MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 29
  1. #1
    Join Date
    May 2012
    Posts
    3
    vCash
    126000

    Default Shakes of voedsel?

    Hallo allemaal

    Ik had een vraagje. Ik ben heel erg in de war over de shakes.

    Moet ik het nou innemen als ik ga trainen? En wat als ik het niet doe? Ik train al jaren maar heb het nooit ingenomen en na elke training neem ik een bakje tonijn. Is dat voldoende voor herstel?

    Alvast bedankt
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Shakes zijn geen vervanging voor voedsel maar aanvulling. (vandaar de term supplement, het is een suppletie op je voeding)

    Of dat bakje tonijn voldoende is, geen idee, maar het is in iedergeval een prima eiwit bron. Je zou verder naar je gehele voedingspatroon moeten kijken...ooit deed ik bodybuilding daar is een regel 40% eiwit, 40%koolhydraten en 20%vet. Bij bodybuilding eet je dan zo'n 300 tot 500 colorieën extra om de groeien. Dat zal niet nodig zijn denk ik? Ik zou zelf zo veel mogelijk uit voeding halen i.p.v. bewerkte zooi, tenzij je geen eter bent....

    In principe is voor herstel een shake na de training en bv voor het slapen wel ok. whey eiwit na de training wordt snel opgenomen. Voor het slapen wordt vaak andere eiwit gekozen, maar je kan ook een 250 gram kwark met fruit eten voor het slapen gaan.....

  3. #3
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Uitgeest
    Posts
    562
    vCash
    126000

    Default

    Als het een eiwitshake is kan je het beter na trainen innemen. Als je wilt afvallen kan je prima 1 maaltijd overslaan d.m.v. een eiwitshake, maar zorg dat je niet alle maaltijden vervangt.
    Favorieten: Nick Diaz - Chad Griggs - Gokhan Saki - Daniel Ghita


  4. #4
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Uitgeest
    Posts
    562
    vCash
    126000

    Default

    Nog een stukje:

    Sneller Herstel nà de Training

    Na een training zijn de spieren beschadigd en is de glycogeenvoorraad (de buffer aan brandstof) afgenomen. Het is op dit moment van belang zo snel mogelijk bouwblokken bij de spieren te krijgen en de glycogeenvoorraden opnieuw aan te vullen. Indien je dit niet doet, zul je minder snel herstellen en zal dit zich uiten in een vermoeid gevoel en extra spierpijn. Koolhydraten krijg je over het algemeen voldoende binnen in de vorm van pasta's, energie drankjes (AA-drink) en fruit. Hoogwaardige eiwitten zijn echter moeilijker in te nemen, waardoor het gebruik van een goed -whey- eiwit na een training van groot belang is. Voor mensen die heel moeilijk massa kunnen behouden (ectomorphen), wordt wel aangeraden te kiezen voor een eiwit/koolhydraat mix (weight gainer).
    Indien je 'normaal' bent (mesomorph) of aanleg hebt om gemakkelijk gewicht aan te komen (endomorph), ga dan naar categorie 1 (herstel - eiwitten en aminozuren). Ben je -extreem- slank van jezelf (ectomorph), ga dan naar categorie 2 (herstel - koolhydraten en eiwitten).
    Favorieten: Nick Diaz - Chad Griggs - Gokhan Saki - Daniel Ghita


  5. #5
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Je moet suiker oplossen in water voor je koolhydraten, shakes nemen voor je eiwitten en een paar lepels olijfolie voor je vetten. Zo hoef je nooit meer te eten

  6. #6
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Uitgeest
    Posts
    562
    vCash
    126000

    Default

    Waar heb jij het nou weer over?
    Favorieten: Nick Diaz - Chad Griggs - Gokhan Saki - Daniel Ghita


  7. #7
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by tnk2k View Post
    Waar heb jij het nou weer over?
    Voedsel of shakes? Ik ga voor shakes en alleen maar vloeistoffen, dus geen voedsel.

  8. #8
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Eindhoven
    Posts
    1.631
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    Je moet suiker oplossen in water voor je koolhydraten, shakes nemen voor je eiwitten en een paar lepels olijfolie voor je vetten. Zo hoef je nooit meer te eten
    Hou gewoon je mond als je niks nuttigs te zeggen hebt.

  9. #9
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    amsterdam
    Posts
    125
    vCash
    126000

    Default

    Sommige mensen hier zijn echt om te . Maar oke, shakes zijn inderdaad een aanvulling op je voeding, geen vervanging. Ik zou anders even op een bodybuild forum rondkijken, daar hebben ze over het algemeen heel veel informatie m.b.t. shakes. De enige shakes waar ik echt profijt van heb gehad zijn eiwit shakes. Ook hier heb je meerdere variaties van. Ikzelf gebruik lange eiwitten en korte eiwitten van body&fitshop.
    Amsterdam

    ~Embrace the grind~

  10. #10
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    Je moet suiker oplossen in water voor je koolhydraten, shakes nemen voor je eiwitten en een paar lepels olijfolie voor je vetten. Zo hoef je nooit meer te eten
    Jij hebt alle negatieve dingen van alle rassen bij elkaar... Trol.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  11. #11
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Jij hebt alle negatieve dingen van alle rassen bij elkaar... Trol.
    Oh, nu probeer je je op een andere manier te profileren?

    Nu al vergeten dat je me reps gaf vanwege de volgende opmerking?

    We kennen al genoeg moslims die de Nederlandse taal niet goed beheersen en die agressief en snel op de tenen getrapt zijn

  12. #12
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Reps=BFF

  13. #13
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Reps=BFF
    Daar gaat het niet om, het gaat erom dat hij mij voor racist uitmaakt en hier daarnaar refereert maar het kennelijk maar al te leuk vindt als ik iets 'negatiefs' zeg over moslims.

    Hypocriet noemen we dat.

  14. #14
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Heren, ontopic

  15. #15
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    236
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ahmad View Post
    Hallo allemaal

    Ik had een vraagje. Ik ben heel erg in de war over de shakes.

    Moet ik het nou innemen als ik ga trainen? En wat als ik het niet doe? Ik train al jaren maar heb het nooit ingenomen en na elke training neem ik een bakje tonijn. Is dat voldoende voor herstel?

    Alvast bedankt
    Goede vraag Ahmad, wij horen hem vaak voorbij komen.
    Zoals meerdere mensen hierboven vermelden zijn shakes absoluut geen vervanging voor goede voeding. Ze kunnen wel een hele goede (en makkelijke) aanvulling vormen op jouw voeding. Zorg dus eerst dat je voeding goed is. (bereken jouw caloriebehoefte en verdeel die in de juiste verhoudingen van koolhydraten eiwitten en vetten) en vul dit dan pas aan met supplementen.
    Wat ik je aanraad is dat je direct na de training zorgt voor snel opneembare koolhydraten en twintig minuten later een eiwitshake. Dit zal in ieder geval zorgen dat je sneller hersteld en meer spiermassa aanmaakt.

    Kijk hier maar eens naar als je wil:

    direct na de training:
    http://www.bodyenfitshop.nl/post-wor...on/magnificent

    twintig minuten later:
    http://www.bodyenfitshop.nl/whey-pro...hey-perfection

    Heel veel succes met trainen en als je vragen hebt hoor ik die graag
    NR 1 Whey Proteine - Whey Perfection
    Kwaliteit tot in perfectie. Je traint hard, geef je lichaam en spieren dan ook het allerbeste!




  16. #16
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    Oh, nu probeer je je op een andere manier te profileren?

    Nu al vergeten dat je me reps gaf vanwege de volgende opmerking?
    Dat kwam, omdat ik er een grappige context in zag en daardoor moest lachen. Maar zoals je wilt, ik compenseer het wel met neg reps.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  17. #17
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Na een zware training eet ik een bak met kwark. Dat scheelt enorm, de volgende dag ben ik minder stijf dan ik voorheen was. Ook de tip van wat koolhydraten vlak na de training is iets wat ik meer gehoord heb en het klinkt ook wel logisch aangezien je lichaam zijn koolhydraten voorraad juist heeft opgebruikt.

    Voeding is het belangrijkste voor je herstel en om te groeien. Een shake is een eiwitbron, die je het beste na de training kan innemen. Als je niet van shakes houdt, kan je ook kwark proberen (wel de magere witte, niet die met een smaakje, daar zit namelijk minder eiwit in).

  18. #18
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Whey eiwit is toch snelle opname daarom dus snel na de training. Daarnaast zitten er weer dingen in die je eigen lichaam niet aanmaakt, maar die wel belangrijk zijn voor spieropbouw

    Kwark is casseine, langzame opname, maar wel 7 uur in je systeem, dus vlak voor slapen gaan innemen. Tot zover al mijn kennis van eiwitten

    Als je niet tevreden bent over je resultaten met je tonijn na je training, kun je het eens uitproberen. Ik denk niet dat je echt een 'goed' of 'fout' antwoord zal vinden op deze vraag. Als jij prima resultaten boekt met je huidige manier van trainen en eten, wie zijn wij dan om te zeggen dat het fout is....

  19. #19
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    236
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Whey eiwit is toch snelle opname daarom dus snel na de training. Daarnaast zitten er weer dingen in die je eigen lichaam niet aanmaakt, maar die wel belangrijk zijn voor spieropbouw

    Kwark is casseine, langzame opname, maar wel 7 uur in je systeem, dus vlak voor slapen gaan innemen. Tot zover al mijn kennis van eiwitten
    Klopt helemaal!
    NR 1 Whey Proteine - Whey Perfection
    Kwaliteit tot in perfectie. Je traint hard, geef je lichaam en spieren dan ook het allerbeste!




  20. #20
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Het lijkt erop alsof er hier goede kennis is, dus ook een vraag van mij!


    Vaak is het zo dat ik na het trainen een uur of twee wacht alvorens ik eet. Wel is het zo dat ik een aantal eieren eet voor ik ga slapen.

    - Is het nadelig dat ik niks eet na het trainen? Voor het trainen, een uur ofzo ervoor, heb ik wel vaak koolhydraten ingenomen.
    - Heeft het nog nut als ik die eieren voor het slapen eet (meestal enkele uren na mijn training)? Is het alsnog beter om die eieren ook sneller na de training in te nemen?

  21. #21
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    236
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    Het lijkt erop alsof er hier goede kennis is, dus ook een vraag van mij!


    Vaak is het zo dat ik na het trainen een uur of twee wacht alvorens ik eet. Wel is het zo dat ik een aantal eieren eet voor ik ga slapen.

    - Is het nadelig dat ik niks eet na het trainen? Voor het trainen, een uur ofzo ervoor, heb ik wel vaak koolhydraten ingenomen.
    - Heeft het nog nut als ik die eieren voor het slapen eet (meestal enkele uren na mijn training)? Is het alsnog beter om die eieren ook sneller na de training in te nemen?
    Het is in ieder geval niet nadelig dat je niks eet na het trainen, het is wel zo dat je sneller zal herstellen en meer spiermassa zal kweken wanneer je direct na de training de juiste hoeveelheid snelle koolydraten en aminos neemt. Twintig minuten later eiwitten en je zit goed. Eigenlijk geld voor jou hetzelfde advies als Ahmad.

    direct na de training:
    http://www.bodyenfitshop.nl/post-wor...on/magnificent

    twintig minuten later:
    http://www.bodyenfitshop.nl/whey-pro...hey-perfection



    Wel zou ik eerder beginnen met het eten van koolhydraten voor je training (ongeveer 2 uur) omdat combinatie van een hoge bloedsuikerspiegel (door de gegeten koolhydraten) en de inspanning ervoor kan zorgen dat de suiker uit het bloed verdwijnt. Hierdoor kan je slap, duizelig en moe worden. Wat je prestatie natuurlijk niet zal verbeteren.

    Succes!
    NR 1 Whey Proteine - Whey Perfection
    Kwaliteit tot in perfectie. Je traint hard, geef je lichaam en spieren dan ook het allerbeste!




  22. #22
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Body En Fitshop.nl View Post
    Twintig minuten later eiwitten en je zit goed. Eigenlijk geld voor jou hetzelfde advies als Ahmad.

    Ik dacht altijd dat je juist als je slaapt herstelt en dat je dan eiwitten kunt gebruiken maar ik kan de eiwitinname beter vervroegen dus?
    Ik twijfelde al aan mijn theorie aangezien ik altijd met pijn en stijve spieren wakker word

  23. #23
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Uitgeest
    Posts
    562
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    Ik twijfelde al aan mijn theorie aangezien ik altijd met pijn en stijve spieren wakker word
    Ik wordt ook altijd met een stijve wakker, moet ik dan ook eiwitten gebruiken?
    Favorieten: Nick Diaz - Chad Griggs - Gokhan Saki - Daniel Ghita


  24. #24
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    amsterdam
    Posts
    125
    vCash
    126000

    Default

    Je herstelt ook als je slaapt.. Ik dacht zelfs het meeste. Je bevordert (versnelt) het alleen met de adviezen van de b&f medewerker (zie geen naam). Zou wel heel leuk zijn, als je op die manier meteen volledig herstelt was na training :d, zou ik hele dagen in de gym zitten. (Verbeter me maar als ik het fout heb)
    Amsterdam

    ~Embrace the grind~

  25. #25
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    236
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Igorvdw View Post
    Je herstelt ook als je slaapt.. Ik dacht zelfs het meeste. Je bevordert (versnelt) het alleen met de adviezen van de b&f medewerker (zie geen naam). Zou wel heel leuk zijn, als je op die manier meteen volledig herstelt was na training :d, zou ik hele dagen in de gym zitten. (Verbeter me maar als ik het fout heb)
    Je herstelt inderdaad voor een groot deel tijdens je slaap. Wel is het zo dat je tijdens de training je jouw spieren beschadigd en de glycogeen (zegmaar energie) voorraad verbruikt. Hoe sneller je deze glycogeen voorraad weer aanvult en je spieren eerst met behulp van amino's en later eiwitten de bouwstoffen geeft om te herstellen je meer spiergroei krijgt en sneller herstelt.

    In kwark zitten zoals al vermeld inderdaad lang opneembare eiwitten die je herstel tijdens het slapen ondersteunen. Veel mensen vinden de kwark (begrijpelijk) erg vies en kiezen daarom voor Micellar Casein Perfection:
    http://www.bodyenfitshop.nl/micellar...ein-perfection

    Leuk dat jullie zoveel vragen hebben! Als er nog jullie meer willen weten...kom maar op

    Mike
    NR 1 Whey Proteine - Whey Perfection
    Kwaliteit tot in perfectie. Je traint hard, geef je lichaam en spieren dan ook het allerbeste!




Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •