MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 40
  1. #1
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    24
    vCash
    126000

    Default verslaafd aan joggen

    Laatste 7 dagen loop ik 10-11 KM per dag (7-8 km per uur) (ook 3 dgn boks training)
    De reden dat ik aan het joggen ben, is ten eerste om heel wat kilootjes af te krijgen (nu: 95 KG, 178 CM),
    zodat ik oefeningen als: pus-ups, sit-ups, chin-ups, pull-ups kan leren doen, wat nu onmogelijk is met mij vet.
    En over een paar week overstap naar kickboksen wil overstappen.
    De reden waarom ik zoveel train, is omdat ik sinds 3 weken geen druppel meer drink en daarvoor mag je gerust zeggen een hele zware drinker was (dagelijks).

    Oke, nou de vraag. Als ik alle websites mag geloven, zeggen ze allemaal: neem 1-2 dagen rust om te herstellen.
    Maar als er iemand nou tegen mij zegt: neem een dag rust, dan kan ik wel janken, want mijn lichaam die heeft er echt zin in om te gaan joggen lekker.

    Wat raden jullie aan :neem toch die 1-2 dagen rust, of luister naar je lichaam; zolang je lichaam daar behoefte aan heeft gewoon doorgaan, of is er een ander suggestie?

    Trouwens in het begin had ik wel last van bovenbeenspier pijn en kuitspier.
    Oplossing van bovenstaande problemen is WATER heel veel water drinken, sinds ik 3-4 liter water per dag drink verdwijnt er bij mij echt 80-90% van spierpijn kwalen.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Rust is wel beter om wekelijks te hebben ook al denk je dat je lichaam dit niet vind. Het is zoals je zegt een verslaving, sporten.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  3. #3
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    24
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Rust is wel beter om wekelijks te hebben ook al denk je dat je lichaam dit niet vind. Het is zoals je zegt een verslaving, sporten.
    thanks voor de advies, maar ik ben bang dat ik een junkie ben geworden

  4. #4
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    791
    vCash
    126000

    Default

    Probeer ook een beetje krachttraining te gaan doen in bv een sportschool, 2-3x per week. Dat zal je denk ik sneller helpen meer vet te verbranden. Dit kun je bv ook op een hoger tempo doen, zodat je toch datzelfde stofje aanspreekt waar je nu zo verslaafd aan bent. Rust is wel cruciaal in dit proces, geen rust nemen zal jouw proces enkel vertragen. Let goed op je voeding(probeer zo clean mogelijk te eten) en laat de alcohol staan. Weet ik zeker dat jij binnen 3 maanden ook al die andere oefeningen kunt doen en een behoorlijke verbetering ziet.
    Fighting is poetry in motion

  5. #5
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Rust is ook training. Niets erger dan overtrainen imo.

  6. #6
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    101
    vCash
    126000

    Default

    Ik snap alleen niet waarom die oefeningen niet mogelijk zijn.... Als je die oefeningen wilt kunnen dan moet je er mee starten. Zal eerst zwaar zijn maar oefening baart kunst...

  7. #7
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    234
    vCash
    126000

    Default

    Ik zie geen probleem zolang je zo langzaam loopt als jij dat nu doet is er niks aan de hand.
    Ik loop ook dagelijks en wissel gewoon mijn tempo elke dag.
    Loop drie keer in de week hard (rond 14km per uur) en vier dagen langzaam (maximaal rond de 10km per uur)
    Mijn afstanden zijn ongeveer vergelijkbaar, doe er wel twee keer 10 engelse mijl tussen door 1 keer snel en de dag ernaar langzaam.
    Mocht je toch last ondervinden, dan zou ik gewoon een dag rust nemen en de dag erna een keer vijf km lopen om te kijken hoe het gaat.
    Het belangrijkste is dat je naar je lichaam luistert.

  8. #8
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Gewoon veel fappen..

    Zonder gekheid: Voldoende rust nemen, dan maar janken
    Be a Warrior, not a Worrier

  9. #9
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    791
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by boudstyle View Post
    Ik zie geen probleem zolang je zo langzaam loopt als jij dat nu doet is er niks aan de hand.
    Ik loop ook dagelijks en wissel gewoon mijn tempo elke dag.
    Loop drie keer in de week hard (rond 14km per uur) en vier dagen langzaam (maximaal rond de 10km per uur)
    Mijn afstanden zijn ongeveer vergelijkbaar, doe er wel twee keer 10 engelse mijl tussen door 1 keer snel en de dag ernaar langzaam.
    Mocht je toch last ondervinden, dan zou ik gewoon een dag rust nemen en de dag erna een keer vijf km lopen om te kijken hoe het gaat.
    Het belangrijkste is dat je naar je lichaam luistert.
    Lijkt me toch vrij sterk dat je gemiddeld 14km per uur loopt, en dan die afstanden.. Tenzij je ergens speciaal voor traint.
    Fighting is poetry in motion

  10. #10
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Simone View Post
    Lijkt me toch vrij sterk dat je gemiddeld 14km per uur loopt, en dan die afstanden.. Tenzij je ergens speciaal voor traint.
    Dat dacht ik ook even... :P
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  11. #11
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    234
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Simone View Post
    Lijkt me toch vrij sterk dat je gemiddeld 14km per uur loopt, en dan die afstanden.. Tenzij je ergens speciaal voor traint.
    Je doet net alsof het mega snel is... wat het dus absoluut niet is (een beetje fanatieke loper loopt dit tempo makkelijk)

    Als ik snel loop loop ik iets meer dan 4 minuten de km dat komt dus neer op 41 a 43 minuten van werk naar huis (tien kilometer).
    Daarnaast loop ik halve marathons en soms een marathon en zijn mijn snelle tijden echt niks bijzonder.

  12. #12
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    pff wás ik maar verslaafd aan joggen

    ik moet mezelf echt steeds bij elkaar rapen om te gaan lopen

    14 km/uur???
    ja ik begrijp 't .. een beetje atleet loopt dat natuurlijk makkelijk ;-)

  13. #13
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    24
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by boudstyle View Post
    Ik zie geen probleem zolang je zo langzaam loopt als jij dat nu doet is er niks aan de hand.
    Ik loop ook dagelijks en wissel gewoon mijn tempo elke dag.
    Loop drie keer in de week hard (rond 14km per uur) en vier dagen langzaam (maximaal rond de 10km per uur)
    Mijn afstanden zijn ongeveer vergelijkbaar, doe er wel twee keer 10 engelse mijl tussen door 1 keer snel en de dag ernaar langzaam.
    Mocht je toch last ondervinden, dan zou ik gewoon een dag rust nemen en de dag erna een keer vijf km lopen om te kijken hoe het gaat.
    Het belangrijkste is dat je naar je lichaam luistert.
    Ik denk dat ik jou advies neem, omdat zo te lezen jij een doorgewinterde loper/ster ben.
    "luisteren naar mijn lichaam", die is in ieder geval veel blijer met dit, dan alcohol en tabak (trouwens ook mee gekapt sinds vanochtend na 22 jaar )
    Ik kom net weer van een loop sessie : het gaat steeds makkelijker en sneller (9.5km/h op 11km).Eerste dag begon ik 6.5/7.5 km/h.
    Mijn eigenlijke doel is naar de 80kg te gaan dmv hardlopen en bokstraningen, en als ik die 80kg bereikt heb ga ik kickboksen en fitnessen (dat boksen is dan mooi meegenomen qua techniek)
    Een ding moet ik zeggen qua luisteren naar je lichaam: ik moet wel veel water drinken, doe ik dat niet, krijg ik zware spierpijn kwalen etc., heel vreemd maar ik meen het echt serieus.Drink ik de hele dag door veel water 3/4 liter dan voel ik nergens een klein pijntje.

    Maar bedankt voor je reactie

  14. #14
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    24
    vCash
    126000

    Default

    De echte reden dat ik elke dag train,is echt om 80 kg te bereiken en ik ben bang om stil te zitten, want dan weet ik precies waar het naar toe gaat: nl biertje sigaretje en aangezien ik totaal niet weet wat met mate betekent, is het voor mij beter om definitief te stoppen met die schadelijke dingen en aangezien ik een verslaafd typje ben, kan ik net zo goed van nu een gezonde verslaving hebben, dat elke dag trainen zal natuurlijk niet voor altijd zijn, maar tot dat die trek van peukie en biertje veranderen in fitness kickboksen joggen

  15. #15
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    234
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Neetraal View Post
    Een ding moet ik zeggen qua luisteren naar je lichaam: ik moet wel veel water drinken, doe ik dat niet, krijg ik zware spierpijn kwalen etc., heel vreemd maar ik meen het echt serieus.Drink ik de hele dag door veel water 3/4 liter dan voel ik nergens een klein pijntje.
    Sowieso goed om veel te drinken dat helpt inderdaad bij je herstel.
    Ook is het verstandig als je wat meer pijn hebt om een ijscompres te gebruiken (max tien minuten) daarnaast goed slapen is ook belangrijk.

    Enige wat ik je wel mee wil geven is dat je absoluut niet moet gaan overdrijven.... je lichaam moet wel wennen aan het dagelijkse lopen dus misschien moet je wat kortere afstanden lopen (zeker als je net begint)
    Last edited by boudstyle; 13-08-2012 at 08:15.

  16. #16
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    191
    vCash
    126000

    Default

    Let bij je gewicht ontzettend op je gewrichten. (Shenen, knieen, enkels)
    Mocht je last gaan krijgen, kijk dan eerst eens naar je materiaal!

    Vooral bij zoveel lopen uit het niets ineens.

    Verder 1 dag lopen = 1 dag rust.

  17. #17
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    leiden
    Posts
    239
    vCash
    126000

    Default

    Hardlopers zijn doodlopers. Wissel lopen af met krachttraining. Je hoeft je niet op te kunnen drukken om te bankdrukken. Er is 1 iemand in je threat die zegt wat maakt dat nou uit die rust en de rest zegt rusten haha en toch ga.je af op dat ene advies. 5a 6 dagen per weer kan best maar dan moet je niet iedere dag hetzelfde doen. Én krachttraining is net zo goed zo niet beter voor je verbranding dan dat eeuwige joggen..

  18. #18
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    ik had als doelstelling gesteld om 3 km binnen 10 minuten te rennen.. nouuu dat valt lelijk tegen! na enkele keer rustig te hebben gejogged wou ik ff een test doen.. (zogenaamd 1 km binnen 3 minuut en 20 seconden).. ik heb me de longen uit me lijf gerend en kwam net onder de 4 min.

    Hoe the fuck kan iemand dan 3 km in 7 minuut en 20 sec lopen? !! Ongelovelijk.. (wereldrecord Daniel Komen)

  19. #19
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    jongeh, lekker genieten van al dat bewegen, maar trainen moet je leren, dat is een heel proces. Daar valt ook onder; leren luisteren naar je lichaam... als je merkt dat je pijntjes krijgt die niet vanzelf overgaan, ben je eigenlijk al iets te laat.

    Veel plezier je bent harstikke goed bezig. Een week fanatiek tekeer gaan is wel iets anders als het volhouden ervan, dus temper je enthousiasme met gezond verstand, zodat het nooit zal gaan vervelen om te sporten en zodat je blessurevrij blijft.
    "If you have to stop and think, it's too late"

  20. #20
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Quote Originally Posted by ARMENIA View Post
    ik had als doelstelling gesteld om 3 km binnen 10 minuten te rennen.. nouuu dat valt lelijk tegen! na enkele keer rustig te hebben gejogged wou ik ff een test doen.. (zogenaamd 1 km binnen 3 minuut en 20 seconden).. ik heb me de longen uit me lijf gerend en kwam net onder de 4 min.

    Hoe the fuck kan iemand dan 3 km in 7 minuut en 20 sec lopen? !! Ongelovelijk.. (wereldrecord Daniel Komen)
    Die gasten zijn gewoon ziek. Die lopen dus 14,7 seconden over 100 meter en dat 3 km lang

  21. #21
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Jeru View Post
    Die gasten zijn gewoon ziek. Die lopen dus 14,7 seconden over 100 meter en dat 3 km lang
    Die hebben niks beter te doen, moet er niet aan denken.
    3 sec doe ik over 100 meter ( in de auto ) als ik wil cardio'en pak ik mijn racefiets wel.
    Aan de starter je gedrag toont een beetje obsessief gedrag je bent niet geëindigd waar je stond in enkele weken, dit geldt ook voor jouw streven.
    Alles leuk en wel om zoveel en zo snel mogelijk af te vallen, maar naast vet kun je ook vocht kwijt raken of spiermassa verliezen.
    De kunst is om vet te verliezen en niet om liters vocht kwijt te raken want dat heb je er zo weer bij.
    Luister naar je lichaam, iets wat je kapot maakt moet ook herstellen en maar door blijven knallen omdat je een doel hebt je hebt een heel leven voor je om dit te bereiken.
    Geloof het of niet maar bodybuilders die zwaar lichamelijke oefeningen doen zeggen niet voor niets dat je groeit in je rust.
    Probeer ook eens wat info te vinden over overtrainen, shinsplints ( scheenbeenvliesontsteking ) reden voor mij om niet of nauwelijks te hardlopen is a omdat het geen fuck aan is ( sorry ), fietsen gaat sneller ( ik fiets 60 tot 80 km per keer op een lekker tempo ) en hardlopen als je zwaarder bent dan gemiddeld is slecht voor je gewrichten.
    Alles kan kapot ook jij dus plan van aanpak maken en dat obsessieve aan de kant schuiven

    P.s @ Jeru


    In de Bijlmer zijn vast jongens te vinden die nog sneller kunnen.....
    Kwestie van de politie op ze af sturen

  22. #22
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    maar nu vraag ik me af of mijn conditie gewoon belabberd is of dat het best wel goed is om de 1 km onder de 4 minuten te lopen.

    Dus, wie van jullie loopt 1 km onder de 4 km? en vond je dit makkelijk?

  23. #23
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Uitgeest
    Posts
    562
    vCash
    126000

    Default

    Ik doe ook 8km per uur door natuurgebied, ik haat lopen op asfalt. Als ik vaker dan 3x in de week loop krijg ik enorme pijn in mijn kuiten en voeten. Dus ik doe niet meer dan dat.

    Er zijn mensen die het dagelijks doen, als het goed voelt kan je het gewoon blijven doen als je pijn krijgt moet je stoppen en je rustdag nemen. Je kan dan op je rustdag bijvoorbeeld boksen dan train je toch meer je bovenlichaam en niet je benen.

    Succes
    Favorieten: Nick Diaz - Chad Griggs - Gokhan Saki - Daniel Ghita


  24. #24
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Uitgeest
    Posts
    562
    vCash
    126000

    Default

    Ojah nog een goede tip is ga even bij de runnersworld (o.i.d.) langs en laat een gratis loopanalyze doen. Je kan dan zien hoe je voeten staan en welke schoenen het beste bij je passen. Je hoeft niet blindelings op het advies van de verkoper in te gaan want ze willen ook merk x verkopen maar je weet wel goed hoe en wat.
    Favorieten: Nick Diaz - Chad Griggs - Gokhan Saki - Daniel Ghita


  25. #25
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Uitgeest
    Posts
    562
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by stephan_dude View Post
    Hardlopers zijn doodlopers. Wissel lopen af met krachttraining. Je hoeft je niet op te kunnen drukken om te bankdrukken. Er is 1 iemand in je threat die zegt wat maakt dat nou uit die rust en de rest zegt rusten haha en toch ga.je af op dat ene advies. 5a 6 dagen per weer kan best maar dan moet je niet iedere dag hetzelfde doen. Én krachttraining is net zo goed zo niet beter voor je verbranding dan dat eeuwige joggen..
    Krachtraining staat totaal in het niets op duursport met het oog op afvallen.
    Favorieten: Nick Diaz - Chad Griggs - Gokhan Saki - Daniel Ghita


Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •