezoekers met het doel een proces uit te lokken. De bedoeling was dat de geweigerde bezoekers aangifte van discriminatie zouden doen.
    Volgens de woordvoerder is alleen een melding vastgelegd. De bezoekers kunnen nog naar het gerechtshof in Den Bosch stappen om justitie te dwingen alsnog vervolging in te stellen.
    Niet strafbaar

"Wij voeren slechts overheidsbeleid uit en de overheid heeft bepaald dat dit niet strafbaar is", legt een woordvoerder van het OM uit. Hij wilde niet ingaan op de vraag of het geen goed idee is een rechter de nieuwe maatregel te laten toetsen.
    Door de invoering van de wietpas mogen coffeeshops alleen nog aan leden verkopen. Gebruikers kunnen alleen lid worden van een coffeeshop in hun eigen gemeente. De overheid wil zo overlastgevend drugstoerisme tegengaan.
    De wietpas geldt per 1 mei in Limburg, Brabant en Zeeland, maar is vanaf 2013 in heel Nederland vereist.
    Ontslagen

Coffeeshops in Limburg en Brabant verwachten door het nieuwe beleid zoveel klanten te verliezen dat zij bij UWV voor ongeveer 100 werknemers ontslagaanvragen hebben ingediend.
    Een woordvoerster van het UWV zei woensdag dat de ontslagen ''vooral in de lijn van Venlo naar Maastricht, langs de grens met Duitsland'' vallen.
    Het gaat volgens haar veelal om enkele ontslagen per werkgever. Maar volgens haar worden ook niet alle ontslagen gemeld bij het UWV. De coffeeshophouders kunnen het ook in onderling overleg eens worden met medewerkers over hun ontslag en een eventuele vertrekpremie.
    Salaris

Woordvoerder Marc Josemans van de Vereniging van Officiële Coffeeshops Maastricht zegt dat er meer ontslagen vallen dan UWV meldt. Zo zouden in de Limburgse hoofdstad alleen al 360 van de 440 medewerkers van de 14 coffeeshops hun baan per 1 mei hebben verloren.
    Vertegenwoordiger Jo Smeets van het personeel van de Maastrichtse coffeeshops zegt enkele weken geleden nog samen met zeker 140 werknemers naar het UWV te zijn geweest. ''Daar kregen we uitleg wat ons te wachten stond'', zei Smeets, zelf ex-werknemer van coffeeshop Fantasia in Maastricht. ''Ik kreeg te horen dat ik voor dat salaris niet meer aan het werk zou kunnen.''
    Gesloten

Donderdag bleven de meeste Tilburgse coffeeshops overigens dicht uit protest en omdat ze nog niet klaar zijn om klanten te registreren. Voor zover bekend gaan 3 van de 11 coffeeshops wel open. Ze houden zich aan de verscherpte regels en hebben een ledenlijst.
    Vugs, die dinsdag met zijn coffeeshop Toermalijn bewust in overtreding ging, verwacht woensdagmiddag te horen met welke sanctie de gemeente komt. Hij stapt naar de rechter als de gemeente zijn coffeeshop sluit.

Nu heb ik echt een probleem

Quote Originally Posted by Wheelie View Post
    Nu heb ik echt een probleem
    Haha maak je niet druk! De straatdealer komt ook bij u in de buurt...

Ik denk dat die gasten nog op meer plaatsen op gaan duiken dan vestigingen van de Jumbo...

DAG COFFEESHOP! HALLO STRAATDEALER!

Mee eens met eerdere reacties.

Straatdealers en andere fratsen zullen nu ontstaan.

Hele slechte zet dit beleid.

Zo'n ongelofelijk onnozele wet... walgelijk en te dom voor woorden.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

Gewoon legaliseren. Ben je van alle randverschijnselen af en kan iedereen voor zich zelf bepalen of en hoeveel hij wil gebruiken.

Heb het zelf nog nooit gebruikt, puur omdat mijn intresse hier niet ligt. Maar heb idee dat alcohol, vet eten en gewoon roken vele malen meer schade veroorzaken dan het gebruik van wiet.
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

Door dit soort "politiek" schuif ik op naar links, D66 begrijpt dat legalisatie het beste is.

Bookmarks