MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 36
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default Intensiteit --> Mindset --> Resultaat, verschil per persoon

    Ik zat zo even na te denken aan de hand van een discussie die ik had met een bodybuilder. Eentje die zeer 1-dimensionaal is en dus nog geen km kan hardlopen, laat staan 20 stoten op de zak kan geven, wat mij een paar vragen laat stellen..

    Ik weet dat ie hard z'n best doet, maar stiekem in mezelf weet ik dat het best mee valt tot wat ik gezien heb.
    Je hebt mensen die gewoon trainen, mensen die hard trainen en mensen die beesten, daar zit nog al een verschil in. Die laatste catagorie heeft met mindset te maken.

    Misschien is voor zijn doen een keiharde training 100% en denkt ie dat ie daarmee de hele toko had gesloopt.
    Dus ik vertelde hem vandaag enthousiast over mijn beestachtige training van gister en direct was hij daar heel mak over, ik ga ook altijd 100% en wellicht nog iets verder, dus valt mee wat je gedaan hebt, ben ik wel gewent...

    Toen moest ik de hele tijd lachen van binnen en heb hem in zijn waarde gelaten.
    Ik weet nl dat hij deze training van gister niet eens bij had kunnen houden en de intensiteit was bij mij absurd.
    Natuurlijk heeft dat geen zin om uit te leggen aan zo iemand en heeft ook geen waarde verder.


    De vraag is: ligt het nou aan mij of zijn het gewoon 2 verschillende werelden waarin je niet eens iets kan vergelijken. Iedereen beleeft het anders. Ik denk dat we helemaal niet weten wat 100% is. Dat komt pas tijdens leven op dood situatie naar boven.. maar "gewoon" tot de limit gaan of met het "beest" los over de limit gaan is naar mijn mening toch even een verschil.

    Moeilijk verhaal.. dat vergelijken met elkaar en wie doet er meer z'n best en behaalt meer resultaat..
    Lijkt wel een ego kwestie, althans ik heb er zelf geen last van van want ik doe nu niet aan competitie.
    Maar misschien levert het een leuke discussie op.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    laat iedereen in zijn waarde.
    Geloof in jezelf, zonder een ander zijn 'weg' als 'minder goed' te oordelen
    "If you have to stop and think, it's too late"

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Ja focus, dat is weer zo'n ontzettend politiek correct antwoord, jij als deskundige kan er wel wat meer over vertellen.

    Natuurlijk snap ik en laat ik iedereen in z'n waarde, zoals ik al deed.

    Maar het is dus lastig om met zulke mensen je vreugde te willen delen die het dan afdoen alsof ze het zelf dagelijks doen, terwijl ik ze amper zie zweten en ok hun achtergrond weet.. WTF lul ik nou, laat ze maar.

    Je hebt gelijk focus, ieder z'n eigen waarde in z'n eigen wereld. Dat zeker.

  4. #4
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Ik bedoelde het niet lullig,
    als er iemand nog kan leren om iedereen in zijn waarde te laten, dan ben ik dat

    Zo hard als jij traint, daar komen de meeste mensen helemaal niet aan,
    iedereen heeft zijn eigen versie van 100%
    Vergeet niet, dat jij leeft om te trainen
    -althans, zo kom je op mij over-
    en een heleboel mensen begrijpen dat niet

    Ik denk dat niet iedereen dat 'in zich heeft'
    en dat, als je daar met anderen over praat,
    die mensen zich daar geen voorstelling van kunnen maken

    Its lonely at the top
    "If you have to stop and think, it's too late"

  5. #5
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Body builders hoeven ook niet echt stuk te gaan, maar massa kweken. Waarschijnlijk gaan zij wel iets dieper in de verzuring bijvoorbeeld. Hangt af van je doel en idd ook je persoonlijkheid.

  6. #6
    Join Date
    May 2012
    Posts
    5
    vCash
    126000

    Default

    Ik begrijp wat Silat bedoelt, en ik heb een neef die ook zo trained, het heeft met veel factoren te maken, je achtergrond, dus wat is je kennis over de oefeningen en je lichaam. Je leeftijd, je privé leven, heb je werk/vrouw/kind.

    Nu zal je denken wat maakt dat uit heel veel. Mijn neef trained 4 uur per dag, ik kan dat niet. ik moet werken, thuis shit doen en 1000 andere dingen. Zelf train ik 3x in de week uur 5x5 stronglifts en 1 uur kickboksen. Ga ik 100%, als ik eerlijk ben nee.

    Waarom mijn mindset is op dit moment klote. Ik heb respect voor iemand die 200% kan geven, ook voor die gene die maar 10% kan geven. Ik zou heel graag ook willen wat silat en mijn neef kunnen. Kan ik daar komen ik denk het wel, maar het heeft met je grijze massa tussen je oren te maken.

    Ik worstel al maanden met me zelf, als ik de post van silat zie dan denk ik elke keer, damn die gast gaat hard, misschien zou ik hem om hulp moeten vragen. maar ja, dat doe je dan weer niet.

    En sommige willen niet weten of vooruit gaan in kennis ze willen doen wat zij willen en dat moeten ze zelf weten.

  7. #7
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Ik vind dit wel interessant, vooral de vraag wat 100% geven is. Ook al ga ik kapot in de training, ik zal altijd het gevoel hebben dat ik nog wat harder zou kunnen. Ik zal nooit tevreden zijn over mijn training, omdat ik weet dat het altijd beter zal kunnen, maarja dat heeft dan ook te maken met mentaliteit. Eigenlijk train je je mentaliteit.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  8. #8
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Daarom kan training nooit tippen aan een prestatie. Wedstrijden of real life situaties pushen je voorbij dat punt. Trainen nóóit.

    NOOIT
    "If you have to stop and think, it's too late"

  9. #9
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    Daarom kan training nooit tippen aan een prestatie. Wedstrijden of real life situaties pushen je voorbij dat punt. Trainen nóóit.

    NOOIT
    Wedstrijden zijn ook niet zo goed voor je conditie hoor! Denk eens aan de blessures en dergelijken.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  10. #10
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Ik doel op de intensiteit, die wordt nergens zo hoog als in een wedstrijd of levensbedreigende situatie.
    Dan pas ontstijg je jezelf.
    "If you have to stop and think, it's too late"

  11. #11
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    15
    vCash
    126000

    Default

    Misschien heeft hij een andere definitie van training of '100% gaan'. Het testen van de beginsituatie kan handig zijn, hierdoor kan je inschatten op wat voor intensiteit iemand moet trainen. 90% Van je 'kunnen' is voor iedereen 90%, ookal verschilt de snelheid of het aantal kilo's. En bodybuilders,tja...daarbij maakt eigenlijk geen drol uit hoe ze trainen aangezien het vooral om het uiterlijk gaat.

  12. #12
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by hamsterwang View Post
    Misschien heeft hij een andere definitie van training of '100% gaan'. Het testen van de beginsituatie kan handig zijn, hierdoor kan je inschatten op wat voor intensiteit iemand moet trainen. 90% Van je 'kunnen' is voor iedereen 90%, ookal verschilt de snelheid of het aantal kilo's. En bodybuilders,tja...daarbij maakt eigenlijk geen drol uit hoe ze trainen aangezien het vooral om het uiterlijk gaat.

    tja de huis en tuin bodybuilders mischien maar de professionals die doen niet zo maar wat
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  13. #13
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    15
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blade View Post
    tja de huis en tuin bodybuilders mischien maar de professionals die doen niet zo maar wat
    Ik zeg ook niet dat ze zo maar wat doen. Maar een bodybuilder hoeft niet echt sportspecifiek te trainen. Op het podium telt alleen het uiterlijk.

  14. #14
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Dan trainen ze nog altijd tot ze kotsen en de trap op moeten kruipen omdat ze niet meer kunnen lopen. Of is dat ook 90%?
    "If you have to stop and think, it's too late"

  15. #15
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by nosc View Post
    Ik begrijp wat Silat bedoelt, en ik heb een neef die ook zo trained, het heeft met veel factoren te maken, je achtergrond, dus wat is je kennis over de oefeningen en je lichaam. Je leeftijd, je privé leven, heb je werk/vrouw/kind.

    Nu zal je denken wat maakt dat uit heel veel. Mijn neef trained 4 uur per dag, ik kan dat niet. ik moet werken, thuis shit doen en 1000 andere dingen. Zelf train ik 3x in de week uur 5x5 stronglifts en 1 uur kickboksen. Ga ik 100%, als ik eerlijk ben nee.

    Waarom mijn mindset is op dit moment klote. Ik heb respect voor iemand die 200% kan geven, ook voor die gene die maar 10% kan geven. Ik zou heel graag ook willen wat silat en mijn neef kunnen. Kan ik daar komen ik denk het wel, maar het heeft met je grijze massa tussen je oren te maken.

    Ik worstel al maanden met me zelf, als ik de post van silat zie dan denk ik elke keer, damn die gast gaat hard, misschien zou ik hem om hulp moeten vragen. maar ja, dat doe je dan weer niet.

    En sommige willen niet weten of vooruit gaan in kennis ze willen doen wat zij willen en dat moeten ze zelf weten.
    Misschien dat je met dit soort klachten eerder wat professionelere hulp moet zoeken. Als je niet lekker in je vel zit, moet je jezelf niet ook nog eens gaan afmatten dat je niet 100% geeft. Kan me niet voorstellen dat dat helpt. Pas goed op jezelf

    Over het topic. Niemand vindt het leuk om te horen dat z'n training niks voorstelt. Je denkt wat goed werk verzet te hebben, en dan komt er iemand die zegt van 'ja moet je luisteren ik heb gisteren dit gedaan en dat was super zwaar, etc.' Jij vond het denk ik niet leuk dat hij deed alsof hij jouw training met twee vingers in z'n neus kon doen. Tegelijkertijd interpreteerde hij jouw verhaal misschien ook wel als een boodschap die stelde dat jouw training veel beter was dan de zijne in plaats van dat jij 'je vreugde wilde delen' zoals jij dat formuleert. Hoe mensen dingen die je zegt interpreteren, weet je nooit.

  16. #16
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Misschien dat je met dit soort klachten eerder wat professionelere hulp moet zoeken. Als je niet lekker in je vel zit, moet je jezelf niet ook nog eens gaan afmatten dat je niet 100% geeft. Kan me niet voorstellen dat dat helpt. Pas goed op jezelf

    Over het topic. Niemand vindt het leuk om te horen dat z'n training niks voorstelt. Je denkt wat goed werk verzet te hebben, en dan komt er iemand die zegt van 'ja moet je luisteren ik heb gisteren dit gedaan en dat was super zwaar, etc.' Jij vond het denk ik niet leuk dat hij deed alsof hij jouw training met twee vingers in z'n neus kon doen. Tegelijkertijd interpreteerde hij jouw verhaal misschien ook wel als een boodschap die stelde dat jouw training veel beter was dan de zijne in plaats van dat jij 'je vreugde wilde delen' zoals jij dat formuleert. Hoe mensen dingen die je zegt interpreteren, weet je nooit.
    goed topic dit.

    Hier stip je denk ik het punt aan waar het om draait. Iedereen denkt dat zijn manier de juiste is. Misschien train jij wel veel te hard en zou je met de helft veel beter in je vel zitten. Misschien ook niet en heb jij dit nodig om je lekker te voelen.
    Hij is in ieder geval 2x zo breed als jij en denkt, waar lul je over kleutertje. Terwijl jij pumped bent en je enthousiasme wilt delen.

    Ik zie echt gasten rondlopen die 3 uur met hun biceps bezig zijn en waarvan ik denk; dude, haal eerst die helm onder je trui weg dan zie je er 10x beter uit. Maar dat doet ie niet en moet hij lekker zelf weten. Hij ziet mijn triceps en denkt, wat een dunne armpjes heeft die gek; en maar squatten, dat ziet toch niemand.

    Ik train veel te weinig en daar baal ik van, maar voel me wel veel beter als toen ik helemaal niet meer trainde dus dat houd me op de been.

  17. #17
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    15
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    Dan trainen ze nog altijd tot ze kotsen en de trap op moeten kruipen omdat ze niet meer kunnen lopen. Of is dat ook 90%?
    Die 90% was slechts als voorbeeld...

  18. #18
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    oke, ik begreep je verkeerd
    ik wil alleen maar zeggen, dat ook bodybuilders tot de max kunnen gaan met trainen
    ook al is het slechts om het uiterlijk te veranderen
    maar misschien kan je de intensiteit van sport tot sport helemaal niet vergelijken
    is de trainingsintensiteit van een Epke Zonderland te vergelijken met die van een Usain Bolt?
    Allebei trainen ze tot de max...
    En van persoon tot persoon..
    tja, dat is ook nog lastig.
    Natuurlijk kun je kijken naar kilo's, trainingsvolume of frequentie, inspanningsduur, lactaatwaarden, hartslagwaarden, noemmaarop...
    maar uiteindelijk zit de mate waarin iemand voluit gaat, in iemand zijn hoofd

    De posts van Facade en Bromios verwoorden de kern van het probleem perfect
    "If you have to stop and think, it's too late"

  19. #19
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    It's all about the FOCUS and Mindset.

    Wat doe je met je emotie? krijg je goed of slecht nieuws van die dag... en wat doe jij er mee.
    Laat je je pakken door negatieve energie of buig je hem om en gooi je alles in je training en verbreek al je record?

    Emotie in wat voor vorm dan ook en wat jij er mee doet (dus je motivatie) is de trigger die het verschil gaat maken in je training.
    Dit kan je niet vergelijken met een ander en die ander zal er dan ook niks van snappen, ook hij zal het anders beleven dan jij deed in jou monster training.

    Competitie en noodsituaties = Emotie --> Motivatie

    Ik ga zo knallen, maar weet nu al dat ie niet zo monster zal zijn als van de week. Toch ga ik 100% knallen!

  20. #20
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    It's all about the FOCUS and Mindset.

    !




    That's right Bro!

    Ik wens je een goede training! Je bent een voorbeeld voor ons forumbroeders
    "If you have to stop and think, it's too late"

  21. #21
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    100% geven in een training is in een zekere manier ook subjectief.

    Want ik heb leerlingen die 200% geven en dan in een minuut net 40 mawashi's geven.
    en ik heb leerlingen die 100% geven en in een minuut 60 mawashi's geven.

    als je naar de cijfers zou kijken zonder hen te kennen zou je dus zeggen dat de gene met 60 trappen harder trained als de ander. Maar een A klasser kan eenmaal sneller en beter trappen als een nieuweling.

    Denk dat het bij jou ook zo was Silat. Jij doet dit al jaren en het klopt dat als iemand die minder ervaring doet wat jij doet, waarschijnlijk flauwvalt. Maar toch kan het zo zijn dat jullie kwa mentaliteit even veel geven.

    heb ik het een beetje kunnen uitleggen?
    Home mtk-gym.nl


  22. #22
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Ze hadden het over bodybuilding volgens mij.

  23. #23
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    ja maar daar geld ook het zelfde
    Home mtk-gym.nl


  24. #24
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    6.069
    vCash
    126000

    Default

    Ik merk het met klanten die ik begeleid tijdens trainingen. Sommige hebben jaren ervaring qua trainen en vertellen bij een intakegesprek dat ze altijd 100% trainen en helemaal kapot gaan. En als ze een training met mij meedoen dan zijn ze al na een paar oefeningen helemaal stuk en roepen dan, normaal kan ik veel meer, of train ik anders of vul zelf maar een ander excuus in.

    Maar wat is 100% geven en wat is kapot gaan, wat men vaak vergeet is dat per sport en per individu verschillend is. Een bodybuilder die een tabata circuittraining gaat doen is na 10 min kapot terwijl iemand anders (bijv. een voetballer of martial artist) het veel langer en makkelijk kan volhouden.

    De manier van trainen wat het lichaam gewend is, is waar het om gaat en de meeste mensen kunnen zich snel aanpassen aan de verschillende manieren van belasting van het lichaam.

    Mindset is iets totaal anders. Er zijn maar zeer weinig mensen die daadwerkelijk een mindset hebben van 100% geven. Een bodybuilder als Kai Greene is een mooi voorbeeld ervan. Die man geeft werkelijk alles maar dan ook alles op voor zijn doel namelijk Mr. Olympia worden. Echter is het onmogelijk om van sporters die de sport recreatief beoefenen een 100% mindset te vragen.

    Mensen die het presteren om 3 x per week te sporten, alleen in het weekend wat te drinken of roken en zo min mogelijk snacks eten, die geven al 100% voor hun doen. Daarom zeg ik ook, per doel en individu is het echt verschillend. Hoe je traint en hoe je mindset is.

    Ik ga hier verder niet te diep op in omdat het anders een pagina lang verhaal gaat worden, maar Silat als je een keer erover wilt praten dan sta ik er zeker voor open.

  25. #25
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    100% geven in een training is in een zekere manier ook subjectief.

    Want ik heb leerlingen die 200% geven en dan in een minuut net 40 mawashi's geven.
    en ik heb leerlingen die 100% geven en in een minuut 60 mawashi's geven.

    als je naar de cijfers zou kijken zonder hen te kennen zou je dus zeggen dat de gene met 60 trappen harder trained als de ander. Maar een A klasser kan eenmaal sneller en beter trappen als een nieuweling.

    Denk dat het bij jou ook zo was Silat. Jij doet dit al jaren en het klopt dat als iemand die minder ervaring doet wat jij doet, waarschijnlijk flauwvalt. Maar toch kan het zo zijn dat jullie kwa mentaliteit even veel geven.

    heb ik het een beetje kunnen uitleggen?
    Daarom vind ik het ook zo fijn als ik met mensen train die conditioneel hoger liggen dan ik. Hierdoor is het voor mij makkelijker meer te geven, omdat je toch wil meedoen met de mensen met de hoogste conditie. In je ééntje trainen is dan ook een stuk lastiger!
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •