MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 15 of 15
  1. #1
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    6
    vCash
    126000

    Default Ogen laten laseren

    Mensen hier die Lasik ondergaan hebben? dus ogen laten laseren voor te zien zonder bril/lenzen?

    LAsik is de methode waarbij een flap gemaakt word.

    nu wouw ik graag opnieuw beginnen met wat kickboks (amateur) maar weet niet hoe het zit met het sparren.

    overal lees ik dat de flap kan loskomen bij ernstige klap ofzo maar of dit vaak gebeurd?? sommige zeggen dat het wel kan gebeuren en sommige zeggen als het gebeurd dat de klap dan waarschijnlijk ook schade ging aanbrengen zonder lasik dus...

    toch blijf ik twijfelen ,


    iemand die ook boks/mma/.. met dit soort operatie?


    grtz
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Dec 2011
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    90
    vCash
    126000

    Default

    Als ik jou was zou ik navraag doen bij een arts. Mocht dit inderdaad (veel) voorkomen, dan zal een oogarts hier zeker wel van op de hoogte zijn en jou hier advies over kunnen geven. Lijkt me in ieder geval verstandig om met sparren te wachten totdat je er meer over weet.

  3. #3
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    6
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ralphie89 View Post
    Als ik jou was zou ik navraag doen bij een arts. Mocht dit inderdaad (veel) voorkomen, dan zal een oogarts hier zeker wel van op de hoogte zijn en jou hier advies over kunnen geven. Lijkt me in ieder geval verstandig om met sparren te wachten totdat je er meer over weet.
    al geinformeerd bij 2 andere oogartsen die deze operatie doen , geen antwoord..

    mijn oogarts die de operatie doet zeg dat het na zijn weten nog maar 1x gebeurt is met een stok in het oog waarbij de flap is losgekomen, hij zegt dat het kan gebeuren door klap/schop maar dat de kans klein is maar hij zegt het blijft delicaat.

    ook al geinformeerd bie belgische kickboks bond daar gaven ze me hetzelfde advies, bij dokter navragen.

    inderdaad zal nog eens rond informeren bij andere artsen ofzo

    thx

    moesten er nog anderen zijn die er meer over weten laat gerust iets achter

    grtz

  4. #4
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    453
    vCash
    123292

    Default

    Gewoon kickboksen zou wel moeten kunnen, je kan ook kickboksen met lenzen. Wedstrijden zijn echter een ander, daar zie ik het wel fout gaan om eerlijk te zijn. Zelfs bij helemaal gezonde mensen kunnen er vervelende dingen gebeuren tijdens een wedstrijd. Misschien is het een idee, vooral als je wedstrijden wil vechten, om kyokushinkai Karate te gaan doen. Daarbij zijn stoten naar het gezicht niet toegestaan, wel trappen naar het hoofd, maar dan verklein je in ieder geval de kans blessures aan je oog een stuk meer.
    Alistair Overeem is de goat.

  5. #5
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    " LASIK is generally not recommended, however, for participation in these sports. The flap created during LASIK has been shown to be extremely durable but there is the concern that a violent blow could tear the flap from its location. While this isn’t likely to happen, most surgeons would choose a different type of surgery, known as PRK, for patients desiring to take part in combat sports, such as boxing, kick boxing, and mixed martial arts. "

    Bron

  6. #6
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    6
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by hankmoody View Post
    Gewoon kickboksen zou wel moeten kunnen, je kan ook kickboksen met lenzen. Wedstrijden zijn echter een ander, daar zie ik het wel fout gaan om eerlijk te zijn. Zelfs bij helemaal gezonde mensen kunnen er vervelende dingen gebeuren tijdens een wedstrijd. Misschien is het een idee, vooral als je wedstrijden wil vechten, om kyokushinkai Karate te gaan doen. Daarbij zijn stoten naar het gezicht niet toegestaan, wel trappen naar het hoofd, maar dan verklein je in ieder geval de kans blessures aan je oog een stuk meer.
    ja inderdaad , dat denk ik ook als ik 1x per week gaat en op het einde wat gemidelde tot "agresiever" spar zal het wel meevallen zeker, heb geen intensies meer voor competitie waar het daar inderdaad harder aan toe ga.

    zit op verschillende forums meningen te vragen al een paar gevonden die BJJ enzo doen en geen probleem hebben terwijl bij grapeling meer risico is of bij stoten op het oog.


    grtz

  7. #7
    Join Date
    Feb 2009
    Posts
    52
    vCash
    126000

    Default

    Ik ook een topic in juni hierover gestart en toen gaf member MB667 aan totaal geen problemen te hebben en die heeft de intralase/femtolasik behandeling gehad en meeste klinieken zeggen na paar maanden rust mag je weer gaan trainen.

  8. #8
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    6
    vCash
    126000

    Default

    thx heb je topic eens overlopen , komt er op neer dat femtolasik dus ook met flap is maar machinaal gemaakt is dus zonder mes.

    thx

  9. #9
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb mn ogen gelaserd. Ik heb nergens last van.

  10. #10
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    453
    vCash
    123292

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Ik heb mn ogen gelaserd. Ik heb nergens last van.
    Vecht je ook? Ik zou mijn ogen ook willen laten laseren, maar ik twijfel erover.
    Alistair Overeem is de goat.

  11. #11
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Nee, ik vecht niet. Maar ik spar wel veel met de wedstrijdvechters. Dus in die zin 'vecht' ik wel weer. Gaat er niet echt zachtzinnig aan toe in de voorbereiding.

  12. #12
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Ik weet niet wat voor een sterkte je hebt, maar ik heb -2 beide ogen en zat er een tijdje terug ook over te denken om ze te laten laseren(ook omdat ik lenzen en een bril gewoon irritant vind).
    Maar heb nu sinds anderhalf jaar nachtlenzen(die doe je dus snachts in, waar ze je oogbolling corrigeren, en overdag weer uit), en dat is eigenlijk wel ideaal(en zonder de risico's van laseren).
    Nu is dit niet voor alle sterktes mogelijk, maar ik zou het zeker eens laten checken...

  13. #13
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    6
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Ik heb mn ogen gelaserd. Ik heb nergens last van.
    met welke methode heb je ze laten laseren? ook met LASIK ? dus met flap?

  14. #14
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MMA007 View Post
    met welke methode heb je ze laten laseren? ook met LASIK ? dus met flap?
    Nee met LASEK. Zonder flap.
    http://www.visionclinics.nl/de-behan...t-is-lasek-prk

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •