MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 27
  1. #1
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default Klimrek/Calisthenics/Fitness eigen rekje

    De laatste tijd ben ik een beetje bezig mijn eigen equipment te maken om mee te sporten. Nu wil ik het gemakkelijker maken door alles in een apparaat te stoppen. Na een klein beetje brainstormen en painten kwam ik hierop uit. Ik ben alleen nog aan het zoeken naar een goede toevoeging om ringen op te hangen.

    Uitleg:
    Blauwe is om te dippen
    Rood rechts is Pull-up/Chin-up
    Groen rechts is bokszak
    Paarse trap moet ik nog iets op verzinnen zodat ik hem over de twee rode heen kan hangen, zodat ik een monkey bar erbij heb zonder dat deze in de weg van het dippen zit.

    De materialen heb ik al bij elkaar!


    Iemand een leuke toevoeging?
    Btw ruig ontwerp... Dus niet op de kleine details letten zoals maten bijvoorbeeld.

    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  2. #2
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    De bokszak zal waarschijnlijk aan de andere kant gaan zitten ivm Pull-up bar.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  3. #3
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ben wel benieuwd naar hoe dit er in het echt gaat uit zien dan... Post anders ook foto's als het klaar is.

    Voor de rest niet echt mijn ding, dus ik heb niet zoveel suggesties. Het enige dat mij opvalt is dat die pull up bar me wel een beetje smal lijkt waardoor je misschien niet zoveel ruimte hebt om met verschillende grips te werken. Maar goed je zegt zelf al dat je daar iets aan veranderd hebt..?

    Veel succes in ieder geval, ben benieuwd naar het eindresultaat

  4. #4
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Ben wel benieuwd naar hoe dit er in het echt gaat uit zien dan... Post anders ook foto's als het klaar is.

    Voor de rest niet echt mijn ding, dus ik heb niet zoveel suggesties. Het enige dat mij opvalt is dat die pull up bar me wel een beetje smal lijkt waardoor je misschien niet zoveel ruimte hebt om met verschillende grips te werken. Maar goed je zegt zelf al dat je daar iets aan veranderd hebt..?

    Die pullup-bar moet ik inderdaad nog wat aan doen. Ik ben er ook bang voor dat deze te smal zal zijn.

    Veel succes in ieder geval, ben benieuwd naar het eindresultaat
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  5. #5
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Ik zou het toch anders aanpakken. Zou de dip bar aan de buitenkant zetten, zodat je de monkey bars gewoon direct hoog kan zetten. En dan een pull up bar in het midden monteren. Dus aan de zijkant van de monkeybars. Zodat je aan het uiteinde een goede bevestiging voor je bokszak kan maken. Lijkt mij een stuk praktischer.

  6. #6
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Klassikl View Post
    Ik zou het toch anders aanpakken. Zou de dip bar aan de buitenkant zetten, zodat je de monkey bars gewoon direct hoog kan zetten. En dan een pull up bar in het midden monteren. Dus aan de zijkant van de monkeybars. Zodat je aan het uiteinde een goede bevestiging voor je bokszak kan maken. Lijkt mij een stuk praktischer.
    Je hebt me geïnspireerd, ik weet niet of het hetzelfde is als je bedoelt, maar mij lijkt het wel wat! Zal binnenkort nieuwe ontwerpen uploaden!
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  7. #7
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Nu ik in het echt een beetje het ijzer aan het opmeten ben worden de maten toch nog flink wat veranderd! Het hele ontwerp overigens. Ben er nu mee bezig om het ontwerp in orde te krijgen en het ijzer op te meten om te slijpen en daarna moet ik een lasser gaan zoeken! Leuk iets om mee bezig te zijn in ieder geval!
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  8. #8
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Ik ben nu toch van plan een Pull-Up en Parralel Bars appart van elkaar te maken. Voor Pull-Up:

    Om hem aan elkaar te maken wil ik touw gebruiken. Wellicht dat mensen hier verstand ervan hebben en weten welk touw of ijzerdraad je hiervoor kunt gebruiken? Het moet tegen alle weersomstandigheden kunnen en het liefst niet te duur.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  9. #9
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Amsterdam
    Posts
    720
    vCash
    126000

    Default

    misschien een leuk idee om 2 pullup bars boven elkaar te plaatsen met een tussenruimte van 30 cm ofzo... zie het die barstarzz en brothers vaak doen.. klimmers trouwens ook.. dan kunnen ze explosief optrekken en met twee handen tegelijk 'verspringen' naar de hoger gelegen bar.. en weet terug natuurlijk

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Ik zou hier even goed kijken voor inspiratie
    http://www.madbarz.com

    kenguru pro




    Veel plezier en succes met bouwen.
    Zorg echt voor soliditeit want slingeren maakt het op den duur instabiel.

    Echt vet man dat je dit gaat bouwen hoor!

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

  12. #12
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Ik zou hier even goed kijken voor inspiratie
    http://www.madbarz.com

    kenguru pro


    http://www.kenguru.pro/images/dvor/pl09.jpg

    Veel plezier en succes met bouwen.
    Zorg echt voor soliditeit want slingeren maakt het op den duur instabiel.

    Echt vet man dat je dit gaat bouwen hoor!
    Ik wil het niet te groot maken, maar ik zit nu te twijfelen tussen eikenhouten balken van 10cmx10cmx5meter de grond in te slaan of tussen het oude idee.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Ik zou de ladder echt verticaal zetten, met veel tredes zodat je goed kan afstemmen als je grip wil pakken voor FLAG.

  14. #14
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Ik zou de ladder echt verticaal zetten, met veel tredes zodat je goed kan afstemmen als je grip wil pakken voor FLAG.

    Dat kan natuurlijk ook! Ik wilde overstappen op eikenhouten balken, maar er was maar bij een bedrijf de prijs geschikt in mijn ogen, alleen die zit op 150 km afstand wat erop neerkomt: of zelf rijden, of meer dan 100 euro verzendkosten...
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  15. #15
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Wordt wel redelijk ingewikkeld zo ofniet? Snap niet helemaal wat je bedoelt met vastmaken met touw oid?

  16. #16
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Klassikl View Post
    Wordt wel redelijk ingewikkeld zo ofniet? Snap niet helemaal wat je bedoelt met vastmaken met touw oid?
    Met touw zijn verschillende knopen voor te vinden. Ik wil echter nu gewoon eikenhouten balken in de grond zetten, maar dan moet dit eikenhout niet voor te duur te vinden zijn.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  17. #17
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    453
    vCash
    123292

    Default

    Volgensmij heeft het meer met creatieve ontlading dan met praktisch te maken. Er zit helemaal geen logica in, een speeltuin met een bokszak eraan. Waar ga je het dan neerzetten? Dan kan je die losse dingen beter gewoon plaatsen in je zaaltje, dan heb je nog ruimte over.
    Alistair Overeem is de goat.

  18. #18
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by hankmoody View Post
    Volgensmij heeft het meer met creatieve ontlading dan met praktisch te maken. Er zit helemaal geen logica in, een speeltuin met een bokszak eraan. Waar ga je het dan neerzetten? Dan kan je die losse dingen beter gewoon plaatsen in je zaaltje, dan heb je nog ruimte over.
    Wat is jouw logica dan...

    Waar ga ik het neerzetten... Ik zal wel een hele gymzaal als 18 jarige moeten hebben volgens jouw logica, maar geen ruimte in de tuin? LMAO
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  19. #19
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by hankmoody View Post
    Volgensmij heeft het meer met creatieve ontlading dan met praktisch te maken. Er zit helemaal geen logica in, een speeltuin met een bokszak eraan. Waar ga je het dan neerzetten? Dan kan je die losse dingen beter gewoon plaatsen in je zaaltje, dan heb je nog ruimte over.
    Maar bedankt voor de motivatie, de beste motivatie is wanneer mensen zeggen dat je dingen niet kan..
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  20. #20
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    453
    vCash
    123292

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Wat is jouw logica dan...

    Waar ga ik het neerzetten... Ik zal wel een hele gymzaal als 18 jarige moeten hebben volgens jouw logica, maar geen ruimte in de tuin? LMAO

    Een bokszak in de tuin? dan ga je dus steeds die zak erop en eraf halen of een zeil eroverheen. Een goeie zak die niet alle kanten op vliegt is vrij zwaar. Maargoed wat verwacht je als je met zoiets komt aanzetten.

    Ik zeg trouwens niet dat je het niet kan. Alles kan, maar volgensmij zijn al die vrije dagen in de vakantie een beetje naar je bol gestegen.

    btw mijn logica is. Koop een zak hang het ergens op in huis waar het kan, hang een paal op om op te trekken. Dan kan jij je tuin gewoon gebruiken om bloemetjes in te zetten.
    Alistair Overeem is de goat.

  21. #21
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by hankmoody View Post
    Een bokszak in de tuin? dan ga je dus steeds die zak erop en eraf halen of een zeil eroverheen. Een goeie zak die niet alle kanten op vliegt is vrij zwaar. Maargoed wat verwacht je als je met zoiets komt aanzetten.

    Ik zeg trouwens niet dat je het niet kan. Alles kan, maar volgensmij zijn al die vrije dagen in de vakantie een beetje naar je bol gestegen.

    btw mijn logica is. Koop een zak hang het ergens op in huis waar het kan, hang een paal op om op te trekken. Dan kan jij je tuin gewoon gebruiken om bloemetjes in te zetten.
    Wat als ik je zeg dat ik dit alles al heb, maar het naar een verder lvl wil gooien?

    NAV: http://www.mixfight.nl/forum/showthr...iaal-te-vinden



    Pull up


    Dippen is wat anders dan hier op de foto te zien is, maar ze zitten nu gelijke hoogte en wanneer ik ze nodig heb leg ik er een bezemsteel en een schoeffel overheen.



    De bokszak heb ik geen foto van, maar deze hangt momenteel naast de Pull-Up. Deze ga ik ook niet meer aan het rek hangen, omdat ik momenteel het lieft eikenbalken haal, deze de grond in sla en een bar er tussen wil monteren.


    Nog steeds raar?
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  22. #22
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Hahaha Hankmoody, right on.

    Hou het wel simpel Pansier..

    **Must-haves**
    -Paralel-bar
    -Hoge bar voor Muscle ups
    -Verticale ladder voor Flags
    -Schuine plank 45 graden met grip bovenaan voor Dragon flags


    Ik zou echt even goed kijken naar die constructies van kenguru pro, want die snappen het echt.
    Op Madbarz kan je veel vinden.

    Ideetje???

  23. #23
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Ik wil het lieft atm de parralel bars en de pull up bar. Ringen kan ik aan de Pull up bar maken en een trap kan ik tegen de paal van de pull up aanzetten. Die 45 graden komt later nog wel First things first!
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  24. #24
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by hankmoody View Post
    Een bokszak in de tuin? dan ga je dus steeds die zak erop en eraf halen of een zeil eroverheen. Een goeie zak die niet alle kanten op vliegt is vrij zwaar. Maargoed wat verwacht je als je met zoiets komt aanzetten.

    Ik zeg trouwens niet dat je het niet kan. Alles kan, maar volgensmij zijn al die vrije dagen in de vakantie een beetje naar je bol gestegen.

    btw mijn logica is. Koop een zak hang het ergens op in huis waar het kan, hang een paal op om op te trekken. Dan kan jij je tuin gewoon gebruiken om bloemetjes in te zetten.
    Ik vind dit wel een erg negatieve draai die je er aan geeft. Je hebt denk ik wel gelijk dat Pansier inspiratie heeft opgedaan door bepaalde beelden die hij heeft gezien, maar waarom is dat slecht?

    Als hij zo'n rek wil maken en het hem ook nog eens leuk lijkt om te doen, dan juich ik dat alleen maar toe.

  25. #25
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    453
    vCash
    123292

    Default

    Ik zeg toch niet dat het slecht is of dat hij het niet moet doen. Pansier maakt toch dit topic met zijn idee, omdat hij geïnteresseerd is wat wij ervan vinden. Je hoeft mij btw niet te overtuigen, als je het zelf maar leuk vind, al vind de hele wereld het een vaag plan.
    Alistair Overeem is de goat.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •