MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 15 of 15
  1. #1
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Camerabg1 Mixfight on Tour: Baas Sports Curaçao

    MIXFIGHT ON TOU: BAAS SPORTS WILLEMSTAD



    Afgelopen maand was ik voor werkzaamheden afgereisd naar het warme Willemstad waar Edwin Baas al enige jaren met succes zijn eigen vechtsportschool runt: Baas Sports. In Nederland is Edwin zelf erg actief geweest met het promoten van de sport door gala's neer te zetten en middels lessen te geven. Nadat hij naar een ander deel van het Koninkrijk emigreerde stopte hij met zijn school in Haarlem om verder te gaan in Willemstad, waar hij jaren later de centrale persoon is geworden voor het thai- en kickboksen in het overzeese Nederland. Op Curaçao heeft Edwin niet alleen zijn eigen school, hij organiseert ook in Willemstad gala's waar al menig Nederlandse topvechters op de line-up stonden. De typische posters die nog steeds de gym sieren zijn daar een bewijs van. Tevens is hij de drijvende kracht achter de vechtsportbond die het eiland rijk is.

    Edwin's school is gevestigd aan de Prinsenlaan in de rustige wijk Emmastad. De dojo bestaat uit een redelijk oppervlak waar voor de lessen puzzelmatten worden neergelegd. De zaal is namelijk multifunctioneel en word voor meerder doeleinden gebruikt. Mijn bedoeling was dat ik zelf even zou meetrainen om vervolgens wat foto's te maken, maar de temperaturen in de dojo stegen behoorlijk en voor mij even een mooie kans om al het Polar uit te zweten. Een aardige dame langs de kant bood uitkomst. Ook nog redelijk bekend met fotografie en dat kwam goed uit; mijn dank daarvoor.

    De les zelf kan eigenlijk kort omschreven worden als een typische les zoals men die ook in Nederland bij vele scholen geeft, alleen dan bij wat aangenamere temperaturen. Na een korte warming-up waarbij de spieren even werden losgeschud werd aangevangen met het zetten van een aantal eenvoudige combinaties. Directe stoten, gevolgd door een hoek en afgerond met een harde cross. Na een aantal combinaties werd het conditionele stuk van de les aangepakt en dat werd gegaan door het achtereenvolgens geven wat serie direct stoten, opstoten en hoeken gedurende één minuut. Nadat iedereen goed wat afgemat werd de les afgesloten met een uitgebreide sparrsessie, waarbij alle niveau's in de sportschool meededen.

    Mixfight.nl bedankt Edwin Baas voor zijn gastvrijheid en kan de school zeker aanraden voor een ieder die ooit eens op vakantie gaat naar Curaçao of een langere stageperiode en er eens wil trainen. Meer informatie is te vinden op zijn website: www.baassports.com
    Last edited by Richelieu; 21-04-2013 at 09:54.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default





































































    Last edited by Richelieu; 21-04-2013 at 09:26.

  3. #3
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Top, bedankt Harmen, een mooi fotoverslag!
    Be a Warrior, not a Worrier

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    The Netherlands
    Posts
    3.254
    vCash
    126000

    Default

    Edwin is een topper !!! Thx voor t verslag ...
    Ush,
    Marco.

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Top Harmen, leuk weer zo'n Mixfight on Tour
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  6. #6
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Heel leuk! Edwin is zeker een topper. Een paar jaar geleden heeft hij nog een gastles bij mijn cluppie gegeven. Ook wel leuk om te vertellen is dat hij binnenkort een reunie training organiseert voor de ex-leden van Baas Sport Haarlem , zoals ikzelf. Er was gelijk veel belangstelling voor. Dus dat wordt wel leuk.

  7. #7
    Join Date
    Apr 2012
    Location
    Roosendaal
    Posts
    2.286
    vCash
    124850

    Default

    Leuk verslag en mooie platen! Thnx!
    Ik neem voor alles de tijd, maar ik heb geen affiniteit met een gast die m'n fallus en ballen berijdt, das een calamiteit! (Sticky Steez)

  8. #8
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Rotterdam e.o.
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Hé Harmen, bedankt voor de foto´s en DIT is nog eens een MF on tour ! Ennne mazzelaar ben jij toch ook he ? Jij komt echt overal.
    If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

  9. #9
    Join Date
    May 2006
    Location
    Curacao
    Posts
    143
    vCash
    126000

    Default

    Danki

  10. #10
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    ZOG
    Posts
    1.571
    vCash
    126000

    Default

    Ziet er goed uit daar enneh geen beter leven dan een goed leven Harmen.

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Thanx Harmen,

    mooi stuke over baas sport!

    Als ik Edwin zie doet me altijd gelijk denken aan die krankzinninge autorit die we samen hadden over curacao toen die orkaan langs kwam zetten.
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  12. #12
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Haarlem
    Posts
    2.433
    vCash
    126000

    Default

    Edwin is één van de fijnste mensen in onze sport!!

  13. #13
    Join Date
    May 2006
    Location
    Curacao
    Posts
    143
    vCash
    126000

    Default

    He Chris, dat was inderdaad nog eens een welkom op Curaçao. verwacht je zon, krijg je die ellende. maar achteraf weer een hele ervaring.
    voor de anderen. thanx voor de complimenten. ik ga er haast van blozen.

  14. #14
    Join Date
    May 2006
    Location
    Curacao
    Posts
    143
    vCash
    126000

    Default

    1 juni Seminars/clinics door niemand minder dan Jemyma Betrian en Royce Gracie @ Curacao Sports & Nutrition Fair.

    22 juni Dominance Curacao vs The World. The world wordt vertegenwoordigd door Aruba, Suriname, Venezuela, Trinidad & Tobago, USA, Bonaire en Nederland. Uit Nederland vecht Melvin van Suijdam MMA tegen Mohamed Hussein.

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Ha ha idd Edwin, maar was zeker een hele ervaring. en gelukkig kwam na een paar dagen de zon om lekker het strand op te gaan. Hoop nog eens weer Curacao aan te doen en bij je langs te komen!
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •