MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 40 of 40
  1. #26
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    cardio kan elke dag, zeker als je droger wilt worden.Let goed op je hartslag, niet te hoog. moet een aerobe training blijven.
    Hardlopen is wel hi impact (e.v.t. afwisselen met fietsen, is veel minder belastend). Elke dag cardioen heeft een voordeel, een hoge metabolisme. Je moet er echter wel goed bij blijven eten. Maximaal 8weken zou ik aanhouden. Maaruh, ik ben nu 95kg bij 178. Alleen optrekken is lastig, slechts een paar keer. Sit ups en puchups etc moet makkelijk kunnen.

    Afvallen en bv sterker worden tegelijkertijd is erg lastig.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    afvallen is in principe niets meer of minder dan: meer ernergie verbranden dan je tot je neemt.
    En dan zijn er een heleboel wegen naar Rome, elke met zijn eigen plus- en minpunten.

    Zo kan je je metabolisme 'opkrikken' dmv krachttraining, want spieren verbruiken energie en hoe meer spiermassa je hebt, des te hoger is je metabolisme. Ook krachttraining die niet gericht is op het vergroten van je spiermassa, maar bijvoorbeeld op het verbeteren van je spieruithoudingsvermogen kan helpen, want je netto energieverbruik zal omhoog gaan als je meer spiergroepen inschakelt om energie te verbruiken.

    Zo kan je ook bijvoorbeeld gaan zwemmen. Daar gebruik je ook veel spiergroepen bij.

    En je kan je ook volledig richten op hardlopen, daar kan je ook een hoop mee bereiken. Hoe langer je loopt, hoe meer energie je verbruikt. Of, hoe sneller je rent, des te meer energie verbruik je per km (vergelijk het met een auto, hoe sneller je gaan rijden, des te meer benzine wordt er per kilometer verbrand.

    Ook intervaltraining is goed; je verbruikt per km veel meer energie dan wanneer je diezelfde afstand gewoon zou joggen, je traint wat meer op snelheid, waardoor je loopsnelheid toeneemt. Door startjes, sprintjes en suicides toe te voegen aan je loopschema, gebruik je meer spiervezels (dat heet recrutering), je bouwt kracht op, je hartspier en je longsysteem moeten veel intensiever aan het werk, wat ook weer een positief effect kan hebben op het afvallen op zich....

    Dan kan je ook je looptraining aanvullen met push ups tussendoor, of buikspieren, of doe net als in het leger, doe een 'stormbaan' Parkoertje uitstippelen, trappetjes oprennen, sprintjes inlassen, misschien wat optrekken of klimwerk, desnoods wat stenen of stukkies bookstam meeslepen, heuveltjes, of road..Probeer het dusdanig in richten dat je een half uurtje tot eenuur bezig bent en voila!!! (werkt ook goed bij dikke labradors: iets minder voer, elke dag lekker laten rennen en zwemmen en binnen no time is het beessie in conditie :-))))
    "If you have to stop and think, it's too late"

  3. #28
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    het voordeel van aeroob trainen is dat je relatief gezien meer vet verbrand. In absolute zin echter verbruik je nog altijd minder energie -en dus ook vet- dan wanneer je een iets kortere afstand in een veel hoger tempo loopt.

    Stel je loopt 10km in je jogtempo. Alsje nu die 10 verdeelt in 10 x 1km loopjes, met een aantal minuten pauze tussendoor, en je loopt die ene kilometer elke keer weer op een hoog tempo, dan heb je uiteindelijk die 10km in een snellere tijd gelopen dan wanneer je 10 km aan 1 stuk zou lopen. En je hebt ook veel meer energie verbruikt.

    Intervaltraining -want dat is het- heeft heel veel positieve eigenschappen hoor
    en anaroobe intervaltraining is echt geweldig...

    je kan het ook combineren. Sprintjes met tussendoor rustig joggen; best of both worlds..
    En zou kan je je training elke keer varieren en gaat het nooit vervelen
    "If you have to stop and think, it's too late"

  4. #29
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Uitgeest
    Posts
    562
    vCash
    126000

    Default

    Dat is dus niet waar, wil je je vetreserve's aanspreken dan moet je langer dan 20 tot 30 min op een constante harstlag van +/- 140 zitten. Ga je nu dat stukje in zeg 30 minuten doen dan verbrand je nog steeds glycogeen en geen vet. Dus langer dan een 1/2 uur en je vetverbranding gaat omhoog.

    Interval ben ik wel met je eens, maar wel zwaar. Zorg wel dat de complete training wel langer is dan het 'magische 1/2 uur'. Ik persoonlijk vindt het het makkelijkst om te knallen aan het eind.
    Last edited by tnk2k; 21-08-2012 at 22:00.
    Favorieten: Nick Diaz - Chad Griggs - Gokhan Saki - Daniel Ghita


  5. #30
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    234
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by tnk2k View Post
    Dat is dus niet waar, wil je je vetreserve's aanspreken dan moet je langer dan 20 tot 30 min op een constante harstlag van +/- 140 zitten. Ga je nu dat stukje in zeg 30 minuten doen dan verbrand je nog steeds glycogeen en geen vet. Dus langer dan een 1/2 uur en je vetverbranding gaat omhoog.

    Interval ben ik wel met je eens, maar wel zwaar. Zorg wel dat de complete training wel langer is dan het 'magische 1/2 uur'. Ik persoonlijk vindt het het makkelijkst om te knallen aan het eind.
    Ik kan nu gaan gaan beginnen over halve pyramides maar zal wel linken omdat het anders kennelijk ongeloofwaardig overkomt.

    http://www.runnersweb.nl/Training/Ba...altraining.htm

    Rest mij nog te zeggen dat er een verschil is tussen hardlopen en joggen maar ik vrees dat dit niet het forum ervoor is om deze discussie te voeren...

  6. #31
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.974
    vCash
    126000

    Default

    Trainen op een hoge intensteit is het percentage vetverbranding lager maar toch kan je in totaal meer vet verbranden dan bij een lagere intensiteit. Voorbeeldje;

    Bij een hf max van 60-70%

    Totaal aantal calorieen per 30 min:
    150
    Percentage vetverbranding:
    50%
    Totaal aantal cal uit vet in 30 min:
    75

    Bij een hf max van 80 - 85%

    Totaal aantal calorieen per 30 min
    210
    Percentage vetverbranding
    40%
    Totaal aantal cal uit vet in 30 min
    84

    Wanneer je wilt afslanken wil je natuurlijk zoveel mogelijk vetten verbranden. Het is hierbij van belang om te kijken naar de beschikbare tijd en naar jou kunnen. Veel mensen die net beginnen kunnen niet lang op een hoge hartslag trainen. Verder is er ook zoiets als de beschikbare tijd.

    Even een rekensommetje:

    Bij een lage intensiteit (60-70%)

    Percentage vetverbranding
    50%
    Totaal aantal cal uit vet in 30 min
    75
    Volhoudtijd training
    0 min (3x30 min)
    Aantal calorieen uit vet tijdens training
    3 x 75 = 225

    Bij een hoge intensiteit (80-85%)

    Percentage vetverbranding
    40%
    Totaal aantal cal uit vet in 30 min
    84
    Volhoudtijd training
    60 min
    Aantal calorieen uit vet tijdens training
    2 x 84 = 168


    Verder zou ik gezien het gewicht en getraindheid van de topicstater adviseren om het goed op de bouwen. Hoe graag je ook wilt maar als je elke dag gaat lopen zit je over paar maanden gewoon thuis met een hele waslijst aan blessures.

  7. #32
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Het is helaas een hardnekkig misverstand, dat je met een relatief lage intensiteit (relatief lage hartfrequentie) meer vet verbrandt.
    Octavius kan het zelfs met getallen onderbouwen; petje af. Als je me dat een keer zou kunnen uitleggen...hoe je tot die getallen komt...pretty please..?


    moet meteen denken aan een leuk en interessant artikel van de website 8weeksout, over de energieleverantie tijdens herhaaldelijk (sub)maximale inspanningen, zoals bijv bij het american football. Deze ideeën over hoe het beste conditie te trainen zijn denk ik ook heel goed in de praktijk toe te passen bij de verschillende vechtsportdisciplines....

    http://www.8weeksout.com/2011/10/10/...-training-rsa/
    "If you have to stop and think, it's too late"

  8. #33
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    oh ja nog 1 ding, schiet me net te binnen; In de spiercel liggen 'energiefabriekjes', mitochondriën genaamd. Dit zijn de krachtcentrales van de spieren. Door krachttraining kun je die fabrieken in grootte laten toenemen, maar door duurtraining neemt het aantal fabriekjes in de cel toe.
    In beide gevallen betekent dat dus een toename van energieverbruik.
    Dat leidt dan tot de conclusie dat je, om effectief af te vallen, het beste zowel krachttraining als duurtraining kunt doen...


    ik begin alleen een beetje te twijfelen of echt zo is, zal het ff nazoeken
    "If you have to stop and think, it's too late"

  9. #34
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    hmm ik twijfel; het zou ook kunnen dat vooral bij aerobe training het aantal mitochondrien toeneemt, maar dat de grootte hetzelfde blijft bij krachttraining....weet iemand hoe dit zit
    ??
    "If you have to stop and think, it's too late"

  10. #35
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    ja, kom ik toch nog even terug op dat mitochondria verhaal...
    bij een toename van intensiteit van trainen zullen er meer mitochondria aangemaakt worden in de spiercellen die betrokken zijn bij het uitvoeren van de inspanning.
    Dus dat verklaart dan meteen fysiologisch waarom je meer energie verbrand bij een hoger intensiteitniveau van inspanning.
    zoals gezegd zijn mitochondria de energiefabriekjes in de spiercel. Deze verbranden vet en suikers, waarbij energie vrij komt in de vorm van energierijke fosfaten. Dus hoe meer mitochondria, hoe hoger je energieverbruik.
    Beetje kort door de bocht, maar zo werkt het ongeveer.
    "If you have to stop and think, it's too late"

  11. #36
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    Leiden
    Posts
    2.293
    vCash
    126000

    Default

    Vaak stellen mensen vragen waar ze allang voor zichzelf een beslissing hebben genomen en alleen maar een bevestiging willen of ze de juiste beslissing hebben genomen.

  12. #37
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Én krachttraining is net zo goed zo niet beter voor je verbranding dan dat eeuwige joggen..
    Nou niet echt of je moet met echte lichte gewichten trainen achter elkaar dan wel ja. Maar de normale kracht training 10-8-6 of 12-10-8 verbrand je eingenlijk geen vet alleen vocht verlies je.

  13. #38
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    leiden
    Posts
    239
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Anderson View Post
    Nou niet echt of je moet met echte lichte gewichten trainen achter elkaar dan wel ja. Maar de normale kracht training 10-8-6 of 12-10-8 verbrand je eingenlijk geen vet alleen vocht verlies je.
    Doe zware compounds met daarna korte zware cardio (hoeft geen rennen te zijn natuurlijk maar denk aan intervallen, boxjumps, bokzak enz) wissel dit af om de dag met duurcardio en de persoon in kwestie zal zijn zwaarlijvigheid veel sneller in shape krijgen dan met dat eeuwige.joggen. en daarbij kan die iedere dag trainen en rusten..

  14. #39
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Anderson View Post
    Nou niet echt of je moet met echte lichte gewichten trainen achter elkaar dan wel ja. Maar de normale kracht training 10-8-6 of 12-10-8 verbrand je eingenlijk geen vet alleen vocht verlies je.
    Je wordt niet lichter bedoel je. Maar je verbrand wel degelijk vet. Spieren wegen meer dan vet dus je gewicht neemt niet af.
    hardnekkig misverstand.

  15. #40
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by RayOmac View Post
    Vaak stellen mensen vragen waar ze allang voor zichzelf een beslissing hebben genomen en alleen maar een bevestiging willen of ze de juiste beslissing hebben genomen.
    vaak reageren mensen terwijl ze weten dat niemand op hun mening zit te wachten
    "If you have to stop and think, it's too late"

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •