MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 14 of 14
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default Battle of the Barz Rotterdam @ 010Trickz

    Dit was echt zo vet!!!
    Can't wait for part 2.

    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    gvd wat een athleten zeg

  3. #3
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    the hague
    Posts
    374
    vCash
    126000

    Default

    Zou leuk zijn wanneer Epke Zonderland en Yuri van Gelder langskwamen bij zo'n evenement!

  4. #4
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Ziet er echt te gek uit!
    Be a Warrior, not a Worrier

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by willy123 View Post
    Zou leuk zijn wanneer Epke Zonderland en Yuri van Gelder langskwamen bij zo'n evenement!
    True, al is dat een hele andere sport. Calisthenics, Tricking en Turnen zijn niet hetzelfde.

  6. #6
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    True, al is dat een hele andere sport. Calisthenics, Tricking en Turnen zijn niet hetzelfde.
    toch denk ik dat zo'n yuri van gelder dit soort tricks best kan.....ik heb een keertje tijdens een toernooi in waalwijk een demo meegemaakt van hem, die gast is echt bere en bere sterkt

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Ja ja pffff die gasten zijn niet normaal man. De basis technieken komen ook allemaal uit het turnen natuurlijk.
    Er zitten ook wat jongens bij die een turn achtergrond hebben. Het viel me wel op dat sommige manieren van bewegen wat puur turnen was, niet werden gewaardeerd. Dit is gewoon Streetworkout, Freestyle battlen met dikke hip hop.
    De sfeer was geweldig, iedereen zeer positief en leerde elkaar nieuwe dingen.

    Naast techniek komt er heel veel basis kracht bij kijken, tegen het extreme aan. Daar alleen al ligt een dikke uitdaging.
    Ik ga sowieso niet meer de waaghals uithangen met mijn lichaam en leeftijd. Ik heb geen haast, het komt vanzelf wel.
    Voor mij is het duidelijk, deze sport gaat ook in NL groot worden.
    Hopelijk gaan jongeren hierdoor eerder buiten trainen dan hangen met een scooter en een jointje in een park.

  8. #8
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    pffff real life super saiyans.

    Ik ben druk bezig met de gemeente om zo een buiten fitness apparaat te verwezenlijken zodat ze idd ipv jointjes roken gaat sporten.
    Home mtk-gym.nl


  9. #9
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Goeie vibe ..

    (interessante goeie manier ook om cool en toch bewust/gezond met straatcultuur bezig te zijn)

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Tof om te zien en leuk dat je ook nog mee kon doen Silat!

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Ik ben druk bezig met de gemeente om zo een buiten fitness apparaat te verwezenlijken zodat ze idd ipv jointjes roken gaat sporten.
    Hier bij het Sloterplas hebben ze het goed voor elkaar. Aan beide kanten van de plas hebben we een fitnessparkje zoals op het plaatje is te zien.


  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.202
    vCash
    126052

    Default

    Vind het echt meer artiesten, echt super knap en een sterk staaltje kracht. Persoonlijk mis ik nog wat en is de focus te veel op langzame "spanning" vasthoudende bewegingen en ook geen overal conditie. Ik heb meer met echt crossfit

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Bryan, Crossfit is behoorlijk overal conditie, dus dat moet goed komen.

    Langzame spanning met Calisthenics doe je vooral excentrisch, tot dat je een Hold kan maken. bv Dragonflags, Humanflags, Front en Back Levers, one arm pullups...
    Als je die kracht eenmaal hebt kan je ook makkelijker explosive pullups gaan doen en natuurlijk de Muscle up.
    Handstand is ook zeer belangrijk, die schiet er bij mij vaak in of vergeet het gewoon.
    Je moet ook de druk in je schouders kunnen handelen.
    Ik merk dat ik dat mis. Ik kom nu dus ook tot de conclusie dat ik hierdoor last heb van mijn rotator cuff spieren.
    Die moeten te hard werken, echt klote triggerpoinst zijn dat. Die pijn gaat dwars door je schouder heen en ze zijn hardnekkig.

    Train gewoon de hele bovenkant, push and pull over de Y en X as + armen.
    Bv. Muscle ups vs Powerclean Overheadpress, TRX op 10cm hoogte Pushups vs Horizontal TRX pulls, (Ring)Dippen vs Pullups
    Dit zijn exact de agonisten vs antagonisten, werk super. En vergeet de handstand niet..
    De andere dag knal je in een gym om te squatten, liften, Kettlebells, Boxjumps, dragonflags, TRX rollout, side bends en rotationals.
    Nu er steeds meer Crossfit cages komen hoef je niet perse naar buiten. Er komt nu veel regen aan.


    Nice Playground Jeru!
    Lots of Work to do..

  13. #13
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Bryan, Crossfit is behoorlijk overal conditie, dus dat moet goed komen.

    Langzame spanning met Calisthenics doe je vooral excentrisch, tot dat je een Hold kan maken. bv Dragonflags, Humanflags, Front en Back Levers, one arm pullups...
    Als je die kracht eenmaal hebt kan je ook makkelijker explosive pullups gaan doen en natuurlijk de Muscle up.
    Handstand is ook zeer belangrijk, die schiet er bij mij vaak in of vergeet het gewoon.
    Je moet ook de druk in je schouders kunnen handelen.
    Ik merk dat ik dat mis. Ik kom nu dus ook tot de conclusie dat ik hierdoor last heb van mijn rotator cuff spieren.
    Die moeten te hard werken, echt klote triggerpoinst zijn dat. Die pijn gaat dwars door je schouder heen en ze zijn hardnekkig.

    Train gewoon de hele bovenkant, push and pull over de Y en X as + armen.
    Bv. Muscle ups vs Powerclean Overheadpress, TRX op 10cm hoogte Pushups vs Horizontal TRX pulls, (Ring)Dippen vs Pullups
    Dit zijn exact de agonisten vs antagonisten, werk super. En vergeet de handstand niet..
    De andere dag knal je in een gym om te squatten, liften, Kettlebells, Boxjumps, dragonflags, TRX rollout, side bends en rotationals.
    Nu er steeds meer Crossfit cages komen hoef je niet perse naar buiten. Er komt nu veel regen aan.


    Nice Playground Jeru!
    Lots of Work to do..

    ZO hee, heb 90% van je post niet begrepen. AL die termen haha. Ik vind dit echt gruwelijk vet maar heb geen idee waar ik moet beginnen. Ik ben door al dat les geven echt zwaar uit shape. Train ook niet meer voor me zelf omdat ik 4 dagen pw les geef en de zaterdagen vaak wedstrijden heb en tussendoor werk en ik ook nog is getrouwd ben en ook daar tijd voor moet maken. En doe ook nog is veel vrijwilligers werk. Maar wil o zo graag lekker trainen en een beetje body kweken.

    ik word depri haha
    Home mtk-gym.nl


  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb die fase ook gehad Sadix, ik werd daar echt ongelukkig van helemaal toen ik tijdens lesgeven op mijn schouder knalde.
    Toen was ik echt klaar met lesgeven aan groepen. Vandaar nu alleen maar Personal Training.

    Basics in Calisthenics:

    Push ups, Pull ups (onderhandse grip), Chip ups (bovenhandse grip), Squats, Lunges, Burpees...
    Hangend benen opzwaaien. Gewoon wat je kan verzinnen om grote spiergroepen aan te spreken.

    Maak een schema voor jezelf:

    10 Burpees, 10 push ups, 10 pull ups, 10 squats, 20 walking lunges, 10 leg raises, 10 dips.
    Uitvoering: 3 tot 5 rondes, neem de tijd op en noteer.
    je kan ook 2 x 10 min doen met 3 min rust er tussen.
    Maakt niet zoveel uit. Dat is dan al een goed begin.
    Je wordt vanzelf fit en daarnaast geeft het je weer inspiratie voor je lessen!

    Fitness eindigt vaak in een teleurstelling. Must get stornger, must get bigger... Gaat lang duren en je kan uiteindelijk je rug niet meer helemaal wassen. Ja je kan wat bankdrukken, lekker belangrijk dus.

    We willen gewoon FIT zijn en kunnen vluchten of vechten als er nood uitbreekt.
    Ik ken wannabe bodybuilders die niet eens 5 min hun kind op hun arm kunnen dragen want dan verzuurd de boel.
    Lekker dan.. En dan zeggen dat een Muscle up Apenkooien is???
    Get real..

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •