MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 29
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default Open brief Ron Nyqvist aan Ramon Dekkers

    “Vriend, dit is iets wat ik tot nu toe nog steeds niet kan en wil geloven. Je stond toch altijd weer op? Zo vaak hebben ze je afgeschreven en steeds weer bewees je dat jij de nummer 1 was! Niet alleen als vechter maar ook als vriend. Er waren dagen dat velen mij niet meer wilden kennen; jij was een van de weinigen die mij via een postkaartje altijd wel weer wist te vinden.

    2001, Ahoy. Bijna iedereen had je afgeschreven. Too Hot To Handle was bezig een gala te organiseren, maar kwam er financieel niet uit. Het leek af te stevenen op een financieel fiasco. In de kroeg in Breda zei jij me dat je nog geen afscheid had genomen, waarop ik zei dat een legende zoals jij een waardig afscheid verdient. Je zei toen ‘waarom organiseer jij mijn afscheid niet?’. Ik had niks met 2h2h te maken, maar wist wel van hun probleem. Ik heb toen gezegd dat ik de organisatie wel wilde helpen, maar dat ik als voorwaarde stelde dat dit jouw afscheidsgala zou worden. Zoals Cor Hemmers toen al zei, de titel zou ‘Simply the Best’ worden. Buiten dat jij simply the best bent, vinden veel mensen dit nog steeds het beste gala dat ooit in Nederland is georganiseerd met name vanwege jouw inbreng! Weer bewees je deze avond dat je alles in huis hebt waar de mensen voor komen.

    Op deze speciale avond in 2001 is hetGolden Glory team geboren en ben jij een van de mensen die de kar hebben getrokken. De Golden Glory torch (fakkel) was speciaal voor jou gemaakt. Hiermee gaf jij het vuur door dat in jouw brandde aan de nieuwe generatie vechters. Ik weet zeker dat het gehele Golden Glory team, inclusief ex-leden, het ermee eens is dat ik deze torch aan jou schenk en opdraag.

    Jammer, want we waren samen al heel ver met onze nieuwe plannen. Want jij wilde bewijzen dat je ook de beste trainer kon zijn. Het draaide in jouw gedachten altijd om de wil om de beste te zijn; het best haalbare uit jezelf halen! Nederland mag weten dat ze de allergrootste kwijt zijn. Al heb je voor een sport gekozen die door voor onwetenden als negatief wordt gezien; wij weten met zijn allen wel beter!

    Ramon, ik ga je missen maar ik zal in jouw geest verder werken en alles waar jij nog van droomde verwezenlijken. Zoals bijvoorbeeld de Diamond Dekkers stichting. Na jouw eervolle onderscheiding in Thailand wilde je perse iets goeds terug doen voor het land waaraan je je hart hebt verloren. Je was al begonnen met het ondersteunen van Thaise weeshuizen en daar gaan we mee door!

    Ramon, niemand zal je vergeten: The Diamond is forever!

    Ron Nyqvist”
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Heel mooi!
    Be a Warrior, not a Worrier

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

  4. #4
    Join Date
    Apr 2006
    Posts
    115
    vCash
    126000

    Default

    Respect voor deze 2 mannen!

  5. #5
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    mooie woorden

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Dordrecht
    Posts
    2.747
    vCash
    126000

    Default

    Respect voor Ron. Echt mooi geschreven !!

  7. #7
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Je kan zeggen of vinden wat je wilt. Ik vind dit een mooi en oprecht stuk.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  8. #8
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    1.169
    vCash
    126000

    Default

    Mooi stuk vanuit het hart geschreven!

  9. #9
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    562
    vCash
    126000

    Default

    kippevel , mooie brief . gr hans

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Ron, gecondoleerd met verlies van je goede vriend Ramon.


    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  11. #11
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Enschede
    Posts
    1.697
    vCash
    126071

    Default

    Mooie woorden!

  12. #12
    Join Date
    Sep 2006
    Posts
    1.751
    vCash
    138649

    Default

    Wow,

    Hele mooie woorden.
    Ben Henderson/Donald Cerrone/Luke Rockhold/Jon Jones

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Hele mooie woorden!
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oldenzaal
    Posts
    1.839
    vCash
    126000

    Default

    mooie woorden...

  15. #15
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Heel mooi geschreven moet ik zeggen.

  16. #16
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Nederland
    Posts
    1.871
    vCash
    126000

    Default

    Respect!

  17. #17
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    580
    vCash
    30500

    Default

    Respect heel mooi.

  18. #18
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    148
    vCash
    126000

    Default

    Respect. Mooi geschreven..

  19. #19
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Rotterdam e.o.
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Had het gisteren al gelezen, maar wilde het eerst laten bezinken. Voor jou Roy bedankt voor het posten.
    Voor Ron......ik wens je echt heel veel sterkte. Dit is echt uit jouw hart gozer U R a real man.
    If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

  20. #20
    Join Date
    Oct 2008
    Posts
    242
    vCash
    126000

    Default

    Mooie woorden, die recht uit het hart spreken..
    Heb de DVD van ahoy al voor straks klaar liggen.

  21. #21
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    431
    vCash
    126000

    Default

    Vanuit het hart,mooi hoor....

  22. #22
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Tranen in me ogen, mooi geschreven, bedankt

  23. #23
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    504
    vCash
    126000

    Default

    Krachtig, eerlijk en vol gevoel.
    Bedankt Ron
    Maart guur geeft een volle schuur.

  24. #24
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    3.038
    vCash
    126022

    Default

    Ron en Ramon kwamen vandaag ook ter sprake in de column van de John van de Heuvel in de Telegraaf.

    Regelmatig krijg ik telefoontjes vanuit de gevangenis. Het gaat dan om belletjes uit de bajes van gedetineerden die hulp zoeken, vinden dat ze onterecht vastzitten of uit eenzaamheid gewoon om een praatje verlegen zitten. Sommige gevangenen zijn boos of willen hun hart luchten.Afgelopen week kreeg ik Ron N. aan de lijn, die het laatste staartje uitzit van een straf van twintig jaar voor de dubbele moord op de gebroeders Driessen uit Breda. Hij is een fervent vechtsportliefhebber en volgt alle ontwikkelingen binnen de kickbokswereld. Hij belde me in het verleden vaker als ’zijn’ sport negatief in het nieuws was. De pers legt incidenten waar vechtsporters bij betrokken zijn onder een vergrootglas, was dan zijn verwijt. Dit keer belde hij hoorbaar aangedaan.Zijn goede vriend en thaibokslegende Ramon Dekkers overleed afgelopen woensdag op 43-jarige leeftijd volkomen onverwachts aan een hartstilstand. „Als Ramon was doodgeschoten, hadden de kranten vol gestaan, nu lees ik er niets over”, sprak N. enigszins verbitterd. Misschien had hij hier een punt, bedacht ik me na het telefoongesprek.In de jaren negentig was Dekkers in Thailand de bekendste buitenlandse kickbokser. In twintig jaar tijd vocht hij tweehonderd partijen, waarvan hij er 175 won. Hij werd liefst acht keer wereldkampioen kick- en thaiboksen en was een wandelend reclamebord voor zijn sport. Ramon Dekkers vormde het levende bewijs dat vechtsport en misdaad niet vanzelfsprekend hand in hand gaan. Ons land bracht grote vechtsporttalenten voort, die vooral in het Verre Oosten als helden door het leven gaan. Dekkers was er daar een van. Zijn nagedachtenis mag zeker niet bezoedeld worden door het negatieve imago, dat enkele rotte appels deze sport bezorgden.Als we het dan toch hebben over misdaad en sport, is het goed de ontwikkelingen in het wielrennen en de voetballerij eens onder de loep te nemen. De afgelopen maanden werden we opgeschrikt door dopingschandalen bij wielerploegen. Er waren bekentenissen van beroemde wielrenners en de bewijzen van ernstig strafbaar gedrag liggen bij wijze van spreken voor het opscheppen.Hetzelfde geldt voor criminele activiteiten in de voetbalwereld. Na onthullingen onlangs over het beïnvloeden van wedstrijden uit winstbejag, het zogeheten matchfixing, werd het oorverdovend stil. Voetbalbonden wijzen naar justitie voor nader onderzoek en omgekeerd.Een merkwaardig verschijnsel, zeker als je het vergelijkt met de verbetenheid waarmee misstanden in de vechtsportwereld soms worden aangepakt. Na zoveel bewijs en aanwijzingen dat ook bij wielrenners en voetballers veel mis is, kunnen politie en justitie niet meer achterover leunen. Het wordt tijd voor serieus strafrechtelijk onderzoek, dat wel eens tot verrassende uitkomsten kan leiden. Niet alle wielrenners of voetballers zijn sporthelden, net zomin als vechtsporters altijd crimineel zijn.
    Last edited by rollermanskunk; 02-03-2013 at 23:10.

  25. #25
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    504
    vCash
    126000

    Default

    ja, en nu?

    "Als Ramon was doodgeschoten, hadden de kranten vol gestaan, nu lees ik er niets over”,

    Hij heeft nog gelijk ook!
    Last edited by daanII; 02-03-2013 at 23:11.
    Maart guur geeft een volle schuur.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •