MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 30
  1. #1
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    1.898
    vCash
    121250

    Default Bloody elbow artikel over Ramon Dekkers.

    Gods of war: Ramon Dekkers

    Vond het zelf best leuk om te lezen en wilde het met jullie delen.

    http://www.bloodyelbow.com/2012/11/2...kboxer-fighter
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Thanx! Wel vreemd om te lezen dat men twijfelt aan zijn prestaties. Ik vind de wedstrijden van Dekker altijd een lust om te zien en hij hoort toch in het MT tot de beste van de wereld. Mooie technieken, veel ko's, diverse wereldtitels en in Thailand toppers verslaan op hun eigen regels. Dat is een uitzonderlijke prestatie. Zeker in die tijd....

    Maar misschien moet ik mijn "oranje bril" maar eens af doen.....
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  3. #3
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    Krommenie
    Posts
    1.444
    vCash
    126894

    Default

    Quote Originally Posted by basblue View Post
    Thanx! Wel vreemd om te lezen dat men twijfelt aan zijn prestaties. Ik vind de wedstrijden van Dekker altijd een lust om te zien en hij hoort toch in het MT tot de beste van de wereld. Mooie technieken, veel ko's, diverse wereldtitels en in Thailand toppers verslaan op hun eigen regels. Dat is een uitzonderlijke prestatie. Zeker in die tijd....

    Maar misschien moet ik mijn "oranje bril" maar eens af doen.....
    Hou die bril maar op. Vind het een zeer slecht artikel wat Ramon Dekkers te kort doet maar als je de comments eronder leest ben ik niet de enige die dat denkt.

    Ramon Dekkers is 1 van de grootste en beste MT beoefenaars all time.
    Train for perfection but aim for more

  4. #4
    Join Date
    Jan 2012
    Location
    Holland, where the fuck you from?
    Posts
    126
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by steftheboxer View Post
    Hou die bril maar op. Vind het een zeer slecht artikel wat Ramon Dekkers te kort doet maar als je de comments eronder leest ben ik niet de enige die dat denkt.

    Ramon Dekkers is 1 van de grootste en beste MT beoefenaars all time.
    John Wayne Parr geeft ook zijn mening en hij is in iedergeval ook heel positief:
    link: http://www.sherdog.net/forums/f42/ra...29/index2.html

  5. #5
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind het een slecht artikel er wordt alleen gepraat over Coban en Prestia er kloppen ook wat info niet. Prestia was op dat moment niet de beste Fransman Dida Diafat en Dany Bill waren beter. Is ook te zien hoe makkkelijk Dany Bill van Prestia won.

    Er wordt ook geen woord gesproken over Sakmongkol. waarschijnlijk is dit artikel gemaakt door een Amerikaantje die zich verveelde. Jammer genoeg zijn er weinig beelden van Ramon Dekker z'n gevechten Bas Boontje haalt de films allemaal weg op youtube. Dan kan je zien dat die meer gevochten heeft dan alleen tegen Coban en Prestia.

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    Het wordt tijd voor een docu dat het echte verhaal vertelt door de legend zelf

  7. #7
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by micha View Post
    Het wordt tijd voor een docu dat het echte verhaal vertelt door de legend zelf
    Make it happen !

  8. #8
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    409
    vCash
    126000

    Default

    Er staat ook in dat hij 2x Lumpinee kampioen is geweest, maar dat is niet waar volgens mij.

  9. #9
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Waar staat dat dan ik kan het niet vinden.

  10. #10
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Beste kickbokser ooit.wat mij betreft. Nog nooit iemand zo hard zien slaan... Hart van een leeuw...wat een vechterr!
    "If you have to stop and think, it's too late"

  11. #11
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Als die de beste zou zijn had die niet verloren van Sakmongkol, Dida Diafat 2 keer verloren en Dany Bill. In die tijd was Sakmongkol met kop en schouders de beste.

  12. #12
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Mokum
    Posts
    319
    vCash
    126000

    Default

    Micha, Jamilla of Bas, positieve p.r. gewenst!
    -Tits are like golf, you play the course you're on-

  13. #13
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Anderson View Post
    Als die de beste zou zijn had die niet verloren van Sakmongkol, Dida Diafat 2 keer verloren en Dany Bill. In die tijd was Sakmongkol met kop en schouders de beste.
    de vraag is of hij een legende is, niet of hij de beste van de wereld was.

  14. #14
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    3.038
    vCash
    126022

    Default

    Was Ramon in 1992 nu wel of niet Muay Thai Fighter of the Year? Op Sherdog beweren ze van niet.

  15. #15
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Tony Galento View Post
    de vraag is of hij een legende is, niet of hij de beste van de wereld was.
    Legende sws. Anders waren er geen discussies.

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Legende sws. Anders waren er geen discussies.
    Zeker was Dekkers een legende, maar de beste is hij nooit en te nimmer geweest.

    De meeste gevechten in Thailand heeft hij verloren. En ook in Nederland was hij niet onbetwist. Gilbert Ballentine versloeg hem 2 keer en de keer dat Dekkers won was met maar 1 punt verschil.

  17. #17
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Zeker was Dekkers een legende, maar de beste is hij nooit en te nimmer geweest.
    Volgens mij leeft ie nog.
    De meeste gevechten in Thailand heeft hij verloren. En ook in Nederland was hij niet onbetwist. Gilbert Ballentine versloeg hem 2 keer en de keer dat Dekkers won was met maar 1 punt verschil.
    Misschien niet de beste allertijden. Maar hij hoort zekers wel bij de besten. We hebben het niet over een gehypte worstelaar als Lesnar.

  18. #18
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Amsterdam
    Posts
    720
    vCash
    126000

    Default

    typisch NEDERLANDS gezeik! en dan vragen mensen zich af waarom vechters als Bas Rutten liever in het buitenland verblijven... Waarom krijgen onze vechters in het buitenland meer waardering dan in NL zelf?

    Het gaat hier om een artikel van iemand die met zijn stijl van muay thai veel mensen (nationaal & internationaal) inspireert. Wees eerder trots op wat ie heeft gedaan en zijn internationale status ipv dat typisch NL gezeik ("nee, hij was zeker niet de beste hoor")

    goed, moest ik ff kwijt

  19. #19
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind het al legendarisch als je 20 jaar in de ring staat. Buiten dat heeft Dekkers in Thailand gewonnen, maar ook verloren. Wat mij van zijn partijen is bijgebleven is dat ze stuk voor stuk knalpartijen waren. Daarom was hij zo geliefd in Thailand. Op zijn verliespartijen valt heel wat aan te merken. Ze waren in de tijd dat je in Thailand als buitenlandse vechter alleen kon winnen op (T)KO. Bij een beslissing viel het vaak (onterecht) ten nadele uit van Dekkers.
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  20. #20
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by basblue View Post
    Ik vind het al legendarisch als je 20 jaar in de ring staat. Buiten dat heeft Dekkers in Thailand gewonnen, maar ook verloren. Wat mij van zijn partijen is bijgebleven is dat ze stuk voor stuk knalpartijen waren. Daarom was hij zo geliefd in Thailand. Op zijn verliespartijen valt heel wat aan te merken. Ze waren in de tijd dat je in Thailand als buitenlandse vechter alleen kon winnen op (T)KO. Bij een beslissing viel het vaak (onterecht) ten nadele uit van Dekkers.
    Dat laatste is gewoon niet waar. In Thailand tellen de eerste twee rondes nauwelijks en krijg je nu eenmaal meer punten voor trappen en knieën dan stoten.

    Ik ben zelf een hele grote fan van Ramon Dekkers. Ik ben bij veel partijen van hem geweest in Nederland. Een knokker pur sang, maar de beste? Zeker niet.

  21. #21
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    Ramon Dekkers is de allerbeste! GOAT er komt een docu met beelden die de meeste mensen nog nooit gezien hebben. Grote namne zullen vertellen wat ze van hem vinden en de Legend zal zelf zijn verhaal doen.

  22. #22
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    3.038
    vCash
    126022

    Default

    Voor mij zijn Ramon Dekkers en Rob Kaman de legendes van het kickboksen. Door deze 2 ben ik van de sport gaan houden.

    Als er nu iemand is die qua style met Dekkers te vergelijken is dat denk ik Gokhan Saki.

  23. #23
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ulis-E View Post
    typisch NEDERLANDS gezeik! en dan vragen mensen zich af waarom vechters als Bas Rutten liever in het buitenland verblijven... Waarom krijgen onze vechters in het buitenland meer waardering dan in NL zelf?

    Het gaat hier om een artikel van iemand die met zijn stijl van muay thai veel mensen (nationaal & internationaal) inspireert. Wees eerder trots op wat ie heeft gedaan en zijn internationale status ipv dat typisch NL gezeik ("nee, hij was zeker niet de beste hoor")

    goed, moest ik ff kwijt
    volgens mij begon de discussie omdat een amerikaan schreef dat dekkers misschien wel overrated zou zijn.

  24. #24
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by rollermanskunk View Post
    Voor mij zijn Ramon Dekkers en Rob Kaman de legendes van het kickboksen. Door deze 2 ben ik van de sport gaan houden.

    Als er nu iemand is die qua style met Dekkers te vergelijken is dat denk ik Gokhan Saki.
    Ik vind van Roosmalen's style er ook wel wat op lijken.

  25. #25
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    409
    vCash
    126000

    Default

    Dekkers is inderdaad een legende, ook in Thailand kennen mensen hem nog steeds. Of hij de beste was is een ander verhaal. Op muay thai regels is hij dat niet. Er zijn genoeg Thai die beter waren en van wie hij verloren heeft. Veel mensen vergeten dat de puntentelling in Thailand heel anders is dan hier. Stoten tellen veel minder mee dan trappen naar het lichaam en knieën. Hierdoor leek het voor ons soms alsof hij zou winnen, maar dat de winst naar de Thai ging.

    Wat wel meespeelt is dat hij erg populair was vanwege zijn agressieve stijl. Als je naar Dekkers keek wist je dat het een spectaculaire partij zou worden. Het is een beetje te vergelijken met Badr Hari. Hij is misschien niet de allerbeste (Sem Schilt is beter als je naar zijn record kijkt), toch zullen veel meer mensen naar een wedstrijd van Badr kijken, omdat je weet dat het een knalpartij wordt.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •