MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 13 of 13
  1. #1
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default Bert van Marwijk stopt

    Nou als je Spanje-Portugal aan het kijken was, wat een saaie pot overigens, had je het al gezien... hij stopt ermee.

    Bert van Marwijk stapt op als bondscoach van Oranje

    27/06/2012 22:01
    Bert van Marwijk is niet langer bondscoach van het Nederlands elftal. Dat heeft de KNVB woensdagavond bekend gemaakt.

    Bert van Marwijk voerde na terugkeer in Nederland twee evaluatiegesprekken met de KNVB over de gang van zaken rondom het EK. Woensdag diende Van Marwijk na goed overleg zijn ontslag in bij de voetbalbond. 'Ik heb hevig getwijfeld, maar toch besloten om deze stap te moeten nemen', stelt Van Marwijk.

    Van Marwijk was sinds 2008 bondscoach en leidde Oranje tijdens het WK 2010 naar de WK-finale, waarin Spanje na verlenging met 1-0 te sterk was. De kwalificatie voor het EK in Oekraïne en Polen verliep vlekkeloos, maar tijdens de eindronde stelde Nederland teleur met drie nederlagen tegen Denemarken, Duitsland en Portugal.

    'De KNVB is Van Marwijk bijzonder erkentelijk: hij heeft uitzonderlijk goed gepresteerd met een finaleplaats op het WK en een eerste plaats op de FIFA-ranking. Ik kijk persoonlijk met een heel goed gevoel terug op onze samenwerking. Natuurlijk is het spijtig om vroegtijdig afscheid van elkaar te nemen, maar we moeten realistisch zijn', aldus directeur betaald voetbal Bert van Oostveen in het persbericht van de voetbalbond.

    De opvolger van Van Marwijk is nog niet bekend. Het lijkt wenselijk dat die er nog komt voordat Nederland op 15 augustus vriendschappelijk tegen België speelt. Een maand later staan de kwalificatieduels tegen Turkije (thuis op 7 september) en Hongarije (uit op 11 september) op het programma.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    Over here
    Posts
    7.202
    vCash
    126000

    Default

    Benieuwd wie het gaat worden... Namen die ik tot nu toe het meeste hoor:
    - Gullit (wat heeft die als trainer dan gepresteerd?!)
    - Van Gaal (gaat Louike het nogmaals proberen?)
    - Koeman (leuk seizoen, maar bondscoach lijkt me te hoog gegrepen)
    - Verbeek (Lijkt me geen verkeerde voor die over het paard getilde vedettes)
    - Rijkaard (mijn no.1 optie. Laat Frank maar gaan zoals bij Barca)

    100% BAD ASS #elBastardoStyle

  3. #3
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by el bastardo View Post
    Benieuwd wie het gaat worden... Namen die ik tot nu toe het meeste hoor:
    - Gullit (wat heeft die als trainer dan gepresteerd?!)
    - Van Gaal (gaat Louike het nogmaals proberen?)
    - Koeman (leuk seizoen, maar bondscoach lijkt me te hoog gegrepen)
    - Verbeek (Lijkt me geen verkeerde voor die over het paard getilde vedettes)
    - Rijkaard (mijn no.1 optie. Laat Frank maar gaan zoals bij Barca)

    ome Louis of anders Frank Rijkaard samen met Ten Cate....en

    omdat ik heilig overtuigd ben van Patje, wil ik hem als assistent erbij

    Voetbal, Nederlandse school....fris en aanvallend

    dit is het beste wat Nederland kon overkomen!

  4. #4
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Ik ben erg benieuwd wie ze gaan aanstellen als bondscoach
    Be a Warrior, not a Worrier

  5. #5
    Join Date
    Apr 2012
    Location
    Roosendaal
    Posts
    2.286
    vCash
    124850

    Default

    Quote Originally Posted by Kemal View Post
    Ik ben erg benieuwd wie ze gaan aanstellen als bondscoach
    Johan Boskamp
    Ik neem voor alles de tijd, maar ik heb geen affiniteit met een gast die m'n fallus en ballen berijdt, das een calamiteit! (Sticky Steez)

  6. #6
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    whaah Johan Boskamp...en dan elke dag bamihapjes op het menu

  7. #7
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    Adriaanse ?

  8. #8
    Join Date
    Apr 2012
    Location
    Roosendaal
    Posts
    2.286
    vCash
    124850

    Default

    Quote Originally Posted by Leventdepevent View Post
    whaah Johan Boskamp...en dan elke dag bamihapjes op het menu
    En degenen die niet willen luisteren krijgen een koekie tegen hun kop!
    Ik neem voor alles de tijd, maar ik heb geen affiniteit met een gast die m'n fallus en ballen berijdt, das een calamiteit! (Sticky Steez)

  9. #9
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    De een na de ander bedankt...Ronald Koeman,Frank de Boer...
    We gaan het zien maar ik denk dat het nog heel moeilijk gaat worden om een bondscoach aan te stellen....simpelweg omdat dat soort insiders wel weten dat het "drama" op het EK niet aan de bondscoach ligt maar aan de (verwende,arrogante) spelersgroep, denk dat niemand van niveau zich in deze slangenkuil wil gooien....krijg je dadelijk een of ander figuur ala Aadje Afkoopsom
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  10. #10
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    102
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    ome Louis of anders Frank Rijkaard samen met Ten Cate....en

    omdat ik heilig overtuigd ben van Patje, wil ik hem als assistent erbij

    Voetbal, Nederlandse school....fris en aanvallend

    dit is het beste wat Nederland kon overkomen!
    Ome Louis dus zeker nie.Die huilebalk ziet alleen maar spoken en bij verlies of uitschakeling ligt het altijd aan anderen(pers,spelers,begeleiders/het veld)De man heeft totaal geen zelfkritiek,iets waar we nu met z`n allen de spelers van beschuldigen.Dat gaat denk ik niet goed komen met Louis aan het roer.
    Ten Cate mag je ook lekker in China laten.Voegt toch niks toe aan een NL elftal.Beetje slijmen bij de grote namen terwijl hij de mindere goden geen blik of woord waardig gunt.Dat is bij al z`n clubs zo gegaan,lees de oude stukken/interviews maar in de voetbalbladen.Word niet lang geaccepteerd denk ik in Zeist.

    Rijkaard is zeker wel het proberen waard,hoop alleen dat hij dan wel afstand wil doen van zijn giga salaris wat hij verdiend in Saudi Arabie(of istie daar al weer weg?)


    Kluivert kan ik niet over oordelen,wellicht eerst eens wat ervaring opdoen als eerste trainer bij een klein cluppie?Verder vind ik dat het beter is om de achtergronden van trainer en hulptrainers te laten verschillen,dus niet van èèn en dezelfde club.

  11. #11
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Hoeveel invloed heeft een bondscoach nou eigenlijk. Hij stelt de selectie samen en zet ze op de plekken neer, maar los van de grote toernooien ziet hij de spelers maar sporadisch lijkt me toch? Volgens mij kun je er dan beter iemand voor hebben met voetbalverstand die met druk en de media om kan gaan dan een oefenmeester als Adriaanse of van Gaal... Daarom vind ik het ook overdreven om te zeggen dat van Marwijks vertrek het beste is dat Nederland kan overkomen. Ik denk ook dat het tijd is om er een punt achter te zetten, maar z'n invloed is maar beperkt denk ik...

  12. #12
    Join Date
    May 2011
    Location
    Osaka
    Posts
    353
    vCash
    126000

    Default

    Cruyff of John de Wolf
    Bonjasky,Spong,Buakaw,Hoost,Aerts

  13. #13
    Join Date
    Jul 2008
    Posts
    249
    vCash
    126000

    Default

    die bond moet een keer outside the box denken en deze knaap inhuren;

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •