MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 26 to 50 of 66
  1. #26
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    839
    vCash
    115250

    Default

    Quote Originally Posted by Strange Cutbean View Post
    Overheids regulatie. Snel ingrijpen. Bonden mogen blijven bestaan mits ze voldoen aan bepaalde eisen. Scheidsrechters, jury, artsen e.d. komen allemaal uit één organisatie. Elke bond is verplicht om hiermee samen te werken. Vechters, coaches en verzorgers, dienen van te voren aangemeld te zijn voor een licentie. Deze dienen ook allemaal een verklaring van 'goed gedrag' te hebben. Stoppen met vip-tafels of (vooraf) registratie van alle 'vips'. Minimum leeftijd voor bezoekers en kinderen vechten alleen op speciale 'eigen' evenementen.
    Ik denk dat dit een redelijke begin is. Maar dat belet nog geen idioten om binnen te komen. Ik vraag me af of er echt een goede oplossing is. Over één ding zijn we eens. Zo kan het niet meer.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    "Ronda is the most mentally strong person I know"- Dana White

  2. #27
    Join Date
    May 2012
    Posts
    2
    vCash
    126000

    Default

    Bij deze mijn twee centen. Een eventuele oplossing begint bij het begin...

    Volgens mij is het zo dat de term sportevenement bestaat voor een evenement georganiseerd door sporters (of sportbond) voor sporters met oog op sportieve prestaties en zonder commercieel gewin. De term sportgala is bedacht door ondernemers voor sporters met het oog op commercieel gewin. Beide evenementen bestaan in alle takken van sport en beide evenementen hebben binnen deze takken van sport dezelfde karakteristieken. Van golf tot wielrennen en van voetbal tot kickboksen.

    Als sporter/atleet/vechter doe je mee aan een sportevenement voor een sportieve uitdaging en een eventuele krachtmeting of classificatie. Je wordt uitgenodigd of doet mee aan een sportgala omdat je je brood (het liefst goed belegd) wilt verdienen met je prestaties. Wat mij betreft vooralsnog geen goed of fout.

    Het gaat fout, en nogmaals in alle takken van sport, bij de ondernemer die een sportgala organiseert. Vaak zijn er grote potten met prijzengeld te winnen (Denk aan tennis, golf, tour de france, K1) en moet er door de ondernemer worden gezorgd voor flinke financiering, grote media-aandacht (en dus grote namen op een affiche), en gedegen organisatie. Een flinke uitdaging dus om een evenement succesvol te maken. The stakes are high!

    Om de financiering rond te krijgen wordt er door de organiserende ondernemer gezocht naar sponsoren en 'andere kanalen' die veelal te maken hebben onduidelijkheid.

    Om grote media aandacht te krijgen worden grote namen zorgvuldig gemaakt (en afgebroken) om te dienen als reclame. Denk aan Lance Armstrong, Michael Jordan, Joeri van Gelder, Tiger Woods, Alistair Overeem en natuurlijk Badr Hari. Allemaal grote namen die zorgvuldig zijn gekozen op (vaak artificieel verbeterde) prestatie en (un)like-ablilty en vervolgens zijn afgebroken.

    Elke sport heeft zijn gelieerde criminaliteit, Wielrennen = doping (gaan ook mensen aan dood), voetbal = geweld en gokken (gaan ook mensen aan dood), paardensport = fraude (weet niet of hier mensen aan dood gaan), vechtsport = geweld (gaan ook mensen aan dood). Bij de ene sport is het genuanceerder via de witte boorden, bij de andere sport is dat meer aan de oppervlakte via ordinaire criminelen.

    Nu een oplossing : Ik heb geen idee...

    Toegespitst op onze vechtsport. Als de ondernemer crimineel is, de vechter crimineel is en de toeschouwers crimineel zijn dan lijkt het mij verstandig om een gala te organiseren in de bajes.

    Ik ben in mijn leven als toeschouwer en deelnemer naar behoorlijk wat evenementen en gala's geweest, zowel nationaal en internationaal. Ik heb nog nooit een dergelijke situatie (incident met dodelijke afloop) meegemaakt. Ook bij mij lopen emoties soms hoog op omdat sportieve prestaties nou eenmaal mee- of tegenvallen (of een scheids die niet helemaal zijn werk doet). At the end of the day blijft het sport en is er dus nog altijd een volgende keer om aan te tonen dat je, jouw idool of jou team wel kan winnen. Kwestie van gezond verstand en een gezonde dosis sportiviteit.

    Wellicht een suggestie, en misschien zijn er forum leden die hierover willen meedenken : Een volledig online evenement! In de uitgaanswereld zijn er inmiddels boilerroom parties. DJ draait in een kleine club met een klein aantal 'toeschouwers' en jij kan inloggen op boilerroom.tv om je eigen feestje thuis te bouwen. Volgens mij moet dit ook heel goed uit te voeren zijn in Nederland (In Amerika en Brazilië bestaan dit soort initiatieven al). Beheersbaar, duidelijk verdien model en relatief veilig.

    Peace out!

  3. #28
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Agressie test voordat je naar binnen gaat?

  4. #29
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    145
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind het heel erg belangrijk dat er 1 bond komt. Nu heb je veel trammelant omdat bepaalde bonden te nauwe contacten met teams hebben en daardoor de uitslagen wel eens heel erg scheef liggen. Verder moet de beveiliging veel beter, vaak is het bij het binnenkomen fouileren en als je dan gaat roken en komt terug, kan je zo doorlopen. GEEN ALCOHOL. Ik hoop dat het goed komt, maar als we weer serieus genomen willen worden, moet er 1 bond komen.

  5. #30
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Gala's zijn einde verhaal........

    Volgens mij ligt de oplossing in shooto. Douw de shooto bond in een stichting en ga naar de NOC/NSF. Houd op zaterdag of zondag in de sporthal op de mat toernooien onder de regels van die bond.
    Shootboxing (kan ook met grote handschoenen), grappling en Shooto. 2 a 3 partijen van 2x3 minuten per dag.

    Je moet lid zijn van de bond anders kan je niet meedoen.

    Dan ben je de negatieve associatie van kickboxen en kooivechten kwijt en de sport blijft zich ontwikkelen.
    Hoe vaker ik dit lees, hoe beter ik het idee vind.

  6. #31
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    653
    vCash
    126000

    Default

    Ja 1 bond loopt als een rode draad door het geheel. Mee eens maar hoe gaat men dat voor elkaar krijgen?



  7. #32

    Default

    Ik denk dat als wij alle oplossingen die hier geboden worden zouden hanteren er commercieel gezien geen mogelijkheid is om nog een gala te organiseren. Wat in hoorn gebeurt is is met name te wijtten aan een slechte organisatie en onervarenheid. Wat in Zijlaart gebeurd is is een incident wat overal had kunnen gebeuren. Al denk ik wel dat structureel fouilleren het wapen bij de deur had kunnen houden.

    Wil je de vechtsportgala's veiliger maken voor de sport en de buitenwereld dan denk ik dat je o.a. aan de volgende oplossingen moet denken.

    -onderscheid maken in dag gala's en nachtgala's
    Een daggala kunnen gewoon kinderen worden toegelaten, hoeft geen alcohol worden geschonken, Uiteraard moet ook hier gefouilleerd worden, het gala moet uiterlijk om 20:00 klaar zijn en moet georganiseerd worden door een ervaren organisatie/promotor en mag maximaal 500 bezoekers trekken.

    Een nachtgala moet verboden worden voor kinderen, minimaal per 150 aanwezigen 1 ervaren erkende beveiliger, ehbo aanwezig, het gala moet max om 24:00 uur afgelopen zijn, moet werken met een erkende matchmaker die weet welke sportscholen ed hij in huis haalt, De organisatie dietn te worden gedaan door een ervaren evenementen organisator waar de gemeente positieve ervaringen mee heeft. Standaard camera's aanwezig, Drank met mate schenken, Van te voren een voorbegroting inleveren en na afloop een na begroting ivm de bibop wet. Een overzicht bij de politie inleveren aan wie hij welke viptafels heeft verkocht. Minimaal 4 beveiligers bij het vipterras of om de ringheen.

    -Fusering van alle bonden. Al enk ik dat dit geen haalbare zaak is maar bijvoorbeeld 1 keurmerk uitgeven voor matchmakers en zonder erkende matchmaker geen gala. ( je zou de diverse bonden kunnen vragen of zei akkoord zijn met een matchmaker en zodra het merendeel heir akkoord over is. zou je een keurmerk aan de matchmaker kunnen geven.

  8. #33
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Washington DC
    Posts
    556
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Strange Cutbean View Post
    Overheids regulatie. Snel ingrijpen. Bonden mogen blijven bestaan mits ze voldoen aan bepaalde eisen. Scheidsrechters, jury, artsen e.d. komen allemaal uit één organisatie. Elke bond is verplicht om hiermee samen te werken. Vechters, coaches en verzorgers, dienen van te voren aangemeld te zijn voor een licentie. Deze dienen ook allemaal een verklaring van 'goed gedrag' te hebben. Stoppen met vip-tafels of (vooraf) registratie van alle 'vips'. Minimum leeftijd voor bezoekers en kinderen vechten alleen op speciale 'eigen' evenementen.
    Daarnaast een maximaal aantal partijen per avond zodat het niet te lang gaat duren. Sommige gala's beginnen al om een uur of vier tot ver na middernacht. Dat is voor mij als liefhebber soms al moeilijk vol te houden, dus helemaal voor een boel randdebielen.

    Geen figuren als Hells Angels leiders en dergelijke types in de ring laten komen om de prijzen te overhandigen.

    Camera toezicht op het hele evenement.

    Sponsoren moeten ook gescreend worden. Coffeeshops e.d. dienen buiten de deur gehouden worden. Natuurlijk zijn er een hoop goede coffeeshops die een fan van de sport zijn. Maar veel sposors willen niet met hen geassocieerd worden. Mogelijk kunnen we op deze wijze ook toegang krijgen tot het NOC (iets met de federatie oosterse vechtsporten zit daar in) dan is dit gebrek aan inkomsten misschien ook wel op te vangen met eventuele susidies?

    Stel enkele ambassadeurs aan voor kickboxen en mma. Bekende Nederlanders die ook trainen.

  9. #34

    Default

    Ik denk dat als wij alle oplossingen die hier geboden worden zouden hanteren er commercieel gezien geen mogelijkheid is om nog een gala te organiseren. Wat in hoorn gebeurt is is met name te wijtten aan een slechte organisatie en onervarenheid. Wat in Zijlaart gebeurd is is een incident wat overal had kunnen gebeuren. Al denk ik wel dat structureel fouilleren het wapen bij de deur had kunnen houden.

    Wil je de vechtsportgala's veiliger maken voor de sport en de buitenwereld dan denk ik dat je o.a. aan de volgende oplossingen moet denken.

    -onderscheid maken in dag gala's en nachtgala's
    Een daggala kunnen gewoon kinderen worden toegelaten, hoeft geen alcohol worden geschonken, Uiteraard moet ook hier gefouilleerd worden, het gala moet uiterlijk om 20:00 klaar zijn en moet georganiseerd worden door een ervaren organisatie/promotor en mag maximaal 500 bezoekers trekken.

    Een nachtgala moet verboden worden voor kinderen, minimaal per 150 aanwezigen 1 ervaren erkende beveiliger, ehbo aanwezig, het gala moet max om 24:00 uur afgelopen zijn, moet werken met een erkende matchmaker die weet welke sportscholen ed hij in huis haalt, De organisatie dietn te worden gedaan door een ervaren evenementen organisator waar de gemeente positieve ervaringen mee heeft. Standaard camera's aanwezig, Drank met mate schenken, Van te voren een voorbegroting inleveren en na afloop een na begroting ivm de bibop wet. Een overzicht bij de politie inleveren aan wie hij welke viptafels heeft verkocht. Minimaal 4 beveiligers bij het vipterras of om de ringheen.

    -Fusering van alle bonden. Al enk ik dat dit geen haalbare zaak is maar bijvoorbeeld 1 keurmerk uitgeven voor matchmakers en zonder erkende matchmaker geen gala. ( je zou de diverse bonden kunnen vragen of zei akkoord zijn met een matchmaker en zodra het merendeel heir akkoord over is. zou je een keurmerk aan de matchmaker kunnen geven.

  10. #35
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Barcelona
    Posts
    349
    vCash
    126000

    Default

    Gewoon fouilleren en politie bij de deur helpt al een hoop.
    Sterke alcohol mag weg van mij. Denk dat je hiermee moet beginnen, politie en fouilleren.
    Niet zoiets belachelijke als 'geen supporters' of verklaring van goed gedrag. Iedereen moet een gala kunnen bezoeken zolang ze zich daar gedragen. Wat zij thuis uitvoeren moeten ze zelf weten.

  11. #36
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by rene37 View Post
    Ja 1 bond loopt als een rode draad door het geheel. Mee eens maar hoe gaat men dat voor elkaar krijgen?
    Dit moet worden afgedwongen door de overheid. Bonden houden toch teveel vast aan hun eigen speeltje en ego's.

  12. #37
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by 123trisweat View Post
    ..die heb ik natuurlijk niet. Maar n.a.v het incident in Zijtaart wil ik graag een thread openen waar we (alle vechtsport liefhebbers) een soort brainstorm houden met alle mogelijke oplossingen/positieve creatieve bijdragen die vechtsport gala's in Nederland nu en in de toekomst kan gebruiken. Misschien toch specifiek kickboks/MMA gala's, want over karate en judo tournooien heb ik nog niet heel veel neg. berichten gehoord/gelezen.

    Wellicht kan het de promotors helpen of kunnen de creatieve ideeën een aanzet zijn voor een oplossing


    veronderstellingen:
    - kickboks evenementen trekken relatief meer alpha mannetjes d
    an andere sporten

    Of mannetjes die denken zich te moeten bewijzen!

    - geen oplossing is te gek/raar
    - geen waardeoordeel over de suggesties is deze thread (niks afschieten)
    - hou het netjes

    Laat ik beginnen:
    - laat elke bezoeker een aggressie test doen voor toegang

    Hoe zie je dit voor je?

    - geen supporters van de "uit" vechtende sportschool

    Onzin je wil je maatjes toch aan kunnen moedigen?

    - geen alcohol

    Eens!

    - een eigen tribune voor kinderen

    Ik persoonlijk vind zelf dat kinderen er niks hebben te zoeken, immers het blijft "geweld"

    - registratie van elke bezoeker

    Hoe wil je dit voor elkaar krijgen?
    - identiteitscontrole

    Kost tijd en extra geld

    - geen toegang voor bezoekers met een strafblad

    Hoe wil je iemand screenen? En wat zegt een strafblad, wat als er een hulpje wordt ingeschakeld zoals nu?

    - alleen toegang voor vrouw en kinderen tot 10 jaar

    Bullshit

    - Nieuwe vechtsportwet

    Als er een wet komt dan zal dit zijn om dit soort evenementen te verbieden waarbij de nadruk ligt op letsel toebrengen bij een tegenstander.

    - gala's om 7.00 's ochtends en geen toegang voor bezoekers met "uitgangs" kenmerken

    Euhm 07:00 uur LOL

    - geen publiek maar alleen live streams

    Wie gaat dit betalen?

    - stel een crisismanager aan voor de komende 3 jaar

    van der Laan?

    - stel een kickboks ambassadeur aan

    Wie?

    - aggressie paspoort

    Krijg je stickertjes als je je gedraagt? Zo ja dan wil ik stickers van Super Grover

    - metaal detectors

    Eens

    - alles wordt gefilmd

    Fightstar.tv filmt al grotendeels alles

    Hoop op meer suggesties en/of creatieve oplossingen

    Vrijwillig laten fouilleren niet meewerken geen toegang

  13. #38
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Als je er gewoon een normaal sport evenement van maakt in een sportzaal met suffe stoeltjes dan krijg je al een andere sfeer.

    Hiernaast, sportscholen verantwoordelijk stellen voor het gedrag van de entourage.Een coach die zijn sporters niet op het rechte pad kan houden is een slechte coach. Uitzonderingen zijn er altijd, maar bij bepaalde sportscholen is de criminele sfeer zeer duidelijk aanwezig.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  14. #39
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Barcelona
    Posts
    349
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Asura View Post
    Als je er gewoon een normaal sport evenement van maakt in een sportzaal met suffe stoeltjes dan krijg je al een andere sfeer.

    Hiernaast, sportscholen verantwoordelijk stellen voor het gedrag van de entourage.Een coach die zijn sporters niet op het rechte pad kan houden is een slechte coach. Uitzonderingen zijn er altijd, maar bij bepaalde sportscholen is de criminele sfeer zeer duidelijk aanwezig.
    Bij een normaal sportevenement wordt niet gevochten, en dus kan het niet als een spelletje gezien worden.
    Als je de ring in gaat, heb je ook niet het gevoel dat je ff gaat aankloten en spelen. Je wil knokken, iedereen in de zaal wil zien dat er geknokt wordt. Natuurlijk heb je dan met agressieve mensen te maken.
    Daarom; beveiliging en politie. Hetzelfde beleid als bij risicowedstrijden met voetbal.

  15. #40
    Join Date
    Oct 2011
    Location
    Nederland (Limburg)
    Posts
    66
    vCash
    126000

    Default

    Peter0711, leuk voor je reactie maar slaat echter na mijn mening op dikke stront!!
    jij geeft mss niets om na zo een gala's te gaan,
    echter zijn er wel veel mensen die hier wel graag na toe gaan!!
    Dat er echter drastische maatregelen/veranderingen moeten komen vind ik volkemen!!
    - Persoonlijk denk ik dat ieder team (Vechter, Coach/Verzorgers, Sportschool) dat supporters meeneemt verantwoordelijk moet zijn voor het zijn eigen aanhang!
    - Om vip tafels te verbieden/laten vervallen vind ik onzin, want dit maakt ook de entree voor floorseats/tribune toeschouwers lager!
    - dat vechters en sponsors moeten een verklaring van goed gedrag overleggen ben ik het eigelijk niet mee eens,
    Iedereen die in het verleden fouten heeft gemaakt moet ook een kans krijgen op een nieuwe toekomst
    Tuurlijk geld dit niet voor mensen die in het verleden echt naast het potje hebben gepist...
    - metaaldetectoren bij de ingang zou ik verplicht moeten vinden!! (Optie van hoyer's gym fouilleren bij binnenkomst normaal/vip en tas controle, iedere keer als je na binnenkomt!!)

  16. #41
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Quote Originally Posted by Koike88 View Post
    Bij een normaal sportevenement wordt niet gevochten, en dus kan het niet als een spelletje gezien worden.
    Als je de ring in gaat, heb je ook niet het gevoel dat je ff gaat aankloten en spelen. Je wil knokken, iedereen in de zaal wil zien dat er geknokt wordt. Natuurlijk heb je dan met agressieve mensen te maken.
    Daarom; beveiliging en politie. Hetzelfde beleid als bij risicowedstrijden met voetbal.
    Er zijn genoeg partijen gedraaid buiten gala's om en dat gaat vrijwel altijd goed. Zet ze op een mat op zondagochtend of middag en je hebt een heel ander publiek, maar dan kan je er bijna geen geld mee verdienen.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  17. #42
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    Ik las een stukje van de WFCA
    Wat ze wel hadden kunnen doen als ze betrokken willen zijn bij een gala ... je kan twee simpele maatregelen nemen om veel problemen op te vangen.

    -ID koppelen bij kaartverkoop, zo halen wij ook alle excessen weg bij toekomstige events
    -Iedereen controleren bij de entree, bij entree een wapen of ongepast gedrag, op de zwarte lijst plaatsen

  18. #43
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Barcelona
    Posts
    349
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Asura View Post
    Er zijn genoeg partijen gedraaid buiten gala's om en dat gaat vrijwel altijd goed. Zet ze op een mat op zondagochtend of middag en je hebt een heel ander publiek, maar dan kan je er bijna geen geld mee verdienen.
    Wil jij kijken naar een paar mensen die knokken op een mat (zonder bond), als je weet dat het in een ring hoort met scheidsrechter en jury?
    Ik niet.

  19. #44
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Asura View Post
    Er zijn genoeg partijen gedraaid buiten gala's om en dat gaat vrijwel altijd goed. Zet ze op een mat op zondagochtend of middag en je hebt een heel ander publiek, maar dan kan je er bijna geen geld mee verdienen.
    En dan keldert het niveau ook als een baksteen.

  20. #45
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    1 bond, duidelijke regelgeving incl sancties, zwarte lijst, geen alcohol en wat Remco aangeeft: ID koppelen bij kaartverkoop, zo halen wij ook alle excessen weg bij toekomstige events; dit icm zwarte lijst.

    Misschien een beginnetje..
    Be a Warrior, not a Worrier

  21. #46
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Ik denk we moeten kijken naar hoe het wordt aangepakt in andere sporten, misschien zoals bij boksen een duidelijk onderscheid tussen amateur en prof; vind beide soorten gala's altijd een vrij positieve sfeer hebben, misschien omdat het bij de amateurs vooral om de sport gaat en minder om de 'show' en het geld, en bij de prof's omdat daar de organisaties groot genoeg zijn om het allemaal te kunnen handelen.

    of meer een formule zoals je bij judo en karate toernooien ziet, lijkt me ook eigenlijk wel leuk, sowieso bij de amateurs minder show en meer sport

  22. #47
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Kemal View Post
    1 bond, duidelijke regelgeving incl sancties, zwarte lijst, geen alcohol en wat Remco aangeeft: ID koppelen bij kaartverkoop, zo halen wij ook alle excessen weg bij toekomstige events; dit icm zwarte lijst.

    Misschien een beginnetje..
    Dat klinkt naar iets wat potentie heeft.

  23. #48
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    The Netherlands
    Posts
    3.254
    vCash
    126000

    Default

    Het Amerikaanse systeem van een state Commission, noem het de Dutch Martial Arts Commission.

    Iedere betrokkene moet een licentie hebben van organisator tot ringspeaker, van vechter tot cornerman, zo kun je alles reguleren.

    In die Commission zitten ervaringsdeskundige vanuit de overheid / NOC/NSF / huidige bonden eventueel aangevuld met gemeentelijke bestuurders.
    Ush,
    Marco.

  24. #49
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Marco (scheids) View Post
    Het Amerikaanse systeem van een state Commission, noem het de Dutch Martial Arts Commission.

    Iedere betrokkene moet een licentie hebben van organisator tot ringspeaker, van vechter tot cornerman, zo kun je alles reguleren.

    In die Commission zitten ervaringsdeskundige vanuit de overheid / NOC/NSF / huidige bonden eventueel aangevuld met gemeentelijke bestuurders.

    Dit zou super zijn!

  25. #50
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Kemal View Post
    1 bond, duidelijke regelgeving incl sancties, zwarte lijst, geen alcohol en wat Remco aangeeft: ID koppelen bij kaartverkoop, zo halen wij ook alle excessen weg bij toekomstige events; dit icm zwarte lijst.

    Misschien een beginnetje..
    Vind dit prima ideeën. Verder:

    1. Ik zie een belangrijke rol voor trainers/coaches, zie hebben zicht op hun vechters en hun aanhang of die van zijn eigen sportschool. Zij kunnen een voorbeeldrol innemen. Daarom investeren in trainer/coachopleidingen, inclusief op herhaling komen om het niveau te handhaven. Een trainer/coach heeft zelfinzicht, weet zijn leden te beïnvloeden, kan communiceren en weet grenzen aan te geven. Opvoeden is beter dan ingrijpen.

    2. De 10 grootste vechtsportambasadeurs stellen een gezamenlijk statement op/ schrijven een open brief in De telegraaf, Volkskrant, NRC, etc. waarin ze afstand nemen van het geweld en uitleggen hoe mooi de sport is. Ik denk aan Hoost, Bojansky, Coenen, Overeem, Aerts, Pardoel, ....

    3. In Nederland 5 plekken aanwijzen waar kickboksgala's mogen plaatsvinden. Bijvoorbeeld amsterdam, rotterdam, utrecht, breda, Groningen. Deze locaties zijn goed beveiligd, liggen net buiten de stad en staan onder toezicht van de overheid. "1 bond" mag daar wedstrijden organiseren. Standaard politiecontrole en snelrecht.

    In de categorie wilde ideeën:

    - autosleutels of andere borg inleveren vooraf. Als je rotzooi trapt, gaat ten koste van je borg.
    - vechtsportgala's op booreilanden. Als je uitvreet dan ben je niet zo snel weg...
    - Alleen mensen met een hbo+ opleiding mogen naar een kickboksgala...
    - alle bezoekers krijgen een electronische band. Die gaat af als je het gala weer verlaat.
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •