MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 26 to 50 of 92
  1. #26
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Oh is wel genoemd..
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    "If you have to stop and think, it's too late"

  2. #27
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    271
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Rverm View Post
    Crossfit!
    Verder geen statische krachtoefeningen doen want dat gaat ten koste van je snelheid...
    Crossfit is ok
    Weightlifting is beter

  3. #28
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Nee crossfit is beter te traint daar volledig je lichaam spieren plus ook aan je conditie.

  4. #29
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    271
    vCash
    126000

    Default

    Nee.
    Crossfit voert oefeningen belabberd uit.
    Waardoor je meer kans op blessures hebt.
    En krachtraining voor conditie is sowieso totale onzin.
    Net als het "vet in spieren omzetten" fabeltje.
    Het is niet te geloven hoe ongeďnformeerd nog kunnen zijn anno 2013.

  5. #30
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Emmermeer Z.O.D.
    Posts
    935
    vCash
    126000

    Default

    gvd die Johannes de Sloper zou zomaar m'n alter ego kunnen zijn...

  6. #31
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Emmermeer Z.O.D.
    Posts
    935
    vCash
    126000

    Default

    Muaythaiguy, hoe old bist mienjong?

  7. #32
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Emmermeer Z.O.D.
    Posts
    935
    vCash
    126000

    Default

    Gewichtheffen beste keuze, Crossfit alleen als je de Ol. lifts beheerst > kan wel even duren.
    Nuance: deelbewegingen uit het gewichtheffen zijn de beste keuze > makkelijker aan te leren maar supereffectief voor power (F = m X s) en kracht

  8. #33
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    271
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by HUNEBED View Post
    gvd die Johannes de Sloper zou zomaar m'n alter ego kunnen zijn...
    Als ik me niet vergis ken ik je wel van Ton.

  9. #34
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    1.169
    vCash
    126000

    Default

    Als ik cardio als uithoudingsvermogen mag zien, dan is volgens jullie een extensieve krachtinterval training dus onzin omdat het niks met uithoudingsvermogen te maken heeft? Niet helemaal mee eens.
    Nogmaals, ik zou niet statisch trainen en vind crossfit top, maar das mijn bescheiden mening

  10. #35
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Emmermeer Z.O.D.
    Posts
    935
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Rverm View Post
    Als ik cardio als uithoudingsvermogen mag zien, dan is volgens jullie een extensieve krachtinterval training dus onzin omdat het niks met uithoudingsvermogen te maken heeft? Niet helemaal mee eens.
    Nogmaals, ik zou niet statisch trainen en vind crossfit top, maar das mijn bescheiden mening
    Uhhh waar staat dat het onzin zou zijn?
    Feit is wel dat er te veel conditiewerk als krachttraining wordt gedaan, hangt er uiteraard ook van af voor wie het bedoeld is, denk aan heavyweight MMA-ers, deze kunnen beresterk zijn maar wat snelheid / uhv zeer beperkt zijn, dan kun je dat beter anders aanpakken door bijv. Crossfit of een krachtcircuitje met grote / complexe bewegingen.

  11. #36
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Emmermeer Z.O.D.
    Posts
    935
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Johannes de Sloper View Post
    Als ik me niet vergis ken ik je wel van Ton.
    aaah die workshop van 2011?

  12. #37
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Crossfit lijkt mij hele goede training voor MMA . Crossfit gebruikt o.m. kettlebells en halters. Ol. liften beheersen is daar idd. nodig voor. Maar dat is bij gewichtheffen zelf ook toch?
    De (ongefundeerde) kritiek die ik steeds weer tegenkom op crossfit stoort me wel. " Crossfit voert oefeningen belabberd uit" Wat een aanname zeg??? Er zijn zeker crossfittrainers/ beoefenaars die oefeningen belabberd uitvoeren. Maar wat weet jij van al die (tien)duizenden die aan crossfit doen wereldwijd? Ik heb zelf ervaring met crossfit trainers in Amsterdam en Haarlem en deze twee hebben zich allebei bekwaamd in (ol.) gewichtheffen. Beide trainers komen kundig over op mij op dit terrein. (voor zover ik dat kan beoordelen)
    Wat betreft de kritiek op kettlebell training. ik ben ook op een Ton Leenders seminar geweest. Hij houdt niet van kettlebelltraining en verkiest ol. lifts. Het is mij niet duidelijk geworden wat er dan niet goed aan is. Ik heb een paar kettlebell seminars bijgewoond en train er ook wel zelf mee. Juist doordat je een los gewicht gebruikt moet je lichaam op veel plaatsten zijn best doen om te stabiliseren/ balans te houden. M.I is kettlebell training een hele goede fullbody training.
    Ik zou zeggen dat gewichtheffen hele goede krachttraining is , maar kettlebelltraining ook . Een kettlebellsnatch traint je arm en schouder toch op een andere manier dan als je met een halter traint.
    Last edited by marcelt; 02-02-2013 at 08:45.

  13. #38
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    W.b. triatlontraining. Dit lijkt me juist zeer ongeschikt als training voor MMA omdat echte duursporten ten koste gaat van je spiermassa en je explosiviteit. Nick Diaz presteert er wel goed mee, maar ik zou zeggen ondanks!

  14. #39
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Emmermeer Z.O.D.
    Posts
    935
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by marcelt View Post
    Crossfit lijkt mij hele goede training voor MMA . Crossfit gebruikt o.m. kettlebells en halters. Ol. liften beheersen is daar idd. nodig voor. Maar dat is bij gewichtheffen zelf ook toch?
    De (ongefundeerde) kritiek die ik steeds weer tegenkom op crossfit stoort me wel. " Crossfit voert oefeningen belabberd uit" Wat een aanname zeg??? Er zijn zeker crossfittrainers/ beoefenaars die oefeningen belabberd uitvoeren. Maar wat weet jij van al die (tien)duizenden die aan crossfit doen wereldwijd? Ik heb zelf ervaring met crossfit trainers in Amsterdam en Haarlem en deze twee hebben zich allebei bekwaamd in (ol.) gewichtheffen. Beide trainers komen kundig over op mij op dit terrein. (voor zover ik dat kan beoordelen)
    Wat betreft de kritiek op kettlebell training. ik ben ook op een Ton Leenders seminar geweest. Hij houdt niet van kettlebelltraining en verkiest ol. lifts. Het is mij niet duidelijk geworden wat er dan niet goed aan is. Ik heb een paar kettlebell seminars bijgewoond en train er ook wel zelf mee. Juist doordat je een los gewicht gebruikt moet je lichaam op veel plaatsten zijn best doen om te stabiliseren/ balans te houden. M.I is kettlebell training een hele goede fullbody training.
    Ik zou zeggen dat gewichtheffen hele goede krachttraining is , maar kettlebelltraining ook . Een kettlebellsnatch traint je arm en schouder toch op een andere manier dan als je met een halter traint.
    Ol. lifts zijn effectiever vanwege het feit dat je vele malen meer vermogen (poweroutput) kan leveren, omdat je met een halter gewoon met de zwaarste gewichten kunt werken, een kettlebel van 32 kg. is aardig pittig om mee te werken nietwaar? Maar een halter geladen met 2 x 10 = 40 kg. valt heel erg mee, zelf licht. Alle explosieve atleten ter wereld werken met halters (en allemaal doen ze (deel)bewegingen uit het gewichtheffen; voorslaan (clean), high pulls (hoogtrekken), snatch (trekken boven hoofd), squats.
    Een Kettlebell kan leuk zijn voor stabiliteit en coördinatie maar een halter ook en jouw eigen vechtsport ook dus waar zit de toegevoegde waarde? Het moet AANVULLEND zijn voor je vechtsport, dus een serieuze toegevoegde waarde.
    De Kettlebell hype is over, sorry... alleen Personal Trainers en Bootcamp clubjes moeten met zo'n kogel bezig, wedstrijdatleten hebben er geen fuck aan... oh wacht, nuance; alles wat je doet met krachttraining is goed maar het kan beter!

  15. #40
    Join Date
    Apr 2006
    Posts
    1.300
    vCash
    126000

    Default

    Kettlebelltraining en olympisch liften met elkaar vergelijken? Raar. En dan concluderen dat je geen fuck aan kettlebelltraining hebt als wedstrijdatleet.. oooh my..

  16. #41
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by HUNEBED View Post
    Ol. lifts zijn effectiever vanwege het feit dat je vele malen meer vermogen (poweroutput) kan leveren, omdat je met een halter gewoon met de zwaarste gewichten kunt werken, een kettlebel van 32 kg. is aardig pittig om mee te werken nietwaar? Maar een halter geladen met 2 x 10 = 40 kg. valt heel erg mee, zelf licht. Alle explosieve atleten ter wereld werken met halters (en allemaal doen ze (deel)bewegingen uit het gewichtheffen; voorslaan (clean), high pulls (hoogtrekken), snatch (trekken boven hoofd), squats.
    Een Kettlebell kan leuk zijn voor stabiliteit en coördinatie maar een halter ook en jouw eigen vechtsport ook dus waar zit de toegevoegde waarde? Het moet AANVULLEND zijn voor je vechtsport, dus een serieuze toegevoegde waarde.
    De Kettlebell hype is over, sorry... alleen Personal Trainers en Bootcamp clubjes moeten met zo'n kogel bezig, wedstrijdatleten hebben er geen fuck aan... oh wacht, nuance; alles wat je doet met krachttraining is goed maar het kan beter!
    Wat een bullshit.
    Eerst verkondig je tegen mij dat KB's niet bijdragen aan stabiliteit en coördinatie en nu ga je vertellen dat KB's dit wel doen.
    En natuurlijk is een KB van 32kg pittig een halter pak jij die maar lekker met 1 hand zoveel oefeningen doe je niet met 2 handen bij KB's en een groot deel van de KB oefeningen kun je boven je hoofd/schouders doen welke je niet doet met een halter omdat het niet kan. Highpull's met een halter vergeet het maar dat gemekker over dat KB's niet goed zouden doen als je zo goed bent ga maar lekker pistols doen met een 32kg kettlebell.
    En KB's niet explosief ik zou zeggen kom eens onder je hunebed vandaan.
    KB training wordt juist extra toegevoegd aan reguliere "simpele" halteroefeningen want juist ja die zijn erg beperkt.
    Dat olympische lifts beter zijn omdat je veel meer vermogen kan leveren is ook dikke onzin, het is echt afhankelijk van hoeveel gewicht je gebruikt iemand die traint met 80% van zijn 1 rep max zal in verhouding veel minder output leveren omdat hij minder herhalingen kan maken dit is hetzelfde als one hand kb swings en two hand kb swings de ene is ook explosiever dan de ander bij het gebruik maken van hetzelfde gewicht.

  17. #42
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    amsterdam
    Posts
    696
    vCash
    126000

    Default


  18. #43
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    1.169
    vCash
    126000

    Default

    Zonder mensen af of aan te vallen, en ik bedoel ook niks met deze vraag, puur interesse aangezien de meningen uiteenlopen: Wat voor sport-gerelateerde opleidingen, cursussen, workshops etc heeft iedereen gevolgd?

  19. #44
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    hangt ervan af wat voor soort vechtsport,
    yoga is nog niet genoemd
    x2, Yoga wordt inderdaad zwaar onderschat!
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  20. #45
    Join Date
    Jul 2012
    Location
    Vietnam
    Posts
    27
    vCash
    126161

    Default

    Survivalruns (korte) 7/12km je traint functioneel, kracht,uithoudingsvermogen,explosiviteit,suplesse

    http://www.survivalbond.nl/

  21. #46
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Rverm View Post
    Zonder mensen af of aan te vallen, en ik bedoel ook niks met deze vraag, puur interesse aangezien de meningen uiteenlopen: Wat voor sport-gerelateerde opleidingen, cursussen, workshops etc heeft iedereen gevolgd?
    Wat zegt een papiertje tegenwoordig dat je de theorie kent ja.
    Geen papiertje, geen opleiding maar tegenwoordig staat er genoeg op het internet waarmee je met een beetje inzet hetzelfde te weten kunt komen als een Karl Noten
    6 jaar krachttraining gedaan for the record.

  22. #47
    Join Date
    Jun 2010
    Location
    Nederland
    Posts
    96
    vCash
    126000

    Default

    ik denk joggen,fitness/krachtsport,zwemmen,muay thai,bjj,judo,worstelen,kettelbel

  23. #48
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    het is geen kwestie van dít is beter dan dát.
    Ja inderdaad met gewichthefoefeningen bereik je een poweroutput die vele malen hoger ligt, dan bij bijv kettelbells.

    Maar de tijd die je hebt voor een lift, of zelfs een powerlift, is nog altijd vele malen langer, dan de tijd die je hebt voor een sportspecifieke beweging (bijv een shoot).
    Dat betekent dat je die extreem hoge wattages helemaal niet kunt aanspreken..behalve dan bij een lift, maar ja dat heeft weer niets met vechten te maken.

    Met Kettlebells heb je dit nadeel niet, je bereikt in zeer korte tijd je maximale poweroutput...maar bereik je inderdaad veel minder hoge wattages.

    MEt kettelbells kan je weer meer conditioneel trainen, met gewichtheffen kan je bijvoorbeeld je limietkracht enorm verhogen.

    enz enz enz

    Het is een trade off. Je kan kiezen'; wat wil je bereiken...

    Verder:

    Iemand die totaal ongetraind is, zal van simpele gymnastische oefeningen sterker, sneller, leniger en fitter worden.
    Hoe getrainder iemand is, hoe meer specifiek deze persoon zal moeten trainen, om nog tot trainingswinst te kunnen komen.

    ook:

    De ene vechter heeft de conditie van een paard en zal niet veel hebben aan extra looptrainiingen.
    Een ander is oersterk en kan juist wel wat meer conditie gebruiken.


    En:
    Van zware krachtrainiing kan je sterker worden en explosiever, maar wel weer wat souplesse inleveren.

    Er is simpelweg geen 1 goed antwoord op de vraag van dit topic. Het is maar wat je wilt, nodig hebt...
    Er is voor iedereen een ander trainingsprogramma nodig.
    STandaard trainingsprogramma's werken alleen voor standaardmensen....
    Last edited by FOCUS; 02-02-2013 at 14:09.
    "If you have to stop and think, it's too late"

  24. #49
    Join Date
    May 2006
    Posts
    2.115
    vCash
    126000

    Default

    Dat denk ik ook. Iedere mma sporter heeft een andere aanvulling nodig. Denk wel dat turnen onderschat wordt. Kijk maar is naar GSP doet veel aan turnen, maar goed dat is lang niet voor iedereen weg gelegd. Daarnaast is er veel te weinig onderzoek naar gedaan. Daar zou veel meer aandacht aan kunnen worden besteed. Vind dit wel een goede topic, helemaal omdat het een relatief nieuwe sport is helemaal in de vorm zoals hij nu is. Het huidige MMA zoals we het nu kennen bestaat pas 15 jaar

  25. #50
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by The Company View Post
    Voetbal, want volgens Joe, Rogan is dat de reden dat Aldo zulke goed legkicks heeft.
    Zit zeker een hele grote kern van waarheid in. Ik heb veel leerlingen die hoog niveau hebben gevoetbalt en geloof me die trappen altijd veel harder als door snee. Bij voetbal leer je om een keiharde knal te kunnen schieten, daar heb je bij het kickboksen zeker wat aan.
    Home mtk-gym.nl


Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •