MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 26 to 50 of 54
  1. #26
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ulis-E View Post
    ik hoop dat dat nooit gaat gebeuren.. dan krijg je een soort van MMA-light, lijkt me echt niets... zou ik liever een sport als sambo willen zien
    Dat lijkt mij een mooie optie, als je doelt op het combatsambo... Iig een mooi combi van stoten, trappen, worpen en grondwerk.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  2. #27
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ko2j View Post
    En nu is het een politiek correct evenement. Bloed en gebroken botten passen daar niet bij.
    Zie jij Frank Mir - Nog II of Cain vs Bigfoot al om 14:00 op TV? Ik niet. En ik moet zeggen dat ik blij ben dat het niet zo wordt uitgezonden, want het is niet iets dat je wilt dat je kind van 10 ziet.
    ik ook niet, maar dat geld natuurlijk voor veel andere tv programma's en vechtsporten ook. Met het internet, uitzending gemist, etc. van tegenwoordig is het lastig om het kijkgedrag van kinderen te controleren en ze te beschermen hiertegen. Maar je moet het wel proberen. Misschien door het 's avonds uit te zenden? En nogmaals in het artikel staat ook dat aanpassingen van het huidige Mma nodig zijn.
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  3. #28
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ko2j View Post
    Het is niet voor niets een van de weinige sporten waarbij de tijd vaak niet beslissend is om definitief een winnaar te krijgen. Ook al sta je met voetbal 25-0 voor je moet toch 90 minuten spelen. Bij MMA kan het na 8 seconden al voorbij zijn door de schade/submission. BJJ is dan een veel leukere sport voor de Olympische spelen.
    bij Judo, worstelen, taekwando, boksen kan het toch ook voortijdig voorbij zijn?

    Wat BJJ betreft, helemaal mee eens. Ik zou zelf grappling een mooie discipline vinden omdat judoka's (doen toch al mee), worstelaars (idem), maar ook nieuwe atleten als BJJ-ers een plek krijgen.

    Maar dat hoeft niet te betekenen dat er voor een aangepaste versie van Mma geen plek zou zijn.
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  4. #29
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    3.913
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Virtus View Post
    Sorry dat ik even moet lachen, maar dit meen je toch niet serieus? De MMA zoals we die nu in UFC zien heeft geen plek op de olympische spelen. Daarvoor is het te primitief en te bloederig.
    Duidelijk.

  5. #30
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Ik zie het liever niet in de olympische spelen, nooit eigenlijk, het past helemaal niet bij het programma en de sfeer van de OS.Laat er maar eerst een legitiem wereldkampioenschap worden opgezet.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  6. #31
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MJOKKIE View Post
    Mee eens. Dream on
    Okay, droom maar mee via http://bleacherreport.com/articles/1...-fantasy-teams

    Overeem zou volgens de voorspellingen brons binnenhalen voor NL.....
    Last edited by basblue; 30-07-2012 at 20:22.
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  7. #32
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Overigens vertelde een trainingsmaatje mij dat het grootste probleem voor Mma op de OS is: het draaien van meerdere partijen achter elkaar. En dat moet aangezien heel wat landen zouden meedoen. Stel er doen net als bij judo 32 landen mee, dan moet je dus 5 partijen winnen in een kort tijdbestek om Olympsch kampioen te worden. Zelfs de oldscool UFC/pride tournements hadden niet meer dan 3 partijen... Vond het een goed argument.
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  8. #33
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Quote Originally Posted by basblue View Post
    Overigens vertelde een trainingsmaatje mij dat het grootste probleem voor Mma op de OS is: het draaien van meerdere partijen achter elkaar. En dat moet aangezien heel wat landen zouden meedoen. Stel er doen net als bij judo 32 landen mee, dan moet je dus 5 partijen winnen in een kort tijdbestek om Olympsch kampioen te worden. Zelfs de oldscool UFC/pride tournements hadden niet meer dan 3 partijen... Vond het een goed argument.
    Vovchanchyn heeft een belachelijk aantal partijen gedraait achter elkaar, maar kan me het aantal niet herinneren.
    King of Pancrase was ook meerdere partijen op 1 avond dacht ik.

    Hou er rekening mee dat MMA op de OS met andere regels zou zijn, en met volle bescherming. Die meerdere partijen op 1 avond is te doen.

    Alsnog ben ik tegen MMA op OS.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  9. #34
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    1.056
    vCash
    126000

    Default

    Geef mij maar een goede kickbox of mma card in plaats van dat hele Olympische gedoe. Een WK of EK voetbal is ook wel de moeite waard om ervoor te zitten inclusief de nabschouwingen met Jan Mulder.

    kickbox, muay thai en mma horen niet thuis in het Olympische spelen en ik vind dat ze daar niet rouwig om hoeven te zijn. Het is een evenement die politiek en commercieel hypocrieter is dan 10 Blatters en Dana's bij mekaar.

    Zit de wereld er nou echt op te wachten dat Ban Ki Moon en een stelletje achterhaalde nobelprijswinnaars de Olympische vlag mogen dragen?

    De sporten kunnen wel leuk zijn natuurijk, ik hou wel van de 10 km lopen en kijk graag naar het boogschieten, maar ik hekel me aan het hele heilige schouwspel wat de Olympische Spelen moet voorstellen. Heb je gezien hoe het Olympische dorp in Athene er nu uitziet? Miljoenen of miljarden is er aan uitgegeven.

    Naar mijn mening moet de vechsport wereld niet zo hard zijn best doen om erbij te horen. Jou stay in your world I'll stay in mine..
    Last edited by hypergiant; 31-07-2012 at 02:09.

  10. #35
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Asura View Post
    Vovchanchyn heeft een belachelijk aantal partijen gedraait achter elkaar, maar kan me het aantal niet herinneren. King of Pancrase was ook meerdere partijen op 1 avond dacht ik.

    Hou er rekening mee dat MMA op de OS met andere regels zou zijn, en met volle bescherming. Die meerdere partijen op 1 avond is te doen.
    Vovchanchyn was natuurlijk een uitzonderlijke atleet. De gemiddelde Mma-er zal niet zoveel wedstrijden op een avond kunnen doen. De bescherming scheelt natuurlijk wel, maar (pogingen tot) subs laten ook vaak schade achter. En de kans dat dat doorheen grote rol spelen neemt toe als je zoveel wedstrijden achter elkaar moet afwerken. De olympisch kampioen zou dan eerder degene zijn die zonder blessure door de rondes komt, dan de beste is.

    Je kan natuurlijk als argument opwerpen dat bij Judo dit ook al het geval is. Maar daar ligt het accent meer op het staande werk en minder op het grondwerk/subs.t .
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  11. #36
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Eigenlijk wel raar dat MMA niet in de olympics zit. Het is immers toch de allereerste olympische sport ooit... Pankration!

    Van wikipedia:

    Pankration

    Ga naar: navigatie, zoeken

    Beeldhouwwerk van beoefenaars van pankration.


    Pankration (Oud-Grieks: παγκράτιον / pankrátion; pan-kration : alle krachten) is een Olympische vechtsport uit de oudheid die bestond uit een combinatie van klassiek worstelen en boksen. Ze werd als de gevaarlijkste der Olympische vechtsporten beschouwd.


    Pankration kende weinig regels, de enige verbodsbepalingen die golden 'in de ring' waren het dragen van voorwerpen en kledingstukken op het lichaam, het gebruiken van tanden of nagels en het uitdrukken van ogen (wat bij de Spartanen wel was toegestaan). De verliezer van een partij was diegene die knock-out ging of opgaf. Indien er een sporter tijdens een wedstrijd overleed kreeg hij de eer van de overwinning.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  12. #37
    Join Date
    Aug 2010
    Posts
    100
    vCash
    126000

    Default

    Het is wellicht mogelijk om MMA of Grappeling in de World Games te introduceren het alternatief voor de OS.

  13. #38
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Hier ligt een mooie taak voor amateur Shooto.
    In de landen een bond die lid zijn van de lokale NOC/NSF. Wekelijks shooto toernooien op de mat in den lande (net als bij judo/karate). Hoofdbescherming en beenbeschermers. Puntensysteem; meerdere partijen van zeg 3 minuten.

    Dan krijg je een grote vijver met veel vechters en dus gaat de kwaliteit van de sport omhoog. Acceptatie voor gewoon MMA neemt ook toe. Toppers hebben de mogelijkheid om prof te worden (itt Judo en Karate)

  14. #39
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    1.056
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Tony View Post
    Eigenlijk wel raar dat MMA niet in de olympics zit. Het is immers toch de allereerste olympische sport ooit... Pankration!

    Van wikipedia:

    Pankration

    Ga naar: navigatie, zoeken
    http://upload.wikimedia.org/wikipedi...century_bC.jpg http://bits.wikimedia.org/static-1.2...gnify-clip.png
    Beeldhouwwerk van beoefenaars van pankration.


    Pankration (Oud-Grieks: παγκράτιον / pankrátion; pan-kration : alle krachten) is een Olympische vechtsport uit de oudheid die bestond uit een combinatie van klassiek worstelen en boksen. Ze werd als de gevaarlijkste der Olympische vechtsporten beschouwd.


    Pankration kende weinig regels, de enige verbodsbepalingen die golden 'in de ring' waren het dragen van voorwerpen en kledingstukken op het lichaam, het gebruiken van tanden of nagels en het uitdrukken van ogen (wat bij de Spartanen wel was toegestaan). De verliezer van een partij was diegene die knock-out ging of opgaf. Indien er een sporter tijdens een wedstrijd overleed kreeg hij de eer van de overwinning.
    Het niet dragen van kleding had volgens mij weinig met sport te maken. Stelletje boy lovers.

  15. #40
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    409
    vCash
    126000

    Default

    MMA gaat echt geen Olympische sport worden. Het is niet goed gereguleerd, er zijn nauwelijks nationale bonden voor MMA.
    Bovendien is het een samengestelde sport. Dan lijkt me eerder dat BJJ of Muay Thai toegevoegd wordt.

    Wat ook meespeelt denk ik is dat het geen culturele achtergrond heeft. Dit is ook het geval bij kickboksen, daarom lijkt Muay Thai me een betere kandidaat voor de Olympische Spelen. Mocht het er ooit van komen, dan zal het wel op amateur regels gaan met bescherming, zoals ook gebruikelijk is op het IFMA en WMF WK in Thailand.


  16. #41
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    gratis vechten voor kwalificatie,
    geen ufc contract
    gratis 4 x vechten in de maand van de os
    gratis je ass laten blesseren

    hahaha NOOIT echt NOOIT wordt het olympisch

  17. #42
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by redjuh View Post
    1. gratis vechten voor kwalificatie,
    2. geen ufc contract
    3. gratis 4 x vechten in de maand van de os
    4. gratis je ass laten blesseren

    hahaha NOOIT echt NOOIT wordt het olympisch
    Ad. 1. alsof dat bij judoka's, boksers, worstelaars niet het geval is. En bij die sporten is weinig animo voor de OS. Oh nee wacht..
    Ad 2. Grappig, ik zag laatst een artikel over Mma-ers die in het verleden bij worstelen/judo op de OS bekend zijn geworden of zelfs een medaille hebben gewonnen. En daardoor juist een kans kregen bij de ufc/strikeforce. Bv. Ronda Rousey, Couture, Cormier, Dan Henderson, Radi Ferguson, Hector Lombard, Herschel Walker en nog wat anderen. En dan zijn atleten die uitblonken in een aspect van Mma.
    Ad. 3. Met als gevolg dat je marktwaarde enorm stijgt als Olympisch kampioen en je jezelf in de picture speelt van de professionele organisaties zoals ufc. Stel je voor: ufc HW champion VS. OS HW champ! Dat kan de ufc wel hypen hoor.
    Hetzelfde is al eens geprobeerd door Amerikaanse boksbonden die Cubaanse olympische kampioenen voor veel geld in dde amerikaanse competitie wilde laten meedraaien...
    Ad. 4. Tja, that's all in the game.
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  18. #43
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    20
    vCash
    126000

    Default

    Nee, alsjeblieft niet. Ik vind het boksen met al het bescherming al niks. Als MMA zoveel aangepast zou worden zou het een potje sparren worden wat je doet in de sportschool.
    MMA'ers zouden zich als het ware moeten inhouden terwijl zij juist gebrand zijn op die ko of sub.

    Grapling/bjj lijkt me dan wel weer geweldig.

  19. #44
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Ik zou wel voor submissie-grappling zijn in het OS.
    Een extra sport waar worstelaars, judoka's, BJJ-ers, catch-wrestlers hun vaardigheden kunnen testen. Dan is alleen de vraag gi of no-gi.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  20. #45
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Slotconclusie: een hoop forumleden zien het niet zitten om het als sport mee te laten doen op de OS. Op termijn zou wel kunnen onder voorwaarde van een aantal zaken zoals overkoepelende bond etc.

    De meesten zijn voor een andere vechtsportvariant waarbij minder aanpassingen nodig zijn om als olympisch nummer in te voeren in de toekomst. Zoals BJJ, grappling, Muay Thai of Sambo. Deze sporten maken bv meer kans als "keuzesport" als een land als Rusland, Thailand, Brazilië, etc. de OS host.

    Ben nog wel benieuwd naar het interview met de WFCA, maar dank voor de reacties!
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  21. #46
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    Over here
    Posts
    7.202
    vCash
    126000

    Default


    100% BAD ASS #elBastardoStyle

  22. #47
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Almere
    Posts
    908
    vCash
    126000

    Default

    Je hoeft alleen maar te kijken naar de partij tussen velasquez vs Silva, al dat bloed en geweld. Niet geschikt voor de iedereen , laat staan kinderen. Nee, mma zal nooit een normale sport worden. Het is ook geen gezonde sport!!

  23. #48
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by basblue View Post
    Slotconclusie: een hoop forumleden zien het niet zitten om het als sport mee te laten doen op de OS. Op termijn zou wel kunnen onder voorwaarde van een aantal zaken zoals overkoepelende bond etc.

    De meesten zijn voor een andere vechtsportvariant waarbij minder aanpassingen nodig zijn om als olympisch nummer in te voeren in de toekomst. Zoals BJJ, grappling, Muay Thai of Sambo. Deze sporten maken bv meer kans als "keuzesport" als een land als Rusland, Thailand, Brazilië, etc. de OS host.

    Ben nog wel benieuwd naar het interview met de WFCA, maar dank voor de reacties!
    Het was meer een interview met Hans Loeffen, die natuurlijk al vertegenwoordiger van de WFCA word gezien. Ga dit weekend het e.e.a. uitwerken en volgende week wil ik het eerste deel online zetten.

  24. #49
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    In yo face!
    Posts
    1.776
    vCash
    126000

    Default

    Ik zou het wel vet vinden, beetje opschonen, een soort van "shotclock" als je een takedown maakt om lay and pray tegen te gaan en als je een takedown maakt, verplicht afmaken met een greep, geen ground and pound dat zou het bloedbad wat kunnen verminderen. Bah dat is wishfull thinking, en het gaat nooit gebeuren zonder een overkoepelende organisatie denk ik.
    Fat girlz need lovin too!



  25. #50
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by basblue View Post
    Ad. 1. alsof dat bij judoka's, boksers, worstelaars niet het geval is. En bij die sporten is weinig animo voor de OS. Oh nee wacht..
    Ad 2. Grappig, ik zag laatst een artikel over Mma-ers die in het verleden bij worstelen/judo op de OS bekend zijn geworden of zelfs een medaille hebben gewonnen. En daardoor juist een kans kregen bij de ufc/strikeforce. Bv. Ronda Rousey, Couture, Cormier, Dan Henderson, Radi Ferguson, Hector Lombard, Herschel Walker en nog wat anderen. En dan zijn atleten die uitblonken in een aspect van Mma.
    Ad. 3. Met als gevolg dat je marktwaarde enorm stijgt als Olympisch kampioen en je jezelf in de picture speelt van de professionele organisaties zoals ufc. Stel je voor: ufc HW champion VS. OS HW champ! Dat kan de ufc wel hypen hoor.
    Hetzelfde is al eens geprobeerd door Amerikaanse boksbonden die Cubaanse olympische kampioenen voor veel geld in dde amerikaanse competitie wilde laten meedraaien...
    Ad. 4. Tja, that's all in the game.
    1- we hebben we het over mma; waar je de mogelijkheid hebt zelfs op nationaal niveau, professioneel te zijn. de sporten die jij noemt, hebben slecht enkele broodsporters.
    2- ja draai het om en dan heb je een argument? VOORDAT je met mma kon verdienen, verdienden ze ook niks met hun sporten. alleen de absolute top wellicht. en die gaan geen mma doen. MMA is professioneel tegenwoordig...
    3- alleen als je het over amateur mma hebt net als boksen. en dan nog is het geen interessante vijver, aangezien ze OVERAL ter wereld al MMA doen...
    4- all in the game, zonder inkomen. een medaille van goud levert 10.000 euro op van het NOC. verder heb je een sportbeurs en vaak een halve baan ernaast.

    nee dude je moet echt met betere argumenten komen

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •