MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 3 of 3
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default Doping, testosteron en prostaatkanker

    Nu het steeds meer aan het licht komt dat atleten doping gebruiken ging ik toch maar eens wat googelen.
    Natuurlijk weten we dit al jaren, maar nu ook dichtbij onze Nederlanders in het nieuws staan had ik zoiets van: is het succes zoveel waard dat men het lichaam op het spel zet?

    Ten eerste de schaamte dat je gepakt bent en dan ook nog eens wereldwijd op het internet met je kop staat en iedereen over je heen zeikt. Wel krom dat vele toch genieten van het geweld wat er in de ring plaats vind.
    Maar goed, dat ter zijde.

    Nu het gevaar, gooit immers je hele chemische balans in de war.
    Ik vond dit stukje wel interessant.
    http://www.eigenkracht.nl/publicatie.../2002/prostaat
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Ja niet alleen dat, je kunt ook een hartaanval of hartklachten verwachten als je midden 30 of begin 40 bent.

  3. #3
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Dat kan ja...en hoeveel van dat soort mensen kennen we? Er zijn bv ook een aantal voetballers die op zeer jonge leeftijd naar de eeuwige jachtvelden zijn vertrokken,voetballers waarbij nooit enig dopinggebruik is geconstateerd...gewoon een sporthart ontwikkeld.Mensen die te vet vreten,zuipen en/of roken kunnen ook op jonge leeftijd het haasje zijn!
    Er zijn natuurlijk een aantal Bodybuilders vroeg gestorven of kampen nu met gezondheidsproblemen,meestal de nieren,maar de hoeveelheden AAS die zij tot zich namen zijn vele,vele malen groter dan dat de gemiddelde andere sporter ooit zal doen en dan laten we het gebruik van groeihormonen en vooral insuline nog maar even buiten beschouwing! Kijk dopinggebruik zal niet gezond zijn,zoals zoveel in het leven,maar ik denk dat de gevolgen ervan voor de gemiddeld en "verstandig" gebruiker schromelijk overdreven worden. Ja je gooit je eigen aanmaak helemaal plat maar wanneer je je eigen lichaam gewoon de tijd geeft om te herstellen.... Er zijn zoveel mensen die gebruiken,ook hier onder de Mixfight leden,en die vallen toch ook niet met bosjes om? Wanneer je gaat googlen over doping kom je vaak uit op websites als eigenkracht.nl of NeCeDo nu niet echt de meest objectieve websites...als je die verhalen ooit leest (niet het stukje geplaatst door Silat dat lijkt een stukje uit de S&F) zou je haast gaan denken dat dopinggebruik doodsoorzaak nummer 1 is!
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •