MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 12 of 12

Thread: Handschoenen

  1. #1
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    36
    vCash
    126000

    Default Handschoenen

    Hallo iedereen,


    Toen ik destijds begon met boksen heb ik via mijn toenmalige trainer mijn handschoenen gekregen. Ik ken er dus vrijwel weinig van. Nu zijn deze versleten en wil ik er dus nieuwe kopen. Ook mede doordat degene die ik nu had hele lichte waren en veel sparringpartners hierover klaagden. Nu wil ik niet weer dezelfde fout maken en dus goede handschoenen aankopen. Er is hier relatief dichtbij mij thuis een vechtsportwinkel die een paar handschoenen verkoopt, maar ik zou totaal niet weten welke ik moet aanschaffen, zou iemand me even kunnen helpen? Ik gebruik ze voor op de pads en sparren.

    Dit is hun aanbod: http://www.sepai-sports.be/handschoe...dschoenen.html

    Alvast bedankt.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Sep 2007
    Posts
    35
    vCash
    126000

    Default

    hallo marijn kijk ff op www.dekoele.nl voor meertips en info over het kopen van bokshandschoenen groetjes dekoele

  3. #3
    Join Date
    Nov 2012
    Location
    Groningen
    Posts
    34
    vCash
    126000

    Default

    Nou, ik heb al een leuk paartje gevonden voor je;

    http://www.sepai-sports.be/fairtex_ftg13.html

    Zonder gekkigheid, ik denk dat je eerder 12 oz. handschoenen hebt gebruikt. Wanneer je 14 oz. of 16 oz. (wanneer je groot/zwaar bent of gewoon hard slaat) gebruikt moet het denk ik al wel opgelost zijn. Zo heb ik het me in ieder geval ooit uit laten leggen

    Er staan veel handschoenen op die denk ik prima te gebruiken moeten zijn. Ik zou zelf voor zoiets gaan:

    http://www.sepai-sports.be/topfighter_deluxeblack.html (*ge-edit; verkerde link)

    Wellicht heb je wat meer euro's te spenderen, het zal er dan qua kwaliteit hoogstwaarschijnlijk niet op achteruit gaan denk ik dan maar zo.
    Last edited by lowkickPrime; 23-11-2012 at 15:43.

  4. #4
    Join Date
    Nov 2012
    Location
    Groningen
    Posts
    34
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by dekoele View Post
    hallo marijn kijk ff op www.dekoele.nl voor meertips en info over het kopen van bokshandschoenen groetjes dekoele
    Interessante site ^^

  5. #5
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    453
    vCash
    123292

    Default

    Niet meer dan 14oz nemen anders verneuk je je coördinatie alleen maar. Trainen met 12oz wat jij waarschijnlijk had is inderdaad niet zo prettig voor je sparringpartners.

    Ik zelf koop mijn bokshandschoenen bij fightshop4.nl, Ik koop steeds goedkope van adidas en als ze dan versleten zijn koop ik weer nieuwe. Goedkoop en hygiënisch

  6. #6
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    280
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by hankmoody View Post
    Niet meer dan 14oz nemen anders verneuk je je coördinatie alleen maar. Trainen met 12oz wat jij waarschijnlijk had is inderdaad niet zo prettig voor je sparringpartners.

    Ik zelf koop mijn bokshandschoenen bij fightshop4.nl, Ik koop steeds goedkope van adidas en als ze dan versleten zijn koop ik weer nieuwe. Goedkoop en hygiënisch
    hoeveel ben je er nu intotaal kwijt aan dan? kan je beter wat meer neerleggen voor goede kwaliteit. twins lijken erg goed te zijn, over mn rumblepaar ben ik zeker tevreden

  7. #7
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by hankmoody View Post
    Niet meer dan 14oz nemen anders verneuk je je coördinatie alleen maar. Trainen met 12oz wat jij waarschijnlijk had is inderdaad niet zo prettig voor je sparringpartners.

    Ik zelf koop mijn bokshandschoenen bij fightshop4.nl, Ik koop steeds goedkope van adidas en als ze dan versleten zijn koop ik weer nieuwe. Goedkoop en hygiënisch
    Hoe kun je in vredesnaam je coördinatie verneuken door iets grotere handschoenen te nemen het is enkel de padding die wat dikker is ze zijn misschien ietsjes breder. Maar ik zie er de grap niet van in om met te lichte handschoenen te sparren je hoeft een ander geen kaakbreuk of verrotte oogkas te rammen.
    Zwaardere handschoenen zijn juist beter voor je uithoudingsvermogen met lichtere is dat veel minder.

  8. #8
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Onzekere mensen trainen met hanschoenen lichter dan 16oz mensen die hoger op willen komen in de sport trainen met 16oz.

    Hier Wereldkampioen Abner Mares boksen bantam weight 53 kg gewoon hardcore 16oz.


  9. #9
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    453
    vCash
    123292

    Default

    Voor bokshandschoenen ben ik in 2jaar ongeveer tussen de 100-150 euro kwijt aan bokshandschoenen. Nou raak je de hele dag van alles aan met je handen veel bacteriën en zweet komt in je bokshandschoenen. Aangezien je met deze sporten ook weleens wondjes aan je handen kan krijgen. Dus daarom is het goed als je vaker schone nieuwe bokshandschoenen heb.

    Over coördinatie en zwaardere bokshanschoenen. Je lichaam raakt gewend aan het gewicht waar je mee traint. Als je dan opeens tijdens een wedstrijd lichtere bokshandschoenen draagt komen je vuisten hoger dan je wilt. De afwijkingen zijn weleenswaar heel klein, maar die zijn er wel. Ook zijn bokshandschoenen met meer oz groter waardoor je een sterkere dekking krijgt. Als je bang bent dat jij je armpjes niet meer omhoog kan houden kan je beter even nagaan je training

    Ik ga verder niet in discussie. Dit is hoe ik het doe en dat deel ik hier. Of je er wat mee doet ben je helemaal vrij om zelf te bepalen.

  10. #10
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by hankmoody View Post
    Voor bokshandschoenen ben ik in 2jaar ongeveer tussen de 100-150 euro kwijt aan bokshandschoenen. Nou raak je de hele dag van alles aan met je handen veel bacteriën en zweet komt in je bokshandschoenen. Aangezien je met deze sporten ook weleens wondjes aan je handen kan krijgen. Dus daarom is het goed als je vaker schone nieuwe bokshandschoenen heb.

    Over coördinatie en zwaardere bokshanschoenen. Je lichaam raakt gewend aan het gewicht waar je mee traint. Als je dan opeens tijdens een wedstrijd lichtere bokshandschoenen draagt komen je vuisten hoger dan je wilt. De afwijkingen zijn weleenswaar heel klein, maar die zijn er wel. Ook zijn bokshandschoenen met meer oz groter waardoor je een sterkere dekking krijgt. Als je bang bent dat jij je armpjes niet meer omhoog kan houden kan je beter even nagaan je training

    Ik ga verder niet in discussie. Dit is hoe ik het doe en dat deel ik hier. Of je er wat mee doet ben je helemaal vrij om zelf te bepalen.
    Dan zou je dus met bokshandschoenen ongeacht het gewicht sowieso al missen, zo niet dan zou ik maar eens naar je trainer gaan met de vraag of schaduwboksen bij de training kan. Echt waar wat een bullshit....

  11. #11
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    453
    vCash
    123292

    Default

    Het valt erg mee (wel zo dat hoe zwaarder je bokshandschoen hoe meer afwijking). Wat voor oz jij traint zal me een worst wezen maar ik train zelf met niet meer dan 14 en dat raad ik andere ook aan.
    Last edited by hankmoody; 29-12-2012 at 20:57.

  12. #12
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by hankmoody View Post
    honkballers gebruiken bij de training zeker ook zwaardere knuppels dan bij wedstrijden.
    Dat is geloof ik een compleet verkeerd argument.
    Kanoërs gebruiken tijdens de training koffielepeltjes, darters gebruiken mortieren en 500 ponders.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •