MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 29
  1. #1
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default Hoge traps trainen

    Ik heb dus in m'n schema een speciale trap dag. Die dag pak ik alleen m'n traps d.m.v. shrugs. Na ramadaan hervat ik die trainingen weer. Ik heb alleen een vraag over de hoge traps. Ik pak die hoge traps d.m.v. overhead barbell shrugs, maar ik kan mijn armen niet helemaal 100% strekken omdat mijn biceps heel groot zijn. Vormt dit een belemmering voor die overhead barbell shrugs? Ik ken geen andere oefeningen voor die hoge traps. Weet iemand of die niet 100% gestrekte armen een groot bezwaar vormen voor het succes van de oefening? Kent iemand misschien oefeningen waar ik die hoge traps (specifiek) mee target?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    ik dacht je bedoelt highkicks. Maar op fitness gebied heb ik weinig tot geen verstand helaas.
    Home mtk-gym.nl


  3. #3
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    Ok hoge trappen had ook gekund, maar ik doelde 'trapezius'. Die spiergroep onder je schouders en nek in je rug. Check die oefening in deze link http://www.menshealth.com/workout-ce...36-26733-25833...

  4. #4
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    DBBF ff kijken, daar zullen ze er wel ervaring mee hebben
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  5. #5
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben geen bodybuilder ouwe. Ik fitness wel, maar dat is meer om alles bij te houden. Ik kickbox, voetbal etc. voornamelijk. Er moeten toch wel mensen zijn die m'n vraag kunnen beantwoorden...

  6. #6
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Je kan je armen niet strekken omdat je biceps zo groot zijn??? Bedoel je niet iets anders? De bicep is geen beperkende factor voor het strekken van je arm...iedere bodybuilder met de meest dikke biceps kan zijn armen strekken..

    En alleen een dag voor je traps? Da's bezopen...daar moet je zelfs erg mee oppassen vanwege kans op een blessurre. Er zijn zelfs weinig mensen die hun traps specifiek trainen...hooguit eens een enkele oefening bij de rug of schouder training.
    Een manier om je traps groter te krijgen is ook om tijdens het bankdrukken je hoofd niet op het bankje te leggen maar je kin op je borst te houden...
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  7. #7
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    268
    vCash
    126000

    Default

    Kun je die spieren ook niet trainen met deze oefening http://www.youtube.com/watch?v=7DMBSZP1ObM of shoulder press wellicht.

  8. #8
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Dat zijn beiden schouder oefeningen...niet specifiek voor de traps...bij de upright rows zullen de traps nog een heel klein beetje meedoen,bij de shoulder press niet...

    Dit is de makkelijkste oefening voor shrugs...(niet draaien met de schouder!!!)
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  9. #9
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    Je kan je armen niet strekken omdat je biceps zo groot zijn??? Bedoel je niet iets anders? De bicep is geen beperkende factor voor het strekken van je arm...iedere bodybuilder met de meest dikke biceps kan zijn armen strekken..

    En alleen een dag voor je traps? Da's bezopen...daar moet je zelfs erg mee oppassen vanwege kans op een blessurre. Er zijn zelfs weinig mensen die hun traps specifiek trainen...hooguit eens een enkele oefening bij de rug of schouder training.
    Een manier om je traps groter te krijgen is ook om tijdens het bankdrukken je hoofd niet op het bankje te leggen maar je kin op je borst te houden...
    Is het slecht voor je? Ik wil zeker niet geblesseerd raken. Ik wilde wat meer 'volume' creëren (3d effect als je me van de zijkant ziet) en dit werd me aangeraden door een fitnesscoach. Ik heb wel wat resultaten geboekt, maar als ik een blessure riskeer is het me niet waard. In een fitnessblad zag ik een schema waarin je een dag uittrekt om je traps te trainen d.m.v. shrugs. Die overhead barbell shrug was één van die oefeningen. Ik kan m'n armen wel strekken, maar niet 100% omdat m'n biceps te groot zijn. Vergelijkbaar met iemand als Alistair (kijk maar eens naar z'n armen). Ik heb het gelukkig minder erg als Alistair maar het is het zelfde principe. Ik heb die biceps te zwaar getraind in het verleden waardoor ik wat stretchmarks op m'n armen heb en de armen wat krommer zijn dan voorheen. PS Die enter knop werkt niet op deze site. Vandaar die lange lap tekst zonder alinea's e.d.

  10. #10
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    @Danielos. Thnx voor de tip. Die oefening die ik regelmatig, maar als schouder oefening wat Arjan zei. Die dumbell shrug pak ik ook regelmatig BTW...

  11. #11
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Iedereen,ook Alistair,Jay Cutler,Phil Heat,Kai Green en Roelly Winklaar (de laatste namen zijn namen uit de mondiale bodybuilding top) kunnen hun armen strekken en die hebben waarschijnlijk net zo'b dikke armen als dat jij benen hebt... (niet beledigend bedoeld)

    Je traps moet je gewoon af en toe bij je rug- of schouder training pakken (als laatste oefening) dan is de boel goed warm en heb je dus minder kans op een blessurre,wanneer je een blessurre krijgt in je traps/nek of schouders is er een behoorlijke kans dat je er nooit helemaal vanaf komt,eventuele operatie is erg moeilijk (zenuwen) maar goed....zover moet je het natuurlijk gewoon niet laten komen
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Deadliften!!

    Shrugs doen de meeste met rond de 30kg en veel sportscholen hebben niet zwaarder dan dat, op uitzonderingen na dan..

    Met een deadlift ga je makkelijk naar de 100 kg, vervolgens kan je het nog wel volpompen met dumbbell shrugs.

    Overhead press pakt ook goed de traps aan.

  13. #13
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    Iedereen,ook Alistair,Jay Cutler,Phil Heat,Kai Green en Roelly Winklaar (de laatste namen zijn namen uit de mondiale bodybuilding top) kunnen hun armen strekken en die hebben waarschijnlijk net zo'b dikke armen als dat jij benen hebt... (niet beledigend bedoeld)

    Je traps moet je gewoon af en toe bij je rug- of schouder training pakken (als laatste oefening) dan is de boel goed warm en heb je dus minder kans op een blessurre,wanneer je een blessurre krijgt in je traps/nek of schouders is er een behoorlijke kans dat je er nooit helemaal vanaf komt,eventuele operatie is erg moeilijk (zenuwen) maar goed....zover moet je het natuurlijk gewoon niet laten komen
    Totaal niet beledigend opgevat. Ik heb die Roelly Winklaar weleens zien trainen en het komt in de buurt met wat je zegt. Waar hij mee curlt, squat ik met moeite.

    't Is goed dat je dit hebt gezegd. Ik zal m'n schema ietwat omgooien als gevolg van je posts in deze topic. Ik zal die traps nog steeds pakken, maar die 'trap-dag' wordt ingekort en aangepast. Ik moet trouwens wel zeggen dat ik die traps niet echt zwaar trainde (voor mijn doen). Max. 20 kg met 8 tot 10 reps.

    @Silat Die overhead press doe ik ook, maar pak je daarmee specifiek die traps aan? Volgens mij pak je meer je schouders (met ondermeer je traps) ipv dat je die traps isoleert.

  14. #14
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Ik neem aan dat je ook bankdrukt,schuin en vlak...houd je kin maar eens op je borst...je zal (na verloop van tijd uiteraard) zien dat dat werkt....ik heb zo vanaf het begin dat ik begon te trainen,misschien wel 20 jaar geleden,getraind...destijds onbedoeld...maar ik heb er wel zeer behoorlijke traps aan overgehouden terwijl ik ze eigenlijk nooit specifiek getraind heb...
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    je hebt ook van die vrouwen, met vet hoge traps en zo'n vetbult erop...
    je kent er vast wel een.

  16. #16
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Licht gebogen armen is beter omdat je dan meer spanning op de traps zet. Bij gestrekte armen, haal je juist de spanning van je traps af als je helemaal boven bent.

  17. #17
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Inderdaad, waarom een speciale traps dag? Ik denk niet dat je schema's van topbodybuilders moet overnemen, zij leven van de sport, geven hun leven ervoor. Trainen 2 x per dag waardoor zij de tijd overhebben om bijvoorbeeld een speciale trap dag te implementeren.

    ma: borst bicep (onderarmen)
    dins: rug tricep
    woens: benen schouder (waaronder traps)
    don: borst bicep

    Hierbij goed eten.. dan groei je wel.

  18. #18
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Zelfs top bodyduilders hebben geen aparte traps dag...die pakken de traps,heel af en toe,gewoon bij de schouders of bij de rug
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  19. #19
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Amsterdam
    Posts
    720
    vCash
    126000

    Default

    ahaha ik dacht dus ook dat je high kicks bedoelde.. maarruh zoals silat al zegt zijn deadlifts heel goed om grote traps te bouwen, voor het absoluut beste deadlift advies dat ik ooit heb gezien, check filmpjes van Elliott Hulse: https://www.youtube.com/watch?v=W5qcN_w_m8c

    maarruh zorg dat je armen in balans zijn, als je je armen niet eens kan strekken bij een overhead press betekent dit dat je biceps heel strak zijn... je biceps goed rekken en masseren om ze los te krijgen.. en misschien al die bicep curls ff overslaan en meer focussen op triceps met bijv weighted dips (schijf met een ketting om je middel) en dergelijke .. zal je later in blessures schelen


    nog een vraagje: train je specifiek voor massa OF om beter te worden in je sport? (cq voetbal / kickboksen)

  20. #20
    Join Date
    Aug 2012
    Posts
    360
    vCash
    126000

    Default


  21. #21
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ulis-E View Post
    ahaha ik dacht dus ook dat je high kicks bedoelde.. maarruh zoals silat al zegt zijn deadlifts heel goed om grote traps te bouwen, voor het absoluut beste deadlift advies dat ik ooit heb gezien, check filmpjes van Elliott Hulse: https://www.youtube.com/watch?v=W5qcN_w_m8c

    maarruh zorg dat je armen in balans zijn, als je je armen niet eens kan strekken bij een overhead press betekent dit dat je biceps heel strak zijn... je biceps goed rekken en masseren om ze los te krijgen.. en misschien al die bicep curls ff overslaan en meer focussen op triceps met bijv weighted dips (schijf met een ketting om je middel) en dergelijke .. zal je later in blessures schelen


    nog een vraagje: train je specifiek voor massa OF om beter te worden in je sport? (cq voetbal / kickboksen)
    Ik pak die biceps de laatste jaren heel sporadisch. Ze zijn al meer dan groot genoeg. Ik doe rekoefeningen om die armen weer helemaal te kunnen strekken.

    Ik train als aanvulling op de sporten die ik beoefen zoals kickboksen en voetbal. Ik wilde echter iets meer volume (van achter ben ik breed genoeg, maar zoals veel mensen ben ik van de zijkant iets minder breed) en mij werd geadviseerd om m'n traps extra te trainen. Ik had een schema uit een fitness magazine overgenomen nadat ik het met een coach had besproken. De laatste maanden train ik wat minder en deze maand nagenoeg ivm ramadaan.

  22. #22
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    1.425
    vCash
    127381

    Default

    trap bar deadlift

  23. #23
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Amsterdam
    Posts
    720
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by LeeMurray View Post
    Ik pak die biceps de laatste jaren heel sporadisch. Ze zijn al meer dan groot genoeg. Ik doe rekoefeningen om die armen weer helemaal te kunnen strekken.

    Ik train als aanvulling op de sporten die ik beoefen zoals kickboksen en voetbal. Ik wilde echter iets meer volume (van achter ben ik breed genoeg, maar zoals veel mensen ben ik van de zijkant iets minder breed) en mij werd geadviseerd om m'n traps extra te trainen. Ik had een schema uit een fitness magazine overgenomen nadat ik het met een coach had besproken. De laatste maanden train ik wat minder en deze maand nagenoeg ivm ramadaan.
    ok duidelijk, dan wil ik ten eerste zeggen: fok alle isolatie oefeningen.. je wilt functionele spieren die niet afknappen bij de eerste de beste onverwachte beweging.. dan kun je het beter bij compound oefeningen (oefeningen waar bij je meerdere spiergroepen gebruikt) houden waarbij de hele bewegingsbaan gebruikt... d.w.z. squat "ass to the grass" helemaal naar beneden, dan maar wat minder gewicht maar dan train je in ieder geval wel je spieren om helemaal door te gaan.. (en ja, ik train zelf ook zo) .. deadlifts... bent-over rows met een barbell... train deze op kracht, dat betekent zwaar trainen 1-6 herhalingen per set... dit is dus om je sterker te maken

    verder kun je deze training vervolgens aanvullen met explosieve oefeningen zoals boxjumps, olympic lifts, sprints, met elastieken weerstand boksen, trappen etc... dit is dus om je sneller/explosiever te maken

    de benodigde cardio training krijg je toch al bij voetbal/kickboks training, bovenstaande dient als aanvulling om je sterker en sneller te maken

  24. #24
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ulis-E View Post
    ok duidelijk, dan wil ik ten eerste zeggen: fok alle isolatie oefeningen.. je wilt functionele spieren die niet afknappen bij de eerste de beste onverwachte beweging.. dan kun je het beter bij compound oefeningen (oefeningen waar bij je meerdere spiergroepen gebruikt) houden waarbij de hele bewegingsbaan gebruikt... d.w.z. squat "ass to the grass" helemaal naar beneden, dan maar wat minder gewicht maar dan train je in ieder geval wel je spieren om helemaal door te gaan.. (en ja, ik train zelf ook zo) .. deadlifts... bent-over rows met een barbell... train deze op kracht, dat betekent zwaar trainen 1-6 herhalingen per set... dit is dus om je sterker te maken

    verder kun je deze training vervolgens aanvullen met explosieve oefeningen zoals boxjumps, olympic lifts, sprints, met elastieken weerstand boksen, trappen etc... dit is dus om je sneller/explosiever te maken

    de benodigde cardio training krijg je toch al bij voetbal/kickboks training, bovenstaande dient als aanvulling om je sterker en sneller te maken
    Dit lijkt op een schema dat ik kreeg toen ik trainde bij David Lloyd. Ik voelde m'n kracht die tijd wel toenemen.

    Je schema ziet er goed uit, maar hoe kan ik m'n volume vergroten? Ik ben daar al een tijdje mee bezig.

  25. #25
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Amsterdam
    Posts
    720
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by LeeMurray View Post
    Dit lijkt op een schema dat ik kreeg toen ik trainde bij David Lloyd. Ik voelde m'n kracht die tijd wel toenemen.

    Je schema ziet er goed uit, maar hoe kan ik m'n volume vergroten? Ik ben daar al een tijdje mee bezig.
    met krachttraining kom je ook aan in spier volume alleen zal het minder snel zijn dan met een typische bodybuilding routine..

    eigenlijk heb je 2 typen hypertrophie (spiergroei)

    - sacrcoplasmatisch - typisch voor bodybuilding, 10-15 herhalingen, toename van vocht in de spier
    - miofibrillair - typisch voor powerlift, 1-5 herhalingen, vergroting van de spiervezels zelf

    mijn voorkeur ligt bij het tweede, het zal niet zo snel gaan maar dit betekent wel dat je actieve spiervezels groeien en sterker worden. Het enige is dat je zwaar door moet blijven trainen en meer geduld nodig hebt. Het duurt langer maar je krijgt wel een betere kwaliteit spier voor terug.

    Je kunt natuurlijk ook voor sarcoplasmatisch gaan en bodybuilding setjes doen met 10-15 herhalingen. Dit zal echter weinig voor je doen m.b.t. je sport prestaties.

    Ik raad je zowiezo af om isolatie oefeningen te gaan doen:

    - ten eerste wil je je lichaam niet aanwennen om een 'pomp' te creeeren. bodybuilders houden hiervan omdat hun spieren opzwellen met bloed. als kickboxer wil je dit juist niet, als je armen 'vol' zitten zul je je handen bijv met moeite hoog kunnen houden. met voetbal, als je benen vol zitten zul je nooit je man kunnen dekken want die rent rondjes om je heen

    - ten tweede worden isolatie oefeningen vaak uitgevoerd in een bepaalde richting waarbij een spier niet wordt 'geleerd' om in meerdere richtingen of een volle bewegingsbaan te pakken. later kan dit blessures veroorzaken omdat je spieren niet gewend zijn om onverwachte bwegingen te maken

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •