MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 4 of 4
  1. #1
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default Voeding voor mma AANRADER!

    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    107
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by HARDnickCORE View Post
    Toch wel veel broscience hoor, of gewoon foute informatie zoals ''Ephedra will make you feel jumpy but it won't make you burn calories'', of ''Stop eating two to three hours prior to bed. This will force you body to use fat as a fuel when you sleep.''

    Anyway verder kloppen er ook wel veel dingen aan deze guide hoor, maar als ik jou was zou ik alle claims even opzoeken en je eigen conclusies trekken!

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by tnucpuncher View Post
    Toch wel veel broscience hoor, of gewoon foute informatie zoals ''Ephedra will make you feel jumpy but it won't make you burn calories'', of ''Stop eating two to three hours prior to bed. This will force you body to use fat as a fuel when you sleep.''

    Anyway verder kloppen er ook wel veel dingen aan deze guide hoor, maar als ik jou was zou ik alle claims even opzoeken en je eigen conclusies trekken!
    Uitgaande van een lichaam in goede conditie zal het carbs omzetten naar glycogeen en opslaan in en rondom de spieren in de glycogeenvoorraad.
    Wanneer de volgende dag weer "zware" activiteiten aanbieden zal het lichaam deze energie gebruiken. Pas wanneer de glycogeenvoorraad vol is zal het lichaam een keuze maken, verbranden als moet en anders wegzetten als reservebrandstof, dus vet.

    Het lichaam gaat sowieso bij inactiviteit en helemaal slaap over op vetverbranding. Langzame verbranding.
    Dus maak je geen zorgen over je slaap. In je slaap verbrand je het langste aan een stuk door vet.
    De rest is opgeslagen zoals ik hierboven schreef.

    Dan zijn er altijd uitzonderingen.. Wanneer je onder de 7% vet zit gaat je lichaam eerder de glycogeenvoorraad aanbreken omdat het % vet te laag is. Je lichaam mag dat eigenlijk niet aanbreken om de weerstand te behouden.
    Het lichaam denkt dan: waar hebben we al die spiermassa voor nodig.. Moet allemaal gevoedt worden.
    Dan kunnen we het netzo goed daar vandaan halen, scheelt op den duur in de kosten.

    Dus onder de 7% moet je eten als een malle!!!

    Even een simpele uitleg...
    Last edited by Silat; 14-08-2012 at 22:42.

  4. #4
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    107
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Uitgaande van een lichaam in goede conditie zal het carbs omzetten naar glycogeen en opslaan in en rondom de spieren in de glycogeenvoorraad.
    Wanneer de volgende dag weer "zware" activiteiten aanbieden zal het lichaam deze energie gebruiken. Pas wanneer de glycogeenvoorraad vol is zal het lichaam een keuze maken, verbranden als moet en anders wegzetten als reservebrandstof, dus vet.

    Het lichaam gaat sowieso bij inactiviteit en helemaal slaap over op vetverbranding. Langzame verbranding.
    Dus maak je geen zorgen over je slaap. In je slaap verbrand je het langste aan een stuk door vet.
    De rest is opgeslagen zoals ik hierboven schreef.

    Dan zijn er altijd uitzonderingen.. Wanneer je onder de 7% vet zit gaat je lichaam eerder de glycogeenvoorraad aanbreken omdat het % vet te laag is. Je lichaam mag dat eigenlijk niet aanbreken om de weerstand te behouden.
    Het lichaam denkt dan: waar hebben we al die spiermassa voor nodig.. Moet allemaal gevoedt worden.
    Dan kunnen we het netzo goed daar vandaan halen, scheelt op den duur in de kosten.

    Dus onder de 7% moet je eten als een malle!!!

    Even een simpele uitleg...
    Klopt inderdaad 100% wat je zegt Silat, plus nog 5% voor de goede verwoording en uitleg. Alleen doelen zij er op dat je geen vet verbrand als je eet voor het slapen, of tenminste, zo interpreteer ik hun claim.

    Maar in principe is je glycogeen voorraad in de cut sowieso erg laag omdat je kcal en carbs meestal al omlaag gaan, het eten van carbs voor het slapen gaan zal de vetverbranding natuurlijk niet stoppen zetten, zoals ze het hier willen laten lijken. De glycogeenvoorraad wordt wel aangevuld door deze carbs, maar natuurlijk in een cut nog steeds niet genoeg om de glycogeenvoorraad daadwerkelijk helemaal vol te krijgen. Hierna zal het alsnog vet verbranden.

    Laten we zeggen dat je glycogeenvoorraad 100% is in de bulk, in de cut zal dit misschien zo'n 70%* zijn, de overige 30%* wordt gevuld door de verbranding van opgeslagen vetten, of inderdaad in het geval dat er niet genoeg vetten beschikbaar zijn, spieren. Dit veranderd niet door de etenstijden, en of je eet voor het slapen gaan of niet, zolang de glycogeenvoorraad niet gevuld is zal het lichaam hier vetten voor gebruiken.

    *Ik neem hier maar een random getal hoor.
    Last edited by tnucpuncher; 14-08-2012 at 23:06.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •