MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 5 of 5
  1. #1
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default Training, Doe het zelf guide --> Gymnastic Rings | Totaalprijs: € 15,-

    In dit topic zal ik jullie laten zien hoe je gemakkelijk (verstelbare) Gymnastic Rings kunt maken voor, in mijn geval, € 15,-.


    De aanleiding voor dit topic is mijn Bokstrainer, Arie. Hij bleef maar aan mijn kop lopen zeuren dat ik Ross-Boxing moest gaan kijken en ik ben hier dan ook zeker over te spreken!



    Benodigdheden:

    1 Pan
    Deze heb je nodig om de ronding in de PVC te kunnen krijgen. Een ander rond voorwerp is natuurlijk ook mogelijk, maar dan moet de grote van de cirkel wel op de maat zijn die je wilt.

    Ducktape
    Deze heb je enkel nodig om de PVC dicht te tapen, zodat het zand niet kan ontsnappen.

    2x Spanbanden
    2 Spanbanden, in mijn geval € 5,95 per stuk. De spanbanden die ik hiervoor kreeg zijn 5 meter lang met een draaggewicht van 250 kilo per stuk. Dit is ruim voldoende om de vrijkomende kracht van explosieve oefeningen met eventueel extra gewicht te weerstaan. Indien je het niet vertrouwt, kan je natuurlijk altijd kiezen voor sterkere spanbanden, maar dit is geheel persoonlijk. (40% korting)

    2Meter PVC
    PVC met in mijn geval een diameter van 32 mm. Dit is ongeveer te vergelijken met de houten ringen die je in de gymzalen ziet hangen. Alleen dan stukken goedkoper. Ik was namelijk voor 2 meter € 3,- kwijt. (25% korting)


    Hoe te maken:

    Je begint met het maken van de ''Gymnastic Rings''. Hiervoor heb ik uit de PVC 2 stukken van 50 centimeter gezaagd. Ik heb relatief grote handen, maar indien je een grotere ring wilt kan je deze 50 centimeter natuurlijk altijd vergroten.

    Hierna tape je één kant van je PVC buis dicht met ducktape. Hierdoor is er nog maar een opening. Deze opening moet je goed vullen met, indien mogelijk, los zand. Los zand vult namelijk het beste de kleine gaatjes op. Er mag een goede hoeveelheid zand inzitten.




    Wanneer je de PVC buis goed hebt gevuld met zand plak je de andere kant dicht.



    Het zand is toegevoegd ter preventie van de volgende stap: De oven. Wanneer je het zonder zand doet zal deze stap namelijk mislukken, omdat de PVC buis zal indeuken.

    Verwarm de oven voor op 180°C. In tussentijd kun je de PVC buis inpakken met zilverfolie ter preventie van de stank die je anders zult krijgen van de verhitte PVC. Na het voorverwarmen van de oven moet je de PVC 11 minuten op 180°C in de oven laten staan. Hierdoor zal het PVC flexibel worden en dus buigbaar.

    Haal na deze 11 minuten de PVC buis uit de oven met ovenhandschoenen, want hij is natuurlijk heet! Hier komt het pannetje of een ander rond voorwerp van pas. Het vormen:



    Wanneer de PVC buis verhit is kun je deze gemakkelijk, maar wel voorzichtig om het pannetje heen buigen, zodat er een mooie ronde vorm ontstaat. Houd deze even vast, desnoods met wat hulp middelen zodat je hem zelf niet hoeft vast te houden. Nadat de PVC is afgekoeld zal deze in de ronde staat blijven en kun je de tape eraf halen en het zand eruit gooien. (Desnoods met water erdoorheen spoelen om het mooi schoon te hebben)

    Door deze methode heb je 2 goedkope ringen zo'n 4 euro.

    Haal nu de spanbanden door je ringen heen en hang deze over in mijn geval een speel rek heen. En Tadaaaaaaaa je hebt je eigen ''Gymnastic Rings''.

    Indien er nog vragen zijn hoor ik het wel!



    Credits gaan volledig naar Ross Enamait: http://www.rosstraining.com
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  2. #2
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Ik zal morgen nog wat extra foto's maken, want het eindresultaat is nu slecht weergegeven.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Geen ruimte voor, maar toch reps voor deze nette post

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Hey Pansier, ik zie dat je lekker bent omgeslagen naar Functional training.
    Goed bezig man!

    En Ja, Ross Enmait is oldschool!


  5. #5
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Hey Pansier, ik zie dat je lekker bent omgeslagen naar Functional training.
    Goed bezig man!

    En Ja, Ross Enmait is oldschool!

    Yep Ross is echt een beest, niet normaal!
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •