MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 35
  1. #1
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default 2012 Australian Kyokushin Karate National Titles

    Leuke samenvatting, hoewel ik persoonlijk het niveau lager vind dan in Nederland. Enjoy!

    Last edited by basblue; 08-11-2012 at 09:57.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  2. #2
    Join Date
    Jun 2012
    Posts
    55
    vCash
    126142

    Default

    Quote Originally Posted by basblue View Post
    Leuke samenvatting, hoewel ik persoonlijk het niveau lager vind dan in Nederland. Enjoy!

    geen disrespect of iets, maar dit ziet er heel knullig uit dit karate gebeuren, ik denk persoonlijk als je beetje kan kickboksen dat je hier zo in kan meedraaien iemand met een goede muiay thai achtergrond maakta l deze gasten kapot denk ik of zie ik het verkeerd?

  3. #3
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    839
    vCash
    115250

    Default

    Quote Originally Posted by Josh View Post
    geen disrespect of iets, maar dit ziet er heel knullig uit dit karate gebeuren, ik denk persoonlijk als je beetje kan kickboksen dat je hier zo in kan meedraaien iemand met een goede muiay thai achtergrond maakta l deze gasten kapot denk ik of zie ik het verkeerd?
    Dit zie je inderdaad verkeerd.
    "Ronda is the most mentally strong person I know"- Dana White

  4. #4
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    1.932
    vCash
    40000

    Default

    Quote Originally Posted by Sato View Post
    Dit zie je inderdaad verkeerd.
    Totaal verkeerd

  5. #5
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Rotterdam e.o.
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Auw, op 3.18 die gyaku zuki. Kijk Josh, dat is nu niet toegestaan bij (Kyokushin) karate. Niet vergelijkbare stijlen van vechten tussen karate en kickboksen. Geloof me, de stoten die je geeft en krijgt op je lijf zijn ribbenkrakend. Kwam altijd bont en blauw van de training terug, maar o wat een heerlijke training altijd. Ergo karateka´s kunnen echt wel slaan. Waarom denk je dat zoveel kickboks grootheden deze vechtsport als basis hebben ? Je zit er dus inderdaad volledig naast. En voor Basbleu reps en bedankt voor de post. OSU
    If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

  6. #6
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Mooi hoor, respect!
    Be a Warrior, not a Worrier

  7. #7
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Josh View Post
    geen disrespect of iets, maar dit ziet er heel knullig uit dit karate gebeuren, ik denk persoonlijk als je beetje kan kickboksen dat je hier zo in kan meedraaien iemand met een goede muiay thai achtergrond maakta l deze gasten kapot denk ik of zie ik het verkeerd?
    Er zijn inderdaad een hoop K1 vechters die uit het Kyokushin komen en succesvol waren/zijn. denk aan:
    Francisco Filho - 2nd Place in K-1 WGP 2001
    Glaube Feitosa - Champion in K-1 Las Vegas 2005 and 2nd Place in WGP 2005
    Andy Hug - Champion in K-1 WGP 1996
    Alexander Pitchkounov - 2nd Place in K-1 Hawaii 2007

    Denk verder aan Gerard Gordeau die in het kickboksen ook wel wat heeft gewonnen. En Londt die nu up-and-comming is in de K1 heeft volgens mij ook een Kyokushin karate achtergrond. Genoeg voorbeelden dus waaruit blijkt dat deze sport een goede basis voor het kickboksen.

    Overigens ben ik een paar keer wezen kijken bij de Dutch open, waar regelmatig kickboksers mee deden. En "ze" wonnen eigenlijk net zo vaak als "ze" verloren.
    Last edited by basblue; 08-11-2012 at 18:58.
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  8. #8
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Nice.. Ik begrijp Josh wel, maar inderdaad.

  9. #9
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    839
    vCash
    115250

    Default

    Quote Originally Posted by basblue View Post
    Er zijn inderdaad een hoop K1 vechters die uit het Kyokushin komen en succesvol waren/zijn. denk aan:
    Francisco Filho - 2nd Place in K-1 WGP 2001
    Glaube Feitosa - Champion in K-1 Las Vegas 2005 and 2nd Place in WGP 2005
    Andy Hug - Champion in K-1 WGP 1996
    Alexander Pitchkounov - 2nd Place in K-1 Hawaii 2007

    Denk verder aan Gerard Gordeau die in het kickboksen ook wel wat heeft gewonnen. En Londt die nu up-and-comming is in de K1 heeft volgens mij ook een Kyokushin karate achtergrond. Genoeg voorbeelden dus waaruit blijkt dat deze sport een goede basis voor het kickboksen.

    Overigens ben ik een paar keer wezen kijken bij de Dutch open, waar regelmatig kickboksers mee deden. En "ze" wonnen eigenlijk net zo vaak als "ze" verloren.
    Korte aanvulling; GSP het voorbeeld van Kyokushin, als is het MMA geen K1.
    "Ronda is the most mentally strong person I know"- Dana White

  10. #10
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Quote Originally Posted by basblue View Post
    Er zijn inderdaad een hoop K1 vechters die uit het Kyokushin komen en succesvol waren/zijn. denk aan:
    Francisco Filho - 2nd Place in K-1 WGP 2001
    Glaube Feitosa - Champion in K-1 Las Vegas 2005 and 2nd Place in WGP 2005
    Andy Hug - Champion in K-1 WGP 1996
    Alexander Pitchkounov - 2nd Place in K-1 Hawaii 2007

    Denk verder aan Gerard Gordeau die in het kickboksen ook wel wat heeft gewonnen. En Londt die nu up-and-comming is in de K1 heeft volgens mij ook een Kyokushin karate achtergrond. Genoeg voorbeelden dus waaruit blijkt dat deze sport een goede basis voor het kickboksen.

    Overigens ben ik een paar keer wezen kijken bij de Dutch open, waar regelmatig kickboksers mee deden. En "ze" wonnen eigenlijk net zo vaak als "ze" verloren.
    thanks, overigens is het 16 december a.s weer het open NK kyokushin

  11. #11
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    650
    vCash
    30984

    Default

    Quote Originally Posted by basblue View Post
    Er zijn inderdaad een hoop K1 vechters die uit het Kyokushin komen en succesvol waren/zijn. denk aan:
    Francisco Filho - 2nd Place in K-1 WGP 2001
    Glaube Feitosa - Champion in K-1 Las Vegas 2005 and 2nd Place in WGP 2005
    Andy Hug - Champion in K-1 WGP 1996
    Alexander Pitchkounov - 2nd Place in K-1 Hawaii 2007

    Denk verder aan Gerard Gordeau die in het kickboksen ook wel wat heeft gewonnen. En Londt die nu up-and-comming is in de K1 heeft volgens mij ook een Kyokushin karate achtergrond. Genoeg voorbeelden dus waaruit blijkt dat deze sport een goede basis voor het kickboksen.

    Overigens ben ik een paar keer wezen kijken bij de Dutch open, waar regelmatig kickboksers mee deden. En "ze" wonnen eigenlijk net zo vaak als "ze" verloren.
    Op Hug na (toen Thaiboksen nog maar in de kinderschoenen stond) zijn het geen van allen echte toppers die zich konden meten met Hoost, Aerts en de andere Thaiboksers. Dus Josh, je hebt volledig gelijk

  12. #12
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Budokan View Post
    Op Hug na (toen Thaiboksen nog maar in de kinderschoenen stond) zijn het geen van allen echte toppers die zich konden meten met Hoost, Aerts en de andere Thaiboksers. Dus Josh, je hebt volledig gelijk
    1) Laten we eens iemand nemen uit het rijtje, die volgens jou niet konden meten met de "echte kickboksers", Francisco Filho: Hij won in 2004 van Remy Bonjasky Kyokushin, in 2001 van Alexey Ignashov en Peter Aerts, in 200 van Stefan Leko en Cyril Abidi. Hij heeft overigens ook verloren van toppers, maar je stelling dat hij zich niet kon meten haalt het denk ik niet.

    2) Josh stelde dat kickboksers/Muay Thai vechters makkelijk mee konden draaien in een Kyokushin toernooi en ze "zelfs kapot zou maken". Op dus de regels van het Kyokushin. Ik denk dat het kickboksen daar minder uit de verf komt dan in de ring.

    3) Als je het eens bent met Josh kan je mij dan eens vertellen op welke WK Kyokushin of ander groot toernooi "een kickbokser/Muay Thai" heeft gewonnen? Of grote namen heeft verslagen?
    Last edited by basblue; 09-11-2012 at 13:12.
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  13. #13
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    650
    vCash
    30984

    Default

    1 Iedereen heeft wel eens een slechte dag. Hoost heeft ook wel eens van Bob Sapp verloren. Ik zie maar een paar voorbeelden en denk dat er niet veel meer zijn te noemen.

    2 Josh begon met dat het er knullig uit zag. Dat vind ik ook, ook denk ik net als hoj dat een thaiboksen van hoog niveau al die australisch nationaal kampioenen stuk voor stuk opvouwt. Zelfs onder die regels.

    3 niemand zegt dat het gebeurd is, we spreken alleen uit dat we dit verwachten.
    Overigens is dat helemaal niet interessant. K1 of Glory laten wel zien wie er overall het beste uit de verf komt

  14. #14
    Join Date
    Jun 2012
    Posts
    55
    vCash
    126142

    Default

    Quote Originally Posted by Budokan View Post
    1 Iedereen heeft wel eens een slechte dag. Hoost heeft ook wel eens van Bob Sapp verloren. Ik zie maar een paar voorbeelden en denk dat er niet veel meer zijn te noemen.

    2 Josh begon met dat het er knullig uit zag. Dat vind ik ook, ook denk ik net als hoj dat een thaiboksen van hoog niveau al die australisch nationaal kampioenen stuk voor stuk opvouwt. Zelfs onder die regels.

    3 niemand zegt dat het gebeurd is, we spreken alleen uit dat we dit verwachten.
    Overigens is dat helemaal niet interessant. K1 of Glory laten wel zien wie er overall het beste uit de verf komt
    ik ben blij dat ik niet de enige ben! echt ik respecteer de sport, maar dit ziet er gewoon echt niet uit!!!

  15. #15
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Budokan View Post
    1 Iedereen heeft wel eens een slechte dag. Hoost heeft ook wel eens van Bob Sapp verloren. Ik zie maar een paar voorbeelden en denk dat er niet veel meer zijn te noemen.
    Iedereen heeft wel eens een slechte dag? Deze man heeft Aerts twee keer op TKO verslagen en Hoost 1x op KO, naast de eerder genoemde K1-toppers. Andy Hug deed het ook aardig in de K1.... Wat een hoop "slechte dagen" voor de topkickboksers in de K1 competitie. Ik denk dat het ook wel wat met de effectiviteit van de sport heeft te maken.

    Quote Originally Posted by Budokan View Post
    3 niemand zegt dat het gebeurd is, we spreken alleen uit dat we dit verwachten.
    Overigens is dat helemaal niet interessant. K1 of Glory laten wel zien wie er overall het beste uit de verf komt
    Natuurlijk is dat in deze thread interessant. Als je het er zo mee eens bent dat kickboksers Kyokushin Karateka's op hun eigen regels verslaan, dan kan je toch wel onderbouwen met een paar voorbeelden van kickboksers die een Kyokushin toernooi hebben gewonnen? Of uitleggen waarom je verwacht dat "ze een voor een worden opgevouwen"?
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  16. #16
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    650
    vCash
    30984

    Default

    Met alle respect voor Filho, na Hug en hij zijn er geen toppers meer geweest vanuit Kyokushin. 2001 was zijn laatste succes toch?

    Wat ik respecteer in het Kyokushin is de hardheid, heb het zelf ook langere tijd getraind. Ben wel overgestapt naar Muay thai omdat het completer en tactischer is. (En geen kata's heeft). De meeste karateka's staan op armlengte van elkaar te rammen op het lichaam. Dit is enkel een uitputtingsstrijd. Een thaibokser heeft veel meer afstand en overzicht en zal ook ruimte houden tegen een karateka waarna het wachten is op een trap naar het hoofd. Zag pas nog een leuk filmpje van KO's in karate en dat waren allemaal trappen tegen het hoofd. Men is niet gewend om de handen hoog te houden, dit is de reden waarom ik denk dat een top thaibokser altijd wint van een karateka op karateregels. Nee, ik heb geen voorbeelden maar het is duidelijk omdat er al jaren geen koykushin karateka in de top van K1 of Glory mee doet.

  17. #17
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Budokan View Post
    Met alle respect voor Filho, na Hug en hij zijn er geen toppers meer geweest vanuit Kyokushin. 2001 was zijn laatste succes toch?
    ...
    Nee, ik heb geen voorbeelden maar het is duidelijk omdat er al jaren geen koykushin karateka in de top van K1 of Glory mee doet.
    Gelukkig maar.. stel je voor.. dat .. bijvoorbeeld Sem Schilt... een karateka.. zou zijn... pffffff


  18. #18
    Join Date
    Oct 2010
    Posts
    17
    vCash
    126000

    Default tuurlijk joh.....zeker nooit kyokushin gedaan...

    Ongelooflijk wat een reacties, kyokushin is knetterhard en waarom nu weer vergelijken wat beter is.... Ik heb menig kickboxer in het stof zien happen tijdens kyokushin omdat je zo vreselijk diep moet gaan en het zo hard is (en er zit zeker een zeer tactisch element in maar dat moet je wel kunnen zien), en ik heb menig kyokushin vechter klappen zien vangen omdat ie zijn handen te laag had bij kickboxen. Dit is zo'n disccussie van ja maar ik doe kravmaga daar heb je geen scheidsrechter wat jullie doen is sport ...blablabla, waardeer elke slijl nu eens afzonderlijk zonder die haantjes modus aan te zetten.....
    (ik zie trouwens dat ik nu op iemand reageer, das niet de bedoeling dit is een losse post)
    osu

    Merlijn

  19. #19
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Rotterdam e.o.
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by mensotov View Post
    Ongelooflijk wat een reacties, kyokushin is knetterhard en waarom nu weer vergelijken wat beter is.... Ik heb menig kickboxer in het stof zien happen tijdens kyokushin omdat je zo vreselijk diep moet gaan en het zo hard is (en er zit zeker een zeer tactisch element in maar dat moet je wel kunnen zien), en ik heb menig kyokushin vechter klappen zien vangen omdat ie zijn handen te laag had bij kickboxen. Dit is zo'n disccussie van ja maar ik doe kravmaga daar heb je geen scheidsrechter wat jullie doen is sport ...blablabla, waardeer elke slijl nu eens afzonderlijk zonder die haantjes modus aan te zetten.....
    (ik zie trouwens dat ik nu op iemand reageer, das niet de bedoeling dit is een losse post)
    osu

    Merlijn
    Precies ! Merlijn dikke reps ! Respecteer nu eens een stijl en ga niet in de " dit of dat is beter modus".Kijk bv eens naar Kung Le in de kooi. Die gozer heeft primair teakwondo (later sambo en Kuntao) als basis. " O, teakwondo dat is toch een beetje hoge trappen op tegenstanders die een dik schild dragen als een schildpad? " Kijk dan naar zijn partij tegen Frank Shamrock en denk eens na. Elke vechtsportstijl is zo goed als de beoefenaar. En inderdaad zoals Cornelus schreef, je moet er niet aan denken dat een grootheid als Sem Schilt karate zou beoefenen. Het idee alleen al .

    Oké, ik geef toe dat ik een beetje kriebelig word als men Kyokushin badineert, zou ik eigenlijk niet op moeten reageren, maar ja, ben maar een mensje
    Last edited by de Stiep; 10-11-2012 at 21:32.
    If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

  20. #20
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Mannen, laten we eerlijk zijn: Of we het nou over karateka's, kickboksers, Muay Thai vechters hebben, ze worden stuk voor stuk uit elkaar getrokken door een beetje goede BJJ-er.














    Geintje! @Merlijn: 100 punten.
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  21. #21
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    en guard;

    I'll let you try my Wu Tang style
    "If you have to stop and think, it's too late"

  22. #22
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default


  23. #23
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Er is één Kyokushin vs K-1 toernooi geweest. De beelden staan ergens online.
    http://k-1sport.de/en/database/show_...ent.php?id=106

    De kyokushinkai staan aan de rechterkant
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  24. #24
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Alsnog moet ik zeggen, dat de beelden er niet bepaald spectaculair uitzien. Het niveau bij het open NK waar Levent aan refereerde zal wel hoger liggen
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  25. #25
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Asura View Post
    Er is één Kyokushin vs K-1 toernooi geweest. De beelden staan ergens online.
    http://k-1sport.de/en/database/show_...ent.php?id=106

    De kyokushinkai staan aan de rechterkant
    Thanx, niet dat het echt uitmaakt, maar 9-4 voor Kyokushin Wist overigens niet dat Teixeira ook uit die hoek komt.
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •