MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 27

Hybrid View

  1. #1
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default Selectiebeleid Van Marwijk

    http://www.telegraaf.nl/telesport/vo..._BEKEND__.html

    Ik begrijp Van Marwijk niet. Eerst laat ie Urby vallen, terwijl hij een redelijk seizoen bij AC Milan heeft gedraaid en op meerdere plekken inzetbaar is. Vervolgens zie ik dat Bouma - die het hele seizoen laat zien dat hij eredivisie niveau niet aankan en te traag is - en Willems - die moeizaam op de been blijft tegen tegenstanders van het kaliber RKC - er wel bijzetten.

    Nu zie ik dat de spelers Vurnon Anita, Jeremain Lens, Siem de Jong en Adam Maher afvallen. Dat wil dus zeggen dat hij Willems wel meeneemt . Ron Vlaar en Wilfried Bouma neemt hij wel mee. Ik begrijp dit selectiebeleid niet.

    Ik denk dat Bert met Kuijt in de basis zal starten en Huntelaar als supersub zal gebruiken. Hij heeft duidelijk een voorliefde voor bepaalde spelers met wie hij al langer samegewerkt heeft. Kuijt heeft onbeperkt krediet, terwijl hij al jaren laat zien dat ie geen buitenspeler is en een bankzitter is bij Liverpool...

    Ben ik trouwens de enige die de indruk heeft dat Van Marwijk iets tegen spelers met een Ajax-verleden heeft? Zou hij tijdens zijn verblijf in Rotterdam dat minderwaardigheidscomplex hebben overgenomen? Talk to me...

    Ik denk dat Oranje er de eerste ronde uitvliegt door Bert...

  2. #2
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik vind het vooral jammer dat Emanuelson er niet bij is. Ik denk dat hij zich van de afvallende spelers het meest geprofileerd heeft. Ik geef direct toe dat ik ook niet weet waar ik em neer zou zetten, maar toch je hebt aan hem een hele goeie. Misschien dat je Schaars kan thuislaten alhoewel hij het samen met van Wolfswinkel wel aardig doet dacht ik in Portugal (?).

    Maher begrijp ik wel, Lens brengt ook te weinig vind ik, Siem de Jong ook. Deze drie spelen allemaal op posities waar we er beteren hebben op dit moment. M.u.v. Kuijt/Lens misschien... Lens vond ik dit jaar bij PSV alleen ook niet geweldig behalve dan 1 wedstrijd. Anita zou van deze namen misschien op de back uit de voeten kunnen, maar is wel erg klein. We hebben gezien dat ie vooral op het middenveld sterk is, maar zoals voor wel meer spelers geldt: daar hebben we ar al zoveel van.

    Bouma vind ik alleen echt onbegrijpelijk. Voor mijn part zet je mij er neer ze lopen mij net zo hard voorbij. Laten we hopen dat alle basisverdedigers heelhuids door het toernooi komen zodat het maar nooit zover hoeft te komen. Vlaar vind ik ook niks trouwens. Maar goed we hebben ook weinig in de aanbieding op verdedigend gebied. Wisgerhof is ook geen ster, maar die zou ik eerder verwachten in de verdediging dan Bouma...

    Ik denk ook dat we er de eerste ronde uitvliegen, maar niet door van Marwijk. Als je naar de spelers kijkt, heeft een groot deel een best wel ongelukkig seizoen achter de rug. Vooral de spelers van PSV en natuurlijk Robben en Sneijder.

  3. #3
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    Ik hoop voor alle Oranje supporters dat ik er naast zit, maar ik denk echt dat Oranje er de eerste ronde uitvliegt. Van Marwijk stelt niet de beste spelers op en heeft niet de sterkste spelers geselecteerd. Bouma kan echt niet en ik vraag me ook af waarom spelers van het kaliber Schaars en Vlaar wel zijn geselecteerd terwijl multifunctionele, op meerdere plaatsen inzetbaar zijnde, technisch begaafde spelers als Emanuelson en Anita niet zijn geselecteerd. Ik kan er met mijn verstand niet bij, maar wie ben ik. Nogmaals ik hoop dat ik ernaast zit, maar die wedstrijd tegen Bulgarije belooft weinig goeds...

  4. #4
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Marco van Basten is errug kritisch t.o.v. van Marwijk op sbs... niet helemaal terecht vind ik.

  5. #5
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.097
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Marco van Basten is errug kritisch t.o.v. van Marwijk op sbs... niet helemaal terecht vind ik.
    Ik vond het nogal tenenkrommend. Marco van Basten is zelf bondscoach geweest en mag dus een beetje los gaan op z'n opvolger. Ook voorspelbaar dat hij het helemaal niets eens was met Van Bommel (die er schande van sprak dat het Duitse publiek A.R. uitfloot) en daar had hij ook nog eens zo'n vervelend lachje bij. Logisch, aangezien Van Bommel zelfs weigerde voor Oranje uit te komen onder Marco van Basten...


  6. #6
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Quote Originally Posted by Fyodor View Post
    Ik vond het nogal tenenkrommend. Marco van Basten is zelf bondscoach geweest en mag dus een beetje los gaan op z'n opvolger. Ook voorspelbaar dat hij het helemaal niets eens was met Van Bommel (die er schande van sprak dat het Duitse publiek A.R. uitfloot) en daar had hij ook nog eens zo'n vervelend lachje bij. Logisch, aangezien Van Bommel zelfs weigerde voor Oranje uit te komen onder Marco van Basten...
    dat dus ja, een vervelend mannetje is die van Basten...

  7. #7
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    ik las op facebook dat Bouma net als Ooijer 'kleedkamerkwaliteiten' zou hebben, dat zou de doorslag hebben gegeven

  8. #8
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Mooi is dat altijd...iedereen weet het weer beter dan een bondscoach die die gasten constant aan het werk ziet... Bouma is natuurlijk geen topper maar je hebt geen alternatief! Of willen de heren Ajax supporters,want die roepen natuurlijk weer het hardst van allemaal,daar een dwerg van een Anita neerzetten of een Emanuelson...het gaat om posities buddel bezet hebben....en ze hebben nu eenmaal niet beter,simpel zat! En in een poule met Duitsland,Denemarken en Portugal kan ieder land in wat voor beste opstelling dan ook eruit vliegen....ook Nederland!
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  9. #9
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Wisgerhof is toch een alternatief? En Emanuelson kan denk ik beter uit de voeten op de linksback dan Schaars... Wel een ander type speler misschien.

  10. #10
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Wisgerhof heeft weinig voor op Bouma....Bouma heeft in ieder geval nog een schat aan ervaring! Ik weet ook niet of Schaars wel de linksback gaat worden...zou me weing verbazen wanneer daar gewoon Willems staat..
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  11. #11
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Dat denk ik ook en dat is verder prima, die kan nog wel heel goed worden. Maar Emanuelson en Schaars kunnen beiden op middenveld en op de back. Beiden komen op die posities wat te kort op de concurrentie. Maar ik denk toch dat Emanuelson op zowel middenveld als op de back meer brengt dan Schaars....

  12. #12
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    MvB had het over 'duidelijkheid verschaffen' terwijl hij zelf de meest idiote namen heeft laten debuteren, voortdurend aan het experimenteren was....hij moet echt zijn waffel dichthouden...

  13. #13
    Join Date
    May 2012
    Posts
    576
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind het niet gek dat ie Bouma en Willems meeneemt.
    Wie wil je dan linksback zetten?
    Deze thread typisch weer een gevalletje van 16miljoen bondscoaches.
    Meneer van Marwijk heeft de spelers geselecteerd na een trainingskamp en heeft heus niet gekeken of ze ooit in 020 gespeeld hebben.
    Ik heb er wel vertrouwen in, ikmzeg niet dat we het EK winnen, maar halve finale is toch zeker mogelijk met deze selectie.

  14. #14
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    MvB had het over 'duidelijkheid verschaffen' terwijl hij zelf de meest idiote namen heeft laten debuteren, voortdurend aan het experimenteren was....hij moet echt zijn waffel dichthouden...
    Hij selecteerde spelers als Romano Denneboom (speelt dacht ik hoofdklasse) en Ugur Yildirim (clubloos). Toch vind ik dat Marco deels gelijk had.
    Quote Originally Posted by Peacey View Post
    Ik vind het niet gek dat ie Bouma en Willems meeneemt.
    Wie wil je dan linksback zetten?
    Deze thread typisch weer een gevalletje van 16miljoen bondscoaches.
    Meneer van Marwijk heeft de spelers geselecteerd na een trainingskamp en heeft heus niet gekeken of ze ooit in 020 gespeeld hebben.
    Ik heb er wel vertrouwen in, ikmzeg niet dat we het EK winnen, maar halve finale is toch zeker mogelijk met deze selectie.
    Dat geldt dan voor elke thread over Oranje. Deze thread is legitiem. Bert heeft aantoonbaar betere spelers die op meer posities inzetbaar zijn (Emanuelson en Anita en in mindere mate Siem De Jong) thuis gelaten ten faveure van spelers die net komen kijken en geen ervaring hebben (Willems) en trage, statische verdedigers zonder opbouwende kwaliteiten (Bouma en in mindere mate Vlaar).

    Ik heb liever Anita of zelfs Emanuelson linksback aangezien de meeste teams niet met een rechtsbuiten spelen dan Willems (te groen, nog niet klaar voor het grote werk), Bouma (veel te traag) of Schaars (nooit op die positie aan het werk gezien).
    Als het niveau van de thread te hoog is, hoef je niet te reageren ouwe...

  15. #15
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by LeeMurray View Post

    Deze thread is legitiem. Bert heeft aantoonbaar betere spelers die op meer posities inzetbaar zijn (Emanuelson en Anita en in mindere mate Siem De Jong) thuis gelaten ten faveure van spelers die net komen kijken en geen ervaring hebben (Willems) en trage, statische verdedigers zonder opbouwende kwaliteiten (Bouma en in mindere mate Vlaar).

    Ik heb liever Anita of zelfs Emanuelson linksback aangezien de meeste teams niet met een rechtsbuiten spelen dan Willems (te groen, nog niet klaar voor het grote werk), Bouma (veel te traag) op die positie aan het werk gezien).
    Als het niveau van de thread te hoog is, hoef je niet te reageren ouwe...
    niks aan toe te voegen eigenlijk...geen like button toevallig, ik zou dit bijna willen delen op mijn facebook...prima verwoord
    Last edited by Illest; 28-05-2012 at 18:22.

  16. #16
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Nouja je kan hem natuurlijk altijd reps geven

    Ik was het overigens ook niet helemaal eens met van Basten. Ik was het wel met hem eens dat het afwachten met Afellay is en ook snap ik de aanwezigheid van Schaars niet zo goed, maar daar houdt het ook wel een beetje op. het was ook de manier waarop ie het zei dat enorm stoorde, ik zie dat anderen dat dus ook herkennen.

    Willems vind ik overigens wel een goeie! Een beetje lef moet je natuurlijk ook wel hebben. Z'n gebrek aan ervaring hoeft helemaal niet een nadeel te zijn. Hij kan met verrassende acties komen!
    Last edited by Facade; 28-05-2012 at 19:20.

  17. #17
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Eerste training Afellay bij Oranje

    Ibrahim Afellay verscheen maandagavond om 18.15 uur voor het eerst op het trainingsveld met Oranje. De aanvaller van FC Barcelona kon vanwege clubverplichtingen niet eerder meetrainen met het Nederlands elftal. Afellay moest vrijdag met Barcelona aantreden in de finale van het Spaanse bekertoernooi, maar bleef in Madrid 90 minuten op de bank zitten.

    De oud-PSV'er, pas net hersteld van een zware knieblessure, miste daardoor vorige week het trainingskamp van Oranje in Lausanne. Bondscoach Bert van Marwijk twijfelde echter niet of hij Afellay moest opnemen in zijn definitieve
    EK-selectie van 23 man.

    Joris Mathijsen ontbrak maandag vanwege een hamstringblessure op het trainingsveld in Hoenderloo. Van Marwijk stond daarom met 22 spelers op het veld. Mathijsen laat een MRI-scan maken van zijn bovenbeen om de ernst van de
    kwetsuur vast te stellen.

    Luuk de Jong haakte al na de warming-up af. De aanvaller van FC Twente heeft nog steeds last van zijn keel, waarvoor hij al vier antibioticakuren heeft gehad. De Jong voelt zich nog niet volledig fit.
    Be a Warrior, not a Worrier

  18. #18
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Cruijff opteert voor meer diepte in spel Oranje
    HOOFDDORP - Johan Cruijff heeft laten weten dat het Nederlands elftal met meer diepte in het spel moet komen, om te voorkomen dat ploegen van het kaliber Bulgarije gemakkelijk overeind kunnen blijven.


    "Ik hoop op een goed EK voor het Nederlands elftal. Vooralsnog moet er nog meer diepte in het spel komen. Via de vleugels en vanaf het middenveld", schrijft hij in zijn wekelijkse column in De Telegraaf.
    "Wat dat betreft heeft Bayern München in de Champions League-finale tegen Chelsea aangegeven, hoe je tegen een goed georganiseerde verdediging in de problemen kan komen, als je dat niet doet."

    Robben en Ribery

    Cruijff vergelijkt het spel van Arjen Robben en Franck Ribery met dat van Rafael van der Vaart en Robin van Persie. "Zowel Robben als Ribery heeft de neiging om de actie binnendoor te maken. Daarmee speel je een defensie als die van Chelsea in de kaart."
    "Er kan makkelijk rugdekking worden gegeven, terwijl de ruimte voor de opkomende middenvelder er nauwelijks is. Dat zag je ook tijdens Nederland-Bulgarije."

    Portugal
    "Omdat Van der Vaart en Van Persie niet richting de achterlijn voetbalden, kwamen er nauwelijks voorzetten, dus ook geen afvallende ballen, waardoor er vanuit de tweede lijn bijna geen schot op doel is gegeven. Dan kan zelfs een modaal elftal als de Bulgaren redelijk overeind blijven."
    Cruijff verwacht dat Portugal net als Bulgarije gaat spelen. "Heb je dan onvoldoende diepte in je spel, dan is het vragen om problemen. Nederland heeft nog twee wedstrijden om te sleutelen."

    Wel een goed verhaal vond ik.

  19. #19
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    ik ben heel benieuwd hoe Bert gaat spelen...

    stekel
    vd wiel mathijssen heitinga willems
    bommel de jong
    sneijder
    robben persie/hunter affelay

    linksback positie is sowieso een zwakke schakel, of daar willems, emanuelson, anita, schaars of bouma speelt. De keuze voor schaars als optie voor linksback vind ik zeer vreemd, vooral omdat anita en Urby bewezen hebben daar te kunnen spelen en in mijn ogen op het middenveld niet onder doen voor Schaars....

    maar ik vind het interessanter hoe hij het voorin op gaat lossen. Kuyt en vd Vaart zullen buiten de boot vallen. Ik hoop met ganser harte dat affelay speelt ipv kuyt of vd vaart!! als Bert voorkeur geeft aan kuyt ipv affelay dan vreet ik m'n pc op! dan is het voor mij helemaal over (behalve als kuyt er drie maakt uiteraard )

    verder denk ik ook dat hij niet met persie en hunter gaat spelen, een van de twee komen op de bank terecht en ik denk dat dit huntelaar wordt.....en dat vind ik enigszins nog te begrijpen, ik denk niet dat het werkt met huntelaar in de spits en robben EN persie op de flank, beide trekken naar het centrum en halen uit zodra ze nog maar een halve kans hebben....denk niet dat huntelaar functioneert met zulke flankspelers....zie huntelaar graag spelen maar als Bert toch voor Persie in de spits kiest kan ik dat begrijpen

    wat ik niet zou begrijpen is een kuyt in de basiself bijvoorbeeld....of vd Vaart....
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  20. #20
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by TOON View Post

    stekel
    vd wiel mathijssen heitinga willems
    bommel de jong
    v persie
    robben hunter affelay

    Als Bertje ballen heeft...ik geloof nog steeds in 'en/en'

    Die 2 gasten moeten in de basis, dan maar ten koste van Sneijder die toch niet in de grootste vorm verkeert, wisselen kan altijd, maar hier moet hij mee durven beginnen op het EK

  21. #21
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Als Bertje ballen heeft...ik geloof nog steeds in 'en/en'

    Die 2 gasten moeten in de basis, dan maar ten koste van Sneijder die toch niet in de grootste vorm verkeert, wisselen kan altijd, maar hier moet hij mee durven beginnen op het EK
    dit zou mooi zijn idd, maar denk niet dat hij sneijder passeert....
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  22. #22
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    NB
    Posts
    6.117
    vCash
    126000

    Default

    Bert moet snel opflikkeren.

    Wtf is een jetro willems? Kun je dat eten?

  23. #23
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    lol.

    Kuyt verwacht ik wel in de basiself die staat er namelijk al lange tijd in zonder dat daar enige aanleiding voor was...

  24. #24
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    ik hoop echt dat de enige reden dat kuyt zoveel speelde was dat Robben en/of Affelay geblesseerd waren, anders sluit ik me bij Dirk5 aan
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  25. #25
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    kwam nog een leuk stukje tegen over San Marco en zijn kritiek...hij (de schrijver) is wel lekker optimistisch trouwens:

    Van Basten liet zich vreselijk misbruiken


    Zelfs de grootste voetballiefhebber moet toch moe worden van al die stemmingmakerij rondom het Nederlands elftal. Tijdens de voorbereiding op het EK wordt zo gigantisch veel uit de nek geluld… Zo heb ik een tiental lijstjes ontvangen met de vier afvallers bij het Nederlands elftal, terwijl bondscoach Bert van Marwijk pas een paar uur later zijn keuze bekend zou maken. Het resultaat was dus een lange lijst met verkeerde namen, die door de zelfbenoemde 'Oranje-watchers' uit het Facebook-duimpje waren gezogen.
    Nu alle keuzes definitief gemaakt zijn, wil ik beginnen met te zeggen dat Van Marwijk logisch geredeneerd heeft. Ik heb bij heel wat mensen in de arm moeten knijpen, omdat ze aanvankelijk niet konden geloven dat Urby Emanuelson niet tot de EK-selectie behoorde. Maar zo vreemd is dat toch niet voor wie Bert van Marwijk een beetje kent? Van Marwijk ziet in de oud-Ajacied een middenvelder, en op die positie moet Emanuelson het begrijpelijkerwijs afleggen tegen de moordende concurrentie. En Wilfred Bouma kan zowel centraal als linksback spelen, en hij speelde bij PSV dit seizoen veel wedstrijden. De routinier voldoet dus aan de belangrijkste voorwaarden die Van Marwijk stelt, al is de bondscoach de eerste om op een respectvolle manier toe te geven dat ook Bouma zijn tekortkomingen heeft.

    De verloren oefeninterland tegen Bulgarije in de Amsterdam ArenA was ondanks de logische keuzes weinig hoopgevend. Ik heb me laten vertellen dat het optreden van Joan Franka met haar indianentooi op het Songfestival 'kut met veren' was, en in één ruk door speelde het Nederlands elftal 'klote tegen een stel Manolev-malloten'. Het matige spel in de eerste oefenpartij tegen Bayern München werd nog enigszins overschaduwd door het Bayern-publiek dat haar penalty-paria Arjen Robben uitfloot, maar het is hoe dan ook een feit dat Oranje in het laatste aantal interlands ongeïnspireerd en onsamenhangend speelde.
    Wat ik echter ook jammer vond, is dat televisie-analist Marco van Basten zich bij de wedstrijd op SBS6 liet misbruiken. Van Basten en Van Marwijk werden door presentator Jan Joost Van Gangelen en interviewer Hans Kraay jr. op een kinderlijke manier tegen elkaar uitgespeeld. De voormalig bondscoach zei dat Van Marwijk de opstelling puur koos op basis van de 'grote namen'. Die uitspraak werd door het presentatie-duo gebruikt om de bondscoach mee om de oren te slaan, en Van Marwijk kon dat duidelijk niet waarderen. Hij merkte terecht op dat de mensen onderhand wel 'knettergek zouden worden' van dit soort gelul. Na de reactie van Van Marwijk benadrukte Van Basten in de studio nog eens dat hij een heel andere mening was toegedaan, en dus kon de commerciële zender met een mooie controverse de reclame in.

    Persoonlijk vind ik het überhaupt ongepast dat Van Basten, die zich overigens geen moment verplaatst in de selectiecriteria van Van Marwijk, kritiek levert op het selectiebeleid en de opstelling van Oranje. Want was het Van Basten niet die in zijn tijd als bondscoach de meest onlogische keuzes maakte? De toekomstige trainer van Heerenveen slaagde er destijds in om Ellery Cairo, Dave van den Bergh, Kevin Bobson, Romano Denneboom en Uğur Yıldırım voor het Nederlands elftal te selecteren. Niets ten nadelen van deze spelers, maar dat zij voor Oranje werden geselecteerd was nu niet bepaald begrijpelijk te noemen. En daarnaast sloeg Van Basten de plank volledig mis door de huidige aanvoerder Mark van Bommel veel te vroeg af te serveren voor Oranje, op basis van een persoonlijke vete.

    Als Van Basten dus zijn geloofwaardigheid nog enigszins wil behouden, dan moet hij zorgen dat hij niet tegen iemand wordt uitgespeeld en dat hij zijn mening daarbij niet laat misbruiken. Het doet denken aan een schoolplein op de basisschool. Daar zegt Lisa bijvoorbeeld tegen Pietje: "Jantje heeft gezegd dat jouw Geluksvogeltje van de C1000 maar lelijk is." Pietje zal dan snikkend bij de juffrouw op schoot vertellen dat hij een Geluksvogel heeft, omdat zijn moeder geen Gijpvogel bij het Kruidvat wil halen. Een vergelijking met dat soort kinderlijke pesterijtjes moet oud-topvoetballer Van Basten toch willen voorkomen.
    Tot slot wil ik zeggen dat ik het bijzonder somber inzie voor het Nederlands elftal op het aankomende EK. De verdedigbare keuzes van de bondscoach ten spijt, denk ik dat Oranje het zelfs tegen Denemarken moeilijk genoeg zal krijgen. En Europees kampioen worden is al helemaal onmogelijk. Uit de boeken en de studies van schrijvers als David Winner, Simon Kuper er Richard Williams blijkt dat er genoeg sociaal-maatschappelijk en culturele redenen zijn waarom Nederland geen prijsvechter is, en dat ook nooit zal zijn. Het gewonnen EK 1988 vormde daarop de enige uitzondering, toen Van Basten nog gewoon zijn voeten liet spreken.
    Het Nederlands elftal zal heel veel voorspoed, geluk en meevallers moeten kennen om het in de (nabije) toekomst allemaal anders te laten verlopen. Ik gun het Bert van Marwijk van harte, maar Europees kampioen worden? Nee, zoveel Geluksvogeltjes zijn er niet… Dus krijgt dat helderziend varken toch nog gelijk. Ik doel op de 'Pshychic Pig' hè, niet op Van Basten…

    Erwin Meeks




    bron: http://www.voetbalinfo.nl/artikel/43...jk-misbruiken/

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •