MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 26 to 50 of 116
  1. #26
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    3.038
    vCash
    126022

    Default

    In het topvoetbal (Fifa reglement) is er trouwens een leeftijdsgrens (45 jaar) voor scheidssrechters en moeten ze jaarlijks een aantal testen (waaronder een pittige conditietest) ondergaan om te worden toegelaten. Ik weet niet hoe het bijv. in de UFC geregeld is maar daar zie je bijv. niet echt op leeftijd zijnde scheidsrechters. Ik denk wel dat Glory het 1 en ander zal nabespreken
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Oct 2012
    Posts
    31
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by rollermanskunk View Post
    In het topvoetbal (Fifa reglement) is er trouwens een leeftijdsgrens (45 jaar) voor scheidssrechters en moeten ze jaarlijks een aantal testen (waaronder een pittige conditietest) ondergaan om te worden toegelaten. Ik weet niet hoe het bijv. in de UFC geregeld is maar daar zie je bijv. niet echt op leeftijd zijnde scheidsrechters. Ik denk wel dat Glory het 1 en ander zal nabespreken
    Bij voetbal maken de scheidsrechters ook heel veel meters en moeten ze snel achter de hele situatie aan. Kickboksen gebeurd in een ring en is de leeftijd van de scheids dus ook minder van belang op zekere hoogte.

  3. #28
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    420
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by rollermanskunk View Post
    Joop telde eerst tot 8 en stopte toen het gevecht. Beetje vreemd. Tel dan tot 10 dan is het duidelijk. Nu leek het of Ghita weer verder kon met nog een paar seconden te gaan in de ronde. Misschien waren het de zenuwen of gewoon een verkeerde inschatting maar het was naar mijn mening een verkeerde beslissing van Joop.
    Ja en dat in een finale nadat je je door 3 wedstrijden hebt moeten vechten en je maanden hebt voorbereid.
    Het is nog steeds een gevecht hé, die kans om te knokkenwerd hem nu ontnomen. Ook voor Schilt is het balen.

    Hij had trouwens ook al het gevecht van Guidon meteen willen stoppen na de eerste down, maar Guidon spartelde zo hard tegen dat hij toch mocht doorgaan.

    Ik denk dat Ubeda het goed deed, maar veel te snel de gevechten afbreekt. Doet me een beetje denken aan Jay Nady.

  4. #29
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Ubeda is een vd betere scheidsen die er zijn.

  5. #30
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    501
    vCash
    126000

    Default

    Omdat joop te vroeg de partij ghita - schilt stopte ?? is hij dan ineens een slechte scheids ?
    Kom toch op, joop scheidst al jaren op grote evenementen en er is nog nooit iets over gezegd.

    Dus om hem nu ineens een slechte scheids te noemen vind ik nogal overdreven.

    en zoals bas boon al zei, ghita kon z,n handschoenen nie eens meer omhoog doen zo was die aangeslagen.

    Terechte beslissing van joop !

  6. #31
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Hij heeft al meer incidenten op zijn naam staan.

  7. #32
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ko2j View Post
    Die ene waar het 'slachtoffer' en z'n corner zo enorm protesteerden? Oh wacht, dat deden ze niet. Als Ghita niet meteen protest aantekende dan is het in mijn ogen een juiste beslissing.
    Ghita is gewoon te netjes om als een voetbaldebieltje te gaan protesteren, maar dat betekend niet dat hij het er helemaal niet mee eens was. Dat ze verder geen scene maakten vind ik juist erg goed van ze; Gewoon precies doen wat de scheids zegt, of je het er nou mee eens bent of niet, dat is hoe het hoort.

    Partij is naar mijn mening te vroeg afgebroken, maar dat maakt Ubeda nog niet direct een slechte scheidsrechter; wel zou hij misschien eens moeten kijken wat hij met de kritieken zou kunnen doen.

  8. #33
    Join Date
    May 2012
    Posts
    576
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    Ghita is gewoon te netjes om als een voetbaldebieltje te gaan protesteren, maar dat betekend niet dat hij het er helemaal niet mee eens was. Dat ze verder geen scene maakten vind ik juist erg goed van ze; Gewoon precies doen wat de scheids zegt, of je het er nou mee eens bent of niet, dat is hoe het hoort.

    Partij is naar mijn mening te vroeg afgebroken, maar dat maakt Ubeda nog niet direct een slechte scheidsrechter; wel zou hij misschien eens moeten kijken wat hij met de kritieken zou kunnen doen.
    Wat hij met kritieken doet moet je maar eens op kickbox.nl of op ze facebook pagina kijken, is meestal huilie huilie

  9. #34
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by jantje11 View Post
    Omdat joop te vroeg de partij ghita - schilt stopte ?? is hij dan ineens een slechte scheids ?
    Kom toch op, joop scheidst al jaren op grote evenementen en er is nog nooit iets over gezegd.

    Dus om hem nu ineens een slechte scheids te noemen vind ik nogal overdreven.
    Zeker nieuw op MF jantje, dit is geen nieuwe discussie onderwerp hier.

  10. #35
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Mauro View Post
    Zeker nieuw op MF jantje, dit is geen nieuwe discussie onderwerp hier.
    Haha, zeker niet. Maar als ik nog iets dieper terug graag in het verleden had Ubeda al enige tijd geleden aangegeven er klaar mee te zijn en er abrupt mee te stoppen. Dat is iets meer dan een jaar geleden. Dat was nav de discussie over het scheidsen van de partij tussen Hari en Saki. Daarna kwam GLORY en de rest is alweer history. Of je hem nu mag of niet en zijn manier van scheidsen goed vind of niet, denk dat we hem nog wel enige tijd zullen gaan zien

  11. #36
    Join Date
    Sep 2005
    Posts
    67
    vCash
    126000

    Default

    Joop is een scheidsrechter met " ballen" ! Ik voel me als vechter veilig met Joop als scheidsrechter. Er was veel commentaar over hoe hij zijn werk deed op Glory 4 maar ikzelf vind dat hij het goed deed bij de wedstrijd van Zimmerman vs Ben Saddik en Schilt vs Ghita.
    Liever een gevecht te vroeg gestopt dan te laat !

  12. #37
    Join Date
    May 2012
    Posts
    576
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Benjey Zimmerman View Post
    Joop is een scheidsrechter met " ballen" ! Ik voel me als vechter veilig met Joop als scheidsrechter. Er was veel commentaar over hoe hij zijn werk deed op Glory 4 maar ikzelf vind dat hij het goed deed bij de wedstrijd van Zimmerman vs Ben Saddik en Schilt vs Ghita.
    Liever een gevecht te vroeg gestopt dan te laat !
    Tot hij bij jou een discutabele beskissing maakt, kijken of je dan nog vol lof over hem praat.

  13. #38
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind Joop een goede scheidsrechter. Het is een scheidsrechter die niet over zich heen laat lopen en dat lijkt me niet onbelangrijk in deze tak van sport. Hij heeft veel ervaring en om heel eerlijk te zijn heb ik hem niet echt op foute beslissingen kunnen betrappen. Dat wil niet zeggen dat hij geen fouten maakt, maar naar mijn mening doet hij het erg goed. De finalepartij tijdens GLORY is naar mijn mening terecht gestopt door Joop. Je zag dat Ghita als een zandzak neerging. Op het moment dat hij die trap heeft krijgt zie je zijn rechterarm meteen omlaag zakken langs zijn lichaam en gaat hij hard neer.

    Het is een belangrijke verantwoordelijkheid van de scheidsrechter om in te grijpen op het moment dat hij het niet langer verantwoord vindt om door te vechten. Ik snap de teleurstelling bij Ghita wel, want hij stond weer op, maar ik denk dat Joop hier geen verkeerd besluit heeft genomen.

  14. #39
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Ik vind Joop een goede scheidsrechter. Het is een scheidsrechter die niet over zich heen laat lopen en dat lijkt me niet onbelangrijk in deze tak van sport. Hij heeft veel ervaring en om heel eerlijk te zijn heb ik hem niet echt op foute beslissingen kunnen betrappen. Dat wil niet zeggen dat hij geen fouten maakt, maar naar mijn mening doet hij het erg goed. De finalepartij tijdens GLORY is naar mijn mening terecht gestopt door Joop. Je zag dat Ghita als een zandzak neerging. Op het moment dat hij die trap heeft krijgt zie je zijn rechterarm meteen omlaag zakken langs zijn lichaam en gaat hij hard neer.

    Het is een belangrijke verantwoordelijkheid van de scheidsrechter om in te grijpen op het moment dat hij het niet langer verantwoord vindt om door te vechten. Ik snap de teleurstelling bij Ghita wel, want hij stond weer op, maar ik denk dat Joop hier geen verkeerd besluit heeft genomen.
    Het gaat om het geheel.
    Joop geeft hem 8 tellen, dus een knockdown.
    Volgens de Glory regels 2 knockdowns in 1 ronde is TKO, 3 knockdowns in totaal is TKO.
    Een KO is er bij 10 tellen, Ghita lag niet op de grond toen er geteld werd hij kreeg een staande knockdown.
    Ja hij was aangeslagen, maar tel niet tot 8 alszijnde een knockdown, tel dan door tot 10.
    Met 8 seconden op de klok resterend had Joop kunnen beslissen het gevecht door te laten gaan zodat Ghita in de rust verder kon herstellen. Als je alle partijen van Ghita bekijkt heeft hij dezelfde wazige blik in alle partijen die hij die avond vocht. Een gros van de vechters stond er met een jetlag te knokken, mijns inziens is de kritiek terecht. De regels die Glory hanteert zijn discutabel hoeveel partijen in Thailand waar ze 5x3 min knokken vinden na een knockdown gewoon nog plaats, waarbij de vechter erger aangeslagen is?
    Daarnaast waren er tijdens het hele evenement slippartijen een er van kreeg 8 tellen, en een andere echte knockdown kreeg geen 8 tellen.
    Joop stond tegenover Ghita en had bij 8 tellen door kunnen tellen, immers waarom tot 8 tellen en dan alsnog met de handjes zwaaien dat de partij over is.
    Last edited by MuayThaiGuy; 02-01-2013 at 11:07.

  15. #40
    Join Date
    Sep 2009
    Posts
    1.153
    vCash
    127209

    Default

    Jullie vergeten dar Joop de enige persoon is (naast Sem) die Ghita recht in de ogen heeft aan kunnen kijken.
    Wij zien het van een hoek en die beleving is toch niet te vergelijken. Het is Joop zijn verantwoordelijkheid en zijn beslissing.

    Ik begrijp de redenen maar toch kun je niet zeggen dat hij een verkeerde beslissing heeft gemaakt.

  16. #41
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MuayThaiGuy View Post
    Het gaat om het geheel.
    Joop geeft hem 8 tellen, dus een knockdown.
    Volgens de Glory regels 2 knockdowns in 1 ronde is TKO, 3 knockdowns in totaal is TKO.
    Een KO is er bij 10 tellen, Ghita lag niet op de grond toen er geteld werd hij kreeg een staande knockdown.
    Ja hij was aangeslagen, maar tel niet tot 8 alszijnde een knockdown, tel dan door tot 10.
    Met 8 seconden op de klok resterend had Joop kunnen beslissen het gevecht door te laten gaan zodat Ghita in de rust verder kon herstellen. Als je alle partijen van Ghita bekijkt heeft hij dezelfde wazige blik in alle partijen die hij die avond vocht. Een gros van de vechters stond er met een jetlag te knokken, mijns inziens is de kritiek terecht. De regels die Glory hanteert zijn discutabel hoeveel partijen in Thailand waar ze 5x3 min knokken vinden na een knockdown gewoon nog plaats, waarbij de vechter erger aangeslagen is?
    Daarnaast waren er tijdens het hele evenement slippartijen een er van kreeg 8 tellen, en een andere echte knockdown kreeg geen 8 tellen.
    Joop stond tegenover Ghita en had bij 8 tellen door kunnen tellen, immers waarom tot 8 tellen en dan alsnog met de handjes zwaaien dat de partij over is.
    Ik begrijp je punt, maar ik denk dat Joop tijdens het tellen de indruk kreeg dat Ghita niet verder kon. Zoals Tykill ook al aangeeft, hij is de enige die Ghita in de ogen heeft kunnen kijken. Joop had mogelijk kunnen beslissen dat de partij door zou gaan, maar het besluit dat hij heeft genomen is naar mijn mening niet verkeerd.

  17. #42
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Ik begrijp je punt, maar ik denk dat Joop tijdens het tellen de indruk kreeg dat Ghita niet verder kon. Zoals Tykill ook al aangeeft, hij is de enige die Ghita in de ogen heeft kunnen kijken. Joop had mogelijk kunnen beslissen dat de partij door zou gaan, maar het besluit dat hij heeft genomen is naar mijn mening niet verkeerd.
    Dus dan had Joop tot 10 moeten tellen en niet tot 8 een moment wachten en dan alsnog de partij afblazen, toch?

  18. #43
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    den helder
    Posts
    2.914
    vCash
    126000

    Default

    Joop heeft mij veel gescheidst je weet dan gewoon dat je aan de bak moet want als je bijv valt geeft hij weinig tijd om op te staan en dit houd leven in het spel. Ook als hij ziet dat er veel gehangen wordt en weinig actie is haalt hij je uit elkaar en moet je weer verder knokken want daar komen de mensen voor en daar vecht je ook voor. Blijf je te lang liggen of ga je tijd lopen rekken is de kans gewoon dat je telen krijgt. En terecht want je komt om te knokken! En daar betaald het publiek voor!

    Ik vind Joop persoonlijk een hele goede scheids.

  19. #44
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Ubeda is top, ik zie hem graag scheidsen

    Ik sluit me aan bij het verhaal van Justi

  20. #45
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by jojo View Post
    Joop heeft mij veel gescheidst je weet dan gewoon dat je aan de bak moet want als je bijv valt geeft hij weinig tijd om op te staan en dit houd leven in het spel. Ook als hij ziet dat er veel gehangen wordt en weinig actie is haalt hij je uit elkaar en moet je weer verder knokken want daar komen de mensen voor en daar vecht je ook voor. Blijf je te lang liggen of ga je tijd lopen rekken is de kans gewoon dat je telen krijgt. En terecht want je komt om te knokken! En daar betaald het publiek voor!

    Ik vind Joop persoonlijk een hele goede scheids.
    Voegt dit wat toe aan de discussie?
    Ghita stond snel op, Ghita hing niet, er was genoeg actie, Ghita rekte geen tijd.
    Wat vindt je van de discussie, heb je de partij gezien? Uit het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst

  21. #46
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    NB
    Posts
    6.117
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MuayThaiGuy View Post
    Voegt dit wat toe aan de discussie?
    Ghita stond snel op, Ghita hing niet, er was genoeg actie, Ghita rekte geen tijd.
    Wat vindt je van de discussie, heb je de partij gezien? Uit het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
    Persoonlijke ervaringen/menigen voegen altijd nog meer toe dan: ik heb dit op tv gezien, en aan de hand daarvan heb ik de volgende mening...

    De topic titel is Joop Ubeda goede scheidsrechter?

    Zij geeft daar aan de hand van persoonlijke ervaringen antwoord op.

    dus wat jank je eigenlijk?
    Fedor - Mousasi - GSP - Aoki - Hellboy - Cigano - Alvarez - Wicky - Diaz - Kitaoka
    Signature bet record: 2-0

  22. #47
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Amsterdam / Alkmaar / Napoli
    Posts
    3.368
    vCash
    126000

    Default

    Mijn mening is eigenlijk dat hij te veel aanwezig is, wat dat betreft kan hij veel leren van de refs van bijvoorbeeld Pride en de UFC, die vallen bijna niet op in een wedstrijd terwijl dat bij Ubeda wel het geval is. Ook bij meerdere partijen te zien dat hij even te fel zijn mening uit en dat vind ik vaak te ver gaan, ook met hoe hij verbaal over komt in een wedstrijd. Maar goed, ieder zijn mening.....
    "Morte prima di disonore"
    ------------------
    ***MejiroGym***

  23. #48
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    3.038
    vCash
    126022

    Default

    Het blijft een twijfelgeval. Joop leek zelf ook niet echt zeker van zijn zaak. Liep verontschuldigend weg van Ghita.
    Last edited by rollermanskunk; 02-01-2013 at 13:50.

  24. #49
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    719
    vCash
    123944

    Default

    Voorop gesteld, ik vind Joop een goede scheids. Bij de finale had ik gezien alle omstandigheden (finale, nog 8 seconden op de klok) mijn twijfels over zijn beslissing, echter heb ik net de beelden terug gezien en valt het op dat Ghita zijn handen niet optilt op het commando van Joop. Kijk maar terug Joop vraagt of Ghita er klaar voor is en gebaard dat hij zijn handen bij zijn hoofd moet houden, vervolgens doet Ghita dit niet.

    Wat moet je als scheids doen als de vechter om 1 of andere reden niet in staat is om je instructies op te volgen?

  25. #50
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    3.038
    vCash
    126022

    Default

    Quote Originally Posted by yuko View Post
    Voorop gesteld, ik vind Joop een goede scheids. Bij de finale had ik gezien alle omstandigheden (finale, nog 8 seconden op de klok) mijn twijfels over zijn beslissing, echter heb ik net de beelden terug gezien en valt het op dat Ghita zijn handen niet optilt op het commando van Joop. Kijk maar terug Joop vraagt of Ghita er klaar voor is en gebaard dat hij zijn handen bij zijn hoofd moet houden, vervolgens doet Ghita dit niet.

    Wat moet je als scheids doen als de vechter om 1 of andere reden niet in staat is om je instructies op te volgen?

    Hier een gif van de beslissing:

    http://www.2shared.com/photo/_RbxYcl..._decision.html

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •