MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 19 of 19
  1. #1
    Join Date
    Sep 2012
    Posts
    9
    vCash
    126000

    Default Trainen in Thailand

    Gegroet iedereen,

    ik zou graag in thailand gaan trainen. Ik heb jammer genoeg wel zo goed als geen ervaring met thaiboksen. ( ik heb al heel wat opgezocht op google en op deze site over het trainen in Thailand)

    1. Zijn hier mensen die uit ervaring kunnen vertellen of er goede kampen waar ze rekening houden met beginners? Zoja, welke?
    2. Dit is een trainings kamp door een Nederlander uitgebaat, weten jullie of er nog meer zijn?
    http://www.sitpholek.de.tl/
    3. De trainingen kosten ongeveer tussen de 200 en 250 euro per maand, het verblijf verschillend van 150 tot 250.
    Hoeveel kost het eten daar? Wat is een grove schatting van de kosten die je per maand zal hebben? En daar bedoel ik eten, drinken, verblijf en trainingen mee.


    Alvast bedankt
    Last edited by wannes; 24-09-2012 at 21:09.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Je kan er niets aan doen
    maar deze vraag komt twee keer per maand voorbij
    dus scroll ff omlaag of gebruik de zoekfunctie...
    "If you have to stop and think, it's too late"

  3. #3
    Join Date
    Sep 2012
    Posts
    9
    vCash
    126000

    Default

    Heb ik al gedaan hoor, heb zeer veel informatie kunnen vinden op die manier, maar die 3 vragen kon ik niet vinden

    Misschien zoek ik niet goed genoeg, ik ga nu nog eens proberen

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Onderstaande kamp kan ik aanraden. Is ingesteld op buitenlanders die er trainen (komen uit hele wereld) maar ook gelijk ook echt muaythai gericht.

    zie hier een recent artikel opmixfight er over.

    http://www.mixfight.nl/forum/showthr...ighlight=lamai
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  5. #5
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Hallo Wannes, je geeft aan geen ervaring te hebben met thaiboksen. Wil je meteen in Thailand gaan trainen? Er zijn namelijk in Nederland ook meer dan genoeg goede scholen om de basis te leren. Raad je aan om eerst eens lekker te gaan trainen en daarna pas te kijken waar je überhaupt in Thailand nog het e.e.a. wil doen.

  6. #6
    Join Date
    Sep 2012
    Posts
    9
    vCash
    126000

    Default

    Ik woon in België, en de dichtsbijzijnde goede club is veel te ver voor mij. Ik zou een paar keer er heen kunnen gaan, maar zeker niet meerdere keren per week. Ik weet dus niet goed hoe ik dit probleem moet oplossen, ik wil natuurlijk niet in Thailand staan om dan tot de conclusie te komen dat Thaiboksen niets voor mij is.
    Last edited by wannes; 25-09-2012 at 12:42.

  7. #7
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by wannes View Post
    Ik woon in België, en de dichtsbijzijnde goede club is veel te ver voor mij. Ik zou een paar keer er heen kunnen gaan, maar zeker niet meerdere keren per week. Ik weet dus niet goed hoe ik dit probleem moet oplossen, ik wil natuurlijk niet in Thailand staan om dan tot de conclusie te komen dat Thaiboksen niets voor mij is.
    Dat is zuur, maar ik zou evengoed maar eens een proeflesje meedraaien als ik jou was In Thailand zijn er meer dan genoeg goede kampen waar je hard kan werken, maar het is belangrijk om wel de basis te kennen.

  8. #8
    Join Date
    Sep 2012
    Posts
    9
    vCash
    126000

    Default

    Dat zal ik doen, dan kan ik erna nog altijd kiezen wat ik doe. Als er mensen zijn die toch nog een antwoord op mijn vragen weten mogen ze het gerust nog vertellen. Ik vraag me ook af of er muay thai trainingskampen dichterbij gelegen zijn, bv in Europa

  9. #9
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by wannes View Post
    Dat zal ik doen, dan kan ik erna nog altijd kiezen wat ik doe. Als er mensen zijn die toch nog een antwoord op mijn vragen weten mogen ze het gerust nog vertellen. Ik vraag me ook af of er muay thai trainingskampen dichterbij gelegen zijn, bv in Europa
    Tuurlijk zijn die er; een veelvoud aan scholen in Nederland, Belgie en Frankrijk. Mijn vraag aan jou is: Wat verwacht je van een "muay thai trainingskamp"?

  10. #10
    Join Date
    Sep 2012
    Posts
    9
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Tuurlijk zijn die er; een veelvoud aan scholen in Nederland, Belgie en Frankrijk. Mijn vraag aan jou is: Wat verwacht je van een "muay thai trainingskamp"?
    Elke dag training, minstens een paar uur. Zodat je snel kan leren in een korte tijd. Ik weet dat er veel scholen zijn, maar naar mijn mening alleen echte kampen in Thailand, of vergis ik mij?

  11. #11
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by wannes View Post
    Elke dag training, minstens een paar uur. Zodat je snel kan leren in een korte tijd. Ik weet dat er veel scholen zijn, maar naar mijn mening alleen echte kampen in Thailand, of vergis ik mij?
    Tja, blijft lastig. In de buurt zul je ook genoeg kunnen trainen om het te leren. Het niveau in Nederland en België is gewoon erg hoog, maar als je perse in Thailand wilt trainen zijn er daar ook meer dan genoeg opties. Kosten variëren maar er zijn ook kampen die zelf accommodatie en voeding aanbieden zoals Sitmonchai. Zij rekenen 1.000 THB voor twee maaltijden per dag, training en verblijf (gedeeld). Dat komt dus neer op een bedrag van 25 E per dag. Eten buiten de deur kost in Thailand relatief weinig, je kan dus zelf een keuze maken wat je wilt. Ergens anders in een hotel zitten of intern. Net zoals Sitmonchai zijn er meerdere kampen waar ze een Engelse poc hebben om de communicatie te vergemakkelijken.

  12. #12
    Join Date
    Sep 2012
    Posts
    9
    vCash
    126000

    Default

    Oke, bedankt voor de info. Ik ga eerst in ieder geval trainen in een gewone Belgische club

  13. #13
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    409
    vCash
    126000

    Default

    Dat lijkt me verstandig. Het is ook erg duur om in Thailand te gaan trainen als je nog niet eerder hebt getraind. Je betaalt dan €10 per les ofzo en na een maand weet je net zoveel als dat je hier in een maand zou hebben geleerd. In Nederland train je voor €35 per maand ofzo. Een stuk goedkoper dus.

  14. #14
    Join Date
    Sep 2012
    Posts
    9
    vCash
    126000

    Default

    Als je hier een maand traint kan je 3 keer per week een uur en half gaan trainen, als je daar traint train je toch een paar uur per dag? Op een maand tijd, en dan zeker 3maanden zul je toch véél meer hebben bijgeleerd dan dat je hier 3maanden traint. Of vergis ik mij? In sitpholek is het geloof ik iets van een 3500 bath per maand, dat is 87.5 euro

  15. #15
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by wannes View Post
    Als je hier een maand traint kan je 3 keer per week een uur en half gaan trainen, als je daar traint train je toch een paar uur per dag? Op een maand tijd, en dan zeker 3maanden zul je toch véél meer hebben bijgeleerd dan dat je hier 3maanden traint. Of vergis ik mij? In sitpholek is het geloof ik iets van een 3500 bath per maand, dat is 87.5 euro
    De meningen zijn daarover verdeeld. Je kan ook gewoon in Nederland elke dag beginnen met een run van 5-10 kilometer. Het grote verschil tussen NL en Thailand is dat je daar echt voor het trainen of een vakantie vieren heen gaat, dus je hebt dan ook meer de tijd.

  16. #16
    Join Date
    Sep 2012
    Posts
    9
    vCash
    126000

    Default

    Maar het is toch duidelijk dat als je 3maanden hier 4 uur en half per week les hebt en je in Thailand elke dag 4 uur les hebt of meer je in die 3maanden veel meer vooruitgang in Thailand boekt? Of doe je daar dingen die je hier ook makkelijk op je eentje zou kunnen doen? En alvast bedankt voor alle info die ik heb gekregen! Ik zou in een korte tijd zo veel mogelijk willen bijleren, in Juni ga ik danook naar een militiare school, waar ik van maandag tot vrijdag niet buiten kan. Tot dan heb ik nog de tijd om te trainen.

  17. #17
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    409
    vCash
    126000

    Default

    Je hebt hier ook genoeg gyms waar je elke dag kan trainen. Ik zou in ieder geval hier de basis aanleren, dan heb je veel meer aan je training in Thailand.

    Bovendien gebeurt het vaak genoeg dat mensen in Thailand na een paar dagen afhaken met 2x per dag te trainen. In Nederland trainen ze 2x per week en ze denken dan ineens 2x per dag hard te trainen, maar houden geen rekening met spierpijn, kneuzingen, geen zin meer, andere verleidingen etc. Vooral als beginner heb je vaak nog geen idee van hoe zwaar 2x per dag trainen voor een lange periode kan zijn.

    Begrijp me niet verkeerd, trainen in Thailand is erg waardevol en zeker aan te raden, maar als je nog niets aan muay thai gedaan hebt is het erg duur om naar Thailand te reizen en daar in een kamp te gaan trainen.

    Mocht je toch al van plan zijn om naar Thailand te gaan om daar te reizen of vakantie te vieren kan ik zeker aanraden om er dan ook bij te trainen.

  18. #18
    Join Date
    Sep 2012
    Posts
    9
    vCash
    126000

    Default

    Ok, mijn besluit staat vast, eerst geruime tijd trainen in Belgie, waarschijnlijk zal ik een brommer aanschaffen om er te geraken. Dan kan ik alsnog gaan trainen in Thailand

  19. #19
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Pattaya Thailand
    Posts
    36
    vCash
    126000

    Default

    like to inform you. Sitpholek Muaythai Pattaya is moved
    to a better and bigger location with rooms and a small restaurant.
    Soi kao talo, soi 8 Pattaya. info 0899345001 or [email protected]

    here the website http://sitpholekcamp.com (not ready yet but can look already)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •