MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 27
  1. #1
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    amsterdam
    Posts
    696
    vCash
    126000

    Default vechtsport supplementen

    Wie van jullie heeft ervaring met supplementen voor cardio en explosiviteit

    Heeft iemand bijvoorbeeld ervaring met creatine, beta-alanine, cordyceps etc?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Ja

  3. #3
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    757
    vCash
    126000

    Default

    Paar jaar zonder gekickbokst, ging prima. Half jaar met creatine en eiwitten, ging net zo goed. Cardio en "explosiviteit" waren niet anders. Sinds ik krachttraining doe merk ik verschil als ik het icm met creatine en whey doe. Makkelijk droog spiermassa.
    Ook is het wel makkelijk dat je direct na training een shake in gooit. Dan heb je niet zo'n honger als je thuis komt en dus ook geen afterdinner dip. Je zou natuurlijk ook kwark/tonijn ofzo mee kunnen nemen, maar ik merk bij mezelf dat ik de helft vd keren te lui ben om te doen.

    Eiwitten zou ik iig niet gebruiken als je niet met zware gewichten traint. Creatine ben ik ook niet heel overtuigd van, maar veel anderen wel dus daar wil ik geen uitspraken over doen.

    Waarom wil je aan de supplementen?
    ,,,,,
    (>.<)

  4. #4
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    leiden
    Posts
    239
    vCash
    126000

    Default

    Om je uithoudingsvermogen te verbeteren is het beste supplement: Training! volgens mij zijn er sowieso geen supplementen die je cardio kunnen boosten en explosivieit is ook eigenlijk alleeen maar te trainen volgens mij. heb wel ervaring met pre-workouts zoals Hard! en Maximize intense maar dat mag niet echt meer verkocht worden en heeft alleen tijdelijk effect en is niet gezond.

    Ik zou zeggen krachttraining oppakken, supersets met compounds, circuits doen, kijk ook eens naar crossfit bijvoorbeeld. traine traine traine!

  5. #5
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    amsterdam
    Posts
    696
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by stephan_dude View Post
    Om je uithoudingsvermogen te verbeteren is het beste supplement: Training!
    Ja dat sowieso, maar denk dat supplementen zeker bijdrage kunnen leveren

  6. #6
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    als je op extra energie doelt dan moet je pre workouts nemen. zelf zou ik die rotzooi niet aanraken maar sommige mensen vinden het lekker om mee te trainen.

  7. #7
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.131
    vCash
    30500

    Default

    Creatine werkt gewoon goed. Wel genoeg vocht bij nemen.
    Anders schijn je er krampen van te kunnen krijgen.
    Proteinshakes....yum. Dat is gewoon lekker man
    -de laatste tijd pas goed ontdekt eigenlijk hehe-
    En preworkout dingessen, ja jammer dat daar zoveel caffeine in zit.
    Je kunt er ook best wel van gaan trippen. Van sommige stofjes.
    Van alle 100.000en andere producten weet ik echt niks.
    (behalve dat ze waarschijnlijk overbodig zijn, maar wel interessant)

    misschien zou je ook je interesse eens kunnen richten op so called 'smart drugs'
    maar dat is meer voor je brain, verhoogt je slimheid, helderheid en focus enzo
    piracetam, hydergine.. dat was ooit een beetje geheimzinnig en trendy geloof ik

    <en nu dus allemaal gewoon via het internet verkrijgbaar>

    waar ik trouwens in het verleden ooit wel eens een hele goeie ervaring
    mee heb gehad was een goedje dat Fast Blast heette... dat verhoogde echt
    je uithoudingsvermogen en energie.... maar dat was twintig jaar geleden
    -en waarschijnlijk ook nog de oude formule-
    een aantal jaren kwam ik het toevallig weer tegen via het www.. een potje
    gekocht, geprobeerd en niet meer durven gebruiken, werd er helemaal raar
    van.... yikes....

    * ah found it.. is van deze firma
    http://www.life-enhancement.com/shop...fbst-fastblast

    Tot zover even mijn verhaaltje!

  8. #8
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    757
    vCash
    126000

    Default

    Heb gister even een paar wetenschappelijke artikelen gelezen over creatine. Daar was gevonden dat creatine supplementen een verhoging gaf van spier volume en spier kracht icm met krachttraing tegenover alleen kracht training zonder supplementen. Icm met whey waren de resultaten het hoogst. Hierbij was 15 gram whey 1 uur voor en 1 uur na training genomen. Creatine moest ver voor of na training genomen worden. De eerste zes dagen 20 gram p dag en daarna 5 gram per dag.

    Verder zijn er weinig artikelen te vinden over supplementen en vechtsport. Het gaat meestal over supplementen en kracht sport of uithoudings vermogen.

    Eerlijk gezegd denk ik dat het beter is dat je je voeding onder controle hebt en buiten je vechtsport een goed kracht en conditie programma hebt opgezet voordat je aan de supplementen gaat.

    Verder zijn preworkout shakes vooral voor "mental focus". Minder snel moe (mentaal, je hebt niet dor dat je moe wordt), minder honger meer zin in bewegen en daarnaast verslavend. De meeste preworkouts ook op de doping lijst, maar in het kickboksen heb je daar niet zo'n last van.
    ,,,,,
    (>.<)

  9. #9
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    the whey is all you need baby.

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Whey schijnt dus ook slecht te zijn, google het maar.
    Plantaardige eiwitten zijn gezonder. Zaden, veel groente, vis en vlees.

    Een preworkout met krachttraining is best, maar vechtsport vind ik het 3 x niks.
    Heel snel uitgedroogd en soms licht in je kop. Dat doe je ook maar 1 keer.

    Een goeie creatine neem ik sowieso. Krachttraining is er altijd wel, ook naast vechtsport.

    Wat al eerder gezegd is: eet gewoon goed en schoon.
    Vervuiling in eten zorgt dat je rendement van je energie lager is.
    Zorg voor voldoende water, is voor iedereen anders.

    Je kan ook een keer een gluten allergie test doen.
    Veel mensen hebben het zonder te weten. Veel klachten negeren we.
    Ik wil het eigenlijk niet eens weten, want dan blijft er weinig over om lekker te eten.

  11. #11
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Er zijn zoveel studies over whey protein de ene studie zegt dat het helemaal niks doet terwijl de andere studie aangeeft van wel.
    Last edited by Nosferatu187; 16-04-2013 at 01:50.

  12. #12
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    1.932
    vCash
    40000

    Default

    Whey is gewoon goed voor herstel. Ik neem een pre workout voor een wedstrijdje. Een recupfast van performance na de training. carnitine om droog te staan. Casseine voor slapen gaan. creatine voor een extra boost.
    Trainen? is niet meer nodig! Dit zijn supplementen voor cardio! gniffel

  13. #13
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Waar is dit allemaal verkrijgbaar? Hoeveel kost het? Hoe neem je het in? Wat zijn de effecten?

    Wat kan je het beste nemen om wat meer borstspieren erbij te krijgen? Icm met fitness en boksen, pushups, gewichten e.d?

    Sorry, maar heb er totaal geen verstand van. Train puur uit mezelf en wil nu toch wat veranderingen gaan maken. Alvast beda kt voor de tips!

  14. #14
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    409
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind 't best wel freaky hoe makkelijk mensen allerlei middelen naar binnen gooien zonder te weten wat het is en wat het allemaal doet.

    Ok, extra eiwitten kan ik nog wel inkomen, maar die pre-workouts waar zoveel vage ingrediënten inzitten die je oppeppen vind ik toch best wel lijp hoor. Vooral als sportman wil je toch weten wat je binnenkrijgt lijkt me.

  15. #15
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.131
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Minotauro View Post
    Waar is dit allemaal verkrijgbaar? Hoeveel kost het? Hoe neem je het in? Wat zijn de effecten?
    Check die Mixfight sponsorrr... Volgens mij geven ze je hier nog advies ook nog toch?
    (of loop ik achter wat dat betreft)

    http://www.mixfight.nl/forum/showthr...+%26amp%3B+fit
    http://www.mixfight.nl/forum/showthr...+%26amp%3B+fit

  16. #16
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Een preworkout met krachttraining is best, maar vechtsport vind ik het 3 x niks.
    Heel snel uitgedroogd en soms licht in je kop. Dat doe je ook maar 1 keer.
    idd

  17. #17
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Minotauro View Post
    Wat kan je het beste nemen om wat meer borstspieren erbij te krijgen? Icm met fitness en boksen, pushups, gewichten e.d?
    Dit heeft niks met voeding te maken maar met de manier van trainen.

  18. #18
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    757
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Boran View Post
    Ik vind 't best wel freaky hoe makkelijk mensen allerlei middelen naar binnen gooien zonder te weten wat het is en wat het allemaal doet.

    Ok, extra eiwitten kan ik nog wel inkomen, maar die pre-workouts waar zoveel vage ingrediënten inzitten die je oppeppen vind ik toch best wel lijp hoor. Vooral als sportman wil je toch weten wat je binnenkrijgt lijkt me.
    Pre workouts zijn leip voor het stappen xD
    ,,,,,
    (>.<)

  19. #19
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Quote Originally Posted by Minotauro View Post
    Waar is dit allemaal verkrijgbaar? Hoeveel kost het? Hoe neem je het in? Wat zijn de effecten?

    Wat kan je het beste nemen om wat meer borstspieren erbij te krijgen? Icm met fitness en boksen, pushups, gewichten e.d?

    Sorry, maar heb er totaal geen verstand van. Train puur uit mezelf en wil nu toch wat veranderingen gaan maken. Alvast beda kt voor de tips!
    Je hebt helemaal niks nodig alleen goed eten en rusten.

  20. #20
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Quote Originally Posted by Boran View Post
    Ik vind 't best wel freaky hoe makkelijk mensen allerlei middelen naar binnen gooien zonder te weten wat het is en wat het allemaal doet.

    Ok, extra eiwitten kan ik nog wel inkomen, maar die pre-workouts waar zoveel vage ingrediënten inzitten die je oppeppen vind ik toch best wel lijp hoor. Vooral als sportman wil je toch weten wat je binnenkrijgt lijkt me.
    Pre workouts zou ik niet teveel nemen als ik jullie was.

  21. #21
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Ik denk dat je beter naar goede trainingsmethoden kan zoeken dan naar suplementen. Denk ik dat je meer aan hebt als ik het zo lees.

  22. #22
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    271
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Whey schijnt dus ook slecht te zijn, google het maar.
    Plantaardige eiwitten zijn gezonder. Zaden, veel groente, vis en vlees.

    Een preworkout met krachttraining is best, maar vechtsport vind ik het 3 x niks.
    Heel snel uitgedroogd en soms licht in je kop. Dat doe je ook maar 1 keer.

    Een goeie creatine neem ik sowieso. Krachttraining is er altijd wel, ook naast vechtsport.

    Wat al eerder gezegd is: eet gewoon goed en schoon.
    Vervuiling in eten zorgt dat je rendement van je energie lager is.
    Zorg voor voldoende water, is voor iedereen anders.

    Je kan ook een keer een gluten allergie test doen.
    Veel mensen hebben het zonder te weten. Veel klachten negeren we.
    Ik wil het eigenlijk niet eens weten, want dan blijft er weinig over om lekker te eten.
    Dit is goed advies.
    Verder kan je Maca poeder toevoegen.
    Werkt echt goed.
    Maar zoek het zelf maar op en uit.

  23. #23
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Enschede
    Posts
    1.697
    vCash
    126071

    Default

    Toen ik vorig jaar in de VS was merkte ik dat een aantal duursporters voor een verbeterde cardio met vitamine B12 en foliumzuur supplementen werken. Deze vitamines kun je het beste nemen als zuigtabletten voor onder je tong. Op die manier wordt een deel van de dosering rechtstreeks door de bloedvaten onder je tong opgenomen. Deze zuigtabletten worden in de VS ook bij vrijwel alle sport- en supplementenwinkels verkocht.

    De gedachte erachter is dat deze vitaminen de aanmaak van rode bloedcellen (sterk) stimuleren, die op hun beurt weer verantwoordelijk zijn voor het transport van zuurstof door het lichaam. Ik heb het in de VS geprobeerd en het werkte (voor mijn gevoel) zeer duidelijk bij het hardlopen en mijn conditie. Verder merk ik dat ik minder snel vermoeid raak als ik ze gebruik. Een teveel aan deze vitaminen kan geen kwaad volgens de geleerden, omdat dit gemakkelijk via de urine het lichaam verlaat.

    Ik bestel ze tegenwoordig hier:
    http://www.online-drogist.nu/index.php/catalog/product/view/id/41593/s/new-care-b6-b12-foliumzuur-60tab/?gclid=CIP5iJDp5bYCFZMQtAodz2gArA

    Voor een verbeterde cardio is dit naar ik weet een van de weinige supplementen die echt helpen. Cafeïne, guarana, ephedra e.d. stimuleren alleen en leveren geen verbeterde cardio op.

  24. #24
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Een teveel aan deze vitaminen kan geen kwaad volgens de geleerden, omdat dit gemakkelijk via de urine het lichaam verlaat.
    volgens mij kun je zelfs vitamine overdose krijgen en jezelf vergiftigen.

  25. #25
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Enschede
    Posts
    1.697
    vCash
    126071

    Default

    Quote Originally Posted by Nosferatu187 View Post
    volgens mij kun je zelfs vitamine overdose krijgen en jezelf vergiftigen.
    Dat geldt inderdaad voor een hoop vitaminen, maar niet voor b12 en b11 (foliumzuur).

    http://stichtingb12tekort.nl/informa...-is-ongegrond/

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •