MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 44
  1. #1
    Join Date
    Nov 2012
    Posts
    20
    vCash
    126000

    Default Weer negatief in het daglicht.

    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Ik las het heb het expres niet geplaatst.
    Er wordt weer een lekker beeld geschetst en info gegeven die totaal niet van toepassing is op het hele artikel.

  3. #3
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Wat was er dan niet van toepassing?

  4. #4
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    Dat hij daarnaast aan curling of voetbal deed is waarschijnlijk niet interessant om te vermelden.
    Dat hij niet eerder uit het verkeer werd gehaald, wegens falen van justitie is niet van belang om op te focussen.

    Ik vind het erg dat zo'n lul iemand dood rijd
    Van mij mag hij niet eens meer op een driewieler of step plaats nemen.

    Maar om dan meteen kickboksen er bij te betrekken.
    Faal!

  5. #5
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Turboknecht View Post
    Wat was er dan niet van toepassing?
    Hij kwam van een kickbokstraining, wat is daar relevant aan om te vermelden aan het artikel behalve het generaliseren van dat kickboksen een aso sport is.
    Als de beste jongen net terug kwam van boodschappen doen bij de Aldi dan had het er ook niet in gestaan het is jammer dat het geen artikel is van De Televaag dan had die Badr er weer bij gehaald en weet ik veel wat nog meer.
    Last edited by Kemal; 14-02-2013 at 10:09. Reason: offtopic

  6. #6
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Quote Originally Posted by MuayThaiGuy View Post
    Hij kwam van een kickbokstraining, wat is daar relevant aan om te vermelden aan het artikel behalve het generaliseren van dat kickboksen een aso sport is.
    Als de beste jongen net terug kwam van boodschappen doen bij de Aldi dan had het er ook niet in gestaan .
    x2!
    Be a Warrior, not a Worrier

  7. #7
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    79
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MuayThaiGuy View Post
    Hij kwam van een kickbokstraining, wat is daar relevant aan om te vermelden aan het artikel behalve het generaliseren van dat kickboksen een aso sport is.
    Als de beste jongen net terug kwam van boodschappen doen bij de Aldi dan had het er ook niet in gestaan het is jammer dat het geen artikel is van De Televaag dan had die Badr er weer bij gehaald en weet ik veel wat nog meer.
    Is het een idee dat jij MuayThaiGuy een wekelijkse satirische collumn gaat verzorgen? Ik moet telkens hartelijk lachen als ik je scherpe comments voorbij zie komen :-)
    'In life, you fall, get up and walk on. No matter what you do or what life brings, never give up that is what makes you strong.'

    From father to son

  8. #8
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by DonLino007 View Post
    Is het een idee dat jij MuayThaiGuy een wekelijkse satirische collumn gaat verzorgen? Ik moet telkens hartelijk lachen als ik je scherpe comments voorbij zie komen :-)
    Whaha dank je, maar volgens mij is het te veel eer om dit soort complimenten te krijgen
    En de kans is groot dat ik jou een keer op de hak zou nemen tenminste iedereen zou een keer aan de beurt komen dan

  9. #9
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    1.425
    vCash
    127381

    Default

    Quote Originally Posted by DonLino007 View Post
    Is het een idee dat jij MuayThaiGuy een wekelijkse satirische collumn gaat verzorgen? Ik moet telkens hartelijk lachen als ik je scherpe comments voorbij zie komen :-)
    Nee, want voor dat die door Kemal werd geedit was het een idiote post.

  10. #10
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    79
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MuayThaiGuy View Post
    Whaha dank je, maar volgens mij is het te veel eer om dit soort complimenten te krijgen
    En de kans is groot dat ik jou een keer op de hak zou nemen tenminste iedereen zou een keer aan de beurt komen dan
    Risico van het vak dan maar. Dan breng ik jou van de hak naar de tak. Roast battle, hahaha.
    'In life, you fall, get up and walk on. No matter what you do or what life brings, never give up that is what makes you strong.'

    From father to son

  11. #11
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Djani View Post
    Nee, want voor dat die door Kemal werd geedit was het een idiote post.
    Kemal heeft enkel een woord er tussen uit gehaald en enkel omdat ik mij erger aan de houding van John van den Heuvel heb ik die geplaatst.
    John van den Heuvel is in mijn ogen het smegma wat zich ophoopt onder de voorhuid wat journalistiek heet.
    Met slappe aftreksels zoals kat in de zak en andere programma's vindt ik dat John van den Heuvel samen met wat andere journalisten mee heeft geholpen om de sport zwart te maken.
    Ik heb gewoon geen goed woord over voor journalistjes die bij alles wat er in den lande gebeurt moeten wroeten en alles maar richting het kickboksen te laten wijzen. Wat is het belang om te vermelden dat een jongen iemand doodrijd nadat hij van een training kwam? Het is gewoon ridicuul dat het vermeld wordt de enige nieuwswaarde die het heeft is om een nog slechter milieu te scheppen waarin de sport zich al door omgeven word/werd.
    De media is er op gebrand om iedere keer maar weer de sport belachelijk te maken te belachelijk voor woorden.

  12. #12
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    320
    vCash
    126000

    Default

    Het is wel relevant dat er wordt vermeld dat hij aan kickboxen doet. Hij heeft immers een ooggetuige van het ongeluk klappen gegeven, net nadat hij uit kickbox training kwam. Misschien wordt het nu wel eens tijd voor een levenslange rijverbod?

  13. #13
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Quote Originally Posted by MuayThaiGuy View Post
    Kemal heeft enkel een woord er tussen uit gehaald en enkel omdat ik mij erger aan de houding van John van den Heuvel heb ik die geplaatst.
    John van den Heuvel is in mijn ogen het smegma wat zich ophoopt onder de voorhuid wat journalistiek heet.
    Met slappe aftreksels zoals kat in de zak en andere programma's vindt ik dat John van den Heuvel samen met wat andere journalisten mee heeft geholpen om de sport zwart te maken.
    Ik heb gewoon geen goed woord over voor journalistjes die bij alles wat er in den lande gebeurt moeten wroeten en alles maar richting het kickboksen te laten wijzen. Wat is het belang om te vermelden dat een jongen iemand doodrijd nadat hij van een training kwam? Het is gewoon ridicuul dat het vermeld wordt de enige nieuwswaarde die het heeft is om een nog slechter milieu te scheppen waarin de sport zich al door omgeven word/werd.
    De media is er op gebrand om iedere keer maar weer de sport belachelijk te maken te belachelijk voor woorden.
    wat was dat woord dan? Big nose?

  14. #14
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Quote Originally Posted by andyhugfan View Post
    Het is wel relevant dat er wordt vermeld dat hij aan kickboxen doet. Hij heeft immers een ooggetuige van het ongeluk klappen gegeven, net nadat hij uit kickbox training kwam. Misschien wordt het nu wel eens tijd voor een levenslange rijverbod?
    Ja, het is toch relevant omdat hij als kickboxer des te meer zou moeten weten wat het met iemand doet wanneer je iemand klappen geeft. Daarnaast weegt het voor de wet zwaarder als een kickboxer iemand een pak rammel geeft, dan wanneer een ongetraind iemand dat doet. Even die oogkleppen af mensen.

    Er wordt helemaal niet expliciet gegeneraliseerd en impliciet ook niet lijkt me. Dat mensen een bepaalde bijsmaak bij kickboxen ontwikkelen door zo'n artikel, ja, dan kan inderdaad gebeuren en dat is natuurlijk jammer. Maar dat neemt niet weg dat het mijns inziens in dit geval een relevant detail was om bovengenoemde redenen.

    Z'n maatje van de training helpt ook niet mee, lijkt op een gevalletje 'ik stond erbij en ik keek ernaar'. Als die er nou tussen gesprongen was...

  15. #15
    Join Date
    Feb 2007
    Posts
    502
    vCash
    126000

    Default

    Tuurlijk is het relevant, er is toch een directe relatie tussen de klappen die hij uitdeelt en de sport die hij beoefend, hij komt er nota bene net vandaan.

    Dat dit niet aangeeft dat er iets mis is met de sport lijkt mij duidelijk, er is wel een hoop mis met met een groot deel van de beoefenaars. Jammer dat het grote publiek deze conclusie niet trekt.

    Het zou pas bullshit zijn om in deze berichtgeven te vermelden dat hij ook nog voetbalt op zondag..

  16. #16
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by new_world_order View Post
    Tuurlijk is het relevant, er is toch een directe relatie tussen de klappen die hij uitdeelt en de sport die hij beoefend, hij komt er nota bene net vandaan.

    Dat dit niet aangeeft dat er iets mis is met de sport lijkt mij duidelijk, er is wel een hoop mis met met een groot deel van de beoefenaars. Jammer dat het grote publiek deze conclusie niet trekt.

    Het zou pas bullshit zijn om in deze berichtgeven te vermelden dat hij ook nog voetbalt op zondag..
    Kom op wat is de relevantie van het kickboksen nu echt?
    De jongen werd uitgemaakt voor moordenaar en daar zijn klappen bij gevallen hoeveel aso's zijn er wel niet in het verkeer van mensen die niet aan kickboksen doen maar toch tikken uitdelen?
    De sport wordt willens en wetens zwart gemaakt door dit soort idiote berichtgevingen omdat iemand weet hoe hij klappen uit moet delen is het schokkend.
    Ik wacht met smart op de eerste berichtgevingen in de media over slagers die iemand overhoop staken omdat ze weten hoe ze een koe moeten slachten. Deze berichtgevingen zijn niets meer dan het stigmatiseren van de sport dat hij kan vechten betekend niet dat als de verdachte aan korfbal had gedaan dat hij geen klappen had uitgedeeld.
    Mensen die juist denken dat omdat de verdachte aan kickboksen deed er klappen zijn gevallen word asjeblieft eens wakker. Volgens dit soort berichten zou er geen een vechsporter zijn zonder een strafblad of veroordeling.

  17. #17
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Quote Originally Posted by MuayThaiGuy View Post
    Kom op wat is de relevantie van het kickboksen nu echt?
    De jongen werd uitgemaakt voor moordenaar en daar zijn klappen bij gevallen hoeveel aso's zijn er wel niet in het verkeer van mensen die niet aan kickboksen doen maar toch tikken uitdelen?
    De sport wordt willens en wetens zwart gemaakt door dit soort idiote berichtgevingen omdat iemand weet hoe hij klappen uit moet delen is het schokkend.
    Ik wacht met smart op de eerste berichtgevingen in de media over slagers die iemand overhoop staken omdat ze weten hoe ze een koe moeten slachten. Deze berichtgevingen zijn niets meer dan het stigmatiseren van de sport dat hij kan vechten betekend niet dat als de verdachte aan korfbal had gedaan dat hij geen klappen had uitgedeeld.
    Mensen die juist denken dat omdat de verdachte aan kickboksen deed er klappen zijn gevallen word asjeblieft eens wakker. Volgens dit soort berichten zou er geen een vechsporter zijn zonder een strafblad of veroordeling.
    - juridisch heeft het andere implicaties, dus relevant voor de berichtgeving
    - hij had zich wel twee keer moeten bedenken te gaan slaan, juist omdat hij op vechtsport zit, dus relavant
    - zijn klappen komen harder aan, want hij zit op kickboxen, dus relevant om mee te delen
    - hij kwam net bij kickboxen vandaan en ging direct daarna alweer op de vuist, nogal frappant, dus relevant om mee te delen

    Je wilt als krant toch een zo gedetailleerd mogelijk verslag uitbrengen, dan ga je toch niet allerlei details achterwege laten die nieuwswaarde hebben omdat ze op verschillende manieren een saillant detail vormen.

    En ja, natuurlijk is het schokkend wanner een kickboxer zonder reden van zich af begint te meppen (nota bene nadat hij iemand dood heeft gereden), net zoals het schokkend is dat een jongen die naar de schietvereniging ging gaat een heel winkelcentrum overhoop knalde. Gek hè? Is dat nou zo moeilijk om in te zien?

    Dat van die slager, dat zou net zo goed relevant zijn. Zeker wanneer er vaker slagers mensen overhoop zouden steken. Dus dat is eerder een argument voor, dan eentje tegen.

    Sowieso, niemand zegt dat er mensen denken dat hij klappen heeft gegeven vanwege het kickboxen, er wordt geen causaliteit gesuggereerd, enkel associatie.

    Ik snap dat argument van aso's in het verkeer al helemaal niet. Wat er verder gebeurt doet hier toch niets aan af? Dat is net zo'n nonargument als over voetbal geweld beginnen om kickboxgerelateerd geweld te nuanceren. Dat slaat als een tang op een varken.

  18. #18
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Goeie post turbo, you must spread.

  19. #19
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Turboknecht View Post
    - juridisch heeft het andere implicaties, dus relevant voor de berichtgeving
    - hij had zich wel twee keer moeten bedenken te gaan slaan, juist omdat hij op vechtsport zit, dus relavant
    - zijn klappen komen harder aan, want hij zit op kickboxen, dus relevant om mee te delen
    - hij kwam net bij kickboxen vandaan en ging direct daarna alweer op de vuist, nogal frappant, dus relevant om mee te delen

    Je wilt als krant toch een zo gedetailleerd mogelijk verslag uitbrengen, dan ga je toch niet allerlei details achterwege laten die nieuwswaarde hebben omdat ze op verschillende manieren een saillant detail vormen.

    En ja, natuurlijk is het schokkend wanner een kickboxer zonder reden van zich af begint te meppen (nota bene nadat hij iemand dood heeft gereden), net zoals het schokkend is dat een jongen die naar de schietvereniging ging gaat een heel winkelcentrum overhoop knalde. Gek hè? Is dat nou zo moeilijk om in te zien?

    Dat van die slager, dat zou net zo goed relevant zijn. Zeker wanneer er vaker slagers mensen overhoop zouden steken. Dus dat is eerder een argument voor, dan eentje tegen.

    Sowieso, niemand zegt dat er mensen denken dat hij klappen heeft gegeven vanwege het kickboxen, er wordt geen causaliteit gesuggereerd, enkel associatie.

    Ik snap dat argument van aso's in het verkeer al helemaal niet. Wat er verder gebeurt doet hier toch niets aan af? Dat is net zo'n nonargument als over voetbal geweld beginnen om kickboxgerelateerd geweld te nuanceren. Dat slaat als een tang op een varken.
    Is het relevant voor berichtgeving in de media, nee.
    Is het relevant om te vermelden tijdens een rechtszaak? Ja
    Waar het hier om gaat is dat de berichtgeving in de media kickboksgerelateerd enkel slechte berichten zijn als een krant objectief is dan zouden ze ook eens de goede dingen moeten vertellen en dan niet 4 regeltjes met Sem Schilt heeft....
    Punt blijft dat door enkele negatieve berichtgevingen in de media iedereen die het leest bevooroordeeld word met enkel het slechte uit de sport. Met andere woorden het word gegeneraliseerd en gedemoniseerd dat er verkeerde dingen gebeuren ga ik niet ontkennen maar dat het schijt van de samenleving ( journalisten ) alles maar dan ook alles maar doen om een sensatie verhaal te verkopen om een bepaalde doelgroep zwart te maken dat vind ik zeer kwalijk. Daarnaast ten tijde van het gebeuren is er niks over geschreven enkel nu tijdens het proces komt dit naar buiten als het allemaal zo relevant was dan hadden ze de berichtgeving ten tijde van het ongeval moeten schrijven en daarom is het gewoon kolder dat het nu vermeld word de nieuwswaarde is al achterhaald.

  20. #20
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Het blijft echter wel een lastig onderwerp MT. Veel bevolkingsgroepen binnen Nederland voeren soortgelijke argumenten aan. Hun bevolkingsgroep zou een negatief stigma krijgen doordat afkomst vermeld wordt in de berichtgeving. Ik denk dat de meningen hier verdeeld zullen zijn over de mate waarin afkomst relevant is. Zo geldt dat ook voor het wel of niet vermelden van een eventuele vechtsportachtergrond. Zo gauw je dingen bewust weg gaat laten, zit je wel een beetje aan de grenzen van zelfcensuur.

  21. #21
    Join Date
    Oct 2012
    Posts
    160
    vCash
    125761

    Default

    Quote Originally Posted by MuayThaiGuy View Post
    Is het relevant voor berichtgeving in de media, nee.
    Is het relevant om te vermelden tijdens een rechtszaak? Ja
    Waar het hier om gaat is dat de berichtgeving in de media kickboksgerelateerd enkel slechte berichten zijn als een krant objectief is dan zouden ze ook eens de goede dingen moeten vertellen en dan niet 4 regeltjes met Sem Schilt heeft....
    Punt blijft dat door enkele negatieve berichtgevingen in de media iedereen die het leest bevooroordeeld word met enkel het slechte uit de sport. Met andere woorden het word gegeneraliseerd en gedemoniseerd dat er verkeerde dingen gebeuren ga ik niet ontkennen maar dat het schijt van de samenleving ( journalisten ) alles maar dan ook alles maar doen om een sensatie verhaal te verkopen om een bepaalde doelgroep zwart te maken dat vind ik zeer kwalijk. Daarnaast ten tijde van het gebeuren is er niks over geschreven enkel nu tijdens het proces komt dit naar buiten als het allemaal zo relevant was dan hadden ze de berichtgeving ten tijde van het ongeval moeten schrijven en daarom is het gewoon kolder dat het nu vermeld word de nieuwswaarde is al achterhaald.

    Momenteel wegen de positieve activiteiten, in vechtsportland, niet af tegen de negatieve, dus is het niet meer dan logisch dat deze negatieve activiteiten telkens aan het licht komen. Dat er dwazen in onze sport rondlopen is werkelijk niemand vreemd... En ja, je komt ze hier (samen met schietsport, en zelfs voetbal) met enige regelmaat tegen. Laten we daar met z´n allen een valentijnsgedichtje over inzenden bij de Telegraaf. De sport moet gestructureerd worden, wil het verdere doorgroei maken in de nederlandse samenleving, dat is mijn visie...
    Last edited by Nick2802; 14-02-2013 at 12:14.

  22. #22
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Quote Originally Posted by MuayThaiGuy View Post
    Is het relevant voor berichtgeving in de media, nee.
    Is het relevant om te vermelden tijdens een rechtszaak? Ja
    Waar het hier om gaat is dat de berichtgeving in de media kickboksgerelateerd enkel slechte berichten zijn als een krant objectief is dan zouden ze ook eens de goede dingen moeten vertellen en dan niet 4 regeltjes met Sem Schilt heeft....
    Punt blijft dat door enkele negatieve berichtgevingen in de media iedereen die het leest bevooroordeeld word met enkel het slechte uit de sport. Met andere woorden het word gegeneraliseerd en gedemoniseerd dat er verkeerde dingen gebeuren ga ik niet ontkennen maar dat het schijt van de samenleving ( journalisten ) alles maar dan ook alles maar doen om een sensatie verhaal te verkopen om een bepaalde doelgroep zwart te maken dat vind ik zeer kwalijk. Daarnaast ten tijde van het gebeuren is er niks over geschreven enkel nu tijdens het proces komt dit naar buiten als het allemaal zo relevant was dan hadden ze de berichtgeving ten tijde van het ongeval moeten schrijven en daarom is het gewoon kolder dat het nu vermeld word de nieuwswaarde is al achterhaald.
    Ja, het is dus wel relevant voor berichtgeving in de media, omdat die anders nogal onvolledig zou zijn. Nou ja, goed, dat heb ik al eerder uitgelegd.

    Dat berichtgeving in de media over het algemeen meer negatief dan positief is, dat is nou eenmaal zo, dat geldt voor al het nieuws, niet alleen voor dat wat met kickboksen te maken heeft. Kickboksen is nou eenmaal geen breed geaccepteerde sport onder de samenleving, daarom zul je er geen of weinig successen in de media van terug zien. Het heeft dus geen nieuwswaarde, levert niets op en krijgt daarom geen aandacht. Behalve wanneer er criminaliteit bij komt kijken, want dat voelen we allemaal, om te beginnen in de portemonnee. Natuurlijk springen journalisten daarop in, ze verdienen er immers hun brood mee. En de media gaat voor de makkelijkste (meest lucratieve) weg.

    En in dit bericht lees ik geen demonisering. Het komt aardig objectief op me over. Even googlen leert me dat er toen ook wel wat berichtgeving over geweest is. Maar ten tijde van een rechtszaak is er natuurlijk veel meer en makkelijker informatie voorhanden. De focus ligt in het stuk trouwens niet op kickboksen, het staat niet in de titel en later wordt het pas genoemd. Dus het is echt onzin dat er hierbij per definitie geprobeerd wordt de sport kapot te maken, dat dat het doel van het artikel is.

    Daarnaast staat er van tijd tot tijd nog wel eens wat positiefs in de media hoor. Over projectjes die hier en daar opgezet worden voor jongeren etc. Daar heb ik hier op het forum ook wel eens een topic over geopend. Toevallig reageerde er toen zo'n beetje niemand, maar in een topic als deze komt het volk met bakken de zaal binnen gelopen. Dus blijkbaar vinden vechtsporters zelf het positieve nieuws ook niet zo interessant.

    Verder wil ik niet zeggen dat het niet of nooit gebeurd dat vechtsport zwart gemaakt wordt in de media, of dat de media heilig is. Nee, ik denk dat de media heel erg bijdraagt aan beeldvorming en heb er zelf zeker geen hoge pet van op. Maar in dit geval denk ik dat het allemaal wel mee valt en dat er hier mensen zitten bij wie dit soort berichten nogal gauw de gevoelige snaar raakt.

  23. #23
    Join Date
    May 2006
    Posts
    2.115
    vCash
    126000

    Default

    Tuurlijk is het relevant om dit te melden. Die man heeft dit herhaaldelik gedaan om zich agressief te gedragen. Er staat heel duidelijk dat die mongool vijf keer eerder kwam Van L. in aanraking met politie en justitie na agressief rijgedrag en ruzie met andere verkeersdeelnemers. Het is gewoon een agressieve idioot die aan kickboksen doet. Zo'n dodelijk ongeluk zit er dan aan te komen. Ik word wel een beetje schijtziek van zulke idioten. In mij ogen zijn is er wel een bepaalde categorie die absoluut niet aan kickboksen mogen doen, die gaste worden er alleen maar agressiever van.

  24. #24
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Turboknecht View Post
    - juridisch heeft het andere implicaties, dus relevant voor de berichtgeving
    - hij had zich wel twee keer moeten bedenken te gaan slaan, juist omdat hij op vechtsport zit, dus relavant
    - zijn klappen komen harder aan, want hij zit op kickboxen, dus relevant om mee te delen
    - hij kwam net bij kickboxen vandaan en ging direct daarna alweer op de vuist, nogal frappant, dus relevant om mee te delen

    Je wilt als krant toch een zo gedetailleerd mogelijk verslag uitbrengen, dan ga je toch niet allerlei details achterwege laten die nieuwswaarde hebben omdat ze op verschillende manieren een saillant detail vormen.

    En ja, natuurlijk is het schokkend wanner een kickboxer zonder reden van zich af begint te meppen (nota bene nadat hij iemand dood heeft gereden), net zoals het schokkend is dat een jongen die naar de schietvereniging ging gaat een heel winkelcentrum overhoop knalde. Gek hè? Is dat nou zo moeilijk om in te zien?

    Dat van die slager, dat zou net zo goed relevant zijn. Zeker wanneer er vaker slagers mensen overhoop zouden steken. Dus dat is eerder een argument voor, dan eentje tegen.

    Sowieso, niemand zegt dat er mensen denken dat hij klappen heeft gegeven vanwege het kickboxen, er wordt geen causaliteit gesuggereerd, enkel associatie.

    Ik snap dat argument van aso's in het verkeer al helemaal niet. Wat er verder gebeurt doet hier toch niets aan af? Dat is net zo'n nonargument als over voetbal geweld beginnen om kickboxgerelateerd geweld te nuanceren. Dat slaat als een tang op een varken.
    True,het is wel degelijk relevant.


  25. #25
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Ik word hier zo moe van. Die journalisten hebben het echt niet vermeld omdat het misschien relevant is voor het artikel of ook niet. Zover denken ze helemaal niet door. Dat doen alleen wij hier. Het klonk gewoon weer lekker sensationeel. That's it.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •