MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 51 to 75 of 85
  1. #51
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    aldus onze amateur trainer Johannes de doper.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #52
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Ik ben druk bezig met afvallen en fietsen moet je veel langer doen om dezelfde hoeveelheid calorieen te verbranden, dus lopen is voor gewichtsverlies effectiever.

    Als je een amateur bent die 2 x per week op de mat staat dan is het vrij kansloos om 1x te gaan kickboxen en 1 x te gaan hardlopen. Bedn je echter een prof en sta je 5 x per week op de mat dan is het goed om bijvoorbeeld in de ochtend (zie post van focus) te gaan lopen. 2 x per dag trainen is best vol te houden maar om 10x per week op de mat te gaan staan verhoogt de kans op blessures aanzienlijk. Niet slim dus. (behalve als je bij johannes traint waarschijnlijk; dan ga je gewoon 14 x per week plankgas op de mat)

    Ben jij een student die kickbokst dan is het best verstandig om op de zaterdag en de zondag dat je niet naar de sportschool kunt te gaan lopen. Beter als op de bank hangen en een beetje op mixfight te surfen.

    Kortom, er is (behalve als je Johannes heet) geen 1 waarheid.

  3. #53
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    271
    vCash
    126000

    Default

    Ignorance is bliss.

    En het feit dat boksers tientallen kilometers renden elke dag, betekent niet automatisch dat dat de beste manier is een goede vechtconditie op te bouwen.
    Vraag ook maar eens aan een willekeurige (kick)boks trainer wat voor krachttraining je zou moeten doen als knokker.
    Echt, je mond valt open van verbazing, zelfs dezer dagen nog.
    "Liever niet, want je wordt er langzaam van... Maar als je het dan toch doet: lage gewichten en heeeel veeeeel herhalingen"

    Mensen praten nog altijd te graag elkaar na, zonder zelf onderzoek te doen.
    Zonder zelf verschillende methodes te proberen, te testen, te onderzoeken, ze aan te passen en te verbeteren.
    En internet is NIET de plek om je wijsheid over trainen op te doen.
    Een stuk tekst zoeken en die op een forum te plakken maakt je nog geen deskundige op dit gebied.
    En om dat soort dingen te gebruiken om te proberen om iemand die iets nuttigs wil aandragen af te branden, getuigt enkel en alleen van een enorme domheid en kortzichtigheid.
    Veel plezier ermee, ik ga weer trainen.

  4. #54
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Johannes de Sloper View Post
    Ignorance is bliss.

    En het feit dat boksers tientallen kilometers renden elke dag, betekent niet automatisch dat dat de beste manier is een goede vechtconditie op te bouwen.
    Vraag ook maar eens aan een willekeurige (kick)boks trainer wat voor krachttraining je zou moeten doen als knokker.
    Echt, je mond valt open van verbazing, zelfs dezer dagen nog.
    "Liever niet, want je wordt er langzaam van... Maar als je het dan toch doet: lage gewichten en heeeel veeeeel herhalingen"

    Mensen praten nog altijd te graag elkaar na, zonder zelf onderzoek te doen.
    Zonder zelf verschillende methodes te proberen, te testen, te onderzoeken, ze aan te passen en te verbeteren.
    En internet is NIET de plek om je wijsheid over trainen op te doen.
    Een stuk tekst zoeken en die op een forum te plakken maakt je nog geen deskundige op dit gebied.
    En om dat soort dingen te gebruiken om te proberen om iemand die iets nuttigs wil aandragen af te branden, getuigt enkel en alleen van een enorme domheid en kortzichtigheid.
    Veel plezier ermee, ik ga weer trainen.
    Wat jij doet is nog veel erger als knippen en plakken. Jij roept dat iedereen hier dom en kortzichtig is maar geeft geen enkele onderbouwing van waarom wij dat zijn. Leg nou eens goed uit waarom lopen dom is en welke methodes dan beter zouden zijn ?
    Ik ben wel benieuwd.

  5. #55
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by Johannes de Sloper View Post
    Hardlopen ansich kan best fijn zijn idd.
    En z'n voordelen hebben.
    Bij knokkers die zich voorbereiden is het bij mij een no-go.
    Een verspilling van kostbare trainingstijd.
    En in mijn ogen eerder contraproductief.
    Laten we even teruggaan naar de kern van de discussie en dat is die laatste zin van bovenstaande post. Dat is namelijk waar veel mensen over vallen denk ik.

    Vervolgens zeg je dan weer dit:

    Quote Originally Posted by Johannes de Sloper View Post
    Net als met krachttraining is ook conditietraining niet meer dan een aanvulling.
    Totale onzin om daar trainingsuren aan te verspillen.
    Hoe kan iets zowel een aanvulling als contraproductief zijn? Met contraproductief suggereer je immers dat het het tegenovergestelde oplevert van wat je wil. Met aanvullend suggereer je dat het naast de hoofdtraining prima als aanvulling kan fungeren mits het op een adequate manier wordt ingezet.

    Hoe rijm je dan die twee uitspraken met elkaar? Als iets intrinsiek contraproductief is, kan het immers niet als aanvulling functioneren.

  6. #56
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Laten we even teruggaan naar de kern van de discussie en dat is die laatste zin van bovenstaande post. Dat is namelijk waar veel mensen over vallen denk ik.

    Vervolgens zeg je dan weer dit:



    Hoe kan iets zowel een aanvulling als contraproductief zijn? Met contraproductief suggereer je immers dat het het tegenovergestelde oplevert van wat je wil. Met aanvullend suggereer je dat het naast de hoofdtraining prima als aanvulling kan fungeren mits het op een adequate manier wordt ingezet.

    Hoe rijm je dan die twee uitspraken met elkaar? Als iets intrinsiek contraproductief is, kan het immers niet als aanvulling functioneren.
    Intrinsiek contraproductief zou het volgens mij nooit kunnen zijn. Dan zou je ipv hardlopen beter kunnen rusten. Het draagt altijd wat bij. Je moet het alleen inderdaad als een aanvulling zien. En misschien zijn er inderdaad trainingsvormen die meer bijdragen. daar ben ik wel benieuwd naar.
    Hardlopen is in ieder geval productiever dan zwemmen en hardlopen omdat je meer energie verbruikt in een kortere periode. Dus van de inspanningen met een relatief lage impact lijkt het mij het meest efficient.

    Ik zou mij kunnen voorstellen dat er trainers vallen over de gebruikte spiervezels. Dat je meer je korte vezels moet gebruiken.
    Maar ik vraag me af als je naar hedendaags mma kijkt met lange grondgevechten waarbij altijd druk gegeven wordt hoeveel hout dat nog snijd.

    Dus Johannes; kom er maar in, ik ben benieuwd naar je onderbouwing.

    PS. voordat er wijsneuzen komen melden dat rust ook belangrijk is; ik bedoel met mijn opmerking dat als je maar 1 x per week op de mat kan staan dat het dan in de ogen van Johannes productiever zou zijn de rest van de avonden thuis te blijven ipv nog een aantal keer per week te gaan hardlopen. Dat lijkt me lastig hard te maken.

  7. #57
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Daan en Johannes jullie zijn grappig
    "If you have to stop and think, it's too late"

  8. #58
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    757
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb geprobeerd mbv hardlopen af te vallen, zonder hardlopen af te vallen en afvallen icm gewichttraining (Ik had en BMI boven 25 gekregen nadat ik gestopt was met wedstrijden, dus ik wilde weer afvallen...)

    Afvallen zonder hardlopen: 3x pw kickboks, 1 á 2x pw boksen: Vechtgewicht 65-66 kg (In training: 67-69)
    Afvallen mbv hardlopen: 2x pw hardlopen (7-8 km) 3x pw Kickboks: Vechtgewicht 66-68 kg (In training: 68-71)
    Voor het afvallen: 75-77 kg (Deze zomer)
    Afvallen icm Krachttraining: 1 á 2 x pw MMA of KB + 3k pw Sportschool: 72-73 kg (Geen partijen) (recent gewicht)

    Heb nu stuk meer spiermassa, ongeveer evenveel vet als op 65-66 kg. Verder let goed op mijn dieet (Behalve toen ik 76-77 kg woog).

    Om een of ander reden is het een stuk moeilijker voor mij om een sixpack enzo te krijgen wanneer ik veel kickbokst dan wanneer ik veel krachttraining doet.

    Dit is mijn stukje bro-science dat ik met jullie wilde delen, verder niet wetenschappelijk onderbouwd ofzo..
    Last edited by ChingChong; 09-04-2013 at 23:30. Reason: Typfouten en shizzle
    ,,,,,
    (>.<)

  9. #59
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    ik ben dol op knippen en plakken
    Het is ook veel vriendelijker dan anderen afzeiken
    en het nodigt uit tot een inhoudelijke discussie
    waar we allemaal iets van elkaar leren

    Maar daar komen Daan en Johannes helemaal niet voor




    .Kijk, op een gegeven moment kun je gewoon niet nóg meer sparren, of nog meer zaktrainingen doen...


    (En dan laat ik de blessures die je oploopt door de klappen die je krijgt nog buiten beschouwing .
    Ik heb het puur over het stagneren van je trainingseffect)


    Je zal hoe dan ook bepaalde grondmotorische eigenschappen apart moeten gaan trainen, om nog een positief trainingseffect te bewerkstelligen.
    Het heeft te maken met de wet van verminderde meeropbrengst.

    Op een gegeven moment, moet je op nóg beter te worden in bijvoorbeeld stoten, Zóveel extra gaan stoten, dat de winst die je behaalt met al dat extra werk, te verwaarlozen is en zelfs niet opweegt tegen het extreem lange herstel dat het van je lichaam vraagt..

    ..nog meer van hetzelfde zorgt niet bovendien alleen voor stagnatie, maar ook voor een toename van blessures.
    De monotonie van trainingen is zelfs een uitstekende predictor voor de kans op het onstaan van blessures.
    Daar zijn zelfs scoreformulieren voor ontwikkelt; hoe monotoner je training, hoe groter de kans op blessures...

    Het enige dat je dan nog kunt gaan doen, is bepaalde grondmotorische vaardigheden apart gaan trainen..
    Bijvoorbeeld door krachttrainingssessies in te voegen, of door looptrainingen toe te voegen.
    Inderdaad mogen die nooit het leeuwendeel van de trainingen innemen, althans, niet bij vechtsporters...
    Maar het is op een gegeven moment de ENIGE manier om nog progressie te boeken op gebieden als conditie, kracht snelheid enz...


    Bovendien is het zo, dat als je herstel op een gegeven moment achterblijft, de uitvoering van de technieken eronder zal gaan lijden en als je dat maar blijft doen, dan slijt je een foutief bewegingspatroon erin...
    Het doen van looptrainingen geeft een conditieprikkel, zonder dat je techniek op het gebied van vechtsport eronder lijdt....



    Zo zie je maar, er zijn VELE redenen om looptrainingen te doen. Afvallen is ook een hele goede inderdaad
    "If you have to stop and think, it's too late"

  10. #60
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    271
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    Daan en Johannes jullie zijn grappig
    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    het nodigt uit tot een inhoudelijke discussie
    waar we allemaal iets van elkaar leren
    Ik kan over die Daan niet spreken, maar ik merk wel dat mijn (onze) posts in ieder geval aanzetten tot inhoudelijke discussies.
    Kijk.
    Ik heb geen sportopleiding gedaan.
    Ik ben geen fysiotherapeut of ander soort therapeut.
    Ik ben iemand die op zijn 17e zijn ouderlijk huis heeft verlaten en de wereld is ingetrokken om te leren knokken.
    Om zichzelf te ontdekken, om avonturen te beleven.
    Ik heb in allerlei landen tijden lang gewoond en getraind, van Rusland, Croatië en andere voormalig Oostblok landen tot Engeland, de Verenigde Staten, maar ook Brazilië en Japan.
    Ben ook een jaar lang Ushi Desi geweest in een grote Honbu.

    Daar komen mijn inzichten van.
    Dus als ik wat zeg, dan is dat gebaseerd op mijn ervaringen.

    Niet onderbouwd door boekjes.
    Maar eerste hands uit mijn bloed, zweet en tranen.

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    Op een gegeven moment, moet je op nóg beter te worden in bijvoorbeeld stoten, Zóveel extra gaan stoten, dat de winst die je behaalt met al dat extra werk, te verwaarlozen is en zelfs niet opweegt tegen het extreem lange herstel dat het van je lichaam vraagt..

    ..nog meer van hetzelfde zorgt niet bovendien alleen voor stagnatie, maar ook voor een toename van blessures.
    De monotonie van trainingen is zelfs een uitstekende predictor voor de kans op het onstaan van blessures.
    Daar zijn zelfs scoreformulieren voor ontwikkelt; hoe monotoner je training, hoe groter de kans op blessures...
    Ben ik helemaal met je eens.


    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    Bijvoorbeeld door krachttrainingssessies in te voegen, of door looptrainingen toe te voegen.
    Inderdaad mogen die nooit het leeuwendeel van de trainingen innemen, althans, niet bij vechtsporters...
    Dat dus.
    Mijn aanpak is er op gericht om mensen te begeleiden bij het worden van betere vechters.
    Ik zeg ook nergens dat mijn jongens nooit aan hardlopen of aan krachttraining doen.
    Ik stel dat er betere en effectievere manieren zijn dan dat de meerderheid der mensen altijd maar doet.
    En dat de massa snel hun eigenlijke doel uit het oog verliest.
    Op een gegeven ogenblik zie je mensen om de dag hardlopen en naar de gym gaan, terwijl ze nog geen kwartier voluit kunnen sparren. Nog geen deuk in een pakje boter kunnen slaan.
    Ik kan daar niet bij met m'n hoofd.

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    Het doen van looptrainingen geeft een conditieprikkel, zonder dat je techniek op het gebied van vechtsport eronder lijdt....
    Neuken in deze context ook.
    Beetje een leeg argument dus.

    Ik heb in Japan soms dagenlang, 6 tot 12 uur op een dag kata's staan doen.
    Dood en doodziek was ik ervan.
    En heb alles en iedereen vervloekt.

    Opstaan, eten, dojo klaarmaken en openen, trainen, trainen, trainen, trainen, eten, dojo schoonmaken, slapen.
    Niet te beschrijven hoe erg ik baalde.
    Was ik daarvoor naar Japan gekomen?

    Tot ik op een dag wel ineens mocht sparren.
    En natuurlijk ook dat weer uren en uren op een dag.
    Maar dat ging geweldig!
    Nog nooit was ik zo gefocust geweest.
    Nog nooit had ik zo'n beheersing en conditie.

    Er is dus niet 1 weg om te trainen.
    En hardlopen is, in mijn boek in ieder geval, niet iets voor een vechter.
    Al snap ik heel goed dat kata's lopen ook niet voor iedereen weg is gelegd.

  11. #61
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    271
    vCash
    126000

    Default

    En dan heb ik het nog niet eens over die Russen gehad

  12. #62
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    839
    vCash
    115250

    Default

    Gelukkig kom ik in mijn scootmobiel op de training, dat geloop is alleen maar energieverspilling. Leid me alleen maar af van mensen in de knoop leggen.

    In all seriousness, technieken in delen trainen zoals hoe een stoot te gooien, langzaam techniek leren om een choke te leggen helpen uiteindelijk om je een meer vloeiende vechter te maken. Zou kunnen looptrainingen ontzettend goed zijn om je enkels te verbeteren (waar we vaak niet aan denken), daarnaast is het belangrijk om je gastank zo lang mogelijk vol te houden zodat je spieren in zo'n goed mogelijke conditie blijven om je technieken fatsoenlijk uit te voeren. Maar wie ben ik.... ik was even vergeten dat ik op MF een wetenschappelijk studie neuroscience met bewegings-iets moet hebben gedaan. En als ik het ergens niet mee eens ben iedereen ignorant moet gaan noemen.

    Ik stap weer om mijn scootmobiel, dikke doei
    "Ronda is the most mentally strong person I know"- Dana White

  13. #63
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    271
    vCash
    126000

    Default

    En om het misverstand uit de wereld te helpen dat ik tegen hardlopen ben:
    nee!!
    Ik doe het zelf ook.
    Is fijn, in de natuur.
    Het liefst door bossen.
    Goed om je kop even leeg te maken.
    En stukken beter dan een vieze stink scooter

  14. #64
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    271
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sato View Post
    ik was even vergeten dat ik op MF een wetenschappelijk studie neuroscience met bewegings-iets moet hebben gedaan.
    Ik heb alles behalve een wetenschappelijke studie gedaan.
    Meteen na m'n HAVO examen de wijde wereld in!
    Ervaringen opdoen.
    Daar draait het uiteindelijk om.

  15. #65
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Ik waardeer iedereen zijn mening ongeacht zíjn of haar opleiding of achtergrond
    "If you have to stop and think, it's too late"

  16. #66
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    Ik waardeer iedereen zijn mening ongeacht zíjn of haar opleiding of achtergrond
    Ik ook. Maar wat ik niet goed begrijp van het verhaal van Johannes is dat in de vechtsportwereld iedereen maar in zijn eigen ideeën vastgeroest zit. Dus ga je naar het buitenland om in japan kata's te lopen wat ze al 200 jaar op dezelfde manier doen, en dat is vernieuwend. En dus snappen wij geen fuck van training.
    Ik snap hem niet. Ga hem ook niet snappen denk ik.

    Ik ga gewoon ff lekker een stukkie hardlopen denk ik. Gewoon omdat het kan.

  17. #67
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Ik vroeg alleen maar hoelang prof. vechtsporters hardlopen? Wat een klote topic is dit geworden.

    Welles! Nietes! Welles! Nietes! Oh jij praat hem na! niet jij praat hem na! Nietes! Welles!

  18. #68
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    3.038
    vCash
    126022

    Default

    Back on topic

    Ik loop zelf gemiddeld 4 keer per week. Een paar keer per jaar loop ik een halve marathon, jaarlijks de Dam tot Damloop (16 km) en nog wat andere bekendere loop-evenementen. Ik geef als tip om de afgelegde afstanden bij te houden dit ivm slijtage van je hardloopschoenen die je na ongeveer 1200 km moet vervangen, (voorkomt een hoop blessures) Je kan trouwens beter 2 paar loopschoenen (oude en nieuwe) gebruiken. Is voor de afwisseling beter voor je spieren en pezen.

    Ik loop zelf ongeveer 60-80 km per week (afhankelijk van fitheid/seizoen etc).

    Op http://www.runinfo,nl heel veel tips

  19. #69
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    757
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by rollermanskunk View Post
    Back on topic

    Ik loop zelf gemiddeld 4 keer per week. Een paar keer per jaar loop ik een halve marathon, jaarlijks de Dam tot Damloop (16 km) en nog wat andere bekendere loop-evenementen. Ik geef als tip om de afgelegde afstanden bij te houden dit ivm slijtage van je hardloopschoenen die je na ongeveer 1200 km moet vervangen, (voorkomt een hoop blessures) Je kan trouwens beter 2 paar loopschoenen (oude en nieuwe) gebruiken. Is voor de afwisseling beter voor je spieren en pezen.

    Ik loop zelf ongeveer 60-80 km per week (afhankelijk van fitheid/seizoen etc).

    Op http://www.runinfo,nl heel veel tips
    Jsus waarom ren jij zoveel. Beetje training a la Condit :P
    Doe je ook wedstrijden?
    ,,,,,
    (>.<)

  20. #70
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by rollermanskunk View Post
    Back on topic

    Ik loop zelf gemiddeld 4 keer per week. Een paar keer per jaar loop ik een halve marathon, jaarlijks de Dam tot Damloop (16 km) en nog wat andere bekendere loop-evenementen. Ik geef als tip om de afgelegde afstanden bij te houden dit ivm slijtage van je hardloopschoenen die je na ongeveer 1200 km moet vervangen, (voorkomt een hoop blessures) Je kan trouwens beter 2 paar loopschoenen (oude en nieuwe) gebruiken. Is voor de afwisseling beter voor je spieren en pezen.

    Ik loop zelf ongeveer 60-80 km per week (afhankelijk van fitheid/seizoen etc).

    Op http://www.runinfo,nl heel veel tips
    goeie tip. Ik heb een paar jaar geleden mijn voet gebroken en heb geregeld dat ik een paar weken niet kan lopen vanwege een overbelaste voet. ga er eens een paar bijhalen. Kijken of het helpt.

  21. #71
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Hoeveel betaal je voor goede loopschoenen? Heb zeker al 1200 km op deze gelopen en die zijn zwaar oud

  22. #72
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    tussen de 100 - 150 Euro

  23. #73
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Ik loop t liefst op oude platte goedkope sneakers,
    maar ik doe bijna uitsluitend interval, sprints, heuvels en zo.
    "If you have to stop and think, it's too late"

  24. #74
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.131
    vCash
    30500

    Default

    Ik koop mijnes meestal in de aanbieding/uitverkoop. Een beetje demping vind ik wel zo prettig.
    Heb ooit gehoord dat je met één paar loopschoenen 1500km kunt doen?
    Momenteel sjok ik wekelijkse (paar x) een eindje op Pegasus van naikie.
    (idd voor de helft vd prijs, hehe)

  25. #75
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    839
    vCash
    115250

    Default

    eindelijk weer wat te beleven sinds MTG weg is.
    "Ronda is the most mentally strong person I know"- Dana White

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •