MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 26 to 50 of 85
  1. #26
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    ooo Daantje lees even de hele topic ik noem een aantal paar boksers die allemaal hardlopen en een betere conditie hebben dan de gemiddelde prof kickbokser licht, midden gewicht. Dan kom jij met cowboy indianen verhalen dat je van hardlopen stijf wordt dus ik laat een filmpje zien van Juan Manuel Marquez en jij begin over dribbelen.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    757
    vCash
    126000

    Default

    door die 12-15 ronden heb ik ook wel het gevoel dat boksen slow pas is (vooral de eerste paar ronden zijn vaak traag). Bij kickboksen is het tempo meestal wat hoger.
    ,,,,,
    (>.<)

  3. #28
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Jij kijkt denk ik alleen Heavy weights er is meer dan heavy weights in de vechtsport.

  4. #29
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    757
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Anderson View Post
    Jij kijkt denk ik alleen Heavy weights er is meer dan heavy weights in de vechtsport.
    Vind mayweather vaak ook laag tempo. Ik bedeol dat er veel rust is tussen aanvallen. Bij kickboksen gaat het soms aan één stuk door.
    ,,,,,
    (>.<)

  5. #30
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik denk dat in de regel boksen wel meer aftast rondes kent, maar het is ook maar net wie in de ring staat net als in het kickboksen. Mayweather is zo goed dat ie een partij helemaal dood kan maken. De tegenstander mist gewoonweg alles. Als Mayweather zelf het gevecht niet opzoekt, kan het echt heel saai zijn.

    Als je Rios tegen Alvarado 1 en 2 echter hebt gezien, zie je dat het ook anders kan. Of een ander voorbeeld Martinez vs Williams 1 en 2, Bradley Provodnikov. Ook de partijen van Amir Khan zijn spectaculair. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Wat ik leuk vind aan boksen is dat de partij veel meer dimensies krijgt doordat ie langer is, bij het kickboksen vind ik het soms wel erg kort met een soort fastfood concept. Bepaalde partijen zou ik best langer willen.
    Last edited by Facade; 04-04-2013 at 22:41.

  6. #31
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    757
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Ik denk dat in de regel boksen wel meer aftast rondes kent, maar het is ook maar net wie in de ring staat net als in het kickboksen. Mayweather is zo goed dat ie een partij helemaal dood kan maken. De tegenstander mist gewoonweg alles. Als Mayweather zelf het gevecht niet opzoekt, kan het echt heel saai zijn.

    Als je Rios tegen Alvarado 1 en 2 echter hebt gezien, zie je dat het ook anders kan. Of een ander voorbeeld Martinez vs Williams 1 en 2, Bradley Provodnikov. Ook de partijen van Amir Khan zijn spectaculair. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Wat ik leuk vind aan boksen is dat de partij veel meer dimensies krijgt doordat ie langer is, bij het kickboksen vind ik het soms wel erg kort met een soort fastfood concept. Bepaalde partijen zou ik best langer willen.
    Helemaal mee eens :P Alleen met kickboks kan iig wel meerdere partijen kijken. Boksen is zo tijdsintensief. Ik kijk nu Martinez vs Williams 1, leue partij.
    ,,,,,
    (>.<)

  7. #32
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Wil ik best doen, maar niet vanaf mijn mobiel
    "If you have to stop and think, it's too late"

  8. #33
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Ik denk dat in de regel boksen wel meer aftast rondes kent, maar het is ook maar net wie in de ring staat net als in het kickboksen. Mayweather is zo goed dat ie een partij helemaal dood kan maken. De tegenstander mist gewoonweg alles. Als Mayweather zelf het gevecht niet opzoekt, kan het echt heel saai zijn.

    Als je Rios tegen Alvarado 1 en 2 echter hebt gezien, zie je dat het ook anders kan. Of een ander voorbeeld Martinez vs Williams 1 en 2, Bradley Provodnikov. Ook de partijen van Amir Khan zijn spectaculair. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Wat ik leuk vind aan boksen is dat de partij veel meer dimensies krijgt doordat ie langer is, bij het kickboksen vind ik het soms wel erg kort met een soort fastfood concept. Bepaalde partijen zou ik best langer willen.
    klopt Andy Souwer had in een interview aangegeven dat die liever 5 rondes wou vechten in plaats van 3 rondes. Yodsanklai wilt het liefst ook 5 rondes vechten maar de westerse vechters durven niet omdat ze bang zijn om te verliezen.

  9. #34
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben lui,
    hier zijn wat stukjes..


    The majority of boxers use running to improve cardiovascular endurance. In boxing, they refer to it as "roadwork." Former heavyweight champion "Smokin'" Joe Frazier says roadwork is the most crucial training boxers do, the foundation that helps them get through 12 rounds of action. Most boxers run early in the morning, leaving the afternoon and even open for training sessions in the gym.
    Frequency

    Professional boxing trainer and cut man Miyagi "Mack" Kurihara advises his fighters to run three to five times a week. He says a disciplined roadwork routine equates to better results in the gym. The amount of time you spend running depends on your goals. For example, about two months before an upcoming fight, increase your distance. Some fighters add one to two miles every other day to their pre-fight training.




    Distance

    To build endurance, you need to engage in prolonged cardiovascular activity. A fight is not a sprint; it's more like a short marathon. Jog to get your heart rate up for an extended period of time. Concentrate on the distance of your run and not on the speed, Frazier says. Incorporate about two to three days of long runs into your routine.
    Sprinting

    This type of running involves bursts of high intensity sprints, followed by short periods of jogging. Sprinting simulates the time of the round where the boxer throws a series of rapid punches. The natural rhythm of most fights includes moments of explosive action, followed by periods of inactivity. According to Ringside boxing trainer John Brown, an effective sprinting program should incorporate jogging, followed by one- to two-minute sprint intervals. Many boxers incorporate sprints at least twice a week.
    Benefits

    The boxing training manual of the U.S. Military Academy at West Point says if only one exercise were allowed in a boxer's program, running would be the indisputable choice. Running increases lung capacity, leg strength and endurance, three important ingredients that help get you into fighting shape. There is no substitute for frequent running, Kurihara says. Even the best fighters can be outclassed if they run out of steam during the fight.
    Considerations

    To prevent injury, warm up before running and cool down after. According to Mayoclinic.com, warming up will help prepare your body for exercise and cooling down may decrease muscle soreness afterward. To warm up, stretch and walk or jog for about 10 minutes. To cool down, walk or jog for five to 10 minutes after you run.
    Warnings

    Although boxers typically run three to five times a week, if you're new to running, start slowly. Starting a running program too quickly can cause overuse injuries. Invest in some high-quality running shoes, which are well worth the investment and help keep you comfortable and injury-free.

    "If you have to stop and think, it's too late"

  10. #35
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Here is a short list of current elite's and their daily roadwork routines.

    Floyd Mayweather - 6 to 8 miles
    Joe Calzaghe - 6 miles
    Tim Bradley - 8 miles
    Paul Williams - 5 miles
    Arthur Abraham - 6 miles
    Carl Froch - 5 miles
    Lamont Peterson - 8 to 12 miles
    Manny Pac. - 6 miles
    Bernard Hopkins - 3 to 6 miles
    Fill in most other elite fighters today and it will be similar
    "If you have to stop and think, it's too late"

  11. #36
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    omdat een kickbokswedstrijd minder lang duurt, zal in ieder geval een gedeelte van de looptrainingen korter en intensiever zijn.
    "If you have to stop and think, it's too late"

  12. #37
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    453
    vCash
    123292

    Default

    ik doe alleen touwtje springen, jump squats en af en toe sprinten. Laatst op school op de coopertest 3500 gehaald.
    Last edited by hankmoody; 05-04-2013 at 13:25.
    Alistair Overeem is de goat.

  13. #38
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.131
    vCash
    30500

    Default

    Ik sta ook een beetje met mijn oren te klapperen als mensen ineens gaan beweren dat looptraining overbodig zou zijn. Dat lijkt me echt vrij weird om eerlijk te zijn. Je zult je cardio toch ergens vandaan moeten halen. En al helemaal voor vechters die meerdere rondes moeten afwerken. Is toch niet fijn zo'n lekke gastank.

  14. #39
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Haha misschien dat dat het verschil ook is tussen kickboksers en boksers. Bij kickboksen zie je zovaak dat gasten in de 2de ronde al helemaal op zijn, dat zal je bij boksen nooit zien. Is ook wel een heel verschil qua discipline in trainen. Vind het bij kickboksen allemaal half werk vaak en dan nog de bijkomende conditie van veel kickboksers maakt het alleen maar erger. Daarnaast heb je sommige die de condities van kickboksers in het algemeen ten schande maken, voorbeeldje: Ricardo van den Bos

  15. #40
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.384
    vCash
    127608

    Default

    Wat is het voordeel van hardlopen ten opzichte van bijvoorbeeld fietsen of zwemmen? De laatste twee hebben veel minder impact op de gewrichten en wervelkolom, maar je kan net zo makkelijk interval trainen of duur, wat je maar wil.

  16. #41
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Geen hoezo in het hele topic heeft niemand gehad over fietsen en zwemmen.

    Hardlopen kan je overal doen en zwemmen niet. Fietsen kan je eigenlijk alleen buiten de stad doen om conditie op te bouwen.

  17. #42
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.384
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Anderson View Post
    Geen hoezo in het hele topic heeft niemand gehad over fietsen en zwemmen.

    Hardlopen kan je overal doen en zwemmen niet. Fietsen kan je eigenlijk alleen buiten de stad doen om conditie op te bouwen.
    Het is gewoon iets wat in mijn hoofd opkwam. Ik geef les en ik krijg wel eens de vraag van mensen die wat aan hun conditie willen doen. Ik geef ze vaak het advies om te gaan fietsen (of zwemmen). Wilde weten of hardlopen extra voordeel had, aangezien er een heel topic aan gewijd is.

  18. #43
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    hele goede vraag!
    Inderdaad zal je conditie toenemen van fietsen.
    De manier van spiergebruik is echter wel heel anders dan de manier van spiergebruik bij hardlopen of bij vechten.

    Fietsen kenmerkt zich door puur concentrische contracties, waarbij de romp vaak voorovergebogen is en er sprake is van een groot bewegingstraject van heup en kniestrekking.
    Het hardlopen is daarentegen rechtop en er is slechts een kort moment van eccentrisch-concentrische contractie, namelijk bij elke landing..
    dit is een ballistische beweging en dat is eigenlijk elke beweging die we van nature leveren op aarde..

    Fietsen is echter niet ballistisch en daarom niet natuurlijk.
    Het is een compleet tegennatuurlijke manier van bewegen zelfs...

    Bovendien is de hoeksnelheid van je gewrichten tijdens het hardlopen direct gerelateerd aan het vermogen dat je levert.
    Ga je sneller bewegen, dan lever je meer vermogen.. (of je ook daadwerkelijk sneller gaat hardlopen, hangt natuurlijk van je techniek af, maar je spieren zullen in ieder geval bij iedere grotere hoeksnelheid een groter vermogen leveren...)

    Bij fietsen zijn er bij eenzelfde bewegingssnelheid echter meerdere vermogensleveranties mogelijk, omdat je gebruik kunt maken van versnellingen.


    Bij vechten is de vermogensleverantie, net als bij hardlopen, direct gerateerd aan de hoeksnelheid.
    In dit opzicht en in het opzicht van ballistisch bewegen, lijkt hardlopen dus meer op vechten, dan op fietsen.

    Bij het schaatsen lijkt de manier van bewegen (puur concentrisch, zelfde heup en kniehoeken) enorm op fietsen en daarom fietsen schaatsers veel. Dit levert hen een conditieprikkel op die vergelijkbaar is met schaatsen. Omdat het minder technisch is, kunnen ze tot grote vermoeidheid blijven gaan, zonder dat hen techniek daaronder lijdt.

    De transfer van fietsen naar schaatsen is groot...
    De met fietsen opgebouwde conditie is te gebruiken tijdens het schaatsen.


    De vraag is eigenlijk, of de transfer van zwemmen of fietsen naar vechten net zo groot is als die van hardlopen..
    Kun je de met fietsen opgebouwde conditie gebruiken tijdens het vechten?

    Van hardlopen nemen we aan, dat dit inderdaad het geval is.

    Van fietsen nemen we aan , dat dit niet het geval is.
    Maar dat is een aanname, gebaseerd op de theorie, en of dit daadwerkelijk zo is, dat weet ik niet.
    "If you have to stop and think, it's too late"

  19. #44
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    504
    vCash
    126000

    Default

    ...
    Maart guur geeft een volle schuur.

  20. #45
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    504
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    Maar dat is een aanname, gebaseerd op de theorie, en of dit daadwerkelijk zo is, dat weet ik niet.
    Wat een bullshit allemaal. Gewauwel. Fietsen en zwemmen belast de gewrichten minder en verbetert de conditie.
    En lopen vlak voor een gevecht maakt je een soort Ghita.
    Last edited by daanII; 07-04-2013 at 00:21.
    Maart guur geeft een volle schuur.

  21. #46
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    En lopen vlak voor een gevecht maakt je een soort Ghita.
    Ik snap hem niet?

  22. #47
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Oke
    "If you have to stop and think, it's too late"

  23. #48
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Boxers vind ik over het algemeen dan ook veel meer gedisciplineerd als je het vergelijkt met sommige kickboxers.

  24. #49
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.131
    vCash
    30500

    Default

    Hoeveel reps moet ik nog verspreiden, voor ik ooit weer wat aan Focus mag geven?

  25. #50
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    271
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    hele goede vraag!
    Inderdaad zal je conditie toenemen van fietsen.
    De manier van spiergebruik is echter wel heel anders dan de manier van spiergebruik bij hardlopen of bij vechten.

    Fietsen kenmerkt zich door puur concentrische contracties, waarbij de romp vaak voorovergebogen is en er sprake is van een groot bewegingstraject van heup en kniestrekking.
    Het hardlopen is daarentegen rechtop en er is slechts een kort moment van eccentrisch-concentrische contractie, namelijk bij elke landing..
    dit is een ballistische beweging en dat is eigenlijk elke beweging die we van nature leveren op aarde..

    Fietsen is echter niet ballistisch en daarom niet natuurlijk.
    Het is een compleet tegennatuurlijke manier van bewegen zelfs...

    Bovendien is de hoeksnelheid van je gewrichten tijdens het hardlopen direct gerelateerd aan het vermogen dat je levert.
    Ga je sneller bewegen, dan lever je meer vermogen.. (of je ook daadwerkelijk sneller gaat hardlopen, hangt natuurlijk van je techniek af, maar je spieren zullen in ieder geval bij iedere grotere hoeksnelheid een groter vermogen leveren...)

    Bij fietsen zijn er bij eenzelfde bewegingssnelheid echter meerdere vermogensleveranties mogelijk, omdat je gebruik kunt maken van versnellingen.


    Bij vechten is de vermogensleverantie, net als bij hardlopen, direct gerateerd aan de hoeksnelheid.
    In dit opzicht en in het opzicht van ballistisch bewegen, lijkt hardlopen dus meer op vechten, dan op fietsen.

    Bij het schaatsen lijkt de manier van bewegen (puur concentrisch, zelfde heup en kniehoeken) enorm op fietsen en daarom fietsen schaatsers veel. Dit levert hen een conditieprikkel op die vergelijkbaar is met schaatsen. Omdat het minder technisch is, kunnen ze tot grote vermoeidheid blijven gaan, zonder dat hen techniek daaronder lijdt.

    De transfer van fietsen naar schaatsen is groot...
    De met fietsen opgebouwde conditie is te gebruiken tijdens het schaatsen.


    De vraag is eigenlijk, of de transfer van zwemmen of fietsen naar vechten net zo groot is als die van hardlopen..
    Kun je de met fietsen opgebouwde conditie gebruiken tijdens het vechten?

    Van hardlopen nemen we aan, dat dit inderdaad het geval is.

    Van fietsen nemen we aan , dat dit niet het geval is.
    Maar dat is een aanname, gebaseerd op de theorie, en of dit daadwerkelijk zo is, dat weet ik niet.
    Dat dus.
    Dat laatste stuk.
    Hardlopen zorgt dat je conditie beter wordt: ja zeker!
    Vooral voor je hardlopen.
    Ikzelf ben een groot voorstander van je conditie halen uit de dingen waarvoor je het doet.
    Een vechter moet vechten.
    Niet tig kilometers waggelen.
    Afwisseling van disciplines is goed, maar (en dat blijkt uit deze thread ook maar weer eens) de meeste mensen zijn totaal de weg kwijt.
    Net als met krachttraining is ook conditietraining niet meer dan een aanvulling.
    Totale onzin om daar trainingsuren aan te verspillen.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •