MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 15 of 15
  1. #1
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    nowhere
    Posts
    512
    vCash
    126000

    Default een vraag over incasseren

    een van mn maten heeft problemen met inasseren en raakt snel duizelig of ko
    ik heb het al eerder ondervonden bij anderen dat ze gauw neergaan. en dat terwijl ze toch wel gezond zijn.
    natuurlijk dienen wij onze dekking goed te houden. maar de een kan meer vangen dan de ander

    dus mijn vraag
    1. is het te trainen om klappen te kunnen vangen? of heb je het of heb je het niet.
    chuck lidell had t pas later. het lijkt mij dat het niet opwaarts kan maar alleen afwaarts. maar ik weet hier niks van

    kan je incasseren trainen(klappen kunnen vangen oa
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Ik denk als je je nek ook goed traint en een scherpe focus legt in het "incasseren", langzaam opbouwen.. dat het wel te trainen is.

    Sommige hebben gewoon een harde kop.
    Dat zegt natuurlijk nog niks over de kaak..

  3. #3
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    lol @ een van mn maten

  4. #4
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Daar valt niets aan te doen, omdat het probleem bij jou ligt. Jij bent sowieso al de mr knockoutpower van de sportschool en je zal hoe dan ook genoeg kracht hebben om hem gemakkelijk knock-out te slaan.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  5. #5
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    jawel je kunt een ijzeren plaat in je hoofd laten monteren
    een vriend van me heeft het ook laten doen
    ze noemen hem nou ironman, en iedereen heeft last van zijn poten

  6. #6
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by cornelus View Post
    jawel je kunt een ijzeren plaat in je hoofd laten monteren
    een vriend van me heeft het ook laten doen
    ze noemen hem nou ironman, en iedereen heeft last van zijn poten
    Sinds wanneer ben ik jou vriend, wat jij mij noemen!
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  7. #7
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    ja spontaniteit is een vreemde ziekte, ik heb er soms wel eens last van en dat verbaast mij zelfs

  8. #8
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    nowhere
    Posts
    512
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Ik denk als je je nek ook goed traint en een scherpe focus legt in het "incasseren", langzaam opbouwen.. dat het wel te trainen is.

    Sommige hebben gewoon een harde kop.
    Dat zegt natuurlijk nog niks over de kaak..
    je hebt de helft van mn vraag beantwoord. bedankt daarvoor. velen van ons zijn gezegend dat we kunnen incasseren. maar je hebt gasten in de gym die gewoon heel goed kunnen vechten en gedwongen zijn beter te ontwijken en verdedigen omdat ze anders gewoon zo knokkie gaan.

    dus van dat hoofd is dan toch wel jammer voor sommigen

  9. #9
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Bel gewoon een incassobureau. Doet een ander het voor je.

  10. #10
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by colossus View Post
    je hebt de helft van mn vraag beantwoord. bedankt daarvoor. velen van ons zijn gezegend dat we kunnen incasseren. maar je hebt gasten in de gym die gewoon heel goed kunnen vechten en gedwongen zijn beter te ontwijken en verdedigen omdat ze anders gewoon zo knokkie gaan.

    dus van dat hoofd is dan toch wel jammer voor sommigen
    Het is sowieso de bedoeling jezelf te verdedigen en het ontwijken te perfectioneren, kijk naar petroysan. Het perfecte voorbeeld!
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  11. #11
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Het kan ook liggen aan je nek 'lang' houden en je nek 'wegstoppen'. In het eerste geval zal de schok van een klap groter zijn.

  12. #12
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    nowhere
    Posts
    512
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    Het kan ook liggen aan je nek 'lang' houden en je nek 'wegstoppen'. In het eerste geval zal de schok van een klap groter zijn.
    je bedoel dat gene wat we leren. het niet te strak houden maar flexibel om de klap niet intens te ontvangen. die gast is idd echt gespannen. je ziet zn nek aderen goed bij elkaar komen. zelf heb ik dat niet. als ik een punch krijg laat ik mn hoofd zweven.. maar niet zodanig dat de volgende kan komen natuurlijk.

    het blijft wel een probleem denk k bij sommige en het probleem is dan dat je soms daarom niet een goede vechter kan zijn. tenzij natuurlijk wat pansier net zei. dat je uitblinkt in ontwijken en verdedigen

  13. #13
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by colossus View Post
    je bedoel dat gene wat we leren. het niet te strak houden maar flexibel om de klap niet intens te ontvangen. die gast is idd echt gespannen. je ziet zn nek aderen goed bij elkaar komen. zelf heb ik dat niet. als ik een punch krijg laat ik mn hoofd zweven.. maar niet zodanig dat de volgende kan komen natuurlijk.


    het blijft wel een probleem denk k bij sommige en het probleem is dan dat je soms daarom niet een goede vechter kan zijn. tenzij natuurlijk wat pansier net zei. dat je uitblinkt in ontwijken en verdedigen

    Ik denk dat het sowieso beter is je nek stijf te houden, maar dat is weer een ander verhaal.

    Check vanaf 3:00 http://www.youtube.com/watch?v=kK9en6g9JTQ De schouders zijn hoog opgetrokken en de nek is dus als het ware weggestopt.
    4:30 http://www.youtube.com/watch?v=inehc0s0rDs Lewis' nek is helemaal uitgestrekt en niet weggestopt.

  14. #14
    Join Date
    Dec 2005
    Posts
    2.594
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    lol @ een van mn maten
    X2 Hahahah

  15. #15
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    nowhere
    Posts
    512
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    Ik denk dat het sowieso beter is je nek stijf te houden, maar dat is weer een ander verhaal.

    Check vanaf 3:00 http://www.youtube.com/watch?v=kK9en6g9JTQ De schouders zijn hoog opgetrokken en de nek is dus als het ware weggestopt.
    4:30 http://www.youtube.com/watch?v=inehc0s0rDs Lewis' nek is helemaal uitgestrekt en niet weggestopt.
    ik heb harde tijden met jou. al bij al bedankt voor de tip

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •