MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 51 to 75 of 92
  1. #51
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Het duurde nogal lang voordat Focus zich kwam melden

    Ton Leenders weet inderdaad alles van powerliften. Dus om dan te melden dat powerliften het enige is wat werkt is nogal wc-eend. Sowieso neem ik mijnheer de sloper niet serieus gezien het feit dat hij beweert dat Alistair zonder problemen 60 Lbs pure spiermassa kan cutten.

    In ieder geval moet je iets doen wat draait om het versterken van je core. En of dat nu kettlebel, powerliften, crossfit of yoga is maakt niet zoveel uit.
    En je uithoudingsvermogen is ook handig.

    Maar MMA leer je door MMA te doen....
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #52
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Nog even een aanvulling (kan niet meer editten)

    Het belangrijkste is niet welke aanvullende sport je doet, maar hoe je het doet.

    Als jij een groepje gasten hebt die elkaar pushen tot het gaatje bij een potje squash dan is dat een stuk effectiever dan op je racefiets op je gemak een rondje rijden.

    Het is dus belangrijk dat je iets doet waar je achter staat en waar je fun in hebt.

  3. #53
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Nog even een aanvulling (kan niet meer editten)

    Het belangrijkste is niet welke aanvullende sport je doet, maar hoe je het doet.

    Als jij een groepje gasten hebt die elkaar pushen tot het gaatje
    bij een potje squash dan is dat een stuk effectiever dan op je racefiets op je gemak een rondje rijden.

    Het is dus belangrijk dat je iets doet waar je achter staat en waar je fun in hebt.
    Subliminal messaging. Gelukkig ging mijn gaydar op tijd af. Admins, let hier aub op,
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  4. #54
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Emmermeer Z.O.D.
    Posts
    935
    vCash
    126000

    Default

    Sorry heren (& dames) maaruh vele van jullie maken een denkfout; oh wanneer iets zeer gaat doen of verzuurd is dan werkt het...

    Kettlebells zijn beperkter dan halterwerk, laat die gedachte van één arm moeten werken nou eens los, waarom moet dat?

    Met een halter kun je niet boven je hoofd werken? Oh jij denkt dat een halter vastzit aan zo'n rack zeker Muaythaaiguy? Das een Smithmachine!

    Powerliften = geen gewichtheffen!

    Hoezo heb je langer nodig voor je een lift maakt met een halter Focus? Aan die poweroutput heb je alles, waarom gaan schaatsers harder schaatsen en bobsleeërs sneller starten? Omdat ze voorslaan! Wanneer Kettlebells beter voor ze waren, deden ze dat wel.

    Of hebben jullie je allemaal zo'n kogel laten aansmeren door een stoere trainer met een kale kop tijdens zo'n zware seminar?

    Corestability = een verkooppraatje van fysiotherapeuten, bedoeld voor mensen met rugklachten.


    *Waarom moet 'k overal toch steeds weer op reageren* zucht...

  5. #55
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    https://t.me/pump_upp
    Posts
    641
    vCash
    126416

    Default

    Verder nergens op gebaseerd ofzo maar Roeien lijkt me ook wel een goede.. je traint veel spiergroepen die je ook in mma kunt gebruiken (armen, benen en rug), je kunt er explosiviteit mee trainen en ook nog eens cardio.

  6. #56
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Emmermeer Z.O.D.
    Posts
    935
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MuayThaiGuy View Post
    Highpull's met een halter vergeet het maar
    Moet zeggen, je maakt m'n dag goed vriend!

  7. #57
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Emmermeer Z.O.D.
    Posts
    935
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MuayThaiGuy View Post
    Dat olympische lifts beter zijn omdat je veel meer vermogen kan leveren is ook dikke onzin, het is echt afhankelijk van hoeveel gewicht je gebruikt iemand die traint met 80% van zijn 1 rep max zal in verhouding veel minder output leveren omdat hij minder herhalingen kan maken
    F = m x s dus terug naar de schoolbanken of mssch beter gezegd; naar de schoolbanken...

  8. #58
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    1.169
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MuayThaiGuy View Post
    Wat zegt een papiertje tegenwoordig dat je de theorie kent ja.
    Geen papiertje, geen opleiding maar tegenwoordig staat er genoeg op het internet waarmee je met een beetje inzet hetzelfde te weten kunt komen als een Karl Noten
    6 jaar krachttraining gedaan for the record.
    Prima joh...

  9. #59
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by HUNEBED View Post
    Sorry heren (& dames) maaruh vele van jullie maken een denkfout; oh wanneer iets zeer gaat doen of verzuurd is dan werkt het...

    Kettlebells zijn beperkter dan halterwerk, laat die gedachte van één arm moeten werken nou eens los, waarom moet dat?

    Met een halter kun je niet boven je hoofd werken? Oh jij denkt dat een halter vastzit aan zo'n rack zeker Muaythaaiguy? Das een Smithmachine!

    Powerliften = geen gewichtheffen!

    Hoezo heb je langer nodig voor je een lift maakt met een halter Focus? Aan die poweroutput heb je alles, waarom gaan schaatsers harder schaatsen en bobsleeërs sneller starten? Omdat ze voorslaan! Wanneer Kettlebells beter voor ze waren, deden ze dat wel.

    Of hebben jullie je allemaal zo'n kogel laten aansmeren door een stoere trainer met een kale kop tijdens zo'n zware seminar?

    Corestability = een verkooppraatje van fysiotherapeuten, bedoeld voor mensen met rugklachten.


    *Waarom moet 'k overal toch steeds weer op reageren* zucht...
    Kettlebell's zijn gemaakt om met 1 arm je oefeningen te doen.
    Hoeveel oefeningen kun jij mij opnoemen waarbij de halter boven je schouders uit komt buiten military presses en het voorslaan en uitstoten.
    Je hoeft mij niet te vertellen wat een smith machine is hoor, ik ken ze en ja ook gebruikt voor box squats, front squats, MP's, shrugs etc., etc je moet toch wat als er van die breezerboys in 3 week een 6 pack willen creëren maar meer bezig zijn met facebook op hun mobiel dan trainen maar wel de apparaten cq machines cq dumbells bezet houden.
    Ik train lekker thuis met mijn kettlebell's en het bevalt mij prima en wat jullie er van vinden zal mij aan mijn reet roesten

  10. #60
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by HUNEBED View Post
    Sorry heren (& dames) maaruh vele van jullie maken een denkfout; oh wanneer iets zeer gaat doen of verzuurd is dan werkt het...

    Kettlebells zijn beperkter dan halterwerk, laat die gedachte van één arm moeten werken nou eens los, waarom moet dat?

    Met een halter kun je niet boven je hoofd werken? Oh jij denkt dat een halter vastzit aan zo'n rack zeker Muaythaaiguy? Das een Smithmachine!

    Powerliften = geen gewichtheffen!

    Hoezo heb je langer nodig voor je een lift maakt met een halter Focus? Aan die poweroutput heb je alles, waarom gaan schaatsers harder schaatsen en bobsleeërs sneller starten? Omdat ze voorslaan! Wanneer Kettlebells beter voor ze waren, deden ze dat wel.

    Of hebben jullie je allemaal zo'n kogel laten aansmeren door een stoere trainer met een kale kop tijdens zo'n zware seminar?

    Corestability = een verkooppraatje van fysiotherapeuten, bedoeld voor mensen met rugklachten.


    *Waarom moet 'k overal toch steeds weer op reageren* zucht...
    Allereerst hoef je helemaal nergens op te reageren, en ik over het algemeen doe je dat ook niet,
    maar je zal ons wel weer een cursus gewichtheffen met Ton Leenders willen aansmeren.
    Anders horen we je nooit ....

    Ten tweede is een schaatsbeweging iets heel anders dan elke willekeurige bewegin in de vechtsport.
    Als ik jou echt nog het verschil in RFD, time to Fmax, Tmax en dergelijke moet gaan uitleggen, dan moet je misschien je hand even uit Ton zijn reet halen en lekker de boeken in duiken...

    Ten derde ben je wel erg eendimensionaal als je denkt dat voorslaan de sleutel is tot een prestatieverbetering.
    Ja het is een goede oefening. Voor elke oefening is een tijd en een plaats. Maar niet elke tijd en elke plaats.


    Ten vierde, je ego zit in de weg van een normaal gedachteproces.
    mr onetrack mind
    Last edited by FOCUS; 02-02-2013 at 16:49.
    "If you have to stop and think, it's too late"

  11. #61
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    amsterdam
    Posts
    696
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by HUNEBED View Post
    F = m x s dus terug naar de schoolbanken of mssch beter gezegd; naar de schoolbanken...
    Bedoel je niet F=m x a en waarom zeg je twee keer schoolbanken?

  12. #62
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    mja en laat ik dan toch maar even reageren op je onzinpost over corestability
    inderdaad de term en de training wordt te pas en te onpas gebruikt,
    helemaal met je eens,

    Maar blessures agv een onvoldoende core stability komen regelmatig voor
    als er een probleem mee is, dan is het zeker zinnig om dit probleem aan te pakken middels oefeningen
    als er geen probleem mee is, dan is het zonde van je tijd
    dat hangt dus van de atleet af


    overigens is die term niet bedacht door fysioten, maar komt deze uit de takken van 'sport' zoals yoga en pilates.
    mocht je eens uit je doos durven kruipen, dan kan ik je de cursussen van Sarah Mottram aanbevelen.

    Inderdaad, core stability is een hype, maar net als voorslaan heeft ook core stability een tijd en een plaats...
    "If you have to stop and think, it's too late"

  13. #63
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by HUNEBED View Post
    Hoezo heb je langer nodig voor je een lift maakt met een halter Focus? Aan die poweroutput heb je alles, waarom gaan schaatsers harder schaatsen en bobsleeërs sneller starten? Omdat ze voorslaan! Wanneer Kettlebells beter voor ze waren, deden ze dat wel.
    Dat is het domste wat ik ooit heb gehoord.

    Als we blijven doen wat iedereen doet (want, iedereen doet het dus is het het beste) dan sleepten we die dino die we net met een steen hadden doodgeslagen nog steeds naar ons hol.

    Sta open voor wat anderen doen en je brengt jezelf en anderen vooruit.

  14. #64
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by deco'o View Post
    Bedoel je niet F=m x a en waarom zeg je twee keer schoolbanken?
    Hij is te ver doorgeslagen tijdens het voorslaan!

  15. #65
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    504
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Nelisje View Post
    Verder nergens op gebaseerd ofzo maar Roeien lijkt me ook wel een goede.. je traint veel spiergroepen die je ook in mma kunt gebruiken (armen, benen en rug), je kunt er explosiviteit mee trainen en ook nog eens cardio.
    In ieder geval roeien met de riemen die je hebt. Zeker in combinatie met olympisch gewichtheffen, mits explosief uitgevoerd. Maar zorg dat er geen kettlebelts in de skiff liggen.
    Last edited by daanII; 02-02-2013 at 18:37.
    Maart guur geeft een volle schuur.

  16. #66
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    174
    vCash
    126000

    Default

    lol het lijkt hier met die kettlebells vs halters wel op die oude discussies welke kungfu/karate/martial arts stijl beter was

  17. #67
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    271
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    STandaard trainingsprogramma's werken alleen voor standaardmensen....
    Ja.
    En verder ben ik het gewoon met die Hunebed eens

    Ik weet wat voor resultaten Leenders heeft behaald, bij vele topsporters.
    Ik weet wat voor voordelen het ook heeft voor vechtsporters.

    En dat heeft niets te maken met wel of niet openstaan voor andere dingen.
    Heb ook met Joop Kasteel samengewerkt en die deed weer hele andere oefeningen.
    Mijn meningen hierover zijn gewoon door de jaren gevormd.
    Als jullie ervaringen anders zijn, dan kan dat best.
    Ik geef enkel de mijne weer hier.

  18. #68
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Emmermeer Z.O.D.
    Posts
    935
    vCash
    126000

    Default

    'k heb Sterrendansen op het ijs opstaan nu dus stop met discussiëren, uit alle dankbare reacties blijkt wel weer dat het toch nodig is om jullie hier regelmatig weer op scherp te zetten... Er valt nog veel te leren mannen, succes! Maar maak je geen zorgen, 8 jaar geleden dacht 'k ook zo als de meeste hier, er is dus hoop.

    Goedgaaaaaan

  19. #69
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Johannes de Sloper View Post
    Ja.
    En verder ben ik het gewoon met die Hunebed eens

    Ik weet wat voor resultaten Leenders heeft behaald, bij vele topsporters.
    Ik weet wat voor voordelen het ook heeft voor vechtsporters.

    En dat heeft niets te maken met wel of niet openstaan voor andere dingen.
    Heb ook met Joop Kasteel samengewerkt en die deed weer hele andere oefeningen.
    Mijn meningen hierover zijn gewoon door de jaren gevormd.
    Als jullie ervaringen anders zijn, dan kan dat best.
    Ik geef enkel de mijne weer hier.
    Rinus van der Z. heeft ook topprestaties behaald bij topsporters.....

  20. #70
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    271
    vCash
    126000

    Default

    Mijn ervaring is ook dat 99,9% van de vechtsport trainers echt helemaal NIETS van krachttraining afweten.
    En echt volslagen onzin lopen te verkondigen.
    Hier lezende besef ik dat hele verhaaltjes diepgeworteld zijn in het collectieve bewustzijn.
    Laat Hunebed en ondergetekende dan maar beschimpt worden, als een roepende in de woestijn.

  21. #71
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Johannes de Sloper View Post
    Mijn ervaring is ook dat 99,9% van de vechtsport trainers echt helemaal NIETS van krachttraining afweten.
    En echt volslagen onzin lopen te verkondigen.
    Hier lezende besef ik dat hele verhaaltjes diepgeworteld zijn in het collectieve bewustzijn.
    Laat Hunebed en ondergetekende dan maar beschimpt worden, als een roepende in de woestijn.
    Als jij nou even Alistair 30 kilo laat cutten, kom dan terug om ons te beschimpen

    Wij zeggen hier niet dat je geen gelijk hebt, maar dat je je horizon een beetje moet verbreden (en dat geld ook voor Hunebed).
    Jullie zetten ons hier neer als een stelletje amateurs die geen idee hebben waar we over praten terwijl jullie degenen zijn die 1 ding als de enige en absolute waarheid neerzetten. Er is gewoon geen enige en absolute waarheid.

  22. #72
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Johannes de Sloper View Post
    Mijn ervaring is ook dat 99,9% van de vechtsport trainers echt helemaal NIETS van krachttraining afweten.
    En echt volslagen onzin lopen te verkondigen.
    Hier lezende besef ik dat hele verhaaltjes diepgeworteld zijn in het collectieve bewustzijn.
    Laat Hunebed en ondergetekende dan maar beschimpt worden, als een roepende in de woestijn.
    Kettlebell's horen toch ook bij krachttraining daar weten jullie weinig van dus jullie weten enkel een beetje van krachttraining.
    Maar is krachttraining enkel geouwehoer met barbell's en dumbell's wat vinden jullie van strongmen onderdelen dan?

  23. #73
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    504
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Johannes de Sloper View Post
    als een roepende in de woestijn.
    Vergeet die roeiboot niet mee te nemen.
    Maart guur geeft een volle schuur.

  24. #74
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Mijn mening: kettlebells zijn een goede aanvulling op de basisoefeningen, maar met alleen met kettlebells werken red je het niet; je werkt uiteindelijk vooral op uithoudingsvermogen en weinig op explosiviteit. Vind met name zware squats toch echt onontbeerlijk voor een vechtsporter.

  25. #75
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    504
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Er is gewoon geen enige en absolute waarheid.
    De enige waarheid.
    Maart guur geeft een volle schuur.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •