MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 42
  1. #1
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    Over here
    Posts
    7.202
    vCash
    126000

    Default Bertje kiest voor Van Persie

    Van Marwijk kiest voor Van Persie

    Uitgegeven: 2 juni 2012 08:52
    Laatst gewijzigd: 2 juni 2012 08:52

    HOOFDDORP - Robin van Persie krijgt op het EK de voorkeur boven Klaas-Jan Huntelaar in de spits bij het Nederlands elftal. Dat heeft bondscoach Bert van Marwijk vrijdag in Hoenderloo medegedeeld aan de aanvalsleider van Schalke 04.

    © ANP

    “Ik ben teleurgesteld dat hij niet voor mij kiest. Ik heb het gevoel gehad dat alles al van tevoren vaststond”, verteltHuntelaar in het Algemeen Dagblad.
    De Achterhoeker zal zich tijdens het EK in de basis proberen te knokken. “Natuurlijk was ik boos en teleurgesteld, maar iedereen weet dat ik geen wegloper ben.”
    Huntelaar voerde eerder al tijdens het trainingskamp in Lausanne een onderhoud met Van Marwijk. “Het waren twee persoonlijke gesprekken. En ik ben beide keren boos geworden.”
    Het Nederlands elftal sluit de oefencampagne zaterdag af met een thuiswedstrijd tegen Noord-Ierland. Op 9 juni is de eerste EK-wedstrijd tegen Denemarken.

    © NUsport
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


    100% BAD ASS #elBastardoStyle

  2. #2
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    jammer 2 jaar geleden baktie die er niks van in de spits, van persie gaat vaak die ballen zelf halen op de middenlijn en dan staat er voorin geen afmaker. maar wie weet he

  3. #3
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    het probleem is ook niet Huntelaar het probleem is dat die geen ballen krijg van de flanken die die zou moeten hebben dan kan die scoren.Van Persie die kan kansen creëren zijn voetbaltechniek is ook beter.Huntelaar is meer een afmaker ik heb ook liever Huntelaar in de spits maar goed onze buitenspelers trekken altijd naar binnen en zijn vaak op eigen succes uit.het beste systeem is toch wel het 2 spitsen systeem kan je ze allebei opstellen maar dat gaat dan weer ten koste van een verdedigende middenvelder en dat doet Bertje toch niet om dat we verdedigend al zowiezo niet sterk zijn.maar ik denk wel als van Persie de eerste twee wedstrijden droog blijft dat de Hunt er wel in komt
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  4. #4
    Join Date
    May 2012
    Posts
    576
    vCash
    126000

    Default

    Als je Narcing en Assaidi op de flanken zou hebben is Huntelaar een perfecte spits.
    Helaas is dit niet het geval en ik begrijp de keus van van Marwijk.

  5. #5
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Zelfs zonder spelers die een voorzet geven, scoort Huntelaar meer dan van Persie... Ik begrijp waarom ie het doet, maar ik denk dat je met Huntelaar gegarandeerd goals hebt en met van Persie is het afwachten.

  6. #6
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default


    Bert z'n credits beginnen ook bij mij op te raken eerlijk gezegd, begin een beetje genoeg te krijgen van het pro-kakkerlakken gedrag...los daarvan ben je gewoon stom bezig als je ze niet allebei opstelt. Dat is echt een zwaktebod, dan doe JIJ het als trainer niet helemaal goed als je die 2 niet samen kunt laten spelen. De Duitsers en Portugezen lachen ons stiekem toch wel een beetje uit denk ik.


  7. #7
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Wat een onzin....die 2 samen werkt niet...daar hebben ze het elftal niet voor en dat heeft niets met van Marwijk te maken! Er zijn tal van goede voetballers,ook bij andere landen,die kwalitatief geweldig zijn en toch niet in het nationale elftal spelen omdat dat elftal een ander systeem speelt....kijk naar Seedorf of vroeger Cantona...
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  8. #8
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    Wat een onzin....die 2 samen werkt niet...daar hebben ze het elftal niet voor en dat heeft niets met van Marwijk te maken! Er zijn tal van goede voetballers,ook bij andere landen,die kwalitatief geweldig zijn en toch niet in het nationale elftal spelen omdat dat elftal een ander systeem speelt....kijk naar Seedorf of vroeger Cantona...
    Tuurlijk werkt het wel, als je het maar wilt, maar hij wil het gewoon niet....het zijn 2 hele goede voetballers, men doet alsof van Persie zoveel beter is dan Huntelaar, bullshit...!!

    En wat een onzin zeg dat we daar het elftal niet voor zouden hebben. Er moet gewoon een spits zijn die keihard afmaakt, dat is Huntelaar, niet alleen bij Schalke04, maar ook in Oranje...die gast scoort altijd.

    van Persie is god in Engeland, maar in Oranje kan hij maar niet overtuigen. Hij loopt voortdurend weg, komt ballen halen en staat eigenlijk overal behalve daar waar hij godverdomme hoort te staan, in de spits!
    Huntelaar daarintegen is gewoon een sniper, je ziet hem niet, totdat hij toeslaat.

    Ook het verhaal over positiewisselingen voorin en dat van Persie dat beter beheerst etc. is geen reden om een spits die altijd scoort buiten de basis te laten

  9. #9
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    in '88 speelden van Basten en Gullit samen in een 4-4-2 systeem, '98 idem maar dan met Kluivert en Bergkamp...het kan echt wel

    de PL is zwaardere competitie dan de Bundesliga, maar in Oranje is het gemiddelde van Huntelaar beter dan dat van van Persie, dan is deze keuze toch niet logisch

    Huntelaar 52 caps, 31 goals
    van Persie 64 caps, 26 goals

  10. #10
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    En wat ga je dan doen met Robben? Sneijder? Afellay?
    Is gewoon zelfmoord om te gaan spelen met beiden omdat dat ten koste gaat van een (verdedigende) middenvelder waardoor er nog meer druk komt te staan op (verreweg) het zwakste gedeelte van het elftal...de verdediging!
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  11. #11
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    dat de 2 spitsen van Oranje topscoorders zijn in hun competities geeft aan hoe sterk we voorin zijn, daar ligt onze kracht, zelfmoord kan het nooit zijn met die 2 gasten, dat geloof ik niet..

    ze verkeren in bloedvorm en om je vraag te beantwoorden:

    Sneijder zou ik opofferen, verkeert niet in een hele goede vorm, van Persie is niet alleen in, maar rondom de 16 heel sterk...simpel lijkt me

    KJH en van Persie moeten allebei in de basis, hoe de rest ingevuld wordt, is aan de bondscoach...wie de fuck zou nou niet beginnen met die 2

    sluit me aan bij Kluivert:

    http://www.telegraaf.nl/telesport/vo...ntelaar__.html
    Last edited by Illest; 02-06-2012 at 19:26.

  12. #12
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Iedereen die zijn verstand weet te gebruiken zal niet met die 2 samen beginnen...niet met de selectie die we nu hebben!
    Als van Nistelrooij en Kluivert 5 jaar jonger waren geweest had je ze waarschijnlijk alle 4 opgesteld...complete nonsens! En het schijnt nogal in te zijn om te roepen ,in sommige gevallen bleren,dat Nederland zo aanvallend mogelijk moet spelen...vooral mensen met een Ajax achtergrond zijn die mening toegedaan....van Persie,Huntelaar,Robben,Sneijder,Afellay,van de Vaart ze moeten allemaal spelen......met zijn allen als een stel blinden naar voren lopen en dan raar opkijken als je de deksel op je neus krijgt!
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  13. #13
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    Ik wist dat Hunter geen eerlijke kans zou krijgen. Ik weet niet wat hij moet doen om een kans te krijgen. Een beter seizoen draaien kan bijna niet. Persoonlijk zou ik een manier zoeken om gebruik te maken van beide spitsen. Van Persie is geen centrumspits. Bij Arsenal vult hij die positie goed in, omdat het team in zijn dienst speelt en er veel positiewisselingen zijn. In Oranje heeft hij die status niet en Oranje heeft er de spelers niet naar.
    Je hebt twee topscorers van sterke competities. Een no-brainer zou je denken maar niet volgens Bert.


    Ik maak me nog het meest zorgen om de verdediging. Noord-Ierland is een maatje te klein, maar wat gebeurt er als er druk op de verdediging wordt gezet (m.n. centrale duo)? De opbouwende kwa\liteiten zijn gering en verdedigend laat m.n. Vlaar wat steekjes vallen. Willems is nog niet klaar voor het grote werk. Alleen V/d Wiel is een verdediger van internationaal niveau...
    Quote Originally Posted by Illest View Post

    Bert z'n credits beginnen ook bij mij op te raken eerlijk gezegd, begin een beetje genoeg te krijgen van het pro-kakkerlakken gedrag...los daarvan ben je gewoon stom bezig als je ze niet allebei opstelt. Dat is echt een zwaktebod, dan doe JIJ het als trainer niet helemaal goed als je die 2 niet samen kunt laten spelen. De Duitsers en Portugezen lachen ons stiekem toch wel een beetje uit denk ik.
    Goed verwoord ouwe!

  14. #14
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    Iedereen die zijn verstand weet te gebruiken zal niet met die 2 samen beginnen...niet met de selectie die we nu hebben!
    Als van Nistelrooij en Kluivert 5 jaar jonger waren geweest had je ze waarschijnlijk alle 4 opgesteld...complete nonsens! En het schijnt nogal in te zijn om te roepen ,in sommige gevallen bleren,dat Nederland zo aanvallend mogelijk moet spelen...vooral mensen met een Ajax achtergrond zijn die mening toegedaan....van Persie,Huntelaar,Robben,Sneijder,Afellay,van de Vaart ze moeten allemaal spelen......met zijn allen als een stel blinden naar voren lopen en dan raar opkijken als je de deksel op je neus krijgt!
    We hebben het nu over 2 spelers die beiden in de spits kunnen en waarvan 1 ook als 'nr 10' kan spelen...waarom zou het raar zijn om ze beide op stellen? Hoezo hebben we daar het elftal niet naar? Zo aanvallend mogelijk spelen idd. Wij zijn geen Italie..we blinken nou niet bepaald uit in verdedigen..

    Het is niet zo dat ik denk dat je al spitsen maar moet opstellen, maar we hebben het nu over 2 uitzonderlijke spelers die absurd veel gescoord hebben...ach, je ziet het of je ziet het niet...we zullen het nooit eens worden..

    Ik maak me eigenlijk meer zorgen over Willems en Vlaar...de eerste is te jong en onervaren, de ander gewoon niet goed genoeg

  15. #15
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    En je begrijpt niet dat je met je laatste zin mij in feite gelijk geeft? En dan is het niet alleen Willems en Vlaar....Willems deed het trouwens best goed,heb hem heel wat meer positief bezig gezien dan Van Der Wiel,,,
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  16. #16
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    En je begrijpt niet dat je met je laatste zin mij in feite gelijk geeft? En dan is het niet alleen Willems en Vlaar....Willems deed het trouwens best goed,heb hem heel wat meer positief bezig gezien dan Van Der Wiel,,,
    juist omdat je kracht niet in de verdediging ligt MOET je met die 2 beginnen...

  17. #17
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Natuurlijk....
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  18. #18
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Na gister is het wel duidelijk dat RvP in de spits hoort. Naast zijn scorend vermogen heeft hij ook nog eens een goede wisselwerking met de andere spelers, in het bijzonder met Afellay. Willems deed het erg goed en ook van de Vaart was goed bezig. Kuyt kan echt niet meer.. wat een beperkte speler.
    Max. 400 x 125

  19. #19
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    https://t.me/pump_upp
    Posts
    641
    vCash
    126416

    Default

    Huntelaar moet nu gewoon oprotten uit de selectie van oranje..het is nu al duidelijk dat hij moeilijk gaat doen en geen genoegen neemt met een reserve plek.. dan kun je er beter een enthousiaste speler neer zetten die blij is met zijn kans en die niet meteen zuur gaat doen. Als sfeer zo belangrijk is voor het elftal (wat 2 jaar geleden wel zo was) is er geen plek voor Huntelaar.

    Er is wel wat kritiek op willems, maar die toont genoeg positiefs (vooral voor iemand met zijn ervaring en leeftijd). Van der Wiel is in mijn ogen een groter probleem, die heeft sinds het WK niet heel veel goeds gepresteerd en is nu ook niet al te overtuigend.

  20. #20
    Join Date
    May 2012
    Posts
    576
    vCash
    126000

    Default

    Willems heeft mij positief verrast, maar wil wel eens weten hoe hoe staat als die tegen een rechtsbuiten van wereldtop staat, denk dat hij dan een stukje fysiekk tekort komt.

  21. #21
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    in A'dam waren we van der Wiel allang vergeten door de prestaties van Ricardo van Rhijn...Willems durfde hij wel en van Rhijn weer niet...

    En als je zo snel en veel scoort als Huntelaar moet je echt niet met een smile op de bank gaan zitten, op het toernooi laat van Persie het toch wel weer afweten en dan mogen we heel blij zijn dat we Klaas Jan nog hebben.

    Ze winnen na een behoorlijk slechte reeks met 6-0 van een flapdrollen ploeg en nu is alles opeens goed...

    Kuyt kan al jaren niet meer maar is een harde werker (en bovendien ex-feyenoorder)....al speelt ie nooit meer, stelt van Marwijk hem alsnog op....vd Vaart in deze vorm zou je eigenlijk mee moeten beginnen.

    Het samenspel van Affelay en van Persie is aardig en vooral mooi om te zien, het is afwachten of het ook effectief zal zijn...

    want als het om effectiviteit en efficiëntie gaat, komen we toch keer op keer uit bij 1 man..

    Hij is vooral boos omdat hij geen eerlijke kans lijkt te krijgen, als je zijn gemiddelde en dat van van Persie vergelijkt, heeft hij zeker een punt, tel daarbij op dat van Persie het op het WK als eerste keus heeft laten afweten, nou dan begrijp ik die jongen wel
    Last edited by Illest; 03-06-2012 at 15:03.

  22. #22
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    https://t.me/pump_upp
    Posts
    641
    vCash
    126416

    Default

    Cijfers zeggen niets.. Huntelaar heeft veel gescoord tegen matige elftallen.. tegen betere scoort hij zelden, dat geld zowel in de club competities als in oranje. Daar komt bij dat Robben de garantie geeft dat hij naar binnen trekt (Afellay ook wel), dan heb je niets aan Huntelaar.. Huntelaar is nuttig als het hele team in dienst speelt van hem, en dat is bij Oranje niet.

    Verder mogen ze van mij van der Wiel thuislaten.. maar Willems gaat mee omdat Pieters geblesseerd is en omdat er geen alternatief op die positie is (komop.. schaars is nog niet misschien een linksback). Van Marwijk houdt vast aan wat bekend is en verandert niet snel, er valt over te twisten. Maar van Marwijk is een van de meest succesvolle bondscoaches ooit, dus wie zijn wij om aan hem te twijfelen.

  23. #23
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Quote Originally Posted by Nelisje View Post
    Cijfers zeggen niets.. Huntelaar heeft veel gescoord tegen matige elftallen.. tegen betere scoort hij zelden, dat geld zowel in de club competities als in oranje. Daar komt bij dat Robben de garantie geeft dat hij naar binnen trekt (Afellay ook wel), dan heb je niets aan Huntelaar.. Huntelaar is nuttig als het hele team in dienst speelt van hem, en dat is bij Oranje niet.
    Wat een onzin. Van Persie is nuttig als het hele team in dienst speelt van hem zoals bij Arsenal
    Ik vind van Persie een betere voetballer dan Huntelaar maar niet een betere spits en in het NL's elftal heeft Huntelaar zich wel bewezen in de kwalificatie (12 goals en topscorer van de kwalificatie)

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  24. #24
    Join Date
    May 2012
    Posts
    576
    vCash
    126000

    Default

    Het is helemaal geen onzin wat ie zegt.
    Feit is dat Ibi en Robben beide naar binnen trekken en dus niet veel ballen voor de goal zullen leggen (waar Huntelaar het van moet hebben) dus dan heb je imo meer aan een `voetballende` spits als van Persie.
    Neemt niet weg dat Huntelaar gewoon een medogenloze afmaker is.
    Ik hoop gewoon dat we een goede prestatie neerzetten of dat nou met Huntelaar of met van Persie is, het wordt tijd voor een prijs met dit elftal.

  25. #25
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Nelisje View Post
    Cijfers zeggen niets.. Huntelaar heeft veel gescoord tegen matige elftallen.. tegen betere scoort hij zelden, dat geld zowel in de club competities als in oranje. Daar komt bij dat Robben de garantie geeft dat hij naar binnen trekt (Afellay ook wel), dan heb je niets aan Huntelaar.. Huntelaar is nuttig als het hele team in dienst speelt van hem, en dat is bij Oranje niet.

    Verder mogen ze van mij van der Wiel thuislaten.. maar Willems gaat mee omdat Pieters geblesseerd is en omdat er geen alternatief op die positie is (komop.. schaars is nog niet misschien een linksback). Van Marwijk houdt vast aan wat bekend is en verandert niet snel, er valt over te twisten. Maar van Marwijk is een van de meest succesvolle bondscoaches ooit, dus wie zijn wij om aan hem te twijfelen.

    wat een bullshit zeg, ik neem jou niet meer serieus goos.

    cijfers zeggen niets? voor een spits? met zijn 11 goals hebben we ons dik, maar dan ook fuckin dik gekwalificeerd...(van Persie had er 7)

    Robben begint een beetje voorspelbaar te worden, altijd dreiging hoor, daar niet van, maar als hij meer afspeelde en voor zou geven, heeft heel het elftal daar meer aan (zie ook bij Bayern waar hem hetzelfde word verweten)...het is een egoist..
    Ibi en Huntelaar kunnen prima samen spelen, zie het kwalificatie duel tegen Zweden waar ze beiden 2 x scoorden en elkaar assisteerden..

    En je vergist je met van Persie geloof ik, want dat is nou pas echt een speler waarbij het hele team in dienst van hem speelt, heel Arsenal valt of staat met van Persie..Wenger zweert bij hem en bouwt heel zijn elftal om hem heen. Bij Huntelaar is dat zeker niet zo. Daarom vind ik zijn prestaties als spits nog net iets knapper, als Bayern of Liverpool hem morgen koopt, flikt hij volgend seizoen precies hetzelfde, gegarandeerd.

    Bij Schalke speelt hij in een 2 spitsen systeem samen met Raoul...die ook meer de voetballende spits is....zo had ik Huntelaar en van Persie ook het liefst gezien, maar goed..

    van Persie speelt in de PL, beste en zwaarste competitie, bij Arsenal is hij god....maar als hij de overstap naar AC Milan of Real Madrid zou maken, wil ik het nog weleens zien. Dan draait het nl. niet meer allemaal om hem..daar lopen ook allemaal grote jongens rond...ik ben benieuwd hoe hij zich staande zou houden...

    De vraag in deze niet moeten zijn of/of en dat heeft van Marwijk nu wel gedaan...het zou gewoon 100% en/en moeten zijn...2 totaal verschillende spitsen...

    maar ik verwacht dat Huntelaar het toch zal afdwingen, ondanks dat van Marwijk hem geen eerlijke kans geeft en toch blijft starten met van Persie....

    kijk Kluivert was een soort Huntelaar en van Persie in 1 gedurende zijn periode in oranje...een killer en een voetballer in 1, nu hebben zo'n spits niet meer, daarom moeten beide heren gewoon starten.

    En van Marwijk heeft als WK-finalist veel credits, maar tijdens dit toernooi hield hij vast aan van Persie, ik denk nog steeds dat als hij voor de Hunter had gekozen (want van Persie deed het niet al te best daar) dat wij die titel hadden kunnen pakken...

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •