MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 25 of 71
  1. #1
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Thumbs down Meisjes in elkaar geslagen door groep helden in Utrecht

    Twee jonge vrouwen uit Utrecht zijn bij de Haarrijnseplas belaagd door een groep jongeren. Daarbij werd de 21-jarige Michelle zo hard geslagen dat ze buiten bewustzijn raakte en door omstanders uit het water werd gered, meldt het AD/Utrechts Nieuwsblad. De politie heeft nog geen verdachten aangehouden.

    Het volgende moment word ik wakker met een dikke lip, een pijnlijke neus en losse tanden
    Slachtoffer Michelle





    Michelle was met haar zusje Chantal vrijdagmiddag even naar de Haarrijnse Plas gegaan om een koele duik te nemen. 'Onze oma is pas overleden en we wilden ons even ontspannen. Ik was al een paar keer bij het strandje geweest, maar de sfeer staat mij er niet zo aan. Het was de bedoeling dat we maar even zouden blijven.'

    De twee jonge vrouwen kozen er volgens Michelle bewust voor om in de buurt van de gezinnen te gaan liggen en niet op de plek waar groepen jongeren zich verzamelen. 'Die wilden we juist niet opzoeken.'

    Op een gegeven moment kreeg Michelle een bal hard tegen haar rug aangeschopt. Of dat nu per ongeluk ging of niet, Michelle vroeg of de groep jongens verderop wilden gaan voetballen en niet tussen de zonnebadende gasten. 'Ik kreeg meteen een grote mond. Van 'is dit land alleen van jou'. Het ging om een groep Marokkaanse jongens.'

    Omsingeld
    Omdat ze wil dat de strandwachten ingrijpen, loopt ze in de richting van de verzorgingspost. Als ze zich omkeert, ziet ze dat haar zusje is omsingeld door de groep en dat er geduwd en getrokken wordt. 'Ik ben ertussen gesprongen om mijn zusje te helpen. Wat allemaal geroepen is weet ik niet meer. Het volgende moment word ik wakker met een dikke lip, een pijnlijke neus en losse tanden. Ik ben door omstanders gelukkig uit het water gehaald en zij hebben me eerste hulp verleend.'

    Dinsdag heeft Michelle een afspraak bij de politie om de aangifte uitgebreid op te nemen. Ze zette haar verhaal op Facebook in de hoop dat getuigen zich bij de politie melden. 'Het waren geen jongens uit de buurt.'

    De politie heeft volgens woordvoerder Ellen de Heer ook een oproep geplaatst op Twitter. 'Wij zijn bij het incident geweest en de verhalen over wat er is gebeurd, lopen nogal uiteen. Er zijn ook verklaringen dat de vrouwen met schelden en duwen zijn begonnen. We hopen dat er misschien mensen zijn die zich als getuige melden.' Michelle hoopt daar ook op. 'Want dit mag echt niet meer gebeuren. Het is niet zo dat wij dit uitgelokt hebben.' Voor de jonge Utrechtse en haar zus, was het in elk geval het laatste bezoek aan de Haarrijnse Plas. 'Ik ga er nooit meer heen. Ik durf sinds het gebeuren bijna niet meer de straat op.'

    De veiligheid rond de Haarrijnseplas is al een tijd in het geding. Behalve dat meisjes en vrouwen klagen over intimiderend gedrag door jongeren, worden er ook veel diefstallen gepleegd. Op warme dagen zet de politie soms extra agenten in om permanent toezicht te houden. Afgelopen vrijdag was dat overigens niet het geval.

    Taal
    PVV-leider Geert Wilders heeft op Twitter zijn misnoegen geuit over het voorval. 'Er is maar één taal die het Marokkaans straattuig aanspreekt: oppakken, vastzetten en uitzetten', schrijft hij.

    http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/...-jongens.dhtml
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    1.056
    vCash
    126000

    Default

    Sjongejongejonge

  3. #3
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    Weer het typerende gedrag van bepaalde jongens die niet om kunnen gaan met de vrijheden die Nl biedt. Ik vind het heel jammer dat deze dingen blijven gebeuren. Laat me voorop stellen dat ik letterlijk nooit problemen heb met dit soort jongens. Deze jongens zijn zo gefrustreerd dat ze de openbare ruimte opzoeken met als enige doel burgers terroriseren. Zwembaden, stranden, parken, uitgaansgelegenheden, pretparken, bioscopen.

    Ik ben 33 jaar oud en toen ik jong was had je al groepjes jongens die zich misdroegen in de publieke ruimte. Er werd toen gezegd dat die mensen hun draai moesten vinden in Nl en dat het probleem zich met een generatie vanzelf oplost. Niemand mocht zeggen wat iedereen wist.
    We zien dat er niets is veranderd. Jongens zijn zwaar gefrustreerd, kunnen geen aansluiting met de maatschappij vinden, missen de sociale vaardigheden en intelligentie om contact te leggen meisjes en vrouwen, en gaan zich uit frustratie afreageren op burgers van wie ze weinig te duchten hebben.

    Ik vind dit oprecht jammer en hoop dat dit gezeik een keer ophoudt.

    Wat ik wel apart vind is dat Nederlanders altijd lijdzaam staan toe te kijken als dit soort dingen gebeuren. Daarom blijven dit soort dingen gebeuren......

  4. #4
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    Dus zelfs tijdens ramadaan kunnen deze mensen die zich moslim noemen zich niet gedragen! Het is ramadaan en deze jongens zijn op het strand (!) meisjes aan het lastigvallen en mishandelen (!).

    Wanneer houdt dit gezeik een keer op met deze mensen? Ik wil nogmaals benadrukken dat ik persoonlijk geen last heb van deze mensen. Dat neemt niet weg dat ik me er wel tegen moet uitspreken. Ik spreek me ook uit tegen seksisme en andere dingen waar ik geen last van heb. Over een paar dagen kun je je klok erop gelijk zetten dat er weer gereld zal worden in en rond bioscopen. Wanneer houdt dit gezeik een keer op?

  5. #5
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Dit moet een vergissing zijn. Het zijn aardige behulpzame jongens die goede cijfers op school halen. Parels van de maatschappij.

  6. #6
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    1.056
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by LeeMurray View Post
    Dus zelfs tijdens ramadaan kunnen deze mensen die zich moslim noemen zich niet gedragen! Het is ramadaan en deze jongens zijn op het strand (!) meisjes aan het lastigvallen en mishandelen (!).
    Je slaat de spijker op de kop

    Dat er niet één in zo'n groep een stel hersens heeft om ze te behouden voor hun eigen lompe gedrag snap ik ook niet. Ik snap die obsesie ook niet om in groepsverband je in de openbare ruimte te misdragen. Klinkt cliché, maar een onderdeel is het gebrek aan opvoeding. Als je door je ouders bent opgevoed om je onder de mensen te gedragen en vooral in groepsverband, dan doe je dit soort dingen niet. Op zijn minst moet je het (in een tijdspan van ongeveer 13 jaar) voor mekaar krijgen dat hij manieren leert. Ook al kiest hij later een ander pad, dan nog zou hij zich dankzij een goede opvoeding zich moeten kunnen gedragen onder de mensen en het belangrijkste dat hij niet als een schaap in een groep meedoet aan dit soort onzin. Met opvoeding bedoel ik niet alleen opvoeden met je mond, maar dat je zelf ook het goede voorbeeld geeft.
    Last edited by hypergiant; 06-08-2013 at 03:33.

  7. #7
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    nekschotje voor dat tuig
    Be a Warrior, not a Worrier

  8. #8
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Amsterdam / Alkmaar / Napoli
    Posts
    3.368
    vCash
    126000

    Default

    ik zie alleen niet in wat dit met de ramadan en moslims te maken heeft? dit zijn kutkinderen die een flink pak slaag verdienen.. Leuk dat Wilders gelijk zijn ding weer roept, erg makkelijk, maar dit heeft niks met de moslim of ramadan te maken. Feit is wel dat dit weer "Marrokaanse" jongeren zijn, ik vind het knap dat je dat zo kan zien want het kunnen ook albanezen / irakezen / whatevah zijn, maar goed. Nogmaals, flink pak slaag voor die kutkoters en hoop dat dit meisje zich hier over heen kan zetten, erg sneu dat dit gebeurt en jammer dat niemand ingrijpt op zo'n moment, hoop het ooit een keer voor mij te zien zodat je dan ff los kan gaan..
    "Morte prima di disonore"
    ------------------
    ***MejiroGym***

  9. #9
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Rotterdam e.o.
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Kemal View Post
    nekschotje voor dat tuig
    Vind ik overdreven ! Knietjes is genoeg
    If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

  10. #10
    Join Date
    Apr 2012
    Location
    Roosendaal
    Posts
    2.286
    vCash
    124850

    Default

    Diep triest dat zulke dingen gebeuren! Onschuldige mensen terroriseren om jezelf te laten gelden, te erg voor woorden... Ik hoop dat deze kinderen ooit nog eens goede manieren leren, en beseffen dat je iedereen in de waarde moet laten. Lekker ook om met een hele groep een paar zwakkere slachtoffers uit te zoeken, walgelijk!
    Ik neem voor alles de tijd, maar ik heb geen affiniteit met een gast die m'n fallus en ballen berijdt, das een calamiteit! (Sticky Steez)

  11. #11
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Belachelijk weer... alhoewel ik maar 1 kant van het verhaal gehoord heb. Maar indien dat het juiste verhaal is.. dan aub snel oppakken en vastzetten voor minimaal een jaartje of 1,5 a 2...
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  12. #12
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    Ik sta nog steeds achter hetgeen ik gisteren schreef, maar dit verhaal krijgt misschien nog een staartje. Politie beweert dat er conflicterende getuigenissen zijn. Zullen ze ook niet zomaar doen. Ik las ook overbodige details zoals dat de zusjes hun oma wilden herdenken. Waarom moes dat vermeld worden? Sympathie kweken? Wilde ze door dat te vermelden benadrukken dat zij niet de agressor was? Het kan best dat dít verhaal meer kanten heeft, maar dat neemt niet weg dat er vanuit die groep veel overlastgevers zijn.

    @Berlusconi... Dit onaangepaste, achterlijke gedrag heeft inderdaad niets met de islam te maken. Je ziet geen groepjes Turken, Pakistanen, Hindoestanen, Javanen, Bosniërs etc. de publieke ruimte terroriseren. Ik haalde de ramadaan aan, omdat deze jongens die voor zo veel overlast zorgen zich moslims noemen. Ik verbaasde me over het feit dat deze mensen zich zelfs tijdens ramadaan niet konden gedragen.
    Quote Originally Posted by hypergiant View Post
    Je slaat de spijker op de kop

    Dat er niet één in zo'n groep een stel hersens heeft om ze te behouden voor hun eigen lompe gedrag snap ik ook niet. Ik snap die obsesie ook niet om in groepsverband je in de openbare ruimte te misdragen. Klinkt cliché, maar een onderdeel is het gebrek aan opvoeding. Als je door je ouders bent opgevoed om je onder de mensen te gedragen en vooral in groepsverband, dan doe je dit soort dingen niet. Op zijn minst moet je het (in een tijdspan van ongeveer 13 jaar) voor mekaar krijgen dat hij manieren leert. Ook al kiest hij later een ander pad, dan nog zou hij zich dankzij een goede opvoeding zich moeten kunnen gedragen onder de mensen en het belangrijkste dat hij niet als een schaap in een groep meedoet aan dit soort onzin. Met opvoeding bedoel ik niet alleen opvoeden met je mond, maar dat je zelf ook het goede voorbeeld geeft.
    Ja, dit gedrag komt voort uit een gebrek aan opvoeding en het meekrijgen van normen en waarden toepasbaar op deze samenleving. Die jongens worden niet opgevoed. De straat voedt hen op. Ik zie het in de buurt waar ik al jaren woon (A'dam West) en de buurt waar ik ben opgegroeid (De Pijp). Die mensen wonen met z'n zessen in kleine sociale woningen. Die vaders werken of hangen in koffiehuizen of de moskee en die moeders zitten thuis met de kids. De oudere jongens worden naar buiten gestuurd, omdat het binnen al druk zat is met als gevolg dat die jongens hele dagen op straat hangen zonder toezicht. Deze manier van opvoeden kan in de bergen, waar je nog sociale controle hebt maar niet in een geïndividualiseerde samenleving als Nl. Die mensen zijn echt hun eigen glazen in aan het gooien.

    @Diz. Deze gasten zijn zwaar gefrustreerd. Ze weten wel bij wie ze deze geintjes moeten flikken. Ik heb hier geen respect voor.

  13. #13
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    1.169
    vCash
    126000

    Default

    Waarom nou gelijk weer Marokkanen benoemen... je kan toch ook gewoon netjes Noord-Afrikanen zeggen om ze minder te schaden?

  14. #14
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by LeeMurray View Post
    Dit onaangepaste, achterlijke gedrag heeft inderdaad niets met de islam te maken. Je ziet geen groepjes Turken, Pakistanen, Hindoestanen, Javanen, Bosniërs etc. de publieke ruimte terroriseren.
    De rest van je post ben ik het trouwens ook helemaal mee eens LeeMurray.
    Het is en blijft toch een structureel probleempje met die jongens.
    Volgens mij is dat wangedrag al zo sinds 1e of 2e generatie kinderen kreeg?
    Vroeger waren het trouwens nog wel de Turken die de naam hadden geloof ik.

  15. #15
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by cornelus View Post
    De rest van je post ben ik het trouwens ook helemaal mee eens LeeMurray.
    Het is en blijft toch een structureel probleempje met die jongens.
    Volgens mij is dat wangedrag al zo sinds 1e of 2e generatie kinderen kreeg?
    Vroeger waren het trouwens nog wel de Turken die de naam hadden geloof ik.
    Toen ik jong was werden zwembaden, stranden, pretparken, disco's etc. al geteisterd door deze gasten. Toen werd er gezegd dat dit probleem met een generatie zou verdwijnen. We hebben het gezien...
    Mensen hebben het over "een kleine groep die het voor de meerderheid verpest", maar is die groep wel zo klein? In de grote steden heb je gezeik met die gasten, maar ook in provinciesteden en dorpen als Gouda, Veenendaal, Ede, Bergen op Zoom etc. heb je hetzelfde geziek. Scheer ik mensen over één kam? Tuurlijk niet. Je verspeelt wel veel krediet als je je schaart achter dat tuig (stille tochten voor tasjesdieven?).
    Vroeger hadden Turken idd een slechte naam, maar dat was omdat men Turken en Marokkanen niet uit elkaar kon halen. Dit onaangepaste gedrag waar we het in deze topic over hebben wordt hoofdzakelijk door een groep gepleegd.

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Ohhh was ik maar daar toen het gebeurde...

    Hadden ze gezien wat Rammendan inhoudt.

  17. #17
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Hadden ze gezien wat Rammendan inhoudt.
    Had je die meisjes dan nog even nageschopt of wat?


    (grapje he haha)
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  18. #18
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by de Stiep View Post
    Vind ik overdreven ! Knietjes is genoeg
    In de nek? Dat heeft hetzelfde effect!
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  19. #19
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    ...en gister ging het op dezelfde plek weer mis met onze medelanders zonder media training.
    Rellen Haarrijnseplas na gedoe over telefoon

    Dit heeft idd niets met de islam of moslims te maken, dit gaat puur om een cultuurverschil in opvoeding. Precies wat LeeMurray zegt (#12), reps daarvoor. Hetzelfde zie je bij oer-Hollandse kinderen die bijvoorbeeld in een achterstandwijk wonen en waarbij de ouders mentaal niet geschikt zijn voor het opvoeden van een kind. Die jongens lopen ook over straat en leren dat je door middel van angst creeeren macht krijgt, en het verschil tussen 'mijn en dein' niet kennen. Helaas is de Marokkaanse en Antilliaanse jeugd in NL inmiddels een groter probleem aan het worden, maar de ouders hebben geen idee; "thuis zijn het zulke lieverdjes".
    Ze roepen maar dat ze respect verdienen, maar zelfs tijdens de heilige maand weten ze zich geen raad met hun vrijheden.

    Over 5-6 jaar zie je dit soort gasten in de hardere criminaliteit verdwijnen en later als berichtje in de krant dat er weer een Marokkaan/Antilliaan is doodgeschoten, 'een bekende van de politie'.

    Dit gaat weer een verloren generatie worden hoor, want wie wil het risico nemen? Wie durft er nog een Marokkaan uit te nodigen voor een sollicitatie gesprek...de mensen worden inmiddels achterdochtig en wantrouwend.

  20. #20
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Marokkaanse jongens net zoals toen in Eindhoven?
    Max. 400 x 125

  21. #21
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    NB
    Posts
    6.117
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Marokkaanse jongens net zoals toen in Eindhoven?
    Belgen.... Marokkanen......, maar vooral effe de nadruk leggen op de keer dat ze het niet waren, helping the cause
    Fedor - Mousasi - GSP - Aoki - Hellboy - Cigano - Alvarez - Wicky - Diaz - Kitaoka
    Signature bet record: 2-0

  22. #22
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Mokum
    Posts
    319
    vCash
    126000

    Default

    Ramadan of niet, je hebt je altijd te gedragen. Niet slechts in een bepaalde periode in een jaar.
    -Tits are like golf, you play the course you're on-

  23. #23
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    @e-type. Ik wist niet eens dat je Antillianen of 'zwarten' in het algemeen in Utrecht of die regio had. Als ik die filmpjes op die link bekijk denk ik dat politie juist gehandeld heeft. Gewoon de wapenstok eroverheen, alleen dat begrijpen die gasten.
    Veel van die Antillianen en Marokkanen lijken inderdaad, deels door eigen toedoen, deel uit te gaan maken van een permanente onderklasse. Ik vind dat echt jammer...

    In buurten als Noord en Geuzenveld werden asociale A'dammers geplaatst in het kader van een sociaal project. Degenen die het zich konden veroorloven zijn jaren geleden naar Almere en Purmerend verhuisd, maar je hebt die tokkies die niet over de financiële beschikten om te verhuizen die daar dus nog steeds wonen. Deze mensen kenmerken zich ook door asociaal en onaangepast gedrag, maar omdat zij al lange tijd deel uitmaken van deze samenleving hebben ze niet die drang om zich ertegen af te zetten. Je ziet geen groepjes tokkies de publieke ruimte opzoeken om burgers terroriseren. Niet op die schaal als die andere gasten in elk geval.
    Quote Originally Posted by dirk5 View Post
    Belgen.... Marokkanen......, maar vooral effe de nadruk leggen op de keer dat ze het niet waren, helping the cause
    Typerend gedrag weer hè. Een schrijnend gebrek aan zelfreflectie, slachtofferrol aannemen, deflectie tactieken etc. Daarom verandert er ook niets.

    @kalikula... Je hebt inderdaad universele waarden waar iedereen zich aan zou moeten houden. Ik haalde die ramadaan erbij om te illustreren hoe ver heen en hoe hypocriet deze gasten zijn. Jammer genoeg worden moslims in nl in één adem genoemd met deze mensen terwijl veel echte moslims niet geassocieerd willen worden met dit straattuig (ik heb het over criminelen en hangjongeren en niet een specifieke bevolkingsgroep).

  24. #24
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Quote Originally Posted by dirk5 View Post
    Belgen.... Marokkanen......, maar vooral effe de nadruk leggen op de keer dat ze het niet waren, helping the cause
    Absoluut, je moet natuurlijk wel met feiten komen en niet alles afschuiven op een zondebok.
    Max. 400 x 125

  25. #25
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Ik snap de link tussen dit soort tuig en de islam niet. Gehersenspoeld door Wilders? Dit zijn straatschoffies die de Islam niet eens waard zijn.

    Wel Ironisch dat je jezelf associeert met Lee Murray. Over tuig gesproken.
    Max. 400 x 125

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •