MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 30

Thread: Ron Nyqvist

  1. #1
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default Ron Nyqvist

    Aangezien mijn eerdere posts werden verwijdert toch het volgende.
    Ondanks dat ik respect opbreng voor hetgeen wat er voor Ramon opgezet word zit ik een beetje met een knoop in mijn maag.
    Ondanks de open brief van Ron, ben ik het met een heel klein deel niet eens met zijn brief.
    Een klein deel zullen jullie zeggen, maak je niet druk.
    Maar het stukje waar het over gaat is wel erg toepasselijk op de vechtsport heden ten dage.
    In overleg met de mod's mocht ik een topic openen dus bij deze!

    Al heb je voor een sport gekozen die door voor onwetenden als negatief wordt gezien; wij weten met zijn allen wel beter!
    Ik ga geen respect opbrengen voor iemand die de spot drijft met de sport terwijl hij zelf vastzit voor een aantijging welke zeer schadelijk is voor de sport.
    En zodoende het klimaat creëert waar de sport kapot aan gaat.
    Een simpele Google zoek opdracht geeft al te kennen waarom Ron vast zit en ook al heb ik niets meer dan lof over de inhoud van de brief.
    De quote dat is mij tegen het zere been, ik ben trots op het feit dat ik een vechtsport beoefen maar ik wordt er onpasselijk van als iemand mede verantwoordelijk is voor het bezoedelen van de sport dit soort woorden in de mond durft te nemen.
    Badr Hari mishandelt mensen en wordt hier volledig de grond ingetrapt, Balrak word gepakt en in verband gebracht met smokkel, witwassen en wordt wederom hier de grond ingetrapt.
    En iemand die vast zit voor een dubbele moord krijgt applaus?
    Mensen, waar zijn we nou helemaal mee bezig?
    Kom asjeblieft niet aan met hij is een goede vriend van.... Denk even aan alle reacties over Badr dat hij niks goed kon doen en dat zijn acties buiten de ring de sport kapot hebben gemaakt.
    De sport was al kapot en ook al zijn er mensen die nu hun stinkende best doen om het weer op het rechte pad te krijgen de ergste schade is al geleden. Dat was niet toen Badr wegens mishandeling in de gevangenis belandde. Het was ook niet toen Hesdy Gerges in verband werd gebracht met smokkel van verdovende middelen en datzelfde geldt voor Balrak.
    Nogmaals ik vindt het een nette brief, maar de quote is mij tegen het zere been en ik vindt het persoonlijk onbegrijpelijk dat die passage in een brief staat.
    Deze post zal voor veel mensen tegen het zere been zijn, maar ik vindt het onbegrijpelijk.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Ben het vaak niet met je eens maar je slaat de spijker op zijn kop.

    Niet slim om zo'n man een platform te geven. Maar vond het niet opportuun om in het andere topic te reageren.

  3. #3
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Ben het vaak niet met je eens maar je slaat de spijker op zijn kop.

    Niet slim om zo'n man een platform te geven. Maar vond het niet opportuun om in het andere topic te reageren.
    Posts worden dan verwijdert
    De mijne al meerdere malen.

  4. #4
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik snap je punt, tegelijkertijd vind ik dat direct betrokkenen de ruimte moeten krijgen hun zegje te doen wat dat zegje ook mag zijn. Ook Ron Nyqvist.

    Wat ik ervan begrijp is Dekkers bevriend geweest met Nyqvist. Ik zou het ongepast vinden als je een van zijn vrienden, ongeacht zijn achtergrond, de mond zou snoeren of zou censureren bij dit soort gevallen. Het is aan iedere lezer op zich om er het zijne van te vinden verder.

  5. #5
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Ik snap je punt, tegelijkertijd vind ik dat direct betrokkenen de ruimte moeten krijgen hun zegje te doen wat dat zegje ook mag zijn. Ook Ron Nyqvist.

    Wat ik ervan begrijp is Dekkers bevriend geweest met Nyqvist. Ik zou het ongepast vinden als je een van zijn vrienden, ongeacht zijn achtergrond, de mond zou snoeren of zou censureren bij dit soort gevallen. Het is aan iedere lezer op zich om er het zijne van te vinden verder.
    Ik snap wat je wil zeggen, maar dat de sport met de nek aangekeken wordt komt door stunts zoals Ron heeft uitgehaald. Mijn inziens is het dan ook totaal niet gepast te vermelden.
    En tuurlijk mag een ieder het zijne er van vinden, maar ik denk dat menigeen zijn wenkbrauwen fronst bij het lezen van die zin.

  6. #6
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    De beste man is zoals ik lees een van zijn goede vrienden verloren, hij schrijft een mooie brief en daar staat 1 - in jouw ogen -verkeerd zinnetje in.....En nu wil je de discussie mbt het negatieve imago van onze sport weer aanzwengelen....

    Denk je echt dat dit het juiste moment is??? Tssss...Sommige mensen.

  7. #7
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Ik snap je punt, tegelijkertijd vind ik dat direct betrokkenen de ruimte moeten krijgen hun zegje te doen wat dat zegje ook mag zijn. Ook Ron Nyqvist.

    Wat ik ervan begrijp is Dekkers bevriend geweest met Nyqvist. Ik zou het ongepast vinden als je een van zijn vrienden, ongeacht zijn achtergrond, de mond zou snoeren of zou censureren bij dit soort gevallen. Het is aan iedere lezer op zich om er het zijne van te vinden verder.
    Ik vind dat altijd lastig.

    1. Als hij een persoonlijke vriend is stuurt hij lekker de familie een briefje. Waarom publiekelijk als je de situatie in ogenschouw neemt waarin hij zit.
    2. Ik snap dat hij zelf niet kan posten op internet (hoewel; hij is toch allang vrij ?) maar dat Roy dan als beheerder van deze site een veroordeelde crimineel een platform geeft vind ik gewoon niet zo slim. Maar hij moet het zelf weten natuurlijk. Die afweging zal hij ongetwijfeld hebben gemaakt.

    En zo kunnen we nog wel even doorgaan maar het is allemaal al zo vaak gezegd. De onder en bovenwereld zijn volledig met elkaar verweven in deze tak van sport en we doen er geen fuck aan. jammer maar helaas.

    Neemt niet weg dat het voor de familie van Ramon een drama is dus ik snap dat ze deze discussie in een ander topic niet willen.

  8. #8
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by my2cents View Post
    De beste man is zoals ik lees een van zijn goede vrienden verloren, hij schrijft een mooie brief en daar staat 1 - in jouw ogen -verkeerd zinnetje in.....En nu wil je de discussie mbt het negatieve imago van onze sport weer aanzwengelen....

    Denk je echt dat dit het juiste moment is??? Tssss...Sommige mensen.
    Ik zwengel niks aan en al helemaal geen discussie maar ik stoor mij er aan dat een moordenaar doet alsof hij niet verantwoordelijk is voor het geouwehoer waar vechtsport onder gebukt gaat. En wat jij er van vind dat interesseert mij eventjes helemaal niks het is hypocriet dat Ron doet alsof hij voor diefstal van snoep in de bak zit.

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Quote Originally Posted by MuayThaiGuy View Post
    Posts worden dan verwijdert
    De mijne al meerdere malen.
    Je snapt toch zelf wel dat die post van jou ongepast was in die topic ?

    Ron zit nog steeds vast en is een van zijn beste vrienden verloren en kan niet eens bij de uitvaart zijn, hij wilde iets plaatsen op Mixfight en dat hebben wij gedaan.

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  10. #10
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Wheelie View Post
    Je snapt toch zelf wel dat die post van jou ongepast was in die topic ?

    Ron zit nog steeds vast en is een van zijn beste vrienden verloren en kan niet eens bij de uitvaart zijn, hij wilde iets plaatsen op Mixfight en dat hebben wij gedaan.
    Dat snap ik, maar voor de rest laat ik het zo zeggen wat moet de familie van de slachtoffers die Ron heeft gemaakt?

  11. #11
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Ik vind dat altijd lastig.

    1. Als hij een persoonlijke vriend is stuurt hij lekker de familie een briefje. Waarom publiekelijk als je de situatie in ogenschouw neemt waarin hij zit.
    2. Ik snap dat hij zelf niet kan posten op internet (hoewel; hij is toch allang vrij ?) maar dat Roy dan als beheerder van deze site een veroordeelde crimineel een platform geeft vind ik gewoon niet zo slim. Maar hij moet het zelf weten natuurlijk. Die afweging zal hij ongetwijfeld hebben gemaakt.

    En zo kunnen we nog wel even doorgaan maar het is allemaal al zo vaak gezegd. De onder en bovenwereld zijn volledig met elkaar verweven in deze tak van sport en we doen er geen fuck aan. jammer maar helaas.

    Neemt niet weg dat het voor de familie van Ramon een drama is dus ik snap dat ze deze discussie in een ander topic niet willen.
    Laatste opmerking hierover van mij omdat ik het zelf een beetje ongepast vind op dit moment: Hoe dit eruit ziet voor de buitenwereld, maakt mij niet uit. Dit is een principiële kwestie voor mij. Het principe dat iedereen de laatste eer mag bewijzen aan iemand op een wijze waarop hij of zij dat gepast acht (binnen redelijke grenzen). Om dit principe aan de kant te zetten 'in het belang van de sport' vind ik onzinnig en eerlijk gezegd ethisch ook op het randje. Het gaat namelijk niet eens zozeer om een principiële verontwaardiging, maar de suggestie wordt met name door jou gewekt dat we het verleden onder het tapijt moeten schuiven om de schijn op te houden en dat vind ik persoonlijk niet iets om naar te streven.

  12. #12
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Ja Ron heeft diverse zaken op zijn kerfstok... en ja Ron is daar ook, volgens de regeltjes van de Nederlandse rechtstaat, voor gestraft en zit zijn straf nog steeds uit.
    Maar wat boeit de achtergrond van Ron IN DEZE context. Een veroordeeld man verliest zijn boezemvriend en schrijft daar een open brief voor. Daar kan je toch niks op tegen hebben?
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  13. #13
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Quote Originally Posted by MuayThaiGuy View Post
    Dat snap ik, maar voor de rest laat ik het zo zeggen wat moet de familie van de slachtoffers die Ron heeft gemaakt?
    Geen idee? Weet jij het?
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

  15. #15
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Laatste opmerking hierover van mij omdat ik het zelf een beetje ongepast vind op dit moment: Hoe dit eruit ziet voor de buitenwereld, maakt mij niet uit. Dit is een principiële kwestie voor mij. Het principe dat iedereen de laatste eer mag bewijzen aan iemand op een wijze waarop hij of zij dat gepast acht (binnen redelijke grenzen). Om dit principe aan de kant te zetten 'in het belang van de sport' vind ik onzinnig en eerlijk gezegd ethisch ook op het randje. Het gaat namelijk niet eens zozeer om een principiële verontwaardiging, maar de suggestie wordt met name door jou gewekt dat we het verleden onder het tapijt moeten schuiven om de schijn op te houden en dat vind ik persoonlijk niet iets om naar te streven.
    Inderdaad, laten we er maar over ophouden. Verkeerde tijdstip voor dit soort discussies.

  16. #16
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Tony View Post
    Ja Ron heeft diverse zaken op zijn kerfstok... en ja Ron is daar ook, volgens de regeltjes van de Nederlandse rechtstaat, voor gestraft en zit zijn straf nog steeds uit.
    Maar wat boeit de achtergrond van Ron IN DEZE context. Een veroordeeld man verliest zijn boezemvriend en schrijft daar een open brief voor. Daar kan je toch niks op tegen hebben?
    Zoals ik al zei gaat het mij specifiek om het bepaalde stuk wat ik geciteerd heb.
    Dat geouwehoer waar wij allemaal mee te maken hebben dat is mede veroorzaakt door Ron dat hij beweert dat hij wel beter weet aangaande de sport vind ik ronduit hypocriet.
    Ron doet alsof wat hij gedaan heeft niks is.

  17. #17
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Je weet ook waarom Ron die moorden heeft gepleegd? het waren niet de 1e beste mensen... Hun hebben ron geprobeerd te vermoorden. Het is hun niet gelukt, maar Ron wel.

    Hij had niet echt veel keus, het was hij of hun.
    Home mtk-gym.nl


  18. #18
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Je weet ook waarom Ron die moorden heeft gepleegd? het waren niet de 1e beste mensen... Hun hebben ron geprobeerd te vermoorden. Het is hun niet gelukt, maar Ron wel.

    Hij had niet echt veel keus, het was hij of hun.
    Dan nog eigen rechter spelen.....

  19. #19
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by MuayThaiGuy View Post
    Dan nog eigen rechter spelen.....
    Met alle respect maar ik had het zelfde gedaan. Een aanslag plegen op mij en mijn vrouw?
    Home mtk-gym.nl


  20. #20
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Je weet ook waarom Ron die moorden heeft gepleegd? het waren niet de 1e beste mensen... Hun hebben ron geprobeerd te vermoorden. Het is hun niet gelukt, maar Ron wel.

    Hij had niet echt veel keus, het was hij of hun.
    Haha, hij had geen keus. Hoe kan het toch dat ik dan nooit in een 'het was hij of hun' situatie terecht kom en menig ander ook niet?

  21. #21
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    411
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MuayThaiGuy View Post
    Dan nog eigen rechter spelen.....
    Jezus man hou nou eens op met je gejank, zelfs al zou je een punt hebben (wat je in mijn beleving overigens niet hebt maar dit terzijde), is dit wat je nu doet volledig misplaatst !
    Zelden iets gezien wat slechter getimed was dan dit oeverloze gezwam, zelfs een beetje tot op het schofferende af.

  22. #22
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by Turboknecht View Post
    Haha, hij had geen keus. Hoe kan het toch dat ik dan nooit in een 'het was hij of hun' situatie terecht kom en menig ander ook niet?
    overkomt mij hoop ik ooit nooit maar het is toch geen hele vreemde reactie van Ron? dus de reactie op die actie?
    Home mtk-gym.nl


  23. #23
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by GM View Post
    Jezus man hou nou eens op met je gejank, zelfs al zou je een punt hebben (wat je in mijn beleving overigens niet hebt maar dit terzijde), is dit wat je nu doet volledig misplaatst !
    Zelden iets gezien wat slechter getimed was dan dit oeverloze gezwam, zelfs een beetje tot op het schofferende af.

    Jij loopt te janken, je komt met een onderbouwing die als een tang op een varken slaat.
    Ga dan gewoon lekker weg als je je mening niet kunt onderbouwen of neem de moeite om je mening eens op een correcte manier te onderbouwen.
    Het is makkelijk om mensen af te schieten, maar als je met flut argumenten komt heb je imo geen recht van spreken.

  24. #24
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by MuayThaiGuy View Post
    Jij loopt te janken, je komt met een onderbouwing die als een tang op een varken slaat.
    Ga dan gewoon lekker weg als je je mening niet kunt onderbouwen of neem de moeite om je mening eens op een correcte manier te onderbouwen.
    Het is makkelijk om mensen af te schieten, maar als je met flut argumenten komt heb je imo geen recht van spreken.
    Echt zeldzaam vreemd MTG hoe je hier met/in zo'n topic te keer loopt te gaan. Niet alleen zeldzaam vreemd, maar vooral ook zeldzaam misplaatst. Kun je mensen niet gewoon even tijd geven om te rouwen? Had je niet gewoon even ruimte kunnen geven aan een ander i.p.v. van je af te lopen reageren over een zinnetje dat je niet aanstaat in iemands rouwbetuiging? Is een heel klein beetje medeleven te veel gevraagd in een situatie als deze? Het maakt me helemaal niets uit wat je ergens van vindt, maar als je niet in staat bent onder deze omstandigheden dat even voor je te houden, dan sla je de plank behoorlijk mis. Dit soort discussies voer je maar op een later moment, vooral als het gaat om de manier hoe je 'm voert. Ik ga verder ook geen poging doen dat te onderbouwen of uit te leggen. Als je dat echt niet snapt, dan heb ik niet de illusie daar verandering in te kunnen brengen.

    Overigens zie ik dat ik in de alinea hierboven veel vragen stel, maar doe geen moeite om er antwoord op te geven. Ik ben er eigenlijk helemaal niet in geïnteresseerd. Het enige wat ik wel oprecht van je vraag is om gewoon even je fatsoen te houden.
    Last edited by Ronald; 01-03-2013 at 20:40.
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  25. #25
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ronald View Post
    Echt zeldzaam vreemd MTG hoe je hier met/in zo'n topic te keer loopt te gaan. Niet alleen zeldzaam vreemd, maar vooral ook zeldzaam misplaatst. Kun je mensen niet gewoon even tijd geven om te rouwen? Had je niet gewoon even ruimte kunnen geven aan een ander i.p.v. van je af te lopen reageren over een zinnetje dat je niet aanstaat in iemands rouwbetuiging? Is een heel klein beetje medeleven te veel gevraagd in een situatie als deze? Het maakt me helemaal niets uit wat je ergens van vindt, maar als je niet in staat bent onder deze omstandigheden dat even voor je te houden, dan sla je de plank behoorlijk mis. Dit soort discussies voer je maar op een later moment, vooral als het gaat om de manier hoe je 'm voert. Ik ga verder ook geen poging doen dat te onderbouwen of uit te leggen. Als je dat echt niet snapt, dan heb ik niet de illusie daar verandering in te kunnen brengen.

    Overigens zie ik dat ik in de alinea hierboven veel vragen stel, maar doe geen moeite om er antwoord op te geven. Ik ben er eigenlijk helemaal niet in geïnteresseerd. Het enige wat ik wel oprecht van je vraag is om gewoon even je fatsoen te houden.
    LOL, ik tekeer gaan?
    Als ik word afgezeken of bekritiseerd wordt dan mag ik heus wel vragen waarom men dat vindt, vrij normaal toch?
    Als iemand dan met een kulverhaal komt die op niks gebaseerd is dan ja, als ik anders had geheten dan had ik "een broodje poep speciaal" als naam aan mijn reactie kunnen koppelen.
    In overleg met de mods kreeg ik de ruimte om het in offtopic te plaatsen, lijkt mij netjes genoeg toch?
    Zoals ik eerder al zei Hari, Balrak worden volledig afgebrand voor hun acties buiten de ring en vervolgens wordt iemand geprezen om zijn woorden.
    En dat ik het juist nu doe ik ben niet de persoon om over oude koeien te praten, die discussie was er dan weer geweest.
    Ja ik vindt het erg voor de fans, de nabestaanden van Ramon en voor Ramon zelf, maar dat mensen die een negatief oordeel hebben over de vechtsport daarna te kakken worden gezet alszijnde wij weten wel beter, daar irriteer ik mij mateloos aan vooral als iemand 2 mensen om heeft gelegd. Vervolgens worden er ook nog opmerkingen gemaakt om Ron vrij te pleiten "noodweer" als dat zo was dan zat hij niet vast. Die kopschoppers waren aangeschoten en onder invloed is dat een excuus om hetgeen wat ze hebben gedaan goed te praten?
    Als ik een opmerking maak over Badr waarop negatieve reacties komen als "nuthugger" e.d dan worden er letterlijk door diverse personen gezegd dat Badr in de ring net zo'n slecht persoon is als daarbuiten en dat hij de vechtsport heeft verneukt.
    Sommige mensen hier zijn gewoon onbegrijpelijk trek dan gewoon een streep en veroordeel elke vechtsporter die in of buiten de ring over de schreef gaat.
    En ik zei al het gaat mij om die enkele regel, waarin een moordenaar die zeer dicht met de sport is verbonden doet alsof iedereen die een negatieve mening heeft over de vechtsport uit hun nek lult.
    Dat gaat er bij mij niet in, en ik ben ongetwijfeld niet de enige die er exact zo over denkt.

    En aangaande moeite doen om antwoord te geven. Het is niet meer dan netjes om antwoord te geven op, ik wil dat wat ik zeg duidelijk is zonder dat er misinterpretatie over volgt

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •