MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 66 of 144 FirstFirst ... 165662636465666768697076116 ... LastLast
Results 1.626 to 1.650 of 3576
  1. #1626
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Quote Originally Posted by Coldcrust View Post
    Ok.maar welke ring dan? De grote gala's in Nederland zijn over..Japan en de USA gaan voor hem bij een zware veroordeling lastig worden. Er zullen tegen die tijd wel weer mogelijkheden zijn of komen maar de mooie tijden lijken voorbij.
    In Europa worden mooie gala,s georganiseerd. Een contract bij een glory of K1 gaat idd moeilijk worden als de finale in een land als de VS of japan gehouden wordt. Het lijkt erop dat hij zijn ruiten nu echt definitief heeft ingegooid. Ik heb ook niet echt medelijden, boontje komt om zijn loontje. Maar het blijft zonde van het weggegooid talent.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #1627
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Badr krijgt een jaartje of wat opleiding in de gevangenis en krijgt daarna een prachtige carriere in de onderwereld ben ik bang...
    Dat zou idd zomaar eens kunnen.

  3. #1628
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Badr krijgt een jaartje of wat opleiding in de gevangenis en krijgt daarna een prachtige carriere in de onderwereld ben ik bang...
    Zo gaat het meestal wel...doet me denken aan een quote uit Blow, Johnny Depp:

    "Danbury wasn't a prison, it was a crime school. I went in with a Bachelor of marijuana, came out with a Doctorate of cocaine."....

  4. #1629
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    DE NACHTMERRIE VAN KOEN EVERINK ’NA KLAPPEN EN SCHOPPEN KWAM DE DOODSANGST’

    ’IK DACHT DIT IS HET EINDE’

    ’DE DOORTRAPTHEID VAN DE DADERS ZAL IK NOOIT VERGETEN’

    EEN GEZELLIG DANCEFEEST in de Amsterdam ArenA eindigde voor zakenman Koen Everink (38) met een geweldsexplosie, die zijn leven op z’n kop zette. De lichamelijke gevolgen van de zware mishandelingen door een aantal ’feestgangers’, onder wie volgens Everink kickbokskampioen Badr Hari, zijn nog altijd ingrijpend en hoogstwaarschijnlijk blijvend. Volgende week vrijdag staan Badr Hari en een medeverdachte voor het eerst terecht. Vandaag vertelt Koen Everink eenmalig zijn verhaal.
    door JOHN VAN DEN HEUVEL AMSTERDAM, zaterdag
    Exact achttien seconden duurde de regen van slagen en schoppen. De Amsterdamse recherche wist het aan de hand van getuigenverklaringen en camerabeelden precies te reconstrueren. Voor Koen Everink, een selfmade miljonair die zijn vermogen verdiende met het succesvol verkopen van reizen, waren het de langste seconden uit zijn leven.
    „De eerste stoten voelde ik toen ik op de grond lag. Vreemd genoeg had ik geen pijn. Het waren verdovende klappen. Ik kon ook nog denken. Zo voelt dus een klap van een profbokser, flitste door mijn hoofd. Daarna kreeg ik zoveel trappen en schoppen dat ik een soort doodsangst ervoer. Het geweld was zo hevig, dat ik dacht: dit is het einde.”
    De emoties zitten nog altijd dicht aan de oppervlakte bij Koen Everink, bijna vier maanden nadat hij op dancefeest Sensation White in de Amsterdam ArenA volledig in elkaar werd geslagen. Een rolstoel in de tuin en krukken in de gang zijn stille getuigen van zijn revalidatieproces. „Ik werk vier uur per dag intensief aan mijn herstel. Daarna ben ik kapot. Ik kan na de hele zomer aan bed, bank en rolstoel gekluisterd te zijn geweest, nu gelukkig weer lopen. Maar mijn grote hobby’s voetballen en tennissen zijn waarschijnlijk passé. Pas over jaren is duidelijk of en in hoeverre ik van mijn verwondingen zal herstellen”, zegt hij.
    Skybox
    Littekens markeren niet alleen zijn onderbeen en gezicht, ook in zijn geest blijven de gevolgen permanent aanwezig. „Dit zal ik nooit vergeten”, beseft Everink. „Het zinloze van dat geweld, maar ook de doortraptheid waarmee de daders hun verantwoordelijkheid proberen te ontlopen houdt me voortdurend bezig. Ik heb er nog nachtmerries van. Ik ben na de mishandeling door sommigen neergezet als een dronken, drugssnuivende losbol, die met beledigende teksten die skybox binnenviel. Niets is minder waar. Er is geen enkele aanleiding of rechtvaardiging voor deze afranseling.”
    Getergd vertelt Koen Everink zijn verhaal. Eenmalig, benadrukt hij. „Ik wil geen bekende Nederlander worden. Ik vind het al erg genoeg dat ik soms op straat wordt aangesproken. Veel mensen zijn overigens lief en meelevend. Ik ga niet op de stoel van de rechter zitten en kom aanstaande vrijdag niet naar de rechtbank. Pas als de zaak inhoudelijk wordt behandeld, zal ik in de zaal aanwezig zijn. Ik krijg heel veel vragen over wat er is gebeurd, ook vanuit de media. Daarom heb ik besloten om eenmalig mijn verhaal te doen in De Telegraaf.”
    Everink verheugde zich naar zijn zeggen vooraf erg op Sensation White. „Ik bezoek dat feest al tien jaar. Er was altijd een leuke sfeer. We waren die avond met een gezellige groep. Op een feest van Dance4life was een veiling voor een goed doel. Ik heb samen met een vriend nog geboden op een aantal veilingstukken. Ja, ik heb die avond zeker gedronken, in totaal zo’n twaalf bacardi-cola’s. Maar dat was vanaf zes uur ’s avonds tot drie uur ’s nachts dus in een periode van negen uur. Tussendoor heb ik veel water gedronken en gegeten. Ik was absoluut niet laveloos, zoals de zaakwaarnemer van Badr Hari in zijn verhoor bij de politie suggereerde. Er is verder ook geen enkele getuige die dat beweert.”
    Volgens Koen Everink werd hij door een vrouwelijke kennis in de koninklijke loge uitgenodigd mee te lopen naar een naastgelegen skybox. „Ik was in een gezellige bui. Dat ben ik overigens altijd als ik uitga. Ik ben geen ruziezoeker en al helemaal geen type dat op zo’n feest mensen lallend ga lastigvallen. Drugs gebruik ik nooit. De sfeer in die skybox was helemaal niet gezellig. Ik zag wat mensen binnen staan, onder wie Estelle Cruijff, die ik een handje gaf. Later zag ik op afstand Badr Hari, die iets later binnenkwam. Na een drankje te hebben besteld, heb ik een paar minuten met mijn kennis aan de bar gestaan. Vervolgens besloot ik weer weg te gaan, maar ik moest nog even naar het toilet. Dat had ik beter niet kunnen doen.”
    Hij vervolgt: „Toen ik de wc weer uitwilde, voelde ik dat de deur vanaf de buitenkant werd tegengehouden. Ik drukte de deur open en kreeg toen volgens getuigen meteen een keiharde vuistslag of kopstoot. Het moment dat ik me weer herinner, lag ik al op de grond en ik herkende toen Badr Hari. Ik zag en voelde dat de stoot van hem afkomstig was. Hij leek vooraf al geagiteerd en sloeg tijdens een gesprek met de huurder van de box met zijn vuist in zijn handpalm.” Everink kan niet precies meer zeggen hoeveel klappen en trappen hij van iedere dader afzonderlijk kreeg. Aangedaan: „Ik riep: niet doen, stop! Maar het bleef voor mijn gevoel eindeloos doorgaan. Ik ben als een beest afgeslacht door onder anderen een van de beste vechters ter wereld. Ik hoorde: opkankeren uit onze box! Het volgende moment van herinnering was toen ik naar buiten ben geduwd op de gang van de ArenA. Ik keek naar beneden en zag mijn voet letterlijk naast mijn onderbeen hangen. Een stuk bot stak eruit.”
    De afranseling is vernietigend. In het ziekenhuis blijken Everinks jukbeen, oogkas en neus gebroken. Zijn lichaam vertoont overal kneuzingen en er wordt gevreesd voor hersen- en nekletsel. De voet van het slachtoffer wordt tijdens een urenlange operatie met een raamwerk van pinnen en platen weer aan het onderbeen vastgezet. Ook een hersteloperatie aan zijn neus vergt uren. De geestelijke schade is zo mogelijk nog groter. „De eerste dagen heb ik alleen maar gejankt”, herinnert Everink zich. „Van pijn en door de medicatie, maar ook van machteloosheid en boosheid. Waarom moest dit gebeuren? Het enige wat ik me kan voorstellen, is dat Badr Hari in de box te horen kreeg dat ik bevriend ben met Jeroen van den Berg, die vorig jaar in Club Air ook door hem is mishandeld. Maar dat is toch geen reden om iemand zo in elkaar te slaan?”
    Brieven
    De vele uren dat hij aan bed was gekluisterd, leverden Everink naar eigen zeggen ook positieve ervaringen op. „Na jarenlang keihard werken kwam ik in de positie dat we onze reisonderneming (’Eliza was here’, red.) heel goed konden verkopen. Ik begon ooit met minder dan niets, maar ben wel een echte ondernemer, die met vallen en opstaan iets succesvols heeft bereikt. De mishandeling heeft me leren relativeren; ik ben blij dat ik nog leef. Ik heb ook gemerkt hoeveel sommige mensen echt om me geven. Ik kreeg meer dan duizend brieven, kaarten en bloemstukken, soms van wildvreemden. Neen, ik koester geen rancune naar de organisator van Sensation. Duncan Stutterheim en zijn vrouw waren een van de eersten die bloemen stuurden. Ze waren zo aangedaan dat ze de afterparty hebben afgeblazen. Wat kunnen zij eraan doen dat een stel idioten zo los gaat op een feestje?”
    Over Badr Hari is Koen Everink duidelijk. „Kort na het incident werd gesuggereerd dat ik twijfelde over een aangifte tegen hem. Daar is geen sprake van. Ik heb zijn naam direct tegen de politie genoemd, omdat ik hem duidelijk herkende. Het is meer dan schandalig wat hij heeft gedaan en ik vind niet dat hij ermee mag wegkomen. Dat geldt ook voor de andere daders. Dat hij eerst ontkent en vervolgens zijn rol kleiner probeert te maken door naar anderen te wijzen vind ik helemaal triest. Wees een kerel en draag de gevolgen van je handelen.” Hij zwijgt even en vervolgt: „Weet je, of en hoelang hij in de gevangenis moet blijven interesseert me niet eens zoveel. Ik denk dat iemand die tot zoiets in staat is een groot psychisch probleem heeft. Daar moet hij aan worden behandeld. In belang van zichzelf, maar ook om te voorkomen dat hij in de toekomst nieuwe slachtoffers maakt. Deze man beseft kennelijk niet wat hij met zijn vechtcapaciteiten buiten de ring kan aanrichten.”
    Over Estelle Cruijff zegt Everink: „Ik vind het jammer dat ze niet haar best doet om een bijdrage te leveren aan de waarheidsvinding. Ik heb haar op tv lang over haar echtscheidingsperikelen horen praten, maar bij de rechtercommissaris wil mevrouw Cruijff geen verklaring over mijn mishandeling afleggen. Ze is mentaal niet in staat dat te doen, zegt haar advocaat. Misschien wil ze in een helder moment eens denken aan welke mentale schade andere mensen hebben opgelopen door de daden van haar vriend. Want dat is het ongelooflijk trieste aan het hele verhaal. Deze zaak kent alleen maar verliezers.”

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  5. #1630
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by mario the count View Post
    Dat zou idd zomaar eens kunnen.
    Ik denk toch dat dat ook lastig gaat worden omdat zijn kop te bekend is...echt ongestoord en ongezien akteren zal er niet bij zijn denk ik.

  6. #1631
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    the hague
    Posts
    374
    vCash
    126000

    Default

    Met telkens lukraak mensen in elkaar timmeren verdien je ook in de onderwereld echt geen respect...Misschien dat de koning van Marokko hem wel nog steeds tof vindt over een aantal jaren..

  7. #1632
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Badr overleeft het nog geen jaar in de onderwereld. Ook al denkt hij zelf dat hij iets voorstelt.

  8. #1633
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Quote Originally Posted by Coldcrust View Post
    Ik denk toch dat dat ook lastig gaat worden omdat zijn kop te bekend is...echt ongestoord en ongezien akteren zal er niet bij zijn denk ik.
    Dat is ook zo. Misschien heeft willy gelijk en verhuisd badr na zijn gevangenisstraf naar marokko.

  9. #1634
    Join Date
    Sep 2009
    Posts
    140
    vCash
    126000

    Default Live vanuit de rechtszaal Badr vs. OM


  10. #1635
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    leuk om te volgen!

  11. #1636
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Advocate doet haar werk goed, maar ik zie persoonlijk liever dat Badr een tijdje in een hok wordt gestopt, liefst met psychische zorg.

  12. #1637
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    the hague
    Posts
    374
    vCash
    126000

    Default

    Gaat het vandaag alleen over de zaak everink, of ook over die andere 8(!) zaken?

  13. #1638
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    check die link van hakkelaar maar; alle zaken worden kort besproken

  14. #1639
    Join Date
    Sep 2009
    Posts
    140
    vCash
    126000

    Default

    Ficq weet wel hoe ze getuigenverklaringen onderuit kan halen, en goed onderbouwd. Gaat tot nu toe alleen nog over everink. Zal een lange zaak worden.

  15. #1640
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Dankjewel voor de link Hakkelaar, interessant. Gaat nog pittig worden denk ik om poging tot doodslag aan te tonen als ik dit zo lees.

  16. #1641
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    160
    vCash
    126000

    Default

    Wat ik niet begrijp: Fidq toont allemaal fragmenten uit telefoongesprekken die getaped zijn tussen Everink en zijn vrienden. Met daarin onthullingen die niet voordelig zijn voor Everink. Hoe kan dit? Ik dacht dat alleen het OM gesprekken kan laten tapen van verdachten. Of taped de politie zowel telefoongesprekken van verdachten en slachtoffers, die vervolgens door beide kampen gebruikt kunnen worden in hun bewijsvoering?

  17. #1642
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    24
    vCash
    126000

    Default

    Heftig shit, "een pot je maken om Hari te pesten" . Waarom Hari pesten, is die levensmoe ofzo?

  18. #1643
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    ja iddd, waarom zijn gesprekken van Everink getapt? Door wie? Hij is nota bene slachtoffer

    vage shit

  19. #1644
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Neetraal View Post
    Heftig shit, "een pot je maken om Hari te pesten" . Waarom Hari pesten, is die levensmoe ofzo?

    badr als bassie en koen als de plaaggeest.

    je moet er maar op komen.

  20. #1645
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Chewbacca defense.

  21. #1646
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    160
    vCash
    126000

    Default

    Bizar om zo'n rechtzaak online mee te maken via Twitter, advocaat ontkent echt elke mishandeling. Over alle mishandelingen zijn twijfels volgens Fidq:

    - nu heeft Badr's broer de eigenaar van Air geslagen, maar politie wil hem niet geloven
    - getuigen hebben foto's van Hari op internet opgezocht, en deze beeltenis zetten ze vervolgens vast in hun hoofd
    - ex-vriendin heeft mishandeling uit haar duim gezogen om aandacht te krijgen
    - inleveren verkeerde schoen door Badr bij politie is een vergissing
    - barmeisje in de skybox is "heel jong en had ze echt teveel dronken" waardoor ze eigen gevoelsmatige interpretatie heeft losgelaten op de situatie
    - etc.

    Met andere woorden: Badr is grotendeels onschuldig en iedereen probeert hem zwart te maken.

    De volgende is helemaal hilarisch. Ficq: "Iedere dag dat hij vastzit smelten zijn spieren weg, kans groot als dat langer duurt dat zijn carrière voorbij is. Zijn pensioen is over 2 à 3 jaar in zicht."

    Het zal wel het beroep van een advocaat zijn, maar plaatsvervangende schaamte!
    Last edited by Tomcraft86; 02-11-2012 at 15:51.

  22. #1647
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Tomcraft86 View Post
    Bizar om zo'n rechtzaak online mee te maken via Twitter, advocaat ontkent echt elke mishandeling. Over alle mishandelingen zijn twijfels volgens Fidq:

    - nu heeft Badr's broer de eigenaar van Air geslagen, maar politie wil hem niet geloven
    - getuigen hebben foto's van Hari op internet opgezocht, en deze beeltenis zetten ze vervolgens vast in hun hoofd
    - ex-vriendin heeft mishandeling uit haar duim gezogen om aandacht te krijgen
    - inleveren verkeerde schoen door Badr bij politie is een vergissing
    - barmeisje in de skybox is "heel jong en had ze echt teveel dronken" waardoor ze eigen gevoelsmatige interpretatie heeft losgelaten op de situatie
    - etc.

    Met andere woorden: Badr is grotendeels onschuldig en iedereen probeert hem zwart te maken.

    Het zal wel het beroep van een advocaat zijn, maar plaatsvervangende schaamte!
    Wat had je dan verwacht?

  23. #1648
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    160
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    Wat had je dan verwacht?
    Tja, toch een verdediging die wat meer geloofwaardig zou zijn, wellicht met enkele bekentenisjes. Vraag me af hoe zo'n advocaat nog zo'n pleidooi kan houden met overtuiging waar ze zelf achter staat (denken aan de knaken hoogstwaarschijnlijk). Topacteurs!

  24. #1649
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    ja iddd, waarom zijn gesprekken van Everink getapt? Door wie? Hij is nota bene slachtoffer

    vage shit
    Zijn telefoon werd afgetapt omdat ze dachten dat Badr telefonisch contact met hem zou opnemen om hem te bedreigen. Grappig dat het juist ontlastend bewijs oplevert. Die verklaring van Everink deugt niet.
    Max. 400 x 125

  25. #1650
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    @Wiseguy.

    Inderdaad, wat dat betreft doet Ficq het heel goed. Twijfel zaaien over de betrouwbaarheid van de getuigen/slachtoffers. Dit soort verwarring zaaien is zeer voordelig voor Hari en kan ook gaan meespelen bij de andere aanklachten.
    Last edited by e-type; 02-11-2012 at 16:15.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •