MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 36 of 36
  1. #26
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Gezochte moordenaar in Oostenrijk aangehouden
    De Bredase moordenaar Ron N. (43) die vorige maand niet terugkeerde van verlof uit de gevangenis, is maandag in Oostenrijk aangehouden.

    Foto: ANP
    Het Openbaar Ministerie (OM) in Breda heeft dat bekendgemaakt.
    Volgens het OM is na de verdwijning van de man intensief aan de opsporing gewerkt. Er zal om uitlevering worden gevraagd, aldus een woordvoerster.

    N. zat een celstraf van 20 jaar uit voor de moord op de tweelingbroers Rob en Eric Driesen in 2001 in Breda. Hij schoot ze dood omdat ze volgens hem verantwoordelijk waren voor een aanslag met een autobom die een maand eerder op hem was gepleegd.
    Ron N. en zijn vriendin overleefden die aanslag, maar raakten wel gewond. De veroordeelde en de slachtoffers waren allen bekenden in het criminele circuit.
    De veroordeelde moest nog ongeveer 1,5 jaar uitzitten. Omdat hij op de vlucht sloeg, wil de officier van justitie dat hij niet meer vervroegd vrijkomt en ruim 6 jaar langer in de cel blijft.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Kan me niet voorstellen dat er veel andere landen zijn waar de officier moet bedelen voor terug draaien van de vervroegde vrijlating, als je niet komt opdagen van verlof. Lijkt me dat dat gewoon gelijk staat aan ontsnapping en daar krijg je hier in de VS gewoon 10 jaar extra voor....

  3. #28
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Dan moet je nog anderhalf jaar voor vervroegde vrijlating en dan peer je hem gewoon. Op het hebben van hersens hebben ze hem in ieder geval niet kunnen betrappen...

    Kut dat je daar hier in Nederland niks extra's voor krijgt. Gewoon die 6 jaar helemaal uitzitten en dan nog even lekker verdubbelen. Hij was namelijk niet van een plan een gewone baan te gaan nemen en huisje boompje beestje te gaan doen.

  4. #29
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    3.038
    vCash
    126022

    Default

    Oostenrijk? Wel een beetje vroeg om op wintersport te gaan lijkt me.

  5. #30
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by rollermanskunk View Post
    Oostenrijk? Wel een beetje vroeg om op wintersport te gaan lijkt me.
    Hij dacht er vleugels te kunnen krijgen.....

  6. #31
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    gevonden in oostenrijk in een kelder?

  7. #32
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Bron: Crime Scene Pro, woensdag 11 december 2013


    Speculaties over de veiligheid van moordenaar Ron N.

    De rechtbank in Breda heeft op verzoek van advocaat Roy van der Wal besloten de vordering van de officier van justitie om de veroordeelde moordenaar Ron N. zijn volledige gevangenisstraf van 20 jaar te laten uitzitten, tijdens een besloten zitting te behandelen. Door het verzoek van de advocaat en het toestemmen van de rechtbank zijn er vermoedens dat de veiligheid van Ron N. ernstig in gevaar is. Ron N. is veroordeeld tot 20 jaar gevangenisstraf omdat hij op zondag 20 mei 2001 de tweeling Rob en Eric Driesen heeft doodgeschoten tijdens een bespreking. Op 23 april 2001 werd een Mercedes 500 waarin N. en zijn vriendin zaten opgeblazen met een zwaar explosief. Zowel N. als zijn vriendin raakten gewond maar overleefde de bomaanslag. N. vermoedde dat aanslag was gepleegd in opdracht van Rob en Eric Driesen. N. zou volgend jaar de gevangenisstraf van 20 jaar hebben uitgezeten omdat hij in aanmerking zou komen voor voorwaardelijke invrijheidstelling. Maar in augustus was N. niet teruggekeerd van zijn proefverlof. N. werd door het Team Executie Strafvonnissen (TES) en het Amsterdamse Regionaal opsporingsteam Gesignaleerden (ROG) in samenwerking met de Oostenrijkse autoriteiten aangehouden in Kaprun. Het is onwaarschijnlijk dat N. het risico zou nemen dat zijn voorwaardelijke invrijheidstelling ingetrokken kan worden wanneer hij niet zou terugkeren van verlof. N. zou dan nog 6 jaar gevangenisstraf extra moeten uitzitten. Het verzoek van zijn advocaat voor een besloten de zitting waar alleen de vordering van de officier van justitie zal worden behandeld, doet vermoeden dat er meer gaande is. N. is mede-oprichter van vechtsport organisatie Team Golden Glory. Op 22 mei 2010 werd bekend dat vechtsportorganisator N. vanuit de gevangenis vechtsportgala's organiseerde in de Passenger Terminal Amsterdam. - See more at: http://www.crimescene.pro/adv0020-sp....ruKqGmyv.dpuf

  8. #33
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Dan vraag ik me toch af in wat voor zaakjes hij dan zelfs vanuit de bak nog betrokken is, dat hij zijn leven blijkbaar niet zeker is. Of ik lees verkeerd waarom hij een besloten zitting wil natuurlijk. Als hij hier zelf de hand in heeft gehad, lijkt het me niet meer dan redelijk om hem de zes jaar extra uit te laten zitten.

  9. #34
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Leuke strategie: ik zou er natuurlijk nooit vandoor gaan want dan moet ik 6 jaar extra uitzitten en zo dom ben ik niet.

    Maar ik denk niet dat de rechter er in meegaat. Dat blijft brommen voor Ron denk ik.

    Overigens was Ron niet een willekeurige voorbijganger wier auto per ongeluk opgeblazen werd en hij ter bescherming van zijn familie moest ingrijpen, maar een major ass drugsdealer. (althans volgens horen zeggen natuurlijk).

    Dus zijn zaakjes zullen vrolijk verder zijn gegaan terwijl hij in de bak zat want de schoorsteen moet wel blijven roken natuurlijk.
    Last edited by Bromios; 13-12-2013 at 12:26. Reason: sgrijvvout

  10. #35
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    En de gebroeders Driessen waren van (wat ik heb horen zeggen) ook maar een stel gevaarlijke matenaaiers.. die een spoor van ellende achter zich lieten. Zelfs mijn eigen vader die verder echt geen crimineel is hebben ze ooit erin proberen te luizen.

  11. #36
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by cornelus View Post
    En de gebroeders Driessen waren van (wat ik heb horen zeggen) ook maar een stel gevaarlijke matenaaiers.. die een spoor van ellende achter zich lieten. Zelfs mijn eigen vader die verder echt geen crimineel is hebben ze ooit erin proberen te luizen.
    Goed dat ze allemaal van de straat zijn/blijven dan.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •