MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 10 of 10
  1. #1
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default Edith Bosch stopt met judo na EK

    Judoka Edith Bosch beëindigt na het EK haar carrière. Dat meldt de judobond vanmiddag.

    De 32-jarige stapt bij de landenwedstrijd van de Europese titelstrijd in Boedapest voor het laatst de tatami op.
    Bosch zegt tegenover de NOS dat stoppen “eng en spannend” is. “Toen ging ik nadenken wat ik dan nog wilde. De Spelen van Rio zijn te ver weg en verder was er geen uitdaging meer, omdat ik alles al heb gehaald. Toen wist ik, het is goed zo. Het is eng en spannend om te stoppen. Ik ben soms ook zeker verdrietig en ga het zeker missen, maar eigenlijk is het heel mooi wat ik allemaal meegemaakt heb.”
    Bosch werd een keer wereldkampioen, vier keer Europees kampioen en won drie olympische medailles. Een olympische titel ontbrak echter.mNaast haar internationale seniorentitels werd Bosch ook bij de junioren al een keer wereldkampioen en drie keer Europees kampioen. Acht keer veroverde ze een Nederlandse titel, twee keer won ze zilver en een keer brons. Daarmee is ze de meest succesvolle vrouwelijke judoka in de Nederlandse geschiedenis.

    Het EK in Boedapest wordt van 25 tot 27 april afgewerkt. De landenwedstrijd volgt op 28 april.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  2. #2
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Hier een hele mooie docu over onze meest succesvolle judoka Edith Bosch. En een prachtig mens!


    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  3. #3
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    650
    vCash
    30984

    Default

    En degene die van Ronda Rousey won en daarna wereldkampioen werd

  4. #4
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    Ik zag haar gisteren bij Studio Sport. Ze heeft een mooie carrière gehad en ik wens haar veel succes met wat zed hierna ook zal ondernemen. Topper.

  5. #5
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    De grap is dat Edith Bosch tijdens de OS2012 misschien wel beroemder werd om haar corrigerend optreden tegen een dronken medesupporter, dan haar bronze plak. De "flessengooier" tijdens de finale 100m Kreeg er flink van langs....
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  6. #6
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    wat een topper, hoop dat ze wel op een of andere manier verbonden blijft aan de judo sport

  7. #7
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Wat een geweldige vrouw en ze is nog mooi ook

  8. #8
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Budokan View Post
    En degene die van Ronda Rousey won en daarna wereldkampioen werd
    Heeft ze van Rousey gewonnen? Ik ken alleen deze wedstrijd waar ze onnodig verloor van Rousey op de OS2008. Kijk op 3.20 voor de fatale fout....

    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  9. #9
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Rotterdam e.o.
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Leventdepevent View Post
    wat een topper, hoop dat ze wel op een of andere manier verbonden blijft aan de judo sport
    Inderdaad. Met haar ervaring en kunde kan zij anderen tot grote prestaties brengen denk ik.
    Een legende op de tatami !
    If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

  10. #10
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by basblue View Post
    De grap is dat Edith Bosch tijdens de OS2012 misschien wel beroemder werd om haar corrigerend optreden tegen een dronken medesupporter, dan haar bronze plak. De "flessengooier" tijdens de finale 100m Kreeg er flink van langs....
    haha dat was idd grappig. Ze heeft die man volgens mij amper aangeraakt en in het nieuws werd het gebracht alsof die man bijna in coma lag.
    Home mtk-gym.nl


Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •