MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 5 of 5
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.405
    vCash
    126000

    Default Alternatief voor KPN zakelijk gezien?

    Stel je werkt bij een bedrijf die het netwerk, VOIP en Internet heeft lopen via een service provider binnen Nederland. Hun hoofd leverancier is KPN. KPN heeft storing en weet niet waar het aan ligt en kunnen het dus ook niet oplossen en weten ook niet hoelang het gaat duren. Inloggen op netwerk gaat via de server in de UK. Bedrijf is van oorsprong ook uit de UK vandaar dat daar ook moet worden ingelogd.

    Gevolg Personeel kan niet inloggen op de server omdat geen verbinding heeft , en VOIP doet het natuurlijk ook niet. Kortom het hele bedrijf ligt plat.
    Ik krijg het idee dat elke service provider KPN als hoofd provider heeft.

    Is er eigenlijk een alternatief voor KPN in dit soort gevallen?
    Last edited by Impulse; 13-08-2012 at 16:33.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    als je niet via de kabel werkt ben je altijd afhankelijk van de kpn die hebben alle draadjes lopen van vroeger uit. je kan BBnet http://www.bbned.nl/proberen daar is ook mogelijk zonder kpn .of je moet alles via de kabelboeren laten lopen(ziggo upc) dan heb je niks of weinig te maken met kpn iig
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.405
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blade View Post
    als je niet via de kabel werkt ben je altijd afhankelijk van de kpn die hebben alle draadjes lopen van vroeger uit. je kan BBnet http://www.bbned.nl/proberen daar is ook mogelijk zonder kpn .of je moet alles via de kabelboeren laten lopen(ziggo upc) dan heb je niks of weinig te maken met kpn iig

    Thanks Blade, ik zal morgen op kantoor kijken wat we nu precies hebben en checken of BBnet wat voor ons is. Ik weet wel dat we op het moment 2 lijnen hebben lopen. ADSL voor alle data en SDSL voor VOIP. Benieuwd of we morgen weer kunnen werken. Onze IT afdeling in Engeland kon wel zien dat afgelopen weekend de lijnen er een aantal keren uit hebben gelegen en de nacht zondag - maandag ook weer een aantal keren. Gezien dat mijn collega en ik gemiddeld 10 factureerbare uren schrijven per dag heb ik al de opdracht gekregen om na te gaan in hoeverre KPN aansprakelijk kunnen stellen voor elk uur wij niet operationeel zijn aangezien dit niet de eerste keer is. Of het wat uit haalt vraag ik me af.....

    We zullen zien

  4. #4
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Impulse View Post
    Thanks Blade, ik zal morgen op kantoor kijken wat we nu precies hebben en checken of BBnet wat voor ons is. Ik weet wel dat we op het moment 2 lijnen hebben lopen. ADSL voor alle data en SDSL voor VOIP. Benieuwd of we morgen weer kunnen werken. Onze IT afdeling in Engeland kon wel zien dat afgelopen weekend de lijnen er een aantal keren uit hebben gelegen en de nacht zondag - maandag ook weer een aantal keren. Gezien dat mijn collega en ik gemiddeld 10 factureerbare uren schrijven per dag heb ik al de opdracht gekregen om na te gaan in hoeverre KPN aansprakelijk kunnen stellen voor elk uur wij niet operationeel zijn aangezien dit niet de eerste keer is. Of het wat uit haalt vraag ik me af.....

    We zullen zien

    zou altijd proberen ze aansprakelijk te stellen maar goed mijn ervaringen met BBnet zijn goed en de prijzen zijn lager dan vroeger denk zelf dat ze heel veel zakelijk verkeer hebben en er zijn genoeg providers op BBnet kijken en vergelijken dus http://www.bbned.nl/partners/overzicht/ ps ik had zelf speedxs
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  5. #5
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    738
    vCash
    126000

    Default

    wij leveren voor Voip en internet ADSL/VDSL lijnen van Unet.
    Die heeft ook niets met KP te maken, welicht is dit ook een optie.
    HITOTSU! KEKKI NO YU O IMASHIMURU KOTO!
    REFRAIN FROM VIOLENT BEHAVIOR!

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •