MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 25 of 62

Thread: Again

  1. #1
    Join Date
    Nov 2012
    Posts
    20
    vCash
    126000

    Default Again

    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    tja zag het vanochtend.. erg triest
    Be a Warrior, not a Worrier

  3. #3
    Join Date
    May 2008
    Location
    Haarlem
    Posts
    840
    vCash
    73125

    Default

    Na al die artikelen kunnen ze nog steeds kickbokser niet correct spellen

  4. #4
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Diep triest


  5. #5
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    pff diep triest weer. echt walgelijk dit

  6. #6
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    562
    vCash
    126000

    Default

    erg walchelijk maar waarom er nu weer kickboxer bij moet . ?? als het een hockeyspeler was geweest had het er ook niet bij gestaan . gr hans

  7. #7
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Hans Vos View Post
    erg walchelijk maar waarom er nu weer kickboxer bij moet . ?? als het een hockeyspeler was geweest had het er ook niet bij gestaan . gr hans
    waarschijnlijk omdat je bij kickboksen leert stoten en trappen en aangezien de man door fysiek geweld is omgekomen, maakt men een link daartussen. Ik ben natuurlijk net zo'n grote vechtsportliefhebber als alle andere leden op dit forum en ik ben persoonlijk van mening dat kickboksen er niet voor zorgt dat iemand een ander doodtrapt natuurlijk. het is echter een best makkelijke link om te leggen voor iemand die verder niks met vechtsporten heeft.
    als iemand wordt neergeschoten door een lid van een schietvereniging, dan zal dat er hoogstwaarschijnlijk ook bij worden vermeld.

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Hans Vos View Post
    erg walchelijk maar waarom er nu weer kickboxer bij moet . ?? als het een hockeyspeler was geweest had het er ook niet bij gestaan . gr hans
    Als de hockeyspeler de man had doodgeslagen met zijn hockeystick waarschijnlijk wel.


  9. #9
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    250
    vCash
    126000

    Default

    mwah ik ben het wel met Hans eens. Ik vind dit geen vechtsport probleem, eerder een maatschappelijke probleem. Ik wil niet rasistisch zijn en heb het artikel niet gelezen maar heb zo'n gevoel dat het gaat om een getinte kerel(correct me if i m wrong).
    Dat deze meneer op een vechtsportschool heeft gezeten of nog steeds zit en vervolgens de mist in gaat is zijn verantwoording en niet van een vechtsportschool. dat is echt kort door de bocht. Als hij nu op een sportschool of een event iemand had doodgetrapt dan zou je eventueel de sportschool erbij kunnen betrekken, maar nu toch niet... de trainers zijn tenslotte niet 24/7 bij hun vechters en kunnen ook trouwens niet meer dan adviseren. En als je instaat bent om iemand dood te kunnen schoppen ben je ook niet voor advies vatbaar en spoor je psychisch niet en hoor je snel achter slot en grendel. Er zal geen een trainer zijn op de wereld die tegen zijn leerlingen zegt dat die andere mensen moet doodschoppen.

    En nogmaals dit is een maatschappelijke probleem!! Het is een bepaalde groep in de samenleving die gewoon niet goed functioneert en dan moet Den Haag of de pers of whatever een keer in de spiegel gaan kijken en niet proberen dit wegschuiven als een vechtsport probleem

  10. #10
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Quote Originally Posted by Pahlavan View Post
    waarschijnlijk omdat je bij kickboksen leert stoten en trappen en aangezien de man door fysiek geweld is omgekomen, maakt men een link daartussen. Ik ben natuurlijk net zo'n grote vechtsportliefhebber als alle andere leden op dit forum en ik ben persoonlijk van mening dat kickboksen er niet voor zorgt dat iemand een ander doodtrapt natuurlijk. het is echter een best makkelijke link om te leggen voor iemand die verder niks met vechtsporten heeft.
    als iemand wordt neergeschoten door een lid van een schietvereniging, dan zal dat er hoogstwaarschijnlijk ook bij worden vermeld.
    Quote Originally Posted by Biiyen View Post
    Als de hockeyspeler de man had doodgeslagen met zijn hockeystick waarschijnlijk wel.
    Inderdaad, helemaal mee eens. Zo werkt dat nou eenmaal. Raar dat dat er zo moeilijk in gaat hier.

  11. #11
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Helaas trekken bepaalde sporten ook bepaalde figuren uit een wat lagere sociale klasse aan. En laat het nu net de lagere sociale klasse zijn die vaker crimineel gedrag vertoont. Zo ook met kickboksen.... het kan een zegening voor je zijn, de discipline en respect die je vaak ook meekrijgt van je trainer (is mijn persoonlijke ervaring) echter komt het ook voor dat men zich niet aan deze code houden. Nu is de aandacht erg gevestigd op kickboxen maar wellicht heeft dat ook te maken met de manier hoe de media veranderd. Dat is tegenwoordig ook platter om te scoren en te verkopen.

    Het heeft geen zin door te zeggen waarom nu weer de nadruk op kickboxen. Het is gewoon niet te ontkennen dat iemand die kickboxt, gevaarlijker kan zijn mochten er klappen uitgedeeld worden. Dat is voordelig als je bv een meisje red van een verkrachter maar als de kickboxer zelf de crimineel uithangt is het natuurlijk niet fraai. Ookal druist het 100% in tegen de code.

    Kortom laat dit je niet het veld uitslaan maar blijf dit soort onzin met hand en tand afkeuren. En natuurlijk worden de meeste gevallen van geweld niet veroorzaakt door kickbokser maar door dronken lui. Helaas houden er erg veel mensen van een biertje (ik ook) dus dat verkoopt niet.

  12. #12
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    1.551
    vCash
    126200

    Default

    Quote Originally Posted by Hans Vos View Post
    erg walchelijk maar waarom er nu weer kickboxer bij moet . ?? als het een hockeyspeler was geweest had het er ook niet bij gestaan . gr hans
    Ik zat eerder aan een voetballer te denken shoppen op de grond tegen het hoofd.

  13. #13
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    504
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Turboknecht View Post
    Inderdaad, helemaal mee eens. Zo werkt dat nou eenmaal. Raar dat dat er zo moeilijk in gaat hier.
    Inderdaad, doorsnee Nederland denkt er wel anders over.
    Maart guur geeft een volle schuur.

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    5.907
    vCash
    126000

    Default

    pfff krijgen we deze discussie nu iedere twee maanden?

  15. #15
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Sterkte aan de nabestaanden
    "If you have to stop and think, it's too late"

  16. #16
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    504
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ICON View Post
    pfff krijgen we deze discussie nu iedere twee maanden?
    Ja, best wel veel he? Voor een sport.
    Maart guur geeft een volle schuur.

  17. #17
    Join Date
    Oct 2011
    Location
    Nederland (Limburg)
    Posts
    66
    vCash
    126000

    Default

    Het is gewoon zo fucking triest dat zo iets moet gebeuren.
    Persoonlijk ben ik van mening, achter slot en grendel en er nooit meer uit.
    Hoe zielig ben je als geoefend vechtsporter iemand anders die ongetraind is zo
    te beschadigen... Respectloos na andere en de sportwereld.

  18. #18
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Sterkte aan de nabestaanden
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  19. #19
    Join Date
    Aug 2012
    Posts
    360
    vCash
    126000

    Default

    Triest bericht, kut dat dit soort berichten blijven komen!

  20. #20
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    504
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Hans Vos View Post
    erg walchelijk maar waarom er nu weer kickboxer bij moet . ?? als het een hockeyspeler was geweest had het er ook niet bij gestaan . gr hans
    Even een paar meningen van doorsnee 'dom' nederland over bovenstaand artikel. Tijd om je zorgen te maken.
    Maar je kan ook je oogkleppen weer opzetten en verder gaan slapen.

    mmlaurens (gast)
    Je kijkt er al bijne niet meer van op dat mensen die deze sport beoefenen blijkbaar sneller over de scheef gaan!!

    heideroosje (gast)
    Sport kleeft steeds meer tegen de kriminaliteit aan!

    Opa 1947- (gast)
    Niets anders dan ellende met die vechtsport, weg ermee ze worden juist agressief, en lappen de regels aan hun laars. Den Haag doe nu eens wat.!!!!

    Monsze (gast)
    In Nederland mag je in het openbaar geen wapen bij je dragen.
    Wel mag je jezelf tot een wapen trainen !
    De gevolgen lees je nu wekelijks.

    mike(gast) (gast)
    Kickboksen is geen sport, moet zo snel mogelijk verboden worden.Sporten heeft niets te maken met het zo snel mogelijk uitschakelen van mensen.

    emi (gast)
    We moesten ze toch zonnodig allemaal GRATIS boks- en kickboks les geven??? Dat was toch zo goed voor hun zelfvertrouwen en imago??

    veronica (gast)
    Die mensen die hun sport misbruiken moeten ze op een zwarte lijst zetten.Je hoort niet anders dan kickboksers zich niet aan de sport protocol houden en mensen zwaar mishandelen.Volgens mij gaan die gasten juist op die sport om andere te mishandelen en dat heeft niets meer met de sport zelf te maken.

    Rudolfus
    (kick)boxen zou verboden moeten worden. Het heeft sowieso al helemaal niks met sport te maken.

    t.e (gast)
    En wanneer doen we dat kick-boksen nu eens verbieden?
    Of moeten er nog meer slachtoffers vallen.

    Monsze (gast)
    Wat is dat toch een fijne sport, kickboksen. Het is zo goed voor je zelfvertrouwen en de sport leert je discipline en zelfbeheersing........aldus de sportscholen.

    Boer Orgel
    Wat vreemd? Vechtsporten zijn toch hogere uitingen van vrede en menslievendheid? Sporten die raakvlakken hebben met de kunst? Of is het toch een ordinair fenomeen dat vooral onder geboren killers leeft? Nou?
    Hoe dan ook: verbieden. Volledig en grondig. Ze gaan maar vlinders determineren. Alleen dan maak je nog een kans.

    filatelist (gast)
    Wanneer wordt die sport nou eens verboden in Nederland. Veel te veel slecht in het nieuws zelfs tot twee keer toe met doden erbij.

    Poedel (gast)
    Krijg de indruk dat de meeste vechtsporters een behoorlijk kort lontje hebben en bij het minste geringste akkefietje exploderen. Zijn toch al een aantal incidenten bekend. Dus... ben je nogal gefrustreerd, ga dan lekker op een vechtsport je agressie botvieren op je tegenstander ín en buiten de ring. Brrr, eng volk.

    Iksnaphetwel (gast)
    Beetje het zelfde verhaal als wapens in Amerika. Wapens maken geen mensen dood. Dat doet de persoon zelf.. deze sport kan zo ook worden beschouwd.

    peter honing (gast)
    het loopt de spuigaten uit met die gasten
    Last edited by daanII; 19-02-2013 at 21:51.
    Maart guur geeft een volle schuur.

  21. #21
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    504
    vCash
    126000

    Default

    Ik schat nog 3 of 4 van dit soort incidenten en “vecht”sportscholen komen in een vergunningstelselterecht. Nederland en de beleidsbepalers zijn vechtsport en aanhangende incidenten namelijk spuugzat. Door de ontkennende houding van de branche en de blinde visie van een paar aanhangers, zoals hier op het forum, zal het niet positief gaan uitpakken. Het zal de sport in ieder geval niet ten goede komen. De sport is doordrenkt van graaiende, egotrippende ijdeltuiten met veel foute vrienden. Zet nu je oogkleppen maar weer op en slaap lekker verder. Staan we over drie jaar weer op een matje te ploeteren in de achtertuin.
    Maart guur geeft een volle schuur.

  22. #22
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Ik begrijp de reacties wel. Zo is op het moment een grote discussie over wapenbezit in Amerika, kan dit door de beugel of niet? Ik kan het verband wel zien met een vechtsport. Wanneer er in Amerika een schietpartij is komt dit ook in het nieuws, opnieuw met nadruk op deze discussie van het wapenbezit.

    Wat ik probeer duidelijk te maken is het feit dat je jezelf inderdaad tot een wapen traint bij een dergelijke vechtsport. Wanneer dit bij de verkeerde mensen wordt aangeleerd kan dit verkeerd aflopen. Het is duidelijk dat er een oplossing hiervoor moet komen, maar ik heb niet graag dat vechtsporten verboden worden in Nederland. Het neemt bij een grote groep namelijk ook de agressie en frustraties weg wat juist positief is.

    Ik denk dat er in Nederland strenger gekeurd moet worden bij vechtsport leraren. Deze geven nou eenmaal een voorbeeld. Wanneer de leraar agressief oogst, zullen zijn leerlingen dit ook (kunnen) worden. Hiervoor zou door de bond ook een controle moeten worden gehouden. Stuur bijvoorbeeld leden van de bond anoniem naar een sportschool om hier mee te trainen ter controle van de normen en waarden die op de sportschool heersen. Misschien kan je op deze manier deze negatieve energie minderen.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  23. #23
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    504
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Ik begrijp de reacties wel. Zo is op het moment een grote discussie over wapenbezit in Amerika, kan dit door de beugel of niet? Ik kan het verband wel zien met een vechtsport. Wanneer er in Amerika een schietpartij is komt dit ook in het nieuws, opnieuw met nadruk op deze discussie van het wapenbezit.

    Wat ik probeer duidelijk te maken is het feit dat je jezelf inderdaad tot een wapen traint bij een dergelijke vechtsport. Wanneer dit bij de verkeerde mensen wordt aangeleerd kan dit verkeerd aflopen. Het is duidelijk dat er een oplossing hiervoor moet komen, maar ik heb niet graag dat vechtsporten verboden worden in Nederland. Het neemt bij een grote groep namelijk ook de agressie en frustraties weg wat juist positief is.

    Ik denk dat er in Nederland strenger gekeurd moet worden bij vechtsport leraren. Deze geven nou eenmaal een voorbeeld. Wanneer de leraar agressief oogst, zullen zijn leerlingen dit ook (kunnen) worden. Hiervoor zou door de bond ook een controle moeten worden gehouden. Stuur bijvoorbeeld leden van de bond anoniem naar een sportschool om hier mee te trainen ter controle van de normen en waarden die op de sportschool heersen. Misschien kan je op deze manier deze negatieve energie minderen.
    Ja het is vijf voor twaalf in de vechtsportwereld in Nederland. En er gebeurt geen moer.
    Maart guur geeft een volle schuur.

  24. #24
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    504
    vCash
    126000

    Default

    Buiten dat ik belachelijk gemaakt wordt door heel veel members hier. Ga lekker zo door jongens.
    Maart guur geeft een volle schuur.

  25. #25
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by daanII View Post
    Ja het is vijf voor twaalf in de vechtsportwereld. En er gebeurt geen moer.
    Ik denk oprecht dat het met grote getallen vermindert kan worden door leraren streng te keuren. Voor mensen die op jonge leeftijd al beginnen met vechtsport is de leraar zeker van grote invloed. De meeste leraren in de vechtsport zijn toch mensen met een zeker charisma en status waardoor ze een grote invloed hebben op de normen en waarden van hun leerlingen. Het zal niet het gehele probleem doen verdwijnen, maar het zal zeker een vermindering moeten opleveren. De jeugd is makkelijk te vormen en de ouderen wat moeilijker, maar de jeugd is toch de toekomst.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •