MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 6 of 6
  1. #1
    Join Date
    Jun 2012
    Posts
    9
    vCash
    126000

    Default Problemen (pijn) linker hoek (rechtshandig)

    Beste mixfighters,

    Ik heb problemen met mijn linker hoek tijdens het slaan op de heavy bag. Als ik een linker hoek uitdeel, doet dit bij het landen pijn waardoor ik de volgende hoek geforceerder sla. Dit is natuurlijk niet bevorderlijk voor de techniek en omdat dit pijn doet (en ik weet dat ik geforceerder ga slaan) durf ik de hoek erna niet vol te slaan. Voor mijn gevoel is het technisch gezien geen slechte hoek, alhoewel ik misschien iets meer met mijn heupen in kan draaien om mijn lichaamsgewicht achter die stoot te krijgen. Mijn rechter hoek sla ik hetzelfde (ik ben rechtshandig) en daar heb ik geen enkel probleem mee. Hebben jullie hier ook last van gehad (ik ben een beginner)? Zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost? Hoe kan ik er voor zorgen dat ik vertrouwen krijg ik mijn hoek? Is het een kwestie van langzaam opbouwen, dus eerst minder hard slaan maar zorgen dat de hoek technisch gezien goed is en dit steeds verder opvoeren? Graag hoor ik jullie tips!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Waar doet het pijn?
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  3. #3
    Join Date
    Jun 2012
    Posts
    9
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Waar doet het pijn?
    Net onder mijn knokkels (vooral aan de wijsvinger kant), dus niet in mijn pols of op mijn knokkels.

  4. #4
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Is je pols wel recht bij het slaan en sla je wel met de knokkels?
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  5. #5
    Join Date
    Jun 2012
    Posts
    9
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Is je pols wel recht bij het slaan en sla je wel met de knokkels?
    Een kleine toevoeging aan voorgaande post: De pijn zit vooral aan de rechterkant van mijn linkerhand, tussen de knokkels en de pols in.

    Een antwoord op jouw vraag: Waarschijnlijk doe ik iets niet helemaal goed, maar om die reden sla ik hem nu ook niet vol. Ik maak de hoek ook op een langzame snelheid en simuleer de beweging om te kijken of mijn vuist wel goed landt op de zak, of mijn elleboog op dezelfde hoogte is, etc. Waar het misschien fout gaat, is dat ik mij bij een volle hoek te veel focus op het krachtig willen slaan en daardoor de techniek minder in de gaten houdt? (Ik weet natuurlijk dat een krachtige hoek begint bij de goede techniek)

    Ik gebruik overigens bandages onder mijn handschoen. Ik zit er aan te denken om binnenhandschoenen te proberen, maar daarmee ontwijk ik het feit dat er iets fout gaat tijdens het slaan van een hoek. Ik wil eerst zorgen dat ik de hoek goed kan slaan, wat imo gewoon moet kunnen.


  6. #6
    Join Date
    Jun 2012
    Posts
    9
    vCash
    126000

    Default

    Het zou natuurlijk een stukje overbelasting kunnen zijn. Vandaag tijdens het trainen deed het nog pijn, dus ik heb het ontlast en het voelt nu een stuk beter. Ik zal over een paar dagen eens kijken hoe het gaat.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •