MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 51 to 75 of 91
  1. #51
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Zoals al eerder gezegd gaan we er zo niet echt uitkomen Jim. Gezien alle uitslagen die ik op bijna alle sites zie, van alle bonden, is het vormen van een Nationale Database niet echt meer een probleem. Alleen het onderling afstemmen wie het gaat regelen en faciliteren blijft een issue. En dat zal het denk ik wel blijven. We kunnen wel terug blijven kijken naar het verleden, maar voor mij is het belangrijk om naar de toekomst te kijken en daar gloort misschien wel wat meer hoop aan de horizon. Vanaf volgend jaar zal ook de WFCA zich aan de eisen van de FOG moeten houden en inderdaad....een ringarts hoort daar bij. Of er daar voldoende van zijn valt te bezien, dus dat zal ook nog een uitdaging met zich meebrengen.
    Wat mij stoort is dat de bond die deels verantwoordelijk is voor de situatie die we nu hebben (promotors de baas,mensen niet gewend lidmaatschap te betalen,laagdrempeligheid en wat dies meer zij) die eerder blijk heeft gegeven andere motieven te na te streven dan het welzijn van de sport zich nu plotseling willen conformeren aan van alles omdat men anders naast de pot piest.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #52
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by smike View Post
    bedankt voor de informatie coldcrust!

    Dit doet weer een heel ander licht schijnen op de WFCA als organisatie.
    Ook vind ik het onbegrijpelijk dat het allemaal zo amateuristisch moet gaan bij de bonden en overleggen.
    De vergelijking met voetbal wordt vaak hier gemaakt, nou kon dat maar, organisaties als de WFCA zouden een voorbeeld moeten nemen aan de KNVB. Ik denk dat we hier ook te maken hebben met een gebrek aan kennis, intellect en opleidingsniveau.
    Onbegrijpelijk? Dat jij een kickboksbond (in dit geval de WFCA) überhaupt durft te vergelijken met de KNVB, met 1.2 miljoen betalende leden, honderden medewerkers, grote sponsoren en inkomsten uit televisierechten, is onbegrijpelijk Smike.

  3. #53
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    het probleem is ook dat de inkomsten van gala's komen.als je een bond heb zo als de KNVB die krijgen contributie van de clubs.want als het goed is moet je als je een sportschool heb je eigen verbinden aan 1 bond en daar contributie aan betalen en ook je vechter bij die bond laten vechten en dan begint het gezeik ik zie het niet zo snel gebeuren
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  4. #54
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by blade View Post
    het probleem is ook dat de inkomsten van gala's komen.als je een bond heb zo als de KNVB die krijgen contributie van de clubs.want als het goed is moet je als je een sportschool heb je eigen verbinden aan 1 bond en daar contributie aan betalen en ook je vechter bij die bond laten vechten en dan begint het gezeik ik zie het niet zo snel gebeuren
    Dit is een sterk punt. dat klopt. Per lid word er afgedragen, of je nou competitie speelt of niet.

    KNVB zorgt ook voor handhaving van regels. Als een club regels mbt geschorste spelers, alcoholverbod, bedreiging en weet ik veel wat nog meer niet nakomt kan de KNVB ze schorsen. Eerst het desbetreffende elftal en anders de complete club.

    Hier ligt dat allemaal bij de promotor. Dus bonden zijn in hun ogen alleen zeikerds die rottige regels opleggen.

  5. #55
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    NL
    Posts
    176
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Waar het wel om ging was de database en het paspoort. Iedereen weet dat de WFCA met hun hoeveelheid gala's en contacten veruit de grootste database hebben van alle bonden. Het zou natuurlijk wel heel gek zijn als je die zomaar zou delen (lees overdragen) aan bijvoorbeeld kickbox.nl of een bond die twee of drie gala's in een jaar faciliteert, terwijl je daar zelf enorm veel energie, tijd en moeite in hebt gestopt. Deze nieuwe Nationale Database zou dan beheert gaan worden door Fighttalk.nl. Iets wat, als je er objectief naar kijkt, logistiek niet logisch zou zijn. Uiteindelijk heeft de WFCA toen bij mijn weten besloten om eruit te stappen. Het hele bondenoverleg om overeenstemming te bereiken is nooit eigenlijk stukgelopen, want de andere bonden waren gewoon vrij om over deze ideeën verder kunnen te spreken en te realiseren. Zo is iedereen gewoon op hun eigen voet verder gegaan, met wijzigingen die men zelf noodzakelijk achtte, tot het punt waar men nu is.
    Harmen,

    Ik hang niet graag de vuile was buiten, maar ik moet toch ff (zo netjes mogelijk) reageren.

    Ik vraag me af hoe je een database wilt vullen als je als bond geen leden kent en op matchmakingen alleen een voornaam noteert? Dit laatste was ook 1 van de punten die besproken waren op de bondenoverleggen. 'Volledige namen gebruiken.'
    Er viel gewoon niks te delen.

    Voor het gezamenlijk paspoort had de WPTBL een goede sponsor van onbesproken gedrag achter de hand, die daarnaast ook jaarlijks een aardig bedrag wilde sponsoren. Wel onder voorwaarde dat alle bonden meededen.

    Robbie Timmers had al voor het bondenoverleg al het idee voor een vechtersdatabase.
    Deze database zou ook door het publiek te raadplegen en tegelijkertijd ook een etalage voor de vechters zijn, die er met complete fightrecord en foto erin zouden komen. Hieruit zou ook een eerlijker matchmaking voortkomen, omdat de fightrecord voor iedereen zichtbaar zou zijn.
    De WPTBL heeft Robbie uit monde van mij een flink bedrag toegezegd om deze database te ontwikkelen. Robbie heeft dit afgewezen om de onafhankelijkheid te waarborgen, daar andere bonden er ook gebruik van zouden maken. Iedere bond zou na elk gala de uitslagen mailen naar Robbie en een eigen account krijgen om vrijelijk te kunnen muteren.
    Ook hier waren alle bonden over eens.

    En ja, het bondenoverleg is wel stukgelopen. DE WFCA liep weg met even later de NOVER in het kielzog. Het overleg kon alleen slagen als alle bonden meededen. Aan eenduidigheid was en is er behoefte. Dat bereik je niet door het reduceren van 8 naar 2 of 3 kampen. Dit hoef ik je niet uit leggen, hoop ik. Dat jij dit glashard durft te ontkennen doet me vermoeden dat je vanuit een bepaalde (oportunistische) agenda spreekt. Dat zou jammer en helaas zijn.

  6. #56
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    194
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Hieruit gaan we niet snel gaan komen Jim. De ene vind het meer dan logisch om een database te delen, de andere niet. Bedoel hier overigens niet per definitie de lijsten die zouden voortvloeien uit de nieuw te vormen Nationale Database, maar doelde meer op de mailing- en contactlijst die de WFCA bezit en gedurende de loop der jaren zorgvuldig heeft opgezet en bijhoud. Er is op dit moment geen andere bond in Nederland die mede daardoor zo enorm veel evenementen kan faciliteren. Destijds zijn wel de bonden begonnen met de uitslagen te plaatsen op praktisch alle site of een selectie daarvan, dus in principe had de nieuw te vormen Nationale Databank gewoon gevuld kunnen worden. Het is natuurlijk erg moeilijk om iemand te vinden die daar veel energie en tijd in zou steken om dat te beheren.

    Over de duur van de evenementen is destijds het e.e.a. gezegd, maar dat treft in principe alle bonden. Er zijn maar weinig promotors die snappen dat een evenement maximaal 24/25 partijen hoeft (mag) te duren. Vind het daarom erg makkelijk scoren om dit puur op het bord van één bond te schuiven. Maar goed, als er vanaf volgend jaar drie bonden zijn die zich moeten committeren aan de eisen die de FOG stelt dan is dat ook meteen geregeld.
    Sorry, (but correct me if I'm wrong) maar een ander belangrijk punt waarop het misging was het overnemen van elkaars schorsingen. Zover ik in de wandelgangen heb gehoord had Hans Loeffen problemen gehad met Clyde van Dams en hem geschorst vanwege het feit dat Clyde een fles naar het hoofd van Hans had gegooid en hem een dozijn ziektes had toegewenst. Toen de andere bonden kennis hadden genomen van deze aktie, gaven zij aan deze schorsing over te willen nemen, reageerde Hans alsof hij door een wesp werd gestoken. Wij regelen onze eigen zaakjes wel, daar hebben wij jullie niet voor nodig. Vervolgens kwam de aap later uit de mouw toen bleek dat Clyde een paar maanden later gewoon weer een gala'tje kon organiseren onder auspiciën van de WFCA. Deze reactie van Hans was de zoveelste tijdens dat bondengesprek, waaruit bleek dat de WFCA eigenlijk helemaal niet wilde samenwerken, want alles wat eerst was toegezegd werd op het laatste moment weer ingetrokken. Dat de andere bonden toen ontplofte na deze laatste reactie, was logisch zeker gezien het deit dat er vanuit deze bionden heel veel energie was gestoken om tot een oplossing te komen. IK begrijp Richilieu zijn insteek wel, omdat Hans persoonlijk vriend is, maar in deze kwestie heeft (Jim) Coldcrust echt gelijk. Neemt niet weg dat de WFCA ondanks zijn ( omdat zij eigenlijk geen andere keus hebben) goede bedoelingen argwaan kweekt bij onze forum broeders gezien het feit dat ze wel wat voor de sport willen doen en betekenen, maar toch niet op willen gaan in de NOVER, terwijl zij bij de WAKO beter op hun plek zijn gezien de status van de WAKO als internationale, bij het sportaccoord aangesloten, kickboksorganisatie.


    Maar hoe het verder zal lopen???? The soap continues............

  7. #57
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by WIM_de _Echte View Post
    Harmen,


    Ik vraag me af hoe je een database wilt vullen als je als bond geen leden kent en op matchmakingen alleen een voornaam noteert? Dit laatste was ook 1 van de punten die besproken waren op de bondenoverleggen. 'Volledige namen gebruiken.'
    Er viel gewoon niks te delen.
    Meen je nou echt dat een vechter zich niet eens officieel hoeft te legitimeren als hij een partij draait ? Dat is wel triest eigenlijk. En er bestaan dus ook niet zoiets als bonds paspoorten dus.

    Deze sport heeft echt nog een lange, lange, lange weg te gaan.

  8. #58
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Meen je nou echt dat een vechter zich niet eens officieel hoeft te legitimeren als hij een partij draait ? Dat is wel triest eigenlijk. En er bestaan dus ook niet zoiets als bonds paspoorten dus.

    Deze sport heeft echt nog een lange, lange, lange weg te gaan.
    Helaas wel!

  9. #59
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Zoals al eerder gezegd gaan we er zo niet echt uitkomen Jim. Gezien alle uitslagen die ik op bijna alle sites zie, van alle bonden, is het vormen van een Nationale Database niet echt meer een probleem. Alleen het onderling afstemmen wie het gaat regelen en faciliteren blijft een issue. En dat zal het denk ik wel blijven. We kunnen wel terug blijven kijken naar het verleden, maar voor mij is het belangrijk om naar de toekomst te kijken en daar gloort misschien wel wat meer hoop aan de horizon. Vanaf volgend jaar zal ook de WFCA zich aan de eisen van de FOG moeten houden en inderdaad....een ringarts hoort daar bij. Of er daar voldoende van zijn valt te bezien, dus dat zal ook nog een uitdaging met zich meebrengen.
    Geen ringarts geen gala...dat standpunt moet je sowieso innemen ik denk niet daar we daar over moeten discussieren.
    Wat die uitslagen betreft..het ging om volledige uitslagen (en alleen maar de A partijen) met gewicht erbij..anders is er geen ranglijst te maken maar zelfs dat was een onoverkomelijk probleem ondanks herhaaldelijke beloftes van de WFCA. Voor ALLE andere bonden was dit wel mogelijk.

  10. #60
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Almelo
    Posts
    1.488
    vCash
    126000

    Default

    Nu hebben drie organisaties de intentie om per 1 januari 2013 het protocol te zullen ondertekenen wat simpel gezegd betekent dat een promotor aan een aantal voorwaarden moet voldoen. Hieronder kan verstaan worden dat er bijvoorbeeld een maximum van 24 partijen gesteld word, zonder jeugd. De minimale leeftijd voor deelname zal gesteld worden op 15 jaar (met bescherming). Er dient een gecertificeerde arts aanwezig te zijn. Er mag geen sterke alcohol meer geschonken worden. Promotors dienen een bewijs van goed gedrag te overleggen en een vergaande samenwerking met de gemeentelijke instanties op het gebied van de brand- en algemene veiligheid in de zaal. Er dient dus gesproken te worden over het aantal beveiligers, visitatie etc. Waar het allemaal op neerkomt is dat in de nabije toekomst niet zomaar "even" een gala'tje kan worden opgezet. De WAKO, WFCA en de NOVER zullen dit protocol ondertekenen en zich hieraan moeten committeren. Als ze dit niet zouden doen zullen ze niet meer kunnen voldoen aan de eisen die de FOG stelt aan deze bonden en dus, zoals de bedoeling in Noord Holland nu bijvoorbeeld is: geen gala meer kunnen organiseren.
    En wat nou als je niet een GALA (zonder showelemenenen) organiseert, maar WEDSTRIJDEN (als zijnde competitie vergelijkbaar met judo/karate/taekwondo wedstrijden).

    Dus sporthal huren, boksring erin, knallen, douchen en naar huis.

    Gelden bovenstaande strenge eisen/voorwaarden van de bond dan ook?
    Momentopname bij benadering (niet wetenschappelijk onderbouwd) :
    Former Reputation Received (400 point(s) total)
    Latest Reputation Received (509 point(s) total)

  11. #61
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Rotterdam e.o.
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Dragon Tail View Post
    En wat nou als je niet een GALA (zonder showelemenenen) organiseert, maar WEDSTRIJDEN (als zijnde competitie vergelijkbaar met judo/karate/taekwondo wedstrijden).

    Dus sporthal huren, boksring erin, knallen, douchen en naar huis.

    Gelden bovenstaande strenge eisen/voorwaarden van de bond dan ook?
    Héééé het ouderwetse (ben ik dus een voorstander van !!), simpel omdat de vechters dan niks verdienen en de organisator ook niet. Simpel, net als een EK of open NK dat Gerard G. doet (moet een berg geld bij ). Perfecte vechtsportevenementen, maaaaaaaaaar het gaat hier voor de eer en de medaille en niet om de knaken en dat is het probleem.
    If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

  12. #62
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by de Stiep View Post
    Héééé het ouderwetse (ben ik dus een voorstander van !!), simpel omdat de vechters dan niks verdienen en de organisator ook niet. Simpel, net als een EK of open NK dat Gerard G. doet (moet een berg geld bij ). Perfecte vechtsportevenementen, maaaaaaaaaar het gaat hier voor de eer en de medaille en niet om de knaken en dat is het probleem.

    ze mogen toch wel wat verdienen dan moet je het splitsen een beroepatak en een amateurtak onder 1 bond maar goed we kunnen wel lullen als brugman komt toch niet van de grond teveel ego's
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  13. #63
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by blade View Post
    ze mogen toch wel wat verdienen dan moet je het splitsen een beroepatak en een amateurtak onder 1 bond maar goed we kunnen wel lullen als brugman komt toch niet van de grond teveel ego's
    Dat laatste is inmiddels wel duidelijk ja. Wat een ongelofelijk stelletje sukkels bij elkaar.

    Maar ik ben ook wel erg benieuwd naar die ouderwetse variant. Valt dat onder sport of is dat ook entertainment ? Ik pleit er tenslotte al een tijdje voor.

    Er zijn toch ook een heleboel amateur voetballers (die het dus gewoon om het spelletje gaat).
    En dan is die database ook een zeer noodzakelijk iets om mismatches te voorkomen.

    Wat die ringarts betreft: als hij slim is verplicht hij legitimatie en wil hij van elke vechter een kopie legitimatie in zijn map. Lijkt me iets handiger werken voor de gevalletjes ambulance dan: hij heet arie maar we noemen hem stompie en hij is geloof ik schilder bij pietje.

  14. #64
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by WIM_de _Echte View Post
    Harmen,

    Ik hang niet graag de vuile was buiten, maar ik moet toch ff (zo netjes mogelijk) reageren.

    Ik vraag me af hoe je een database wilt vullen als je als bond geen leden kent en op matchmakingen alleen een voornaam noteert? Dit laatste was ook 1 van de punten die besproken waren op de bondenoverleggen. 'Volledige namen gebruiken.'
    Er viel gewoon niks te delen.

    Voor het gezamenlijk paspoort had de WPTBL een goede sponsor van onbesproken gedrag achter de hand, die daarnaast ook jaarlijks een aardig bedrag wilde sponsoren. Wel onder voorwaarde dat alle bonden meededen.

    Robbie Timmers had al voor het bondenoverleg al het idee voor een vechtersdatabase.
    Deze database zou ook door het publiek te raadplegen en tegelijkertijd ook een etalage voor de vechters zijn, die er met complete fightrecord en foto erin zouden komen. Hieruit zou ook een eerlijker matchmaking voortkomen, omdat de fightrecord voor iedereen zichtbaar zou zijn.
    De WPTBL heeft Robbie uit monde van mij een flink bedrag toegezegd om deze database te ontwikkelen. Robbie heeft dit afgewezen om de onafhankelijkheid te waarborgen, daar andere bonden er ook gebruik van zouden maken. Iedere bond zou na elk gala de uitslagen mailen naar Robbie en een eigen account krijgen om vrijelijk te kunnen muteren.
    Ook hier waren alle bonden over eens.

    En ja, het bondenoverleg is wel stukgelopen. DE WFCA liep weg met even later de NOVER in het kielzog. Het overleg kon alleen slagen als alle bonden meededen. Aan eenduidigheid was en is er behoefte. Dat bereik je niet door het reduceren van 8 naar 2 of 3 kampen. Dit hoef ik je niet uit leggen, hoop ik. Dat jij dit glashard durft te ontkennen doet me vermoeden dat je vanuit een bepaalde (oportunistische) agenda spreekt. Dat zou jammer en helaas zijn.
    Je mag wat mij betreft altijd je mening geven Robert, ook al vind jij dat vuile was. Denk dat het goed is dat in deze topic enkele zaken uit het verleden naar voren worden gehaald. Eén ervan is bijvoorbeeld de Fighter Database die enige tijd op Fighttalk heeft gedraaid, welke overigens niet de enige was aangezien Angelo Meola ook lange tijd een databank heeft gerund. Enige tijd later gingen alle bonden op vechtsportsites hun uitslagen publiceren, maar de optie die jij gaf dat bonden zelf de content konden uploaden klinkt heel erg mooi. In mijn ogen té mooi om waar te zijn omdat altijd nog geld dat degene die betaald, bepaald. Dus bij eventuele meningsverschillen kon en kan de toegang geweigerd worden, en dat is dan vrij vervelend als je eerst meewerkt om een database te vullen en vervolgend verwijderd word.

    Over het stuklopen destijds lijkt het wel alsof de WFCA als grootste boosdoener word neergezet, maar de overgebleven bonden hadden toch gewoon verder kunnen discussiëren en gezamenlijk sterk naar buiten kunnen treden? Aan eenduidigheid was en is er zeker behoefte, dus waarom dat dan niet bereiken met de bonden die nog wel aan tafel zaten? Nu komt het bij mijn in ieder geval over als een verhaal vol frustratie en dat is jammer. Het aantal kampen is nog steeds niet echt gereduceerd, dus er is in dat opzicht niets bereikt. In mijn ogen had je wel wat bereikt als je dat aantal toen kunnen halen. In principe dezelfde situatie die nu gaat ontstaan.

    Quote Originally Posted by NO GUTS NO GLORY View Post
    Sorry, (but correct me if I'm wrong) maar een ander belangrijk punt waarop het misging was het overnemen van elkaars schorsingen. Zover ik in de wandelgangen heb gehoord had Hans Loeffen problemen gehad met Clyde van Dams en hem geschorst vanwege het feit dat Clyde een fles naar het hoofd van Hans had gegooid en hem een dozijn ziektes had toegewenst. Toen de andere bonden kennis hadden genomen van deze aktie, gaven zij aan deze schorsing over te willen nemen, reageerde Hans alsof hij door een wesp werd gestoken. Wij regelen onze eigen zaakjes wel, daar hebben wij jullie niet voor nodig. Vervolgens kwam de aap later uit de mouw toen bleek dat Clyde een paar maanden later gewoon weer een gala'tje kon organiseren onder auspiciën van de WFCA. Deze reactie van Hans was de zoveelste tijdens dat bondengesprek, waaruit bleek dat de WFCA eigenlijk helemaal niet wilde samenwerken, want alles wat eerst was toegezegd werd op het laatste moment weer ingetrokken. Dat de andere bonden toen ontplofte na deze laatste reactie, was logisch zeker gezien het deit dat er vanuit deze bionden heel veel energie was gestoken om tot een oplossing te komen. IK begrijp Richilieu zijn insteek wel, omdat Hans persoonlijk vriend is, maar in deze kwestie heeft (Jim) Coldcrust echt gelijk. Neemt niet weg dat de WFCA ondanks zijn ( omdat zij eigenlijk geen andere keus hebben) goede bedoelingen argwaan kweekt bij onze forum broeders gezien het feit dat ze wel wat voor de sport willen doen en betekenen, maar toch niet op willen gaan in de NOVER, terwijl zij bij de WAKO beter op hun plek zijn gezien de status van de WAKO als internationale, bij het sportaccoord aangesloten, kickboksorganisatie.


    Maar hoe het verder zal lopen???? The soap continues............
    Leuk verhaal Laurent, maar het mes snijd aan twee kanten. Als ik de notulen nalees van het overleg komt dit punt inderdaad naar voren, en de actie die Clyde van Dams destijds uithaalde was niet de netste en daarover is onderling overleg geweest met als resultaat dat Clyde zijn fout erkend heeft, netjes excuses heeft gemaakt en de status quo is dat hij en zijn vechters gewoon welkom zijn. In een volwassen wereld kan dat gewoon. Toch is het dan raar dat schorsingen die de WFCA publiceert niet door de andere bonden worden overgenomen. Een goed voorbeeld daarvan is één van dé WFCA promotors van het eerste uur: Jan Pasztjerik. Hij is een periode geschorst bij de WFCA wegens een aantal niet nette uitlatingen richting de jury, maar ik neem aan dat hij volgende week zaterdag in Schiedam gewoon als coach aanwezig zal zijn. Dus als we het over het overnemen van schorsingen hebben!

    Vind het trouwens nog wel frappant dat zo vaak word doorgezaagd over de WAKO in Nederland, icm met opgaan van de WFCA in deze organisatie. Ik schat dat de WFCA sinds hun ontstaan ruim over de 1000 evenementen onder hun auspiciën hebben neergezet in Nederland met behulp van een zeer toegewijde ploeg mensen, die voor een schijntje soms wel twee keer in een weekend half Nederland doorcrossen, om hun hobby zo professioneel mogelijk uiting te geven. Mag ook wel eens gezegd worden. Daarom ben ik wel benieuwd hoeveel evenementen jij denkt dat de WAKO in Nederland onder auspiciën heeft gehad. Durf wel te stellen dat geen andere bond in Nederland de capaciteit, flexibiliteit en de mogelijkheden heeft dan de WFCA. Mede door hun krijgen de vechters wel een enorm platform om te presteren, één van de redenen waarom wij als Nederland zo goed zijn.

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Meen je nou echt dat een vechter zich niet eens officieel hoeft te legitimeren als hij een partij draait ? Dat is wel triest eigenlijk. En er bestaan dus ook niet zoiets als bonds paspoorten dus.

    Deze sport heeft echt nog een lange, lange, lange weg te gaan.
    Voordat dit een eigen leven gaat leiden: Absolute onzin! Om deel te nemen aan een evenement welke onder auspiciën van de WFCA staat, dient men te beschikken over een WFCA wedstrijdpaspoort. Om deze te verkrijgen dien je jezelf gewoon te kunnen legitimeren en vergezeld met een pasfoto word er na betaling een paspoort afgegeven. In dit paspoort staan dus gewoon voor- en achternaam .

    Quote Originally Posted by Coldcrust View Post
    Geen ringarts geen gala...dat standpunt moet je sowieso innemen ik denk niet daar we daar over moeten discussieren.
    Wat die uitslagen betreft..het ging om volledige uitslagen (en alleen maar de A partijen) met gewicht erbij..anders is er geen ranglijst te maken maar zelfs dat was een onoverkomelijk probleem ondanks herhaaldelijke beloftes van de WFCA. Voor ALLE andere bonden was dit wel mogelijk.
    Nogmaals Jim: vanaf 1 januari moeten beide lidbonden van de FOG, de WFCA en de NOVER zich gaan committeren aan de opgestelde voorwaarden, dus ja: over dat standpunt hoeft dan niet meer te worden gediscussieerd.
    Last edited by Richelieu; 30-11-2012 at 21:54.

  15. #65
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Almelo
    Posts
    1.488
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by de Stiep View Post
    Héééé het ouderwetse (ben ik dus een voorstander van !!), simpel omdat de vechters dan niks verdienen en de organisator ook niet. Simpel, net als een EK of open NK dat Gerard G. doet (moet een berg geld bij ). Perfecte vechtsportevenementen, maaaaaaaaaar het gaat hier voor de eer en de medaille en niet om de knaken en dat is het probleem.
    Nou, dit heb ik al 4 keer georganiseerd. De laatste keer 27 oktober dit jaar.
    Gewoon lowbudget en lowprofile. Just the Fights, was ook de subtitel van deze Old Skool Kickboxing dag.
    Dus geen opkomstmuziek, geen entertainment acts, geen ringspeaker, etc. Wel bond en ringarts.
    En ik heb het niet met minder belangstelling moeten doen. Teams van Aerts, Souwer, Chahbari en Gunyar waren er gewoon ook.

    Trainers en vechters vonden het wel lekker zo, vertelden ze mij ook al bij de eerdere versies. Niet te lang wachten door opkomstmuziek etc.
    Publieke belangstelling van echte eigen supporters was ook enorm. De sociale controle van de sportscholen om eigen publiek in toom te houden, voor zover nodig, was ook wel handig. Gewoon lekker gezellig met zn allen om de ring (met dranghekken om de jury vrij te houden). Ouders met Kids patatje en cola halen in de sportkantine. In de zaal gewoon de vechters kunnen aanraken heeft ook wel wat.

    Maar, wat is hier anders aan dan wedstrijden in een sportschool? Moeten die dan ook aan die eisen/voorwaarden voldoen. Lijkt me beetje overdone.
    De bond moet onderscheid maken tussen Gala's (evenement met show) en Wedstrijden (low profile/low budget = competitie). Onze gemeente maak(te) hier wel onderscheid in en ik had hier ook geen vergunning voor nodig. Het is niets anders dan een zaalvoetbaltoernooi.

    En de gemeentes moeten 1 lijn trekken met verlenen van evenementen-vergunning. Bij sprake van een evenement kunnen ze niet verplichten een Noc Nsf / Fog bond in te schakelen. Heel veel evenementen zijn niet verbonden aan een rijkserkend overkoepelend orgaan. Welk orgaan is dat bij een talentenjacht? Is dat bij de Zwarte Cross de Nederlandse Motorbond. Bij een Hollandse hits festival? Bij dwergwerpen?
    Prof evenementen staan op zich en hebben trouwens niets van doen met Noc Nsf, want die gaan alleen over de amateurtak, zoals dat bij de Olympische Spelen (Noc) het geval is. De Olympics is geen podium voor profs (uitzonderingen daargelaten gelaten). De

    Een evenement-vergunning staat volgens mij los van enige verplichting tot inschakelen van een bond, maar alleen tot het voldoen aan de algemene veiligheid, orde, etc. binnen de gemeente.
    Daarom is het houden van Wedstrijden ipv Gala's een goed alternatief en blijf ik dat voorlopig doen zolang het kan.
    Momentopname bij benadering (niet wetenschappelijk onderbouwd) :
    Former Reputation Received (400 point(s) total)
    Latest Reputation Received (509 point(s) total)

  16. #66
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Dragon Tail View Post
    En de gemeentes moeten 1 lijn trekken met verlenen van evenementen-vergunning. Bij sprake van een evenement kunnen ze niet verplichten een Noc Nsf / Fog bond in te schakelen. Heel veel evenementen zijn niet verbonden aan een rijkserkend overkoepelend orgaan. Welk orgaan is dat bij een talentenjacht? Is dat bij de Zwarte Cross de Nederlandse Motorbond. Bij een Hollandse hits festival? Bij dwergwerpen?
    Prof evenementen staan op zich en hebben trouwens niets van doen met Noc Nsf, want die gaan alleen over de amateurtak, zoals dat bij de Olympische Spelen (Noc) het geval is. De Olympics is geen podium voor profs (uitzonderingen daargelaten gelaten). De

    Een evenement-vergunning staat volgens mij los van enige verplichting tot inschakelen van een bond, maar alleen tot het voldoen aan de algemene veiligheid, orde, etc. binnen de gemeente.
    Daarom is het houden van Wedstrijden ipv Gala's een goed alternatief en blijf ik dat voorlopig doen zolang het kan.
    Hier heb je een goed punt Stephan. Het is inderdaad zo dat gemeentes zelf nog kunnen beslissen aan wie ze een vergunning verlenen. Dat het straks in delen van Noord-Holland anders geregeld gaat worden staat daar los van. Als je (neem aan dat je goede contacten hebt met de gemeente Almelo) met een goed verhaal komt, veiligheidsplan, RI&E etc zul je een vergunning krijgen en het gestelde concept juich ik zeker van harde toe. Als het allemaal erg kleinschalig is hoef ik in ieder geval geen evenementenvergunning aan te vragen. Met name voor de jeugd vind ik die opzet de toekomst. Geen show, gewoon lekker knokken.

  17. #67
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Je mag wat mij betreft altijd je mening geven Robert, ook al vind jij dat vuile was. Denk dat het goed is dat in deze topic enkele zaken uit het verleden naar voren worden gehaald. Eén ervan is bijvoorbeeld de Fighter Database die enige tijd op Fighttalk heeft gedraaid, welke overigens niet de enige was aangezien Angelo Meola ook lange tijd een databank heeft gerund. Enige tijd later gingen alle bonden op vechtsportsites hun uitslagen publiceren, maar de optie die jij gaf dat bonden zelf de content konden uploaden klinkt heel erg mooi. In mijn ogen té mooi om waar te zijn omdat altijd nog geld dat degene die betaald, bepaald. Dus bij eventuele meningsverschillen kon en kan de toegang geweigerd worden, en dat is dan vrij vervelend als je eerst meewerkt om een database te vullen en vervolgend verwijderd word.

    Over het stuklopen destijds lijkt het wel alsof de WFCA als grootste boosdoener word neergezet, maar de overgebleven bonden hadden toch gewoon verder kunnen discussiëren en gezamenlijk sterk naar buiten kunnen treden? Aan eenduidigheid was en is er zeker behoefte, dus waarom dat dan niet bereiken met de bonden die nog wel aan tafel zaten? Nu komt het bij mijn in ieder geval over als een verhaal vol frustratie en dat is jammer. Het aantal kampen is nog steeds niet echt gereduceerd, dus er is in dat opzicht niets bereikt. In mijn ogen had je wel wat bereikt als je dat aantal toen kunnen halen. In principe dezelfde situatie die nu gaat ontstaan.



    Leuk verhaal Laurent, maar het mes snijd aan twee kanten. Als ik de notulen nalees van het overleg komt dit punt inderdaad naar voren, en de actie die Clyde van Dams destijds uithaalde was niet de netste en daarover is onderling overleg geweest met als resultaat dat Clyde zijn fout erkend heeft, netjes excuses heeft gemaakt en de status quo is dat hij en zijn vechters gewoon welkom zijn. In een volwassen wereld kan dat gewoon. Toch is het dan raar dat schorsingen die de WFCA publiceert niet door de andere bonden worden overgenomen. Een goed voorbeeld daarvan is één van dé WFCA promotors van het eerste uur: Jan Pasztjerik. Hij is een periode geschorst bij de WFCA wegens een aantal niet nette uitlatingen richting de jury, maar ik neem aan dat hij volgende week zaterdag in Schiedam gewoon als coach aanwezig zal zijn. Dus als we het over het overnemen van schorsingen hebben!

    Vind het trouwens nog wel frappant dat zo vaak word doorgezaagd over de WAKO in Nederland, icm met opgaan van de WFCA in deze organisatie. Ik schat dat de WFCA sinds hun ontstaan ruim over de 1000 evenementen onder hun auspiciën hebben neergezet in Nederland met behulp van een zeer toegewijde ploeg mensen, die voor een schijntje soms wel twee keer in een weekend half Nederland doorcrossen, om hun hobby zo professioneel mogelijk uiting te geven. Mag ook wel eens gezegd worden. Daarom ben ik wel benieuwd hoeveel evenementen jij denkt dat de WAKO in Nederland onder auspiciën heeft gehad. Durf wel te stellen dat geen andere bond in Nederland de capaciteit, flexibiliteit en de mogelijkheden heeft dan de WFCA. Mede door hun krijgen de vechters wel een enorm platform om te presteren, één van de redenen waarom wij als Nederland zo goed zijn.



    Voordat dit een eigen leven gaat leiden: Absolute onzin! Om deel te nemen aan een evenement welke onder auspiciën van de WFCA staat, dient men te beschikken over een WFCA wedstrijdpaspoort. Om deze te verkrijgen dien je jezelf gewoon te kunnen legitimeren en vergezeld met een pasfoto word er na betaling een paspoort afgegeven. In dit paspoort staan dus gewoon voor- en achternaam .



    Nogmaals Jim: vanaf 1 januari moeten beide lidbonden van de FOG, de WFCA en de NOVER zich gaan committeren aan de opgestelde voorwaarden, dus ja: over dat standpunt hoeft dan niet meer te worden gediscussieerd.

    En nogmaals MIJ gaat het erom dat een bond die pas reglementen gaat opstellen en naleven als het echt niet anders kan (paspoorten waarvoor betaald moest worden was men tegen,ringartsen werd mee gesjoemeld) duidelijk blijk geeft van een gebrek aan principes...de WFCA is zo groot geworden vanwege die laagdrempeligheid,die flexibiliteit die jij zo roemt,dat ouwejongens krentenbrood en nergens moeilijk over doen...dus de promotor overal in terwille te zijn (tot en met dat promotor zelf zonder enige bekend A klasse verleden zelf voor een Europese titel mag vechten) al wil de promotor 100 partijen alle wensen worden ingewilligd om maar de grootste te zijn maar er is een groot verschil tussen kwantiteit en kwaliteit.
    Daarmee wil ik de mensen binnen de WFCA (officials etc) niet allemaal diskwalificeren want zoals ik al aangaf er zijn binnen de bond veel uitstekende mensen te vinden,met prima bedoelingen en veel inzet..ik ben alleen van mening dat de WFCA kwa opzet en structuur zwaar tekort schiet en niet de beste bond is om voor erkenning in aanmerking te komen.

  18. #68
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    En om verder te gaan over de WAKO,de erkenning zoals die er nu is kun je voor het overgrote deel op het conto schrijven van de inspanningen van met name Alex Engelhard die al jaren geleden een visie had. Zijn oorspronkelijke achtergrond zijn de Semi en Light Contact varianten van het Kickboksen en op dat vlak hebben zij een gedegen structuur opgezet van waaruit zij werken en van ''strength to strength'' groeien en zo hoort het ook,vanuit een goede basis met een toekomstvisie aan de gang gaan hetgeen niet meevalt in dit wereldje van opportunisten en backstabbers.

  19. #69
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    194
    vCash
    126000

    Default

    Leuk verhaal Laurent, maar het mes snijd aan twee kanten. Als ik de notulen nalees van het overleg komt dit punt inderdaad naar voren, en de actie die Clyde van Dams destijds uithaalde was niet de netste en daarover is onderling overleg geweest met als resultaat dat Clyde zijn fout erkend heeft, netjes excuses heeft gemaakt en de status quo is dat hij en zijn vechters gewoon welkom zijn. In een volwassen wereld kan dat gewoon. Toch is het dan raar dat schorsingen die de WFCA publiceert niet door de andere bonden worden overgenomen. Een goed voorbeeld daarvan is één van dé WFCA promotors van het eerste uur: Jan Pasztjerik. Hij is een periode geschorst bij de WFCA wegens een aantal niet nette uitlatingen richting de jury, maar ik neem aan dat hij volgende week zaterdag in Schiedam gewoon als coach aanwezig zal zijn. Dus als we het over het overnemen van schorsingen hebben!

    Vind het trouwens nog wel frappant dat zo vaak word doorgezaagd over de WAKO in Nederland, icm met opgaan van de WFCA in deze organisatie. Ik schat dat de WFCA sinds hun ontstaan ruim over de 1000 evenementen onder hun auspiciën hebben neergezet in Nederland met behulp van een zeer toegewijde ploeg mensen, die voor een schijntje soms wel twee keer in een weekend half Nederland doorcrossen, om hun hobby zo professioneel mogelijk uiting te geven. Mag ook wel eens gezegd worden. Daarom ben ik wel benieuwd hoeveel evenementen jij denkt dat de WAKO in Nederland onder auspiciën heeft gehad. Durf wel te stellen dat geen andere bond in Nederland de capaciteit, flexibiliteit en de mogelijkheden heeft dan de WFCA. Mede door hun krijgen de vechters wel een enorm platform om te presteren, één van de redenen waarom wij als Nederland zo goed zijn.

    Bonjour Richelieu,

    Bedankt voor je reactie. Wat betreft het overnemen van de schorsingen van de WFCA vermoed ik dat het volgende is gebeurd. N.a.v. de Hans & Clyde schorsingssoap is het vertrouwen onderling toentertijd weggevloeid, waardoor schijnbaar de behoefte om nog iets van de WFCA over te nemen niet meer aanwezig was. Ik denk dat het geval wat betreft Hans Pasztjerik volgend jaar niet meer zal voorkomen, als ik de recente ontwikkelingen zo zie.

    Dat de WFCA in Nederland meer evenementen organiseerd dan de WAKO Nederland klopt, dus wat let de WFCA om door te gaan onder de vlag van de WAKO? Door nu via de achterdeur (NOVER) binnen te sluipen bij NOC/NSF via het FOG, terwijl het ook via de voordeur kan bevestigd alleen maar weer dat de WFCA het altijd anders wil doen op hun eigen manier, terwijl er juist samengewerkt moet worden. Deze manier van werken, of jij het nu wel of niet leuk vind, wekt simpelweg irritatie bij een hoop forumbroeders, die dat niet onder banken of stoelen willen schuiven.

    Weet je Richelieu, ik doe eens gek.....Ik durf een weddenschap met je aan te gaan door het volgende te stellen: De WFCA zal voor medio 2014 alsnog toetreden tot de WAKO, die straks als enige een directe aansluiting( en dus als enige officiële Nederlandse kickboksbond) zal krijgen bij NOC/NSF. Een nacht in een van der Valk Hotel ergens in Nederland inclusief een dinerbon én een bioscoopbon. Hebben we een weddenschap of niet ( bij twijfel zullen Kevin & stiepje je geruststellen, want als ik iets beloof dan doe ik het wel.........

  20. #70
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    NL
    Posts
    176
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post


    Je mag wat mij betreft altijd je mening geven Robert, ook al vind jij dat vuile was. Denk dat het goed is dat in deze topic enkele zaken uit het verleden naar voren worden gehaald. Eén ervan is bijvoorbeeld de Fighter Database die enige tijd op Fighttalk heeft gedraaid, welke overigens niet de enige was aangezien Angelo Meola ook lange tijd een databank heeft gerund. Enige tijd later gingen alle bonden op vechtsportsites hun uitslagen publiceren, maar de optie die jij gaf dat bonden zelf de content konden uploaden klinkt heel erg mooi. In mijn ogen té mooi om waar te zijn omdat altijd nog geld dat degene die betaald, bepaald. Dus bij eventuele meningsverschillen kon en kan de toegang geweigerd worden, en dat is dan vrij vervelend als je eerst meewerkt om een database te vullen en vervolgend verwijderd word.
    Harmen, m'n mening geven is geen probleem.
    Het wordt in dit geval verdomd moeilijk om het zonder 'anekdotes' te doen, die sommigen liever niet willen horen.


    Het verschil met de databases van Robbie en Angelo was dat die van Angelo meer (en allen maar) een uithangbord was voor vechters. Die van Robbie ging veel verder dan dat. Het kon gebruikt worden als een echte database met zoekfunkties/voorwaarden. En nog véél belangrijker, die van Robbie zou bijna realtime gevuld worden met door de bonden aangeleverde data, ipv van afhankelijk te zijn van mensen die op vrijwillige basis hun gegevens verstrekken aan Angelo.
    Voor wat dat laatste betreft..."zoals de waard is vertrouwt ie zn gasten". Er bestaan op deze wereld mensen die zich aan hun woord houden. Bijna alle handelsovereenkomsten en hele economieën zijn gebaseerd op vertrouwen. Als dat er niet is wordt er niks verkocht en stort de economie in elkaar, zoals we allemaal op dit moment mogen ervaren.
    Maar ja, achterdocht is een hele goede reden om dit af te wijzen.

    Over het stuklopen destijds lijkt het wel alsof de WFCA als grootste boosdoener word neergezet, maar de overgebleven bonden hadden toch gewoon verder kunnen discussiëren en gezamenlijk sterk naar buiten kunnen treden? Aan eenduidigheid was en is er zeker behoefte, dus waarom dat dan niet bereiken met de bonden die nog wel aan tafel zaten? Nu komt het bij mijn in ieder geval over als een verhaal vol frustratie en dat is jammer. Het aantal kampen is nog steeds niet echt gereduceerd, dus er is in dat opzicht niets bereikt. In mijn ogen had je wel wat bereikt als je dat aantal toen kunnen halen. In principe dezelfde situatie die nu gaat ontstaan.
    De opzet van de bondenoverleg was om fraude en wanpraktijken tegen te gaan met een pakket van maatregelen.
    Deze wanpraktijken konden straffeloos plaatsvinden omdat een fout figuur hetzelfde elke keer weer bij een andere bond kon uithalen. Zo'n overleg is alleen zinvol als ALLE bonden meedoen. Het heeft weinig zin als de WFCA alsnog een veilige haven biedt voor foute personen/sportscholen.

    Leuk verhaal Laurent, maar het mes snijd aan twee kanten. Als ik de notulen nalees van het overleg komt dit punt inderdaad naar voren, en de actie die Clyde van Dams destijds uithaalde was niet de netste en daarover is onderling overleg geweest met als resultaat dat Clyde zijn fout erkend heeft, netjes excuses heeft gemaakt en de status quo is dat hij en zijn vechters gewoon welkom zijn. In een volwassen wereld kan dat gewoon. Toch is het dan raar dat schorsingen die de WFCA publiceert niet door de andere bonden worden overgenomen. Een goed voorbeeld daarvan is één van dé WFCA promotors van het eerste uur: Jan Pasztjerik. Hij is een periode geschorst bij de WFCA wegens een aantal niet nette uitlatingen richting de jury, maar ik neem aan dat hij volgende week zaterdag in Schiedam gewoon als coach aanwezig zal zijn. Dus als we het over het overnemen van schorsingen hebben!
    Clyde is een aardige man. Maar tijdens gala's gaat ie nog wel eens over de streep. Ook organisatorisch was niet alles correct. Buiten het eerder besproken incident zijn er nog herhaaldelijk (ernstige) zaken voorgevallen die een reden tot schorsing rechtvaardigen. Dat waren geen foutjes waar over, onder genot van een kopje thee, gesproken kon worden. Juist in een volwassen wereld kan je represaille verwachten.


    Ik vraag me af waar en wanneer gepubliceerd is dat Jan Pasztjerik geschorst zou zijn. Ik heb niks in mn, twee bij de WFCA bekende, mailboxen gezien. Ook niks in de staatscourant gelezen.
    Wel wil ik je herinneren aan de zwarte lijst zoals in het bondenoverleg besproken. De bonden zouden schorsingen aan elkaar doorgeven en overnemen.
    De WFCA heeft al die jaren tot voor kort NOOIT een schorsing overgenomen. Probeer nou niet de WFCA in een slachtofferrol te duwen.


    Vind het trouwens nog wel frappant dat zo vaak word doorgezaagd over de WAKO in Nederland, icm met opgaan van de WFCA in deze organisatie.
    Ik schat dat de WFCA sinds hun ontstaan ruim over de 1000 evenementen onder hun auspiciën hebben neergezet in Nederland met behulp van een zeer toegewijde ploeg mensen, die voor een schijntje soms wel twee keer in een weekend half Nederland doorcrossen, om hun hobby zo professioneel mogelijk uiting te geven. Mag ook wel eens gezegd worden. Daarom ben ik wel benieuwd hoeveel evenementen jij denkt dat de WAKO in Nederland onder auspiciën heeft gehad. Durf wel te stellen dat geen andere bond in Nederland de capaciteit, flexibiliteit en de mogelijkheden heeft dan de WFCA. Mede door hun krijgen de vechters wel een enorm platform om te presteren, één van de redenen waarom wij als Nederland zo goed zijn.
    Een nogal grote dooddoener.
    Alle bonden die nederland kent en gekend heeft, hebben er aan gewerkt en verdienen dezelfde veer in hun kont.


    Voordat dit een eigen leven gaat leiden: Absolute onzin! Om deel te nemen aan een evenement welke onder auspiciën van de WFCA staat, dient men te beschikken over een WFCA wedstrijdpaspoort. Om deze te verkrijgen dien je jezelf gewoon te kunnen legitimeren en vergezeld met een pasfoto word er na betaling een paspoort afgegeven. In dit paspoort staan dus gewoon voor- en achternaam .
    Het verhaal wat je hier afsteekt geldt sinds omstreeks maart(?) dit jaar.
    Al die voorgaande jaren was totaal geen punt als je geen paspoort had. Ook niet als Mohammed (zonder achternaam) deze week Bennie (zonder achternaam) heet omdat ie vorige week KO is gegaan, ook niet als je C klasser naar de A gaat en paar maanden later een NW partij draait. Op een gegeven moment was het zelfs zo dat er met een verveeld gezicht en een zucht je paspoort ingevuld werd als je na enig aandringen daarom vroeg.
    Sinds begin dit jaar de NOVER en WAKO erkend werden, was ineens de noodzaak geboren om toch maar eens serieus mee aan de gang te gaan. En natuurlijk ook contributie vragen.
    Andere bonden die wel netjes een ledenadminstratie bijhielden en contributie vroegen werden en public uitgemaakt voor zakkenvullers en oplichters!
    Btw, sinds de 'heruitvinding' van het paspoort heb ik al meerdere keren mogen meemaken dat er bij WFCA gala's geen paspoort nodig was. Dus zo konsekwent wordt die regel ook niet nageleefd.


    Nogmaals Jim: vanaf 1 januari moeten beide lidbonden van de FOG, de WFCA en de NOVER zich gaan committeren aan de opgestelde voorwaarden, dus ja: over dat standpunt hoeft dan niet meer te worden gediscussieerd.
    Je 'vergeet' de WAKO.

  21. #71
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    562
    vCash
    126000

    Default

    ik vraag me toch af hoe het nu zit met de mon . de mon is aangesloten bij het ncs en het ncs is weer lid van het noc nsf .
    dan is de mon lid van ifma en ifma is aangesloten bij sportaccord . lijkt me toch dat ze dan de mon niet zo maar aan de kant kunnen schuiven ??

  22. #72
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    194
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Hans Vos View Post
    ik vraag me toch af hoe het nu zit met de mon . de mon is aangesloten bij het ncs en het ncs is weer lid van het noc nsf .
    dan is de mon lid van ifma en ifma is aangesloten bij sportaccord . lijkt me toch dat ze dan de mon niet zo maar aan de kant kunnen schuiven ??
    Beste Hans,

    Dat gaat ook niet gebeuren. Ik was toevallig in de Efteling en ik hoorde van een kaboutertjes & elfjes dat het helemaal goed gaat komen met de MON. Laten we zo zeggen dat zelfs Hans Klok hier een puntje aan kan zuigen. Wat, hoe en wanneer.......???? Er gaat wat gebeuren.

  23. #73
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Hans Vos View Post
    ik vraag me toch af hoe het nu zit met de mon . de mon is aangesloten bij het ncs en het ncs is weer lid van het noc nsf .
    dan is de mon lid van ifma en ifma is aangesloten bij sportaccord . lijkt me toch dat ze dan de mon niet zo maar aan de kant kunnen schuiven ??
    Het hebben van Internationale aansluiting is 1 criterium,maar zo zijn er nog meerdere en de MON heeft hier niet aan kunnen voldoen.

  24. #74
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by NO GUTS NO GLORY View Post
    Leuk verhaal Laurent, maar het mes snijd aan twee kanten. Als ik de notulen nalees van het overleg komt dit punt inderdaad naar voren, en de actie die Clyde van Dams destijds uithaalde was niet de netste en daarover is onderling overleg geweest met als resultaat dat Clyde zijn fout erkend heeft, netjes excuses heeft gemaakt en de status quo is dat hij en zijn vechters gewoon welkom zijn. In een volwassen wereld kan dat gewoon. Toch is het dan raar dat schorsingen die de WFCA publiceert niet door de andere bonden worden overgenomen. Een goed voorbeeld daarvan is één van dé WFCA promotors van het eerste uur: Jan Pasztjerik. Hij is een periode geschorst bij de WFCA wegens een aantal niet nette uitlatingen richting de jury, maar ik neem aan dat hij volgende week zaterdag in Schiedam gewoon als coach aanwezig zal zijn. Dus als we het over het overnemen van schorsingen hebben!

    Vind het trouwens nog wel frappant dat zo vaak word doorgezaagd over de WAKO in Nederland, icm met opgaan van de WFCA in deze organisatie. Ik schat dat de WFCA sinds hun ontstaan ruim over de 1000 evenementen onder hun auspiciën hebben neergezet in Nederland met behulp van een zeer toegewijde ploeg mensen, die voor een schijntje soms wel twee keer in een weekend half Nederland doorcrossen, om hun hobby zo professioneel mogelijk uiting te geven. Mag ook wel eens gezegd worden. Daarom ben ik wel benieuwd hoeveel evenementen jij denkt dat de WAKO in Nederland onder auspiciën heeft gehad. Durf wel te stellen dat geen andere bond in Nederland de capaciteit, flexibiliteit en de mogelijkheden heeft dan de WFCA. Mede door hun krijgen de vechters wel een enorm platform om te presteren, één van de redenen waarom wij als Nederland zo goed zijn.

    Bonjour Richelieu,

    Bedankt voor je reactie. Wat betreft het overnemen van de schorsingen van de WFCA vermoed ik dat het volgende is gebeurd. N.a.v. de Hans & Clyde schorsingssoap is het vertrouwen onderling toentertijd weggevloeid, waardoor schijnbaar de behoefte om nog iets van de WFCA over te nemen niet meer aanwezig was. Ik denk dat het geval wat betreft Hans Pasztjerik volgend jaar niet meer zal voorkomen, als ik de recente ontwikkelingen zo zie.

    Dat de WFCA in Nederland meer evenementen organiseerd dan de WAKO Nederland klopt, dus wat let de WFCA om door te gaan onder de vlag van de WAKO? Door nu via de achterdeur (NOVER) binnen te sluipen bij NOC/NSF via het FOG, terwijl het ook via de voordeur kan bevestigd alleen maar weer dat de WFCA het altijd anders wil doen op hun eigen manier, terwijl er juist samengewerkt moet worden. Deze manier van werken, of jij het nu wel of niet leuk vind, wekt simpelweg irritatie bij een hoop forumbroeders, die dat niet onder banken of stoelen willen schuiven.

    Weet je Richelieu, ik doe eens gek.....Ik durf een weddenschap met je aan te gaan door het volgende te stellen: De WFCA zal voor medio 2014 alsnog toetreden tot de WAKO, die straks als enige een directe aansluiting( en dus als enige officiële Nederlandse kickboksbond) zal krijgen bij NOC/NSF. Een nacht in een van der Valk Hotel ergens in Nederland inclusief een dinerbon én een bioscoopbon. Hebben we een weddenschap of niet ( bij twijfel zullen Kevin & stiepje je geruststellen, want als ik iets beloof dan doe ik het wel.........
    Aansluiting van de WFCA bij de WAKO in de toekomst lijkt mij geen waarschijnlijkheid juist vanwege de verschillen in inzicht en professionaliteit van beide organisaties.

  25. #75
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Coldcrust View Post
    Het hebben van Internationale aansluiting is 1 criterium,maar zo zijn er nog meerdere en de MON heeft hier niet aan kunnen voldoen.
    MON kan dus niet meer via de FOG meedoen in dit verhaal. Wat de NCS betreft ten aanzien van gala's zijn nog geen besluiten genomen volgens mij (er zijn natuurlijk nog helemaal geen definitieve besluiten genomen).

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •