MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 6 of 6
  1. #1
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    453
    vCash
    123292

    Default Kan het kwaad door te trainen met spierpijn?

    Met bodybuilden kan je steeds afwisselen met spieren trainen, maar met MMA train je alle spieren. Vooral na de conditie training sta ik volgende dag op alsof ik 50kilo zwaarder ben. Bij de training kan ik dan soms niet volhouden bijvoorbeeld de bokscombinaties bij te houden. Is het dan gewoon tanden op elkaar en doorgaan, of beter niet? Uiteindelijk wil ik wel 6dagen in de week trainen. Nu zit ik rond de 4 dagen.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Alistair Overeem is de goat.

  2. #2
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    rotterdam
    Posts
    184
    vCash
    126000

    Default

    Na een lange periode van ongezonde levenstijl(vetzucht en veel roken) heb ik sinds een jaar ook intensief trainen opnieuw opgepakt. Ik train nu ook zo beetje 6 dagen in de week(muay thai/kracht/hardlopen/afstand lopen). Je lichaam moet aan de intensiviteit wennen, na een tijdje doe je lachend wat je nu doet, mits je dan weer de intensiteit verhoogt. Mijn advies is toch nachtrust verlengen, veel water drinken, gezond eten(met name groente, fruit en eiwitten) en vooral naar je lichaam luisteren. Je bent tenslotte zelf de beste arts voor je lichaam.

    Spierpijn kan best irritante werking hebben op trainen, eerste 10 min is het vaak doorbijten. Zodra je warm bent, voel je er weinig meer van. Wat ik bijvoorbeeld doe is lopen naar sportschool en weer terug. Als cooling down en warming-up. best effectief. Jij kent jou lichaam het beste, analyseer je eigen lichaam en kijk wat het beste bij jou past. succes kerel!

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Luisteren naar je lichaam, als het zegt: Moah... nee, liever niet, dan heeft het gelijk.
    Je mind zal zeggen: Kom op, hup in de benen en trainen jij luiaard, of zo iets..

    Herstel>training

  4. #4
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Met spierpijn kan het prima. Echter wanneer je het gevoel krijgt dat je voor je training al totaal leeg bent en het tijdens de training al snel niet meer bij kan benen. Dan is het verstandig om zo nu en dan een training over te slaan.

    Om het herstel van je lichaam te bevorderen en dus dit gevoel te verminderen. Zijn rust en goed en voldoende eten de 2 belangrijkste componenten. Hier zou je dus nog eens kritisch naar kunnen kijken.

  5. #5
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    453
    vCash
    123292

    Default

    He gasten, bedankt voor het advies. Ik eet al vrij gezond, maar kan altijd beter natuurlijk. Als dat spierpijn verminderd zal ik het zeker doen. Uiteindelijk is het dan toch een questie van opbouwen denk ik en komen die zes dagen per week vanzelf wel.
    Alistair Overeem is de goat.

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Yes man, beter opbouwen als hoog ingooien en weer moeten afbouwen en opnieuw beginnen.
    Iedereen komt de man met de hamer wel een keer tegen.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •