MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 4 of 4
  1. #1
    Join Date
    Mar 2013
    Location
    Capelle aan den IJssel
    Posts
    2
    vCash
    126000

    Question Opgerekte pezen door nieuwe handschoenen?

    Hallo allemaal!

    Ik zal me eerst even voorstellen: ik ben Robert, 22 jaar, ik ben net begonnen met kickboksen. Hiervoor heb ik ongeveer 9 jaar kyokushinkai karate gedaan, daar moest ik helaas door omstandigheden mee stoppen (club ging verhuizen waardoor de reistijd te lang voor mij werd...).

    Nu mijn vraag: ik heb afgelopen dinsdag voor het eerst getraind met mijn nieuwe bokshandschoenen (twins special,16 oz). Nu krijg ik door die handschoenen (denk ik) behoorlijk last van mijn knokkels van mijn rechterhand. het lijkt wel als ik mijn vuist goed aanspan in de handschoen of alles een beetje de verkeerde kant op wordt gedrukt/uit elkaar wordt getrokken. Iemand vertelde mij dat het mijn pezen die een beetje moeten oprekken en de handschoen die zich nog een beetje naar mijn hand moet zetten. Klopt dat? Hiervoor gebruikte ik andere handschoenen (gebruikte handschoenen) en daar had ik nergens last van. Kan het niet zo zijn dat deze handschoenen gewoon niet goed passen bij mijn hand ofzo?

    Is er misschien ook een manier om het herstel te bespoedigen? of moet ik me gewoon niet aanstellen?

    Alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden!

    vr grt Robert
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    214
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Enyalios View Post
    Hallo allemaal!

    Ik zal me eerst even voorstellen: ik ben Robert, 22 jaar, ik ben net begonnen met kickboksen. Hiervoor heb ik ongeveer 9 jaar kyokushinkai karate gedaan, daar moest ik helaas door omstandigheden mee stoppen (club ging verhuizen waardoor de reistijd te lang voor mij werd...).

    Nu mijn vraag: ik heb afgelopen dinsdag voor het eerst getraind met mijn nieuwe bokshandschoenen (twins special,16 oz). Nu krijg ik door die handschoenen (denk ik) behoorlijk last van mijn knokkels van mijn rechterhand. het lijkt wel als ik mijn vuist goed aanspan in de handschoen of alles een beetje de verkeerde kant op wordt gedrukt/uit elkaar wordt getrokken. Iemand vertelde mij dat het mijn pezen die een beetje moeten oprekken en de handschoen die zich nog een beetje naar mijn hand moet zetten. Klopt dat? Hiervoor gebruikte ik andere handschoenen (gebruikte handschoenen) en daar had ik nergens last van. Kan het niet zo zijn dat deze handschoenen gewoon niet goed passen bij mijn hand ofzo?

    Is er misschien ook een manier om het herstel te bespoedigen? of moet ik me gewoon niet aanstellen?

    Alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden!

    vr grt Robert
    Niks aan de hand over een paar trainingen heb jij die handschoenen gestompt naar de vorm van je hand!

  3. #3
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    530
    vCash
    101000

    Default

    Heb nog nooit last gehad van mijn handen met nieuw handschoenen maar ik geloof dat het best zo kan zijn dat de handschoenen die je nu hebt niet goed genoeg passen omdat je bijvoorbeeld te brede handen hebt.
    als je kunt zou ik de handschoenen gewoon terug doen als dat kan en anderen proberen, of je gebruikt gewoon je ouwe handschoenen :P

    gewoon door trainen terwijl jij het idee hebt dat je je klauwen naar de tering helpt traint ook niet erg fijn lijkt me

  4. #4
    Join Date
    Mar 2013
    Location
    Capelle aan den IJssel
    Posts
    2
    vCash
    126000

    Default

    Hey mannen!

    Heel erg bedankt voor jullie antwoorden! ik kijk het nog een paar trainingen aan en als ik last van mn hand blijf houden dan ga ik kijken voor andere handschoenen..

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •