MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 6 of 6
  1. #1
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    191
    vCash
    126000

    Default Review: Gameness XT Part II

    Waar het in de huidige maatschappij mode is om steeds dunner en lichter te worden gooit Gameness er een plussize model tegen aan. Geen obesitas judo pak maar een degelijk pak met, laten we zeggen, een maatje meer.



    Zoals in het eerste deel van de review al besproken is het pak in ieder geval al wat aan de ruime kant. Een A2 zit mij met mijn 73kg en 181cm als gegoten. Qua lengte zit je dan wel aardig aan je max, maar tot een kilo of 80 zou je met een A2 wel uit de voeten moeten kunnen.
    Afmetingen en gewicht
    Zoals te zien is het redelijk standaard als we kijken naar hoeveel het pak krimpt. Ongeveer 4 centimeter in de mouwen en 7 centimer in de broek. Gelukkig is de XT standaard al wat ruimer, dus komt het perfect uit!

    Ongewassen Na 5x wassen
    JAS
    A 169,5cm 160,5cm
    B 81cm 79cm
    C 57cm 57cm
    D 57cm 54cm
    E 17,5cm 16,5
    F 13cm 12cm
    BROEK
    G 55cm 54,5cm
    H 105cm 98cm
    I 23,5cm 23cm
    J 72cm 66,5
    K 41,5cm 39,5cm
    Comfort & afwerking
    Het is dan misschien een plussize model, maar wel een goed afgetrainde die ondanks de hitte van de afgelopen weken toch erg comfortabel is. Het extra gewicht zit dan ook vooral in de broek. Volgens Gameness Europese hebben ze ervoor gekozen om, in tegenstelling tot de steeds lichter wordende broeken van tegenwoordig (oké oké, waar misschien mijn voorkeur ook wel ligt..), de XT te voorzien van een broek welke gemaakt is om jaren mee te gaan. Vergeleken met bijvoorbeeld de broek van de Predator, zo’n 250gram verschil, merk je dan ook duidelijk het verschil wanneer ze beide vast hebt. De XT voelt dikker en wat stugger dan de Predator.
    Maar….
    Wat een verschil als je de broek eenmaal aan hebt. De eerste paar minuten na een wasbeurt is de broek nog wat stug,maar na de warming up merk je er helemaal niets meer van dat de broek wat zwaarder is dan de gemiddelde broek tegenwoordig. Een extra waardering is op z’n plaats voor de 5 ogen en ook het koord om de broek vast te maken. Geen dubbele knopen meer nodig, want het koord gaat nergens naartoe, met stip voorbij geschoten aan het ronde koord van Tatami!







    Bovenstaand het verschil tussen de Predator en de XT bij de split van de jas.
    Klein puntje van kritiek blijft helaas wel de verstevigingen, welke maar enkelvoudig zijn uitgevoerd. De onderzijde van de broekspijpen zijn maar met 2 rijen gestikt, waar je bij een broek welke jaren mee moet gaan misschien een extra rijtje zou verwachten. Niet zo extreem als een Venum Ultralight (5 rijen), maar 3… Dat moet voldoen. Misschien voor de toekomst…
    Over de jas is op zich niet zo heel veel nieuws te vertellen. Zoals eerder gemeld voor mij een perfecte pasvorm. Qua gewicht gemiddeld, qua details een paar interessante dingen. Als eerste de elleboog versteviging. Een goed idee, met wat kleine verbeterpuntjes. De versteviging bevindt zich nu op de stiknaad. Natuurlijk qua design het mooiste, maar voor die plek is het stuk stof misschien net wat te smal. Wanneer ik mijn arm namelijk buig komt mijn elleboog net naast het stuk stof uit. Wellicht dus een iets breder stuk in de toekomst, of iets meer het idee zoals een normale elleboog patch als op een colbert, meer als ovaal in plaats van rechthoekig.
    Een ander detail is waarschijnlijk voor niemand anders zichtbaar, of niemand anders is zo op stomme details gericht dan ik… (waarschijnlijk het tweede). De borst patch van de XT is namelijk met 2 kleuren draad vastgezet. Een blauwe onderdraad en een witte bovendraad. Hierdoor blijft de erg strakke witte patch aan de bovenkant bespaard van een lelijke blauwe stiknaad. Dit detail zou ook niet misstaan bij een groot deel van de overige verstevigingen als je het mij vraagt. Denk dan aan de driehoek welke in het kruis zit als versteviging, de oksels of de elleboogversteviging. Niemand zal deze perse hoeven zien. Dus deze zouden bijvoorbeeld ook met wit gestikt kunnen worden. Maar het is goed om te zien dat Gameness, voor zover ik weet, als eerste bezig is met dit soort details. Goed bezig die Amerikanen!







    Zoals ook in deel 1 gemeld kan de afwerking op sommige punten helaas nog wat beter. Na een aantal trainingen zijn er wat losse draden te bekennen onder aan de revet en in de logo’s op de broek. Niet op cruciale punten, maar toch, niet alles kan perfect zijn.







    Bovenstaand het verschil in de revets en de mouwen van 1)Gameness, 2)Estilo en 3)Predator.
    Service Grapplergear
    Grapplergear is erg snel en correct in de afhandeling van vragen. Na het doorgeven van de maten werd een a2 aanbevolen, maar zou deze onverhoopt toch te groot zijn, dan zou deze omgewisseld kunnen worden voor een andere maat. Ook vragen nadien over het pak werden snel beantwoord.
    Pluspunten
    • Innovatief
    • Perfecte pasvorm
    • Ondanks gewicht, toch comfortabel
    • Ontzettend degelijk
    • Super koord met 5 ogen aan de broek
    Minpunten
    • Dikkere broek heeft wat gewenning nodig
    • Innovaties laten ruimte open voor verbetering
    • Afwerking kan wat beter
    Wanneer goed onderhouden is dit over duidelijk een pak dat je gedurende meerdere banden kunt blijven dragen. Gameness stapt dan ook af van de mode van steeds dunnere pakken en zet met dit plussize model een super pak op de markt. Mocht je alsnog een licht pak erbij hebben dan zou je ook eens kunnen kijken naar een Gameness Air. Helaas nog geen ervaring ermee, maar uitgaande van deze Gameness kwaliteit lijkt me het een zekerheidje. Verkrijgbaar bij Grapplergear . Neem van te voren wel even contact met ze op en vraag ze even naar de juiste maat. Krimpen doet dit pak niet echt dus een te grote maat binnen krijgen zou jammer zijn.



















    Ik wil Grapplergear Tim bedanken voor de mogelijkheid om mezelf te laten wurgen door de XT. Het was me een waar genoegen!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    191
    vCash
    126000

    Default

    en natuurlijk de vaste fotograaf Wouter Swinkels bedankt!

  3. #3
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    191
    vCash
    126000

    Default

    Inmiddels ook verkrijgbaar bij Groundfighter!

  4. #4
    Join Date
    Oct 2012
    Location
    belgium
    Posts
    7
    vCash
    126000

    Default

    Bij www.gmbfightgear.com kan je ze nu ook verkrijgen...dit is een webshop in België

  5. #5
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Thanks leuke review!
    Be a Warrior, not a Worrier

  6. #6
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    191
    vCash
    126000

    Default

    Thanks!

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •