MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 5 of 5
  1. #1
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    191
    vCash
    126000

    Default Review: Black Eagle Predator

    Met goedkeuren van de grote MF baas: De eerste review van Nulder10.nl staat online!
    Opmerking zijn welkom!

    Enige tijd geleden werd ik benaderd door Steve Turner van Black Eagle Fightwear of ik interesse had om de Predator te reviewen. Gezien de goede verhalen welke ik reeds over Predator gehoord had en het feit dat Black Eagle zich ook op de Nederlandse markt aan het richten is was 1 plus 1 dan ook al snel 3.Waar ik van Tatami en Venum een A3 Gi nodig heb was volgens Steve een A2 Predator voldoende. De Predator is namelijk vooraf behandeld waardoor deze minimaal zou moeten krimpen. Of dat zo is behandel ik later bij de afmetingen.
    Laten we beginnen met de fabrieksopgave van de Predator:

    • Ultra lichte Ripstop broek;
    • Ultra lichte Pearl Weave jas;
    • Gesanforiseerd (Een soort van keurmerk/behandeling wat aangeeft dat het product niet meer dan 1% zal krimpen);
    • Gemerceriseerd katoen (zijdeachtig maken van het katoen, waardoor het sterker wordt);
    • 1,55 kilo voor het totale pak.

    Gesanforiseerd, gemerceriseerd, een hoop technische termen voor een pak dat gemaakt is mishandeld te worden. Maar werkt het dan ook?
    Afmetingen en gewicht:

    Ongewassen Na 5x wassen
    JAS
    A 158cm 153cm
    B 76cm 76cm
    C 59cm 57cm
    D 51cm 49cm
    E 17,5cm 17cm
    F 19,5cm 19,5cm
    BROEK
    G 52cm 52cm
    H 101cm 95cm
    I 24,5cm 24cm
    J 76,5cm 72,5cm
    K 36cm 34cm
    Of het “sanforiseren” zijn nut bewezen heeft, is dus maar de vraag. Hoewel de jas enkel bij de mouwen een paar centimeter is gekrompen, is de broek toch een kleine 6% gekrompen in lengte. Houdt er dus rekening mee dat wanneer je wat langere benen hebt, je wellicht moet denken aan een A3 broek.
    Het pak mag zich met 1,55kg (1025gr jas, 525gr broek) met recht een van de lichtste pakken van dit moment noemen. Ter vergelijking, de Venum Ultralight (A3) komt op 1650 gram, de Tatami Nova Basic op 1580gram (A3).
    Looks:
    Ben je van fancy Gi’s vol met nutteloze patches en kleuren, dan is deze Predator waarschijnlijk niets voor jou. Met enkel de woorden Predator en een tweetal Black Eagle logos is deze Gi namelijk erg clean.
    Waar de patches vaak los een pak worden geplaatst heeft Black Eagle ervoor gekozen om direct op het pak te borduren. Dit voorkomt een groot vlak om de patch heen (zwarte patch op een wit pak, witte patch op een gekleurd pak), maar zorgt er wel voor dat je de patches niet zelf kunt verwijderen mocht je dat willen. De reden voor deze keuze is eenvoudig:
    “Simply, patches tear off, embroidery does not.”
    Op de zijkant van de broeken een tweetal patches (wel op de traditionele manier erop geplaatst) met daarin de Union Jack, de Braziliaanse, Amerikaanse en Japanse vlag.






    Afwerking:
    Zoals eerder vermeld komt de Gi met een ripstop broek. Deze zelfde ripstop stof wordt toegepast op de jas om de kraag te bedekken. In tegenstelling tot het normale gebruik van katoen zorgt dit naar mijn mening voor een veel zachtere kraag. Niet zozeer dat de kraag zacht is, het is geen Page toiletpapier natuurlijk, maar laten we zeggen dat de chokes met deze kraag een stuk prettiger aanvoelen. En het heeft nog een doel ook:
    “To reduce tearing and add strength without having to use rubber inserts, which warp as the Gi shrinks, or if used in a hot wash. Our method means you get an acceptably tough but fair collar, in our opinion.”
    Alle stresspunten zijn afgewerkt met dubbele stiknaden en ook de uiteinden van de mouwen zijn aan de binnenzijde afgewerkt met de ripstop stof. Het revet is daarintegen afgewerkt met maar liefst 6 stiknaden.






    Er zijn weinig fouten te ontdekken aan het stikwerk. Wat losse naden op de broek en de binnenzijde van het revet zijn de meest noemenswaardige fouten in het stikwerk.
    Wat wel opvallend is is de geleidingsdraad aan de achterzijde van het revet. In het midden van de 5 stiklijnen loopt er namelijk nog draad (waarschijnlijk de geleidingsdraad?) welke van links naar rechts over het revet loopt. Vreemd… Aan de voorzijde is deze echter niet zichtbaar, dus storend is het niet. Laten we het maar er op houden dat het zorgt voor juist wat extra stevigheid.






    De lengte van de jas is te vergelijken met de overige jassen, ware het niet dat de overlap misschien net wat strakker had gekund. In mijn geval (1,81mtr, 73kg) is er aardig wat losse stof aan de voorkant. De schouders daarin tegen zitten perfect.
    De broek vergt wat tijd om aan gewend te raken. De overgang van katoen naar ripstop is aardig wennen, maar eenmaal gewend aan ripstop heb je wel het gevoel iets vrijer in je beweging te zijn. Een nadeel van ripstop is echter wel dat het een stuk makkelijker te grijpen is dan de dikkere katoenen broek van bijvoorbeeld een Tatami Estilo (10oz katoenen broek).
    Wat deze broek naar mijn idee echter pas echt onderscheidt van andere broeken is de pasvorm van de broek. Andere broeken hangen vaak erg laag bij het kruis, deze broek zit zowat als een pyjama broek. Ideaal voor als je moet slapen tijdens de training. Tel daarbij op dat er maar liefst 6 geleiders zijn voor het koord en je hebt zowat de perfecte broek.






    Service:
    Je hebt bedrijven die pretenderen binnen 24uur te reageren op vragen per e-mail. Vaak worden die 24uur al snel een week of meer. Contact met Steve liep echter erg vloeiend. Reacties op vragen kwamen snel en ook het advies betreffende de maat bleek uitstekend. Was ik uitgegaan van mijn normale maat van A3 dan had ik waarschijnlijk een erg comfortabele slaapzak ontvangen.
    Comfort:
    Nu natuurlijk het belangrijkste. Is 1,55kg aan katoen voldoende bestand tegen de stress van urenlange trainingen?
    Sinds het ontvangen van de Gi heb ik meerdere trainingen gehad in de Predator. En vele chokes, sweeps en honderden pistol- en umbrella grips later is het pak nog steeds in de vorm zoals het uit de verpakking kwam. Enkele losse draden kom je natuurlijk altijd wel tegen, maar zijn nog geen tekenen die doen vermoeden dat de Predator binnenkort uit elkaar gaat vallen.

    Overall:
    Pluspunten:
    - Licht, erg licht!
    - Clean
    - Ripstop broek en afwerking

    Minpunten:
    - Ripstop broek (You’ll either love it, or hate it)
    - De overlap van de jas had smaller gemogen
    - Toch aardig krimpen van de broek
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    191
    vCash
    126000

    Default

    Fotos van de Predator in actie:












    Met grote dank aan Steve Turner voor de mogelijkheid om deze Gi te testen en Wouter Swinkels voor de fotos!
    Momenteel is de Predator in de sale bij Black Eagle! Slechts 45 pond voor een super Gi!
    http://www.black-eagle.co.uk/predator/f/

    Disclaimer: De actiefotos zijn natuurlijk specifiek geselecteerd op goede posities van mij t.o.v. mijn tegenstander. Je zult er goed uitzien in deze Gi, maar je niveau zal er niet door stijgen!

  3. #3
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Leuk review! thanks!

    Het laatste disclaimer zinnetje is ook geweldig: De actiefotos zijn natuurlijk specifiek geselecteerd op goede posities van mij t.o.v. mijn tegenstander. Je zult er goed uitzien in deze Gi, maar je niveau zal er niet door stijgen!

    Be a Warrior, not a Worrier

  4. #4
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    1.453
    vCash
    126000

    Default

    Leuke review Intermec! Komen er nog meer van dit soort reviews of blijft het bij deze ene keer? Immers, de Basico Gi van black eagle zou begin Juni weer in voorraad moeten zijn .

    Ik moet eerlijk toegeven dat ik sinds ongeveer een maand de black eagle pakken gebruik en dat ik er erg tevreden over ben. Wat betreft de maat viel het me inderdaad ook op dat ik een A2 predator draag terwijl ik in andere pakken vaak A3 droeg of net op het randje zat. Na een boel keer wassen past A2 nog prima (ik ben 1,84m en 79 kg).

    Black Eagle heeft daarnaast inderdaad hele goede service en ze leveren hun producten snel.
    The dictionary is the only place where succes comes before work.

    www.sportfood.nl

  5. #5
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    191
    vCash
    126000

    Default

    Als het aan mij ligt komen er meer. Is wel de bedoeling in ieder geval. Wellicht de vernieuwde basico, wie weet.

    Zelfde ervaring hier ja met de Predator. Mijn tatami en venum pakken zijn a3, deze was a2 al genoeg, a3 was echt veel te groot (gepast in antwerpen).

    Bedankt voor de feedback!

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •