MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 50 of 50

Thread: MJOKKIE vs Badr

  1. #26
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    1.073
    vCash
    126500

    Default

    Dankjulliewel voor de overwegend positieve reacties en de complimenten over 'de Kickbokser'. Dat stimuleert de schrijvende burger
    @Lee Murray. Ik zal je niet teleurstellen. Promise!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MJOKKIE View Post
    Dankjulliewel voor de overwegend positieve reacties en de complimenten over 'de Kickbokser'. Dat stimuleert de schrijvende burger
    @Lee Murray. Ik zal je niet teleurstellen. Promise!
    Jens ik heb een kritische vraag. Ik heb je boek over Hoost gelezen en zoals ik al eerder aangaf vond ik dat een ijzersterk en openhartig boek. Eerder al werd jou gevraagd of je voornemens was een soortgelijk boek over bv Peter Aerts te schrijven en jij antwoordde toen iets van ''nee ik heb met dit boek wel geschreven wat ik heb willen schrijven over de sport'',of woorden van gelijke strekking..omdat je idd naast het verhaal van Hoost ook een heel stuk vechtsportgeschiedenis meeneemt en inzage geeft in de vechtsportwereld in al haar facetten.
    Ik ben daarom ook enigzins verbaasd dat je er nu toch voor kiest om een boek over Badr te schrijven,niet alleen omdat zijn verhaal nog in volle gang is,maar ook omdat hij geen medewerking wil verlenen. Mijn vraag is wat jou desondanks heeft doen besluiten hiermee aan de gang te gaan? Ik begrijp dat ook jouw schoorsteen roken moet maar met deze handicaps wordt het lastig om kwalitatief de biografie over Hoost te benaderen lijkt mij,vandaar mijn vraag.

    Persoonlijk vind ik overigens dat Badr die aandacht idd niet verdient,zeker niet op grond van zijn prestaties afgezet tegen die van Hoost of als eerder geopperd Ramon Dekkers.
    Last edited by Coldcrust; 31-05-2013 at 11:33.

  3. #28
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by WIM_de _Echte View Post
    Lees nou eens goed wat ik schrijf ipv je mening over de schrijver Abdelkarim door te drammen.
    Het blijft een flut auteur. Abdelkader Benali dan he?!

  4. #29
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Hij schrijft romans, ik hou er ook niet van maar romans liefhebbers lezen zijn boeken wel dus flut zal die dan toch niet zijn.

  5. #30
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Coldcrust View Post
    Jens ik heb een kritische vraag. Ik heb je boek over Hoost gelezen en zoals ik al eerder aangaf vond ik dat een ijzersterk en openhartig boek. Eerder al werd jou gevraagd of je voornemens was een soortgelijk boek over bv Peter Aerts te schrijven en jij antwoordde toen iets van ''nee ik heb met dit boek wel geschreven wat ik heb willen schrijven over de sport'',of woorden van gelijke strekking..omdat je idd naast het verhaal van Hoost ook een heel stuk vechtsportgeschiedenis meeneemt en inzage geeft in de vechtsportwereld in al haar facetten.
    Ik ben daarom ook enigzins verbaasd dat je er nu toch voor kiest om een boek over Badr te schrijven,niet alleen omdat zijn verhaal nog in volle gang is,maar ook omdat hij geen medewerking wil verlenen. Mijn vraag is wat jou desondanks heeft doen besluiten hiermee aan de gang te gaan? Ik begrijp dat ook jouw schoorsteen roken moet maar met deze handicaps wordt het lastig om kwalitatief de biografie over Hoost te benaderen lijkt mij,vandaar mijn vraag.

    Persoonlijk vind ik overigens dat Badr die aandacht idd niet verdient,zeker niet op grond van zijn prestaties afgezet tegen die van Hoost of als eerder geopperd Ramon Dekkers.
    Coldcrust,

    Ik sluit me aan bij jouw post, prima verwoord zeg!

  6. #31
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Rotterdam
    Posts
    1.112
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Coldcrust View Post
    Persoonlijk vind ik overigens dat Badr die aandacht idd niet verdient,zeker niet op grond van zijn prestaties afgezet tegen die van Hoost of als eerder geopperd Ramon Dekkers.
    Mjokkie weet dondersgoed waar hij mee bezig is. Dat jij en Illest een boek over Badr ongepast vinden dat mag, ieder zijn mening. Maar Mjokkie weet dat er heel veel mensen zijn die zo'n boek wel interessant vinden, anders was hij er niet aan begonnen.

    Verder zie ik dat jij Badrs prestaties bagataliseert; wel laat me je deze cijfers geven:
    113 partijen - 101 gewonnen waarvan 88 op KO (hoogste KO ratio van de laatste decennia).

    Hoost en Dekkers zijn grootheden, maar Badr heeft ook zijn sporen in de sport verdient dunkt me. Dat jij Badr niet mag vanwege zijn gedrag, dat is jou goed recht. Maar je moet 'm niet afdoen als één of andere huis tuin en keuken kickbokser want dan zet je jezelf voor schut Jim!
    Last edited by Mattie73; 31-05-2013 at 13:52.

  7. #32
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Mattie73 View Post
    Mjokkie weet dondersgoed waar hij mee bezig is. Dat jij en Illest een boek over Badr ongepast vinden dat mag, ieder zijn mening. Maar Mjokkie weet dat er heel veel mensen zijn die zo'n boek wel interessant vinden, anders was hij er niet aan begonnen.

    Verder zie ik dat jij Badrs prestaties bagataliseert; wel laat me je deze cijfers geven:
    113 partijen - 101 gewonnen waarvan 88 op KO (hoogste KO ratio van de laatste decennia).

    Hoost en Dekkers zijn grootheden, maar Badr heeft ook zijn sporen in de sport verdient dunkt me. Dat jij Badr niet mag vanwege zijn gedrag, dat is jou goed recht. Maar je moet 'm niet afdoen als één of andere huis tuin en keuken kickbokser want dan zet je jezelf voor schut Jim!
    x2

  8. #33
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Mattie73 View Post
    Mjokkie weet dondersgoed waar hij mee bezig is. Dat jij en Illest een boek over Badr ongepast vinden dat mag, ieder zijn mening. Maar Mjokkie weet dat er heel veel mensen zijn die zo'n boek wel interessant vinden, anders was hij er niet aan begonnen.

    Verder zie ik dat jij Badrs prestaties bagataliseert; wel laat me je deze cijfers geven:
    113 partijen - 101 gewonnen waarvan 88 op KO (hoogste KO ratio van de laatste decennia).

    Hoost en Dekkers zijn grootheden, maar Badr heeft ook zijn sporen in de sport verdient dunkt me. Dat jij Badr niet mag vanwege zijn gedrag, dat is jou goed recht. Maar je moet 'm niet afdoen als één of andere huis tuin en keuken kickbokser want dan zet je jezelf voor schut Jim!
    Stel dat dit boek scoort (en dat doet het) dan kan hij daarna jaaaarenlang boeken schrijven over minder bekende sporters en elke maand krijgt hij zijn centen. Dus we mogen Badr wel dankbaar zijn dat wij de komende jaren mogen genieten van boeken over onze idolen die er anders nooit gekomen zouden zijn.

  9. #34
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Mattie73 View Post
    Mjokkie weet dondersgoed waar hij mee bezig is. Dat jij en Illest een boek over Badr ongepast vinden dat mag, ieder zijn mening. Maar Mjokkie weet dat er heel veel mensen zijn die zo'n boek wel interessant vinden, anders was hij er niet aan begonnen.

    Verder zie ik dat jij Badrs prestaties bagataliseert; wel laat me je deze cijfers geven:
    113 partijen - 101 gewonnen waarvan 88 op KO (hoogste KO ratio van de laatste decennia).

    Hoost en Dekkers zijn grootheden, maar Badr heeft ook zijn sporen in de sport verdient dunkt me. Dat jij Badr niet mag vanwege zijn gedrag, dat is jou goed recht. Maar je moet 'm niet afdoen als één of andere huis tuin en keuken kickbokser want dan zet je jezelf voor schut Jim!
    Ten eerste stel ik een vraag aan Mjokkie en niet aan jou en ten tweede moet je mij geen woorden in de mond leggen want daarmee zet jij jezelf voor schut want ik noem Badr nergens een huis-tuin en keukenkickbokser.

  10. #35
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    1.073
    vCash
    126500

    Default

    Vragen van forumbroeders ga ik natuurlijk niet uit de weg.
    Laat ik met het volgende beginnen. Wie een boek schrijft om rijk te worden is niet goed bij z'n hoofd. Een boek schrijf je omdat je een complete imbeciel bent die zo maniakaal graag een verhaal wil onderzoeken, ontleden en opschrijven dat je jezelf maandenlang van de buitenwereld afsluit om dat te realiseren. Je stopt met al je andere werkzaamheden omdat je je zo totaal moet focussen, inleven en inlezen dat je nergens anders meer tijd voor hebt. Ik ben kracht-en kickbokstrainer en was eigenaar van Bootcamp Nederland, een bedrijf in buitenfitness. Van beide activiteiten kon ik goed leven. Beide activiteiten heb ik moeten staken. De ene (trainer) tijdelijk, BCN heb ik met mijn rug tegen muur ergens anders onder gebracht. Waarom, omdat ik mijn afspraken niet meer kon nakomen. Ik schrijf tenslotte iedere dag, 6 tot zeven dagen per week. ' s ochtend, 's middags en iedere avond tot twaalf uur. Dan dwing ik mezelf naar bed te gaan zodat ik de volgende dag fris verder kan. Als ik niet schrijf zit ik aan de telefoon of ben onderweg naar een uithoek voor de zoveelste afspraak.

    Maar waarom het verhaal van Badr en niet -om antwoord op de vraag te geven- van Peter Aerts?
    Na het schrijven van 'de Kickbokser', was ik helemaal leeg. Het had namelijk meer dan twee keer zo lang geduurd dan ik had voorzien (bijna vijf jaar). Journalistiek was ik gewoon niet ervaren genoeg om zo'n boek te schrijven. 'Learnt by doing'.
    Ik was even helemaal klaar met schrijven in het algemeen. En als ik een boek zou schrijven, dan niet zo snel meer over een vechter, omdat ik vond dat ik de meest zonderlinge al had gehad. Net als Hoost is Aerts een absolute grootheid, maar hun carrieres lopen te parallel, net als dat Peter Aerts' carriere te evenwijdig loopt aan de reeds in Ernesto's boek beschreven kickbokssport en de opkomst daarvan. Als ik ooit weer een boek over een vechter zou schrijven, dan moest dat iemand zijn uit een ander tijdperk en wiens leven zoveel meer facetten bestrijkt dan alleen maar zijn sport. Er kwam toen maar 1 naam bovendrijven. De naam van degene van wie ik -toen ik hem in 2002 voor het eerst zag- direct wist: 'van jou gaan we nog veel horen.'
    Deze figuur was op dat moment alleen erg jong, en dat is hij feitelijk nog steeds. Maar eens in de zoveel jaar komt er iemand voorbij die zoveel stof doet opwaaien, zoveel meemaakt op zoveel fronten, dat het helemaal niets uitmaakt of hij 50 0f 28 is. En dus zou ik me op dit moment voor geen enkel personage kunnen onderdompelen en afsluiten zoals ik dat nu doe bij Badr Hari.
    Het gebrek aan medewerking maakt het juist tot de grooste uitdaging die ik me journalistiek kan wensen en geeft de mogelijkheid de zaken zuiver en van een afstand te blijven bekijken. Hoop dat ik hiermee enigszins duidelijkheid in mijn beweegredenen heb kunnen verschaffen. NOg even geduld, dan kan iedereen (althans dat hoop ik) straks lezen wat ik hiermee bedoel. Ik ga weer even verder tikken.

    Fijn weekend,

    Groet Mjokkie

  11. #36
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Succes Jens, ik kijk nu al uit naar je boek

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  12. #37
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MJOKKIE View Post
    Vragen van forumbroeders ga ik natuurlijk niet uit de weg.
    Laat ik met het volgende beginnen. Wie een boek schrijft om rijk te worden is niet goed bij z'n hoofd. Een boek schrijf je omdat je een complete imbeciel bent die zo maniakaal graag een verhaal wil onderzoeken, ontleden en opschrijven dat je jezelf maandenlang van de buitenwereld afsluit om dat te realiseren. Je stopt met al je andere werkzaamheden omdat je je zo totaal moet focussen, inleven en inlezen dat je nergens anders meer tijd voor hebt. Ik ben kracht-en kickbokstrainer en was eigenaar van Bootcamp Nederland, een bedrijf in buitenfitness. Van beide activiteiten kon ik goed leven. Beide activiteiten heb ik moeten staken. De ene (trainer) tijdelijk, BCN heb ik met mijn rug tegen muur ergens anders onder gebracht. Waarom, omdat ik mijn afspraken niet meer kon nakomen. Ik schrijf tenslotte iedere dag, 6 tot zeven dagen per week. ' s ochtend, 's middags en iedere avond tot twaalf uur. Dan dwing ik mezelf naar bed te gaan zodat ik de volgende dag fris verder kan. Als ik niet schrijf zit ik aan de telefoon of ben onderweg naar een uithoek voor de zoveelste afspraak.

    Maar waarom het verhaal van Badr en niet -om antwoord op de vraag te geven- van Peter Aerts?
    Na het schrijven van 'de Kickbokser', was ik helemaal leeg. Het had namelijk meer dan twee keer zo lang geduurd dan ik had voorzien (bijna vijf jaar). Journalistiek was ik gewoon niet ervaren genoeg om zo'n boek te schrijven. 'Learnt by doing'.
    Ik was even helemaal klaar met schrijven in het algemeen. En als ik een boek zou schrijven, dan niet zo snel meer over een vechter, omdat ik vond dat ik de meest zonderlinge al had gehad. Net als Hoost is Aerts een absolute grootheid, maar hun carrieres lopen te parallel, net als dat Peter Aerts' carriere te evenwijdig loopt aan de reeds in Ernesto's boek beschreven kickbokssport en de opkomst daarvan. Als ik ooit weer een boek over een vechter zou schrijven, dan moest dat iemand zijn uit een ander tijdperk en wiens leven zoveel meer facetten bestrijkt dan alleen maar zijn sport. Er kwam toen maar 1 naam bovendrijven. De naam van degene van wie ik -toen ik hem in 2002 voor het eerst zag- direct wist: 'van jou gaan we nog veel horen.'
    Deze figuur was op dat moment alleen erg jong, en dat is hij feitelijk nog steeds. Maar eens in de zoveel jaar komt er iemand voorbij die zoveel stof doet opwaaien, zoveel meemaakt op zoveel fronten, dat het helemaal niets uitmaakt of hij 50 0f 28 is. En dus zou ik me op dit moment voor geen enkel personage kunnen onderdompelen en afsluiten zoals ik dat nu doe bij Badr Hari.
    Het gebrek aan medewerking maakt het juist tot de grooste uitdaging die ik me journalistiek kan wensen en geeft de mogelijkheid de zaken zuiver en van een afstand te blijven bekijken. Hoop dat ik hiermee enigszins duidelijkheid in mijn beweegredenen heb kunnen verschaffen. NOg even geduld, dan kan iedereen (althans dat hoop ik) straks lezen wat ik hiermee bedoel. Ik ga weer even verder tikken.

    Fijn weekend,

    Groet Mjokkie
    Jens bedankt dat je de tijd neemt om je beweegredenen uiteen te zetten,ondanks dat ik bepaald geen fan van Badr Hari ben zal ik je boek zeker lezen,al is het alleen maar omdat ik van jouw hand een eerlijker,objectiever en completer verhaal verwacht dan wat Badr zelf ons zal voorschotelen,maar lastig zal het zeker worden.
    Ik wens je veel succes met deze uitdaging!

  13. #38
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    de kickboxer heb jij dus geschreven, heb alleen maar goede reviews gelezen erover.

  14. #39
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    3.038
    vCash
    126022

    Default

    Mjokkie wint op punten

  15. #40
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Nosferatu187 View Post
    de kickboxer heb jij dus geschreven, heb alleen maar goede reviews gelezen erover.
    Nu alleen het boek zelf nog....

  16. #41
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    idd gewoon kopen en lezen

  17. #42
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    had hem bijna gekocht.

  18. #43
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Nosferatu187 View Post
    had hem bijna gekocht.
    dat telt niet
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  19. #44
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Eindhoven
    Posts
    16
    vCash
    126000

    Default

    @MJOKKIE;Met veel genoegen heb ik jouw boek over Ernesto Hoost gelezen.

    Ik moet je zeggen dat ik goed jouw beweegredenen goed begrijp om een boek over Badr Hari te schrijven (commercieel interessant en actueel). Ook al verdient hij door al zijn misstappen naar mijn mening überhaupt geen podium.

    Heb je ooit overwogen een boek over Ramon Dekkers te schrijven?
    Je beperkt je doelgroep tot een stel puristen, maar veel mensen zouden het fantastisch vinden. Hij verdient alleen al door zijn status en prestaties een boek.
    Als je de juiste mensen spreekt, beschik je binnen de korste keren over veel anekdotes en allerlei trivia. Genoeg om een boek te vullen.

    Mag aannemen dat het boek over Hari je geen windeieren zal leggen.
    Misschien heb je dan de mogelijkheid?

  20. #45
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Quote Originally Posted by TOON View Post
    dat telt niet
    die van badr ga ik wel halen als hij net zo goed is.

  21. #46
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Nosferatu187 View Post
    die van badr ga ik wel halen als hij net zo goed is.
    Hoe weet je of het net zo goed is als je het eerste boek niet eens gelezen hebt?

    @kwark zoals al eerder uitgelegd moet je Stephen King of J.R Rowling zijn om met de inkomsten uit een boek het volgende project te financieren.

    Laten we gewoon met interesse de publicatie afwachten. Ik verwacht een top biografie met een aantal onthullende zaken.

  22. #47
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Enschede
    Posts
    1.697
    vCash
    126071

    Default

    Quote Originally Posted by WIM_de _Echte View Post
    Abdelkader Benali is de enige echte schrijver van deze 3.
    Wat maakt een schrijver 'echt'?

  23. #48
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Amsterdam / Alkmaar / Napoli
    Posts
    3.368
    vCash
    126000

    Default

    Als het zo lekker weg leest als het boek over Ernesto (echt in een vliegreis van 3,5 uur al bijna uitgelezen 2 jaar geleden!!) is het een must buy voor mij.

    Persoonlijk hoop ik op een erg waarheidsgetrouw boek, dus geen mooi makerij m.b.t. Badr en hoop op een mooie mix tussen persoonlijke items en het kickboksen!
    "Morte prima di disonore"
    ------------------
    ***MejiroGym***

  24. #49
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kwarkpsv1 View Post
    @MJOKKIE;Met veel genoegen heb ik jouw boek over Ernesto Hoost gelezen.

    Ik moet je zeggen dat ik goed jouw beweegredenen goed begrijp om een boek over Badr Hari te schrijven (commercieel interessant en actueel). Ook al verdient hij door al zijn misstappen naar mijn mening überhaupt geen podium.

    Heb je ooit overwogen een boek over Ramon Dekkers te schrijven?
    Je beperkt je doelgroep tot een stel puristen, maar veel mensen zouden het fantastisch vinden. Hij verdient alleen al door zijn status en prestaties een boek.
    Als je de juiste mensen spreekt, beschik je binnen de korste keren over veel anekdotes en allerlei trivia. Genoeg om een boek te vullen.

    Mag aannemen dat het boek over Hari je geen windeieren zal leggen.
    Misschien heb je dan de mogelijkheid?

    Als je een beetje op de hoogte bent, weet je dat met boeken schrijven geen droog brood valt verdienen. Uitzonderingen daar gelaten.

  25. #50
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Jongens en meisjes, Koop dat boek over Hoost nou gewoon. 1. Het is een wereldboek waarvan er om begrijpelijke redenen niet al te veel verschijnen. 2. Het is een gunmarkt. Door dat boek te kopen support je de schrijver en help je de verschraling tegen te gaan.

    Ook ik ben veel kritischer geworden in wat ik koop maar koop een hele boel spullen die ik nodig heb gewoon bij de lokale kleine zaak omdat ik niet wil dat ik alleen nog maar bij de internetzaken terecht zou kunnen. En dat kost me dan een paar tientjes meer in de maand maar dat moet dan maar.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •