MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 11 of 11
  1. #1
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    20
    vCash
    126000

    Default Shockwave therapie

    Iemand ooit gehoord van Shockwave therapie? Ik heb eerder een topic over mijn scheenbeen gemaakt. Ik ben dus naar de sportarts geweest en hij heeft mij een operatie aangeraden en heeft dus een brief gestuurd naar de huisarts en chirurg enz. De sportarts zei ook dat er een kleine kans in zit dat ik geen operatie hoef door middel van shockwaves in mijn scheenbeen te schieten. Zodat het kalk in mijn scheenbeen op lost... Maar hij zei kans is heel erg klein omdat ik het blessure al te lang heb (ongeveer 3.5 jaar)... Ik hoop echt dat dat gaat lukken want ik heb geen zin in 1 operatie. Zowiezo na de operatie moet ik minimal jaartje revalideren ofzo... en kans zit er zelfs in dat ik na de operatie als nog niet kan kickboksen door littekenweefsel enz. Heeft iemand dus ervaring met shockwave therapie?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    530
    vCash
    101000

    Default

    zoals de fysio al zei, de kans is zeer klein, ik persoonlijk zou voor de operatie gaan.

  3. #3
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    20
    vCash
    126000

    Default

    maar is het niet waard om het te proberen? wat als het lukt? hoef ik ook niet zo lang te revalideren..

  4. #4
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    De vraag stellen is hem beantwoorden

  5. #5
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    20
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Klassikl View Post
    De vraag stellen is hem beantwoorden

    Hahaha juist!

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Is dit misschien iets ;-)



    Ik persoonlijk zou niet meteen het mes erin laten zetten.
    Hoe die succesvol die Shockwave therapie is en eventueel bijwerkingen heeft weet ik echt niet.

    Succes!

  7. #7
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    530
    vCash
    101000

    Default

    Quote Originally Posted by Gabb View Post
    maar is het niet waard om het te proberen? wat als het lukt? hoef ik ook niet zo lang te revalideren..
    proberen kan altijd, wat je je wel moet afvragen is of het niet verstandiger is om met de vechtsport kallem aan te doen, het word nooit meer zoals het was en je moet nog wel een tijdje met je beide beentjes.

  8. #8
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    20
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Flabbert View Post
    proberen kan altijd, wat je je wel moet afvragen is of het niet verstandiger is om met de vechtsport kallem aan te doen, het word nooit meer zoals het was en je moet nog wel een tijdje met je beide beentjes.
    Haha shit, zo verlies ik mijn motivatie XD

  9. #9
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    191
    vCash
    126000

    Default

    Shockwave heeft voor zover ik weet enkel nut bij kleine hoeveelheden (harde)kalk aanzetten op de pezen.
    Voor zachte kalk kunnen ze met frictioneren ook wel het een en ander proberen.

    Normaliter is het:

    Frictioneren, lukt dat niet dan shockwave
    Lukt dat niet dan operatie.


    (Bovenstaand is op basis van ervaring met mn infraspinatus. Bij mij waren ze er redelijk snel bij en heeft frictioneren tot voor alsnog geholpen)

  10. #10
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.384
    vCash
    127608

    Default

    Vraag de dokter naar de risicos en eventuele bijwerkingen. Maak dan een weloverwogen keuze. Je bent in principe vrij om je eigen keuze te maken, maar doe dat wel op basis van goede informatie.

  11. #11
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Er zijn echt nog een hele hoop soorten van shockwavetherapie. Intensiteit van de schokgolf, focus van de schokgolf, enz enz varieren enorm per apparaat.
    MAar tot nog toe laat onderzoek niet eenduidig naar voren komen dat het effectief is.
    Beetje zelfde verhaal wat ze ooit hadden met bodyvibration...
    Soms werkt het en soms niet...


    Bijwerkingen zijn er niet, alleen zijn sommige vormen van Shockwave heel erg pijnlijk.
    "If you have to stop and think, it's too late"

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •