MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 30

Thread: Creatine

  1. #1
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    1.169
    vCash
    126000

    Default Creatine

    Ik slik dagelijks 6 capsules Creatine. Dit staat ook aangegeven op die pot. Als ik een dag niet sport dan 's morgens 3 en 's avonds 3 en als ik wel sport dan 3 voor en 3 na het trainen. Nu zitten er 180 capsules in dus voor 1 maand (30 dagen).

    Is het nou zo dat je na die maand ook een maand moet stoppen zodat je lichaam zelf weer gaat herstellen/aanmaken? Dat zei iemand in de sportschool.
    Of kan ik gewoon door blijven gaan met het slikken van Creatine? Kan op die pot en ook op internet geen antwoord vinden op mijn vraag.

    Alvast bedankt.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    leiden
    Posts
    239
    vCash
    126000

    Default

    Na creatine gebruik van de voorgeschreven periode rust je altijd 6 weken. Dat staat bij mij op mn potje

  3. #3
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    leiden
    Posts
    239
    vCash
    126000

    Default

    Die voorgeschreven periode is trouwens 11 weken en n die stop. Ik heb poeder

  4. #4
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Die discussie bestaat al zolang er creatine gebruikt wordt...

    Maar eigenlijk stop je nooit met creatine gebruik omdat het ook gewoon in voeding zit...
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  5. #5
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    13
    vCash
    126000

    Default

    Deze discussie bestaat inderdaad al héél lang ..

    Ikzelf heb het al eens een periode van 6 maand genomen. Ik had geen klachten noch een krachtterugval na het stoppen.
    Wel voel je de boost niet meer die je de eerste weken ervaard. Ook de eerste en duidelijkste effecten in groei/pomp stabiliseren na enkele weken.

    Wil je dus om de zoveel tijd een boost om door dat plateau te doorbreken, dan zou ik met cyclussen werken van 8 - 10 weken.

    Dat is mijn ervaring dus ...

  6. #6
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    leiden
    Posts
    239
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    Die discussie bestaat al zolang er creatine gebruikt wordt...

    Maar eigenlijk stop je nooit met creatine gebruik omdat het ook gewoon in voeding zit...
    tja dan kunnen we wel een lijstje gaan opstellen wat er nog meer in voeding zit.
    Als die creatine genoeg in voeding zou zitten dan namen we het niet extra. in dit geval neem je het in zulke excessieve hoeveelheden dat je daar voorzichtig mee moet zijn. ik meen me te herinneren dat langdurig gebruik van creatine zonder rust periode nierschade kan veroorzaken.

  7. #7
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    236
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Rverm View Post
    Ik slik dagelijks 6 capsules Creatine. Dit staat ook aangegeven op die pot. Als ik een dag niet sport dan 's morgens 3 en 's avonds 3 en als ik wel sport dan 3 voor en 3 na het trainen. Nu zitten er 180 capsules in dus voor 1 maand (30 dagen).

    Is het nou zo dat je na die maand ook een maand moet stoppen zodat je lichaam zelf weer gaat herstellen/aanmaken? Dat zei iemand in de sportschool.
    Of kan ik gewoon door blijven gaan met het slikken van Creatine? Kan op die pot en ook op internet geen antwoord vinden op mijn vraag.

    Alvast bedankt.
    Dat is een vraag die heel regelmatig bij ons voorbij komt. Vroeger was het zo dat er inderdaad een rustpauze van een aantal weken werd voorgeschreven. Uit de meest recente onderzoeken blijkt dat dit niet meer nodig is en dat je het product dus kan blijven gebruiken. Uiteraard wel voldoende water blijven drinken.

    Groetjes Mike
    NR 1 Whey Proteine - Whey Perfection
    Kwaliteit tot in perfectie. Je traint hard, geef je lichaam en spieren dan ook het allerbeste!




  8. #8
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    1.169
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Body En Fitshop.nl View Post
    Dat is een vraag die heel regelmatig bij ons voorbij komt. Vroeger was het zo dat er inderdaad een rustpauze van een aantal weken werd voorgeschreven. Uit de meest recente onderzoeken blijkt dat dit niet meer nodig is en dat je het product dus kan blijven gebruiken. Uiteraard wel voldoende water blijven drinken.

    Groetjes Mike
    Top, dankjewel voor de info! Ik slik 3 capsules met een halve liter water weg, dit staat aangegeven op die pot ook.

  9. #9
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    leiden
    Posts
    239
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by stephan_dude View Post
    tja dan kunnen we wel een lijstje gaan opstellen wat er nog meer in voeding zit.
    Als die creatine genoeg in voeding zou zitten dan namen we het niet extra. in dit geval neem je het in zulke excessieve hoeveelheden dat je daar voorzichtig mee moet zijn. ik meen me te herinneren dat langdurig gebruik van creatine zonder rust periode nierschade kan veroorzaken.
    Hmm kan nergens terug vinden dat ik gelijk heb dus het zal wel niet zo zijn haha. een gezonde terughoudendheid in sommige gevallen is denk ik niet altijd verkeerd

  10. #10
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    leiden
    Posts
    239
    vCash
    126000

  11. #11
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Er moet hier op t forum een FAQ staan mbt creatine
    anders:

    http://www.knkf.nl/media/files/KT_3.pdf

    artikel waar zinnige dingen in staan


    trouwens, ik gebruik creatine al jaaaaaaren zonder stop, zonder problemen.
    wel is aan te raden om dan om de paar weken een oplaadfase te doen, anders lijkt het toch of zo langzamerhand de creatineopname wat minder wordt...maar dat kan ik niet onderbouwen, dat is mijn ervaring.

    enne, ik zou gewoon poeder kopen, veel goedkoper
    "If you have to stop and think, it's too late"

  12. #12
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    39
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    Die discussie bestaat al zolang er creatine gebruikt wordt...

    Maar eigenlijk stop je nooit met creatine gebruik omdat het ook gewoon in voeding zit...
    eh? Creatine zit niet in voeding. Op mijn sportschool bevelen ze het ook minder snel aan dan bijv. eiwit shakes, omdat eiwitten ed toch in eten zitten, en je dat zoiezo wel binnen krijgt. Zolang je echter geen creatine neemt krijg je dat ook niet binnen, omdat het niet iets is dat in regulier eten zit o_O.

  13. #13
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    dan spreek je jezelf toch een beetje tegen?

    eiwitten krijg je al via je dagelijkse voeding binnen, dus die shakes zijn overbodig, toch?

    Maar creatine zit wel degelijk in voeding, met name rood vlees.. alleen da's slechts een fractie van wat je spieren maximaal kunnen opnemen, dus met inname van creatine valt veel winst te behalen (afhankelijk van je spiersamenstelling, trainingssoort en dergelijke).
    MAar misschien valt er meer te verdienen met eiwitshakes verkopen??
    "If you have to stop and think, it's too late"

  14. #14
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    39
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    dan spreek je jezelf toch een beetje tegen?

    eiwitten krijg je al via je dagelijkse voeding binnen, dus die shakes zijn overbodig, toch?

    Maar creatine zit wel degelijk in voeding, met name rood vlees.. alleen da's slechts een fractie van wat je spieren maximaal kunnen opnemen, dus met inname van creatine valt veel winst te behalen (afhankelijk van je spiersamenstelling, trainingssoort en dergelijke).
    MAar misschien valt er meer te verdienen met eiwitshakes verkopen??
    sportschool adviseert ze ergens te kopen, ze verkopen het zelf niet (alleen als drankje aan de bar, maar ze stellen vaak voor het ergens te halen of te bestellen)

    eiwitten krijg je idd binnen via eten, maar beetje krachttrainer heeft er veel meer nodig dan uit gewone voeding valt te halen, zeker omdat gewone voeding ook bijv nog vet en overige stoffen bevat die je niet in die grote hoeveelheden erbij wil nemen ^^.

  15. #15
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    107
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bast View Post
    eiwitten krijg je idd binnen via eten, maar beetje krachttrainer heeft er veel meer nodig dan uit gewone voeding valt te halen, zeker omdat gewone voeding ook bijv nog vet en overige stoffen bevat die je niet in die grote hoeveelheden erbij wil nemen ^^.
    Onzin. Je kan het makkelijk uit ''gewone voeding'' halen. Eiwitpoeder is alleen een stuk makkelijker en goedkoper. Waarom is trouwens eiwitpoeder volgens jou geen gewone voeding?

    In mijn bulkschema kom ik al aan 235g eiwit zonder eiwitpoeder, wat eigenlijk al genoeg is.
    Last edited by tnucpuncher; 17-08-2012 at 18:04.

  16. #16
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Een beetje krachttrainer kan de benodigde eiwitten echt niet alleen uit zijn voeding halen hoor...sterker nog er zijn honderden supplementen en eiwitten zijn eigenlijk de enige supplementen die echt essentieel zijn voor een krachtsporter!
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  17. #17
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    http://www.knkf.nl/media/files/KT_8.pdf

    blz 12

    dat je niet voldoende eiwitten binnen kan krijgen via 'normale' voeding als je aan krachttraining doet, is gewoon een hype van de supplementenindustrie en van domme sportschooljongens. Met dom bedoel ik dat ze klakkeloos alles willen geloven wat ze verteld wordt. Doe dit en je groeit, doe het niet en je krimpt...sla een maaltijd over en je spieren 'worden opgevreten' bla bla bla.. inspelen op de onzekerheden en angsten van biggorexia patienten
    Het past wat mij betreft in hetzelfde hokje als gezichtscremetjes met caffeine zodat je huid energieker wordt, of het eten van gedroogde tijgerpenis om je potentie te verhogen....
    "If you have to stop and think, it's too late"

  18. #18
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    oh ja natuurlijk is het een ander verhaal als je anabole steroiden gebruikt, dan stijgt de eiwitopname van je lichaam enorm en dan kan het nemen van eiwitsupps helpen. Maar zelfs dan kan je dat ook gewoon uit 'normale'gezonde voeding krijgen.

    uitzondering: bij stanozolol (en wellicht ook bij andere AAS??) is aangetoond dat het lichaam een tekort krijgt van het aminozuur glutamine en daarom zou suppletie van dit aminozuur wel degelijk kunnen helpen om dat tekort aan te vullen
    let wel, bij gebruik van stanozolol dus..

    Ook het hele gezeik omtrent whey eiwit of juist BCAA's enz is ook ROMMELEN in de marge

    Als mensen heel erg sterk en heel erg gespierd willen worden, dan moet je gewoon een injectienaald in je kont steken
    "If you have to stop and think, it's too late"

  19. #19
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    107
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    Een beetje krachttrainer kan de benodigde eiwitten echt niet alleen uit zijn voeding halen hoor...sterker nog er zijn honderden supplementen en eiwitten zijn eigenlijk de enige supplementen die echt essentieel zijn voor een krachtsporter!
    1) Eiwitsupplementen is voeding
    2) Hoeveel eiwit denk jij eigenlijk dat een ''krachttrainer'' nodig heeft? 200 tot 300 is MAKKELIJK uit voedsel te halen, ooit van kip tonijn melk etc gehoord? Nee, niet?
    3) Essentieel is het niet, maar het is wel goedkoper en makkelijker. Het is niet dat je geen gains maakt zonder eiwitsupps, dat is pure onzin.

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    Als mensen heel erg sterk en heel erg gespierd willen worden, dan moet je gewoon een injectienaald in je kont steken
    Ja of gewoon jaren natty trainen, al zal dat natuurlijk langer duren en zal je ''limiet'' lager liggen

  20. #20
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Je zal eerst eens de discussie moeten voeren over hoeveel gram eiwtten per kg vvm een krachtsporter nodig heeft...dat alleen al is een eindeloze discussie waar trainers,begeleiders,voedingsdeskundigen niet uit komen. Ik ben zelf krachtsporter,zit ook in dat wereldje,ken voedingsschema's en maak die ook geregeld voor mensen...sommige bodybuilders zitten op 5 gram eiwit per kg vvm die ga je dus niet uit normale voeding halen...en je hoeft niet zo betweterig te doen hoor met je of ik ooit van kip,tonijn en melk gehoord heb...
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  21. #21
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    bodybuilders die 5 gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht binnenhalen
    wat zullen die een stinkscheten laten
    "If you have to stop and think, it's too late"

  22. #22
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    107
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    Je zal eerst eens de discussie moeten voeren over hoeveel gram eiwtten per kg vvm een krachtsporter nodig heeft...dat alleen al is een eindeloze discussie waar trainers,begeleiders,voedingsdeskundigen niet uit komen. Ik ben zelf krachtsporter,zit ook in dat wereldje,ken voedingsschema's en maak die ook geregeld voor mensen...sommige bodybuilders zitten op 5 gram eiwit per kg vvm die ga je dus niet uit normale voeding halen...en je hoeft niet zo betweterig te doen hoor met je of ik ooit van kip,tonijn en melk gehoord heb...
    Sorry, maar ik heb de gewoonte mensen die fout zitten maar hun onzin toch als feiten voordoen op hun plek te zetten!
    Ik ben ook krachtsporter, zit ''in dat wereldje'', maak voedingsschema's voor mezelf en voor anderen, je bent niet de enige en dit autoriteitsargument slaat gewoon helemaal nergens op. Ga nou alsjeblieft niet mensen betweterig noemen tijdens een discussie, zeker aangezien jij dus precies hetzelfde doet.

    Er is inderdaad veel discussie over de eiwit per kg die nodig is, maar dat betekent niet dat als je 0.1g per KG te weinig hebt dat je niet zal gainen... Niet alleen dat, maar 5g eiwit per KG vvm is zo'n beetje de grootste onzin die ik ooit gehoord heb, zelfs Ronnie Coleman zit op 3.64(Ik zit hoger per gewicht yay!). De enige van wie ik ooit gehoord heb dat hij wellicht hoger dan dat zit is Phil Heath, in Flex magazine stond dat hij aan de 900g eiwit zat, maar dat is nooit bewezen natuurlijk.
    550g eiwit is inderdaad bijna onmogelijk zonder supps te halen, en 900 al helemaal. Maar je vergeet dat deze bodybuilders 150kg+ zijn off-season, en Mr. Olympia's zijn. De gewone amateur bodybuilder die je in de sportschool ziet zullen meestal nog niet eens over de 100kg zitten.

    Ik ga je niet vertellen hoeveel g eiwit/kg vvm optimaal is, daar zijn zoals jij zegt veel te veel studies voor die elkaar tegenspreken. De ene studie zegt 1,8g/kg de ander 2,2g/kg en de andere weer 3g/kg.
    Maar ik ga je wel vertellen dat de gemiddelde KT-er echt wel zijn protein intake zonder supps kan behalen. De gemiddelde KT-er zal rond de 90kg zitten, laten we uitgaan van 3g/kg vvm, en laten we dan ook uitgaan van 12% BF, dit betekent dat zijn vvm ongeveer 79kg is, dit x3 en je zit aan de 237g eiwit. Dit is zeer gemakkelijk zonder supps te behalen. Je zal weliswaar veel in de keuken staan, maar dat hoor je wel gewend te zijn als KT-er.

    PS:
    Ik probeer hier echt niet mee aan te kondigen dat eiwitsupps bullshit zijn. Ik zie ze alleen niet als essentieel.
    Eiwitsupps zijn verschrikkelijk fijn, zeker aangezien de goedkoopste Whey eiwit 1.61 euro is voor 100g eiwit. Voor eieren betaal je bijvoorbeeld zo'n 1.66 voor ongeveer 77g eiwit(Uitgaande van L scharreleieren van de AH)

    Eiwitsupps zijn dus gewoon een goedkopere manier om je eiwitten binnen te krijgen. Plus je hoeft het niet te koken, alleen even mengen en klaar.
    Last edited by tnucpuncher; 18-08-2012 at 11:33.

  23. #23
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Begrijpend lezen is duidelijk niet je sterkste punt...geeft niet hoor maar na

    Maar je vergeet dat deze bodybuilders 150kg+ zijn off-season, en Mr. Olympia's zijn. De gewone amateur bodybuilder die je in de sportschool ziet zullen meestal nog niet eens over de 100kg zitten.
    ben ik maar gestopt om je serieus te nemen...no offence
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  24. #24
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    107
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    Begrijpend lezen is duidelijk niet je sterkste punt...geeft niet hoor maar na



    ben ik maar gestopt om je serieus te nemen...no offence
    Oh maakt niet uit hoor, no offense taken.

    Je hebt jezelf namelijk al genoeg voor schut gezet, vooral nadat je mij beschuldigt van slecht zijn in begrijpend lezen terwijl je daar overduidelijk zelf veel meer problemen mee hebt. Ga maar even op DBB jouw wetenschappen verkondigen aan de powerlift/BB community, kijken hoe serieus jij genomen wordt. Je hebt na alles namelijk ook nog steeds niet verteld hoezo 300g eiwit niet mogelijk zou zijn om uit ''normaal voedsel'' te halen.

    Veel succes met je 5g eiwitten/kg vvm doel van 2012 Arjan!
    Last edited by tnucpuncher; 18-08-2012 at 15:12.

  25. #25
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Kom niet op DBB teveel roeptoeters die er de ballen verstand van hebben...(hier nu ook sporadisch)
    Lees en huiver...

    Mythe 3: Iedereen heeft per kilo lichaamsgewicht drie gram eiwitten nodig

    Hoewel het gangbare advies van net iets meer dan drie gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht een redelijk vaste regel is, kan die regel ook gebroken worden. Voor de jongens die heel moeilijk aankomen en zich in de sportschool flink afbeulen, zou je dat getal met 50% moeten verhogen naar zo’n 5 gram per kilo lichaamsgewicht.
    Onthoud wel dat je niet zult groeien – hoeveel eiwitten je ook neemt – wanneer je trainingen niet regelmatig zijn of je niet voluit traint.
    De kneep zit hem in het gelijk krijgen van je eiwitinname met je trainingsintensiteit. Ben je een beginner, dan train je waarschijnlijk niet zo hard als iemand met een boel ervaring – en dat kun je beter niet doen ook – en kun je toe met wat minder dan drie gram per kilo lichaamsgewicht. Kom je moeilijk aan of train je met de intensiteit van je favoriete professionele bodybuilder, dan kun je beginnen met drie gram per kilo, maar twijfel niet om dat getal omhoog te gooien wanneer je niet echt zichtbare vooruitgang boekt.
    Bron http://www.giantpt.com/voeding/voedi...ze-bouwstoffen
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •