MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 19 of 19
  1. #1
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    271
    vCash
    126000

    Default En wat zagen we op FIBO 2013? deed me toch erg aan B.A.N.G.-SHRINKING SEVENS denken.




    De oplossing voor dit:
    Quote Originally Posted by Sato View Post
    Daar gaan we weer! "Zeg papa, mag ik nu eindelijk eens op de schommel? - Nee, knul wat er loopt een tribal rond die denk dat dit zijn gym is." Kan die kerel niet gewoon even een Dojo opzoeken? Is dat nu teveel gevraagd in plaats van kinderen nachtmerries te geven?
    Of gewoon commercieel uitbuiten van simpele trainingsmethodes?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    839
    vCash
    115250

    Default

    Quote Originally Posted by Johannes de Sloper View Post
    De oplossing voor dit:


    Of gewoon commercieel uitbuiten van simpele trainingsmethodes?
    Ik vraag me echt af wie of wat je bent.
    A). Een trainer/sportschool houder - dan weet jij net zo goed als ik dat het verstandiger is om in een school te trainen.
    B). Een (actieve) sporter - dan weet jij ook dat je betere begeleiding krijgt in een school
    C). Een ouder, dan ga ik er van uit dat je snapt waarom ik dergelijke figuren zoals B.A.N.G. niet in speeltuinen wil hebben.
    D). Geen van bovenstaande dan snap ik daadwerkelijk niet wat nu precies je bedoeling is.

    Man man man, commercieel uitbuiten, ik weet niet wat jij betaald voor een sportschool of dumbells om thuis te trainen maar mij kost het maar een paar tientjes per jaar. Zo moeilijk is het vervolgens niet om buiten speeltuinen te trainen in de buitenlucht. Maar aangezien jij weer makkelijk wil scoren adviseer ik jou om diep in het bos te gaan trainen waar niemand last van je heeft. Daarnaast zien dit er niet uit als 'recreanten'-spullen of wel.

    De volgende keer probeer iets minder makkelijk te scoren.
    "Ronda is the most mentally strong person I know"- Dana White

  3. #3
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    hoezo shrinking sevens? verkochten ze ook parachutes dan.....dat ding ziet er wel proffesioneel uit zeg beetje synergy360 achtig

  4. #4
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    ik begreep dat iedereen het synergy360 idee inmiddels in zijn pakket heeft. En dat is niet nieuw maar opgebakken. (dat is in principe elk idee voor krachtsport). Maar bij mij op de sportschool zit de circuittraining met synergie goed vol dus het werkt.

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Calisthenics is gewoon freestyle gymnastics.
    Het geeft het hele sportgebeuren echt een goeie boost waar het gewone fitness niet meer aantrekkelijk genoeg is voor een goeie business.

    Het brengt leven en fun in je tent.
    Daarnaast laat het zien dat je dus helemaal geen sportschool nodig hebt.
    Calsithenics gaat wereldwijd de grootste worden.

    Ik heb veel grote gasten / bodybuilders gehoord en zien schrijven dat het maar raar is, een beetje apenkooien.
    Maar die in hun hart weet ik dat ze zelf heel graag zo functioneel konden bewegen en weten dat ze zullen falen met hun ééndimensionale lichaam. Maar je ziet het langzaam komen, ze gaan het begrijpen.

    Het gaat nl niet om op een specifieke manier trainen, wat ons eigenlijk echt boeit is "Movement"
    Hoe meer je kan met dit lichaam, hoe vrijer je voelt.


    Dus heb je geen kans om in een sportschool te trainen of gewoon geen zin om tussen de geeks of krachtpatsers te staan en aan van alles en nog wat te ergeren, asociaal gedrag van anderen bv..

    Zoek een park op.
    Gebeurd in NL veel te weinig.
    In Dordrecht hebben ze nu een klimpark staan, eindelijk.
    Maar wat zie je nu verder hier. Het is enkel voor kinderen.
    Ik zie graag vette parken zoals in de rest van de wereld.


    De enige reden waarom ik zo nu en dan nog naar een sportschool ga is om te squatten en te liften.
    En we hebben een heerlijk vooruitzicht de komende 4 maanden in ons kouwe land.

    En wat stelt nu de begeleiding nog voor in sportscholen.
    Het niveau van de fitnessinstructeur is beduidend omlaag gegaan, opleidingen worden cursussen van 5 weken.
    Het grootste gedeelte van de oude generatie instructeurs is inmiddels Personal Trainer geworden.
    Of je moet verder geen ambities hebben, maar dat lijkt me sterk in dit vak.

    Een PT-er is gewoon te duur voor de veel mensen.

    De mensen die zelf sportief ingesteld zijn en een redelijke fysiek en brain hebben kunnen tegenwoordig met internet heel ver komen. Voor elke oefening of onderwerp is wel een tutorial.
    Ik stond stom verbaasd te kijken hoe een 16 jarige mij even een hele shitload info kwam vertellen waar ik niet veel van wist..

    In mijn opinie heb je met een beetje intelligentie, zonder fysieke problemen helemaal geen sportschool nodig voor begeleiding en kan je dus net zo goed buiten in de klimrekken en ringen hangen.

  6. #6
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.131
    vCash
    30500

    Default

    Een beetje apenkooien... haha. Ja inderdaad why not. Het spreekt wel aan.
    Bedankt ben ik ook weer een beetje op de hoogte. Mensen in de fitnessbranche concurreren elkaar allemaal kapot.
    Van gekheid moeten ze waarschijnlijk steeds nieuwe dingen verzinnen.
    (en dat willen mensen toch... het gros wil eigenlijk heftige beleefdingen tegenwoordig.. vinden ze stoer)
    Ik vind die ghettofitness-achtige dingen wel leuk, 't ligt toch een beetje meer in de lijn van extreme sports..
    Het is een straatsport. Meer lifestyle... Existentieel. Eigenlijk is het gewoon een soort Punk do it yourself

  7. #7
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    De V.S. is geen Nederland

  8. #8
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.131
    vCash
    30500

    Default

    Volgens mij was die FIBO 2013 in Duitsland.

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.202
    vCash
    126052

    Default

    Waar staat dat park in Dordrecht dan, kan er niet over vinden?

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by bryan View Post
    Waar staat dat park in Dordrecht dan, kan er niet over vinden?
    Calisthenics project Facebook

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.202
    vCash
    126052

    Default

    aha tja ik zit niet op facebook maar thanks! ik heb het gevonden...

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

  13. #13
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    leiden
    Posts
    239
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Anderson View Post
    De V.S. is geen Nederland
    Klopt de vs is ver vooruit wat fitness betreft

  14. #14
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Mwah, valt wel mee. Fitnesscentra bestaan bijna allemaal van zichzelf herhalende trends.

    Bottom line is praktisch altijd dat er meer calorieën uitgaan dan dat er ingaan en dat mensen beter hun best doen als ze ergens enthousiast over zijn. Ik heb een jaartje of 15 in de branche rondgelopen (aan de apparatuurkant) dus weet inmiddels redelijk waar ik over praat.

  15. #15
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    271
    vCash
    126000

    Default

    Mooie posts Silat.

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    In mijn opinie heb je met een beetje intelligentie, zonder fysieke problemen helemaal geen sportschool nodig voor begeleiding en kan je dus net zo goed buiten in de klimrekken en ringen hangen.
    En dat dus.

  16. #16
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    205
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Mwah, valt wel mee. Fitnesscentra bestaan bijna allemaal van zichzelf herhalende trends.

    Bottom line is praktisch altijd dat er meer calorieën uitgaan dan dat er ingaan en dat mensen beter hun best doen als ze ergens enthousiast over zijn. Ik heb een jaartje of 15 in de branche rondgelopen (aan de apparatuurkant) dus weet inmiddels redelijk waar ik over praat.
    Je zegt dat je er redelijk wat over weet, maar wat wil je hiermee nu zeggen. dat mensen beter presteren als ze gemotiveerd zijn en dat dat fitness al 15 jaar variatie op hetzelfde thema (sport....) is? duh, ben ik weer wat wijzer

  17. #17
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Sportvision View Post
    Je zegt dat je er redelijk wat over weet, maar wat wil je hiermee nu zeggen. dat mensen beter presteren als ze gemotiveerd zijn en dat dat fitness al 15 jaar variatie op hetzelfde thema (sport....) is? duh, ben ik weer wat wijzer
    Ja, dat zeg ik ja.
    Wat is exact het verschil tussen old school powerliften en standaard aerobics en steps en wat we nu doen ?
    Spinnen doen we ook alweer sinds '97 als ik het goed heb. De eerste multigyms hebben we al sinds halverwege de 80'er jaren. En groepsfitness deden we vroeger al buiten bij de atletiek toen ik een kleutertje was. (en dat is al heeeel lang geleden). Billy Blanks zit ook al een paar jaar in een bejaardentehuis denk ik

    Dus het beestje krijgt een nieuwe naam om weer een gemotiveerde groep te creëren en daar lopen we dan weer een tijdje achteraan en dan komt er weer wat nieuws en dan gaan we dat weer een tijdje doen. Soms zit er wat verbetering in (evolutie), maar ware revolutie heb ik al een tijdje niet meer gezien.
    Maar ben benieuwd.

  18. #18
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Zou toch alleen maar goed zijn wanneer simpele trainingsmethoden in meer gyms beschikbaar zijn? Want heel veel simpele dingen kan je in veel gyms niet uitvoeren

  19. #19
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    leiden
    Posts
    239
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post

    Dus het beestje krijgt een nieuwe naam om weer een gemotiveerde groep te creëren en daar lopen we dan weer een tijdje achteraan en dan komt er weer wat nieuws en dan gaan we dat weer een tijdje doen. Soms zit er wat verbetering in (evolutie), maar ware revolutie heb ik al een tijdje niet meer gezien.
    Maar ben benieuwd.
    Revolutie zal ook niet meer komen wat dat betreft maar de evolutie is waar het om draait... Steeds dat beetje meer eruit kunnen halen

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •